Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf icelady » 13. aug 2018, 10:21

icelady skrev:Har et kradsetræ til salg, som stort set ikke er brugt og har en fast pris.

Får så SMS "Jeg byder 150 kr og kan hente nu?"

Jeg svarer: "Tak for buddet, men eftersom det fremstår som næsten nyt er prisen fast på 300."


Kvinde: "Det er en skam. Jeg kan ellers bestille og få dette leveret til 375 (vedhæftet billede)"

Mig: "Så må du jo bestille sådan et :) "





:D



Må lige komme med en opdatering på den her...

Fik i fredags (mener jeg) et billed fra vedkommende, med et kradsetræ, med mindre pæle og ingen hule, som på det, jeg havde til salg. Teksten var "Se, hvad jeg kunne købe til 375 kr."


Jeg blev "ice-4 år" og sendte et screenshot tilbage med mobiloverførslen, hvor jeg fik 350 for kradsetræet med kommentaren: "Tillykke med det. Som du kan se fik jeg 350 for kradsetræet, så det endte jo godt for os begge. Jeg fik mine penge hjem og du fik et kradsetræ :D"


Jeg har sjovt nok ikke fået noget svar :lol:

(personen der købte det kom fra Silkeborg...de ville have netop dét kradsetræ, for det havde deres kat været vant til og han ville give 50 oveni prisen, selvom jeg skrev til ham 2 gange at han kun skulle give 300 og at jeg ville holde det tilbage til ham).
23
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ado » 13. aug 2018, 10:58

"Rød" spiller så dum, at hun virkelig ER snotdum.

Udklip2.JPG


Udklip.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14442

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Mangoness » 13. aug 2018, 11:15

Ado skrev:"Rød" spiller så dum, at hun virkelig ER snotdum.

Udklip2.JPG


Udklip.JPG


"Kan jeg prøve dem inden køb?" ... :nerve:
4
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Nicolait » 14. aug 2018, 23:10

Nicolait skrev:
Nicolait skrev:Jeg så en vare på dba, som var udbudt til enten 100 kr i overskriften og 400 kr i selve annonceteksten (hvilket jeg hader, når folk gør sådan).
Jeg byder så de 400 kr. Jeg hører intet fra sælger, indtil idag, tror jeg, da jeg får en besked fra dba, at sælger har kommenteret sin annonce. Sælger har så bare valgt at sætte prisen op til 900 kr for varen.


Nu har jeg så fået en besked fra sælger, om at han har sat prisen ned til 100 kr. igen.
Jeg har så budt 100 kr.. Det bliver spændende at se, hvad han svarer. :lol2:


Det bliver mere og mere åndsvagt for nu har han sat prisen op til 967 kr. (Stupidt beløb i grunden).

Jeg har valgt at droppe købet. Jeg kan undre mig over, hvorfor folk gør sådan noget.
Jeg har dog ikke de store erfaringer med at købe på dba. Har kun prøvet det en gang før, men det var en supernem handel.
8
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf avdotja » 15. aug 2018, 18:27

Nicolait skrev:
Nicolait skrev:
Nicolait skrev:Jeg så en vare på dba, som var udbudt til enten 100 kr i overskriften og 400 kr i selve annonceteksten (hvilket jeg hader, når folk gør sådan).
Jeg byder så de 400 kr. Jeg hører intet fra sælger, indtil idag, tror jeg, da jeg får en besked fra dba, at sælger har kommenteret sin annonce. Sælger har så bare valgt at sætte prisen op til 900 kr for varen.


Nu har jeg så fået en besked fra sælger, om at han har sat prisen ned til 100 kr. igen.
Jeg har så budt 100 kr.. Det bliver spændende at se, hvad han svarer. :lol2:


Det bliver mere og mere åndsvagt for nu har han sat prisen op til 967 kr. (Stupidt beløb i grunden).

Jeg har valgt at droppe købet. Jeg kan undre mig over, hvorfor folk gør sådan noget.
Jeg har dog ikke de store erfaringer med at købe på dba. Har kun prøvet det en gang før, men det var en supernem handel.

Det der er simpelthen for mærkeligt :lol: Var det en eller speciel ting? Og burde den have kostet omkring 100, 400 eller 900 kr :gruble:
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Nicolait » 15. aug 2018, 19:50

avdotja skrev:
Nicolait skrev:
Nicolait skrev:
Nicolait skrev:Jeg så en vare på dba, som var udbudt til enten 100 kr i overskriften og 400 kr i selve annonceteksten (hvilket jeg hader, når folk gør sådan).
Jeg byder så de 400 kr. Jeg hører intet fra sælger, indtil idag, tror jeg, da jeg får en besked fra dba, at sælger har kommenteret sin annonce. Sælger har så bare valgt at sætte prisen op til 900 kr for varen.


Nu har jeg så fået en besked fra sælger, om at han har sat prisen ned til 100 kr. igen.
Jeg har så budt 100 kr.. Det bliver spændende at se, hvad han svarer. :lol2:


Det bliver mere og mere åndsvagt for nu har han sat prisen op til 967 kr. (Stupidt beløb i grunden).

Jeg har valgt at droppe købet. Jeg kan undre mig over, hvorfor folk gør sådan noget.
Jeg har dog ikke de store erfaringer med at købe på dba. Har kun prøvet det en gang før, men det var en supernem handel.

Det der er simpelthen for mærkeligt :lol: Var det en eller speciel ting? Og burde den have kostet omkring 100, 400 eller 900 kr :gruble:


Det var en plate carrier (en type vest). Sådan nogle kan svinge meget i pris, jeg vil sige omkring 400 havde nok været rimeligt.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf avdotja » 15. aug 2018, 19:54

Folk er skøre. Men din historie er altså lige en ekstra tand sær. Især fordi han tilsyneladende ignorerer dine beskeder og udelukkende ændrer på annoncen...
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Nicolait » 15. aug 2018, 20:08

avdotja skrev:Folk er skøre. Men din historie er altså lige en ekstra tand sær. Især fordi han tilsyneladende ignorerer dine beskeder og udelukkende ændrer på annoncen...


Jeg skal, hvis jeg kan finde ud af det, have mig afmeldt hans annonce, så jeg ikke får flere notifikationer.

Det kunne være rart, hvis man som køber, kunne melde sælgere, som tydeligvis laver forskel i overskriften og annonceteksten i forhold til salgsprisen, men det er nok ønsketænkning.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 15. aug 2018, 21:31

Nicolait skrev:
avdotja skrev:Folk er skøre. Men din historie er altså lige en ekstra tand sær. Især fordi han tilsyneladende ignorerer