Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18401

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Mi55y » 10. apr 2022, 12:00

Er ved at sælge et fad, og bliver spurgt, om jeg vil sende, for så vil hun godt købe. Det vil jeg selvfølgelig gerne. Bagefter spørger hun så, om jeg ikke også kan pakke den ind, for det skal bruges til gave. Øhm, nej? Jeg er da ikke en butik :lol:
20
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3058

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Thestral » 11. apr 2022, 04:14

Jeg har et køle/fryseskab til salg som så er reserveret til min flyttedato da jeg stadig bruger det. No problemo. Jeg har så på annoncen flere steder med blokbogstaver skrevet at varen er reserveret, folk skriver alligevel og spørger om varen er til salg. En skrev bare meget kort igår "adresse?" Hvor jeg så svarer "Nej, varen er reserveret". Mange havde nok ikke gidet svare men... nå..
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16300
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32558

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf icelady » 11. apr 2022, 11:00

Jeg (og andre) har sikkert nævnt det før. Men hold nu op, hvor er folk nemme at narre på FB.


Aldi Fans har eet opslag på deres side, 1845 følgere, og 41 likes. Og alligevel skriver folk lystigt løs i håb om et gratis tv. Gu vil Aldi da ej bruge penge på at sende TV til jer! :rulle:

Teksten i det ene opslag er denne: "Vi kommer til at smide nogle tv'er ud, som vi ikke kan sælge mere. Vil du have en? Vi tror, ​​at i stedet for at smide det væk, vil vi give det til folk, der har brug for det. Alle tv'er virker, men nogle mindre skader som ridser, buler osv. returneres til vores butik af kunden. Vi ønsker ikke, at de skal gå til spilde, så tilfældigt sender vi dem til folk, der deler og kommenterer. senest den 13. april (tv afsendes dagen efter)."
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Mitnavn
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. jul 2019, 08:00
Kort karma: 1
Likede indlæg: 54

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Mitnavn » 13. apr 2022, 14:43

Er brugt IKEA i høj kurs??

Jeg følger en gruppe på FB og jeg tænker da til tider mit, når folk sætter deres mindstepris
Idag: sælger har et brugt gulvtæppe af uld, med pletter (som ikke er forsøgt fjernet)
Nypris 2700, hendes salgspris 1800 kr (altså 2/3 dele af nypris)

Måske det bare er mig, jeg synes det er sindssygt at folk (hvis der altså er nogle som køber det) vil betale 2/3 af nypris for at få noget brugt og beskidt

Jeg ser også folk sælge brugte sofaer og senge for noget nær ny-prisen.

Jeg kommentér i øvrigt ikke på annoncerne, folk må prissætte som de ønsker, men jeg sidder virkelig og tænker, om der er køber til de ting?
Overset jeg noget? er det en grøn bølge, eller er det folk, som selv bor langt fra IKEA, som køber disse ting?
6
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Studsgaard » 13. apr 2022, 19:26

Mitnavn skrev:Er brugt IKEA i høj kurs??

Jeg følger en gruppe på FB og jeg tænker da til tider mit, når folk sætter deres mindstepris
Idag: sælger har et brugt gulvtæppe af uld, med pletter (som ikke er forsøgt fjernet)
Nypris 2700, hendes salgspris 1800 kr (altså 2/3 dele af nypris)

Måske det bare er mig, jeg synes det er sindssygt at folk (hvis der altså er nogle som køber det) vil betale 2/3 af nypris for at få noget brugt og beskidt

Jeg ser også folk sælge brugte sofaer og senge for noget nær ny-prisen.

Jeg kommentér i øvrigt ikke på annoncerne, folk må prissætte som de ønsker, men jeg sidder virkelig og tænker, om der er køber til de ting?
Overset jeg noget? er det en grøn bølge, eller er det folk, som selv bor langt fra IKEA, som køber disse ting?


Jeg er som dig. Jeg tænker mit, men gør ikke noget.
Jeg ønsker ikke blive stemplet som fb-politi eller lignende. Men forstår heller ikke at det kan sælges til den pris.

Men måske er jeg bare naiv når jeg en gang imellem sætter mine ting til salg,
Så er det ca 50 procent af nypris. Noget jeg vil sætte billigere giver jeg væk.
Og når jeg sætter ting til 50% så er det nærmest som nyt.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17208

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Allmost_Famous » 16. apr 2022, 09:39

"....nogen, der har X stående, der bare samler støv fordi de ikke får det brugt?" er det nye "Jeg er fucking nærig, og vil have X i god stand, med jeg gider ikke betale for det", lader det til.
6
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16300
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32558

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf icelady » 16. apr 2022, 13:03

Allmost_Famous skrev:"....nogen, der har X stående, der bare samler støv fordi de ikke får det brugt?" er det nye "Jeg er fucking nærig, og vil have X i god stand, med jeg gider ikke betale for det", lader det til.



Det værste opslag jeg har set det der brugt på var en for et par uger siden, der søgte et 65 tommers tv, en PS5 og en Iphone. De 2 første måtte gerne være af ældre dato, men Iphone skulle være nyeste model, da hun havde nogle apps der kun kunne fungere på den nyeste model. :gruble:


Der kom sjovt nok ingen kommentarer på opslaget. :lol:

Det er også træls at folk ikke bare køber ting for at lade dem stå og samle støv... :rulle: :D



(og mig bekendt er PS5 da ikke SÅ gammel igen.)
9
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11614

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Kerrigan » 17. apr 2022, 08:00

icelady skrev:
Allmost_Famous skrev:"....nogen, der har X stående, der bare samler støv fordi de ikke får det brugt?" er det nye "Jeg er fucking nærig, og vil have X i god stand, med jeg gider ikke betale for det", lader det til.



Det værste opslag jeg har set det der brugt på var en for et par uger siden, der søgte et 65 tommers tv, en PS5 og en Iphone. De 2 første måtte gerne være af ældre dato, men Iphone skulle være nyeste model, da hun havde nogle apps der kun kunne fungere på den nyeste model. :gruble:


Der kom sjovt nok ingen kommentarer på opslaget. :lol:

Det er også træls at folk ikke bare køber ting for at lade dem stå og samle støv... :rulle: :D



(og mig bekendt er PS5 da ikke SÅ gammel igen.)

Slog det lige op. PS5 blev udgivet i november 2020, så maskinen kan maks være 1½ år gammelt.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Hanseman
Indlæg: 154
Tilmeldt: 30. mar 2017, 19:09
Kort karma: 24
Likede indlæg: 504

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hanseman » 17. apr 2022, 13:06

Kerrigan skrev:
icelady skrev:
Allmost_Famous skrev:"....nogen, der har X stående, der bare samler støv fordi de ikke får det brugt?" er det nye "Jeg er fucking nærig, og vil have X i god stand, med jeg gider ikke betale for det", lader det til.



Det værste opslag jeg har set det der brugt på var en for et par uger siden, der søgte et 65 tommers tv, en PS5 og en Iphone. De 2 første måtte gerne være af ældre dato, men Iphone skulle være nyeste model, da hun havde nogle apps der kun kunne fungere på den nyeste model. :gruble:


Der kom sjovt nok ingen kommentarer på opslaget. :lol:

Det er også træls at folk ikke bare køber ting for at lade dem stå og samle støv... :rulle: :D



(og mig bekendt er PS5 da ikke SÅ gammel igen.)

Slog det lige op. PS5 blev udgivet i november 2020, så maskinen kan maks være 1½ år gammelt.


Bonus info, så har det nærmest været umuligt at købe den i Danmark siden den blev lanceret grundet chipmangel
https://global.techradar.com/da-dk/deal ... er-paa-ps5

Hvilket jo bare gør det oprindelige opslag endnu dummere
7
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9146
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22079

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Purple Haze » 17. apr 2022, 15:58

Havde en skål jeg bare ville give væk på FB i et par forskellige grupper, der var så en der skrev en PB som var den første jeg så, så den er gået til hende.

Havde også skrevet jeg havde nogle andre glasting, hvis nogen var interesseret. Der var så en der skrev i opslaget at han samler ind til loppemarked til fordel for Ukraine, og han gerne ville aftage hvis der var noget jeg gerne ville af med - og eftersom vi allerede havde en aftale om at han skulle komme og hente vores pant (til samme gode sag), så fik han alle “ekstra” tingene.

Herefter kommer en tredje dame ind i tråden og (hvad jeg forestiller mig var) fornærmet skriver at hun jo altså havde meldt sig som aftager først.
Ignorerede hende bare, men altså!
Luk dog røven dame, du ved ikke hvad der foregår på pb, jeg bestemmer selv hvem jeg vil forære mine ting til og du kan jo se at de kommer til at gå til en god sag!
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6193
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16194

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Urtekussen » 22. apr 2022, 07:48

Jeg sætter et stakit til salg.
Flere henvender sig.
Jeg aftaler med den første, som er interesseret. Hun vil hente tirsdag "omkring 12-tiden". Hun får min adresse (dumt, jeg lærer det aldrig).
Jeg hører ingenting og 12.45 skriver hun, at hendes barn er sygt og at hun ikke kan komme.
Jeg siger, at jeg er hjemme resten af dagen, hvis nu hun evt vil hente senere.
"Super, så finder jeg lige ud af, hvornår min mand er hjemme".

Dernæst stilhed i to døgn. Jeg rykker hende et par gange, men hun læser ikke engang mine beskeder. Skriver derfor til den næste som var interesseret, og hun vil gerne hente på søndag. Jeg lover hende at holde det til da.

I dag skriver den første dame så:
Screenshot_20220422-091024__01__01__01.jpg

Screenshot_20220422-091530__01.jpg


Jeg tænker hun er træt af mig nu.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
2011
2015
2018
2020
2023
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Majer » 22. apr 2022, 15:18

Majer skrev:Jeg har et ghd glattejern til salg til 350 kr.
Har haft 5 henvendelser, men når de beder om at få at vide hvor det kan hentes hører jeg aldrig mere. Og det står sgu da for pokker også i annoncen :rulle:
Én bød 150 kr, det afslog jeg selvfølgelig og skrev at jeg ville sælge til 300 kr. Hun var i det mindste høflig nok til at sige nej tak, efter hendes eget skambud.


Nå men tålmodighed betaler sig. Efter mange flere forespørgsler, skambud og ingen svar, skrev en dame i dag og bød 300 kr. Overførte på mp efter 5 minutter og aftalte at jeg bare lægger det ud i carporten, så hun kan hente i morgen selvom jeg ikke er hjemme.
Det var sgu dejligt nemt :)
3
Aesel82
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4345

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Aesel82 » 22. apr 2022, 15:22

Urtekussen skrev:Jeg sætter et stakit til salg.
Flere henvender sig.
Jeg aftaler med den første, som er interesseret. Hun vil hente tirsdag "omkring 12-tiden". Hun får min adresse (dumt, jeg lærer det aldrig).
Jeg hører ingenting og 12.45 skriver hun, at hendes barn er sygt og at hun ikke kan komme.
Jeg siger, at jeg er hjemme resten af dagen, hvis nu hun evt vil hente senere.
"Super, så finder jeg lige ud af, hvornår min mand er hjemme".

Dernæst stilhed i to døgn. Jeg rykker hende et par gange, men hun læser ikke engang mine beskeder. Skriver derfor til den næste som var interesseret, og hun vil gerne hente på søndag. Jeg lover hende at holde det til da.

I dag skriver den første dame så:
Screenshot_20220422-091024__01__01__01.jpg

Screenshot_20220422-091530__01.jpg


Jeg tænker hun er træt af mig nu.



Hun burde mere være træt af sig selv :rulle:

You snooze, you lose…
11
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3058

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Thestral » 24. apr 2022, 06:12

Jeg har en sættekasse til salg og køber melder sig hurtigt men at hun lige i den her uge har travlt. Det er fint med mig og jeg spørger til næste uge... intet svar.. i 3 dage nu har jeg intet hørt. Jeg er med på at damen har travlt og at det er weekend men jeg synes jo kun det tager et par min lige at svare om der bliver tid i kommende uge eller om jeg kan sælge til anden side.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17066
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Misantropen » 24. apr 2022, 06:36

Thestral skrev:Jeg har en sættekasse til salg og køber melder sig hurtigt men at hun lige i den her uge har travlt. Det er fint med mig og jeg spørger til næste uge... intet svar.. i 3 dage nu har jeg intet hørt. Jeg er med på at damen har travlt og at det er weekend men jeg synes jo kun det tager et par min lige at svare om der bliver tid i kommende uge eller om jeg kan sælge til anden side.

Hun lyder useriøs og jeg ville ikke have dårlig samvittighed over at sælge til anden side. Efter 3 dage uden svar og en aftale har du strukket dig mere end rimeligt.
7

Tilbage til "Livets forhold"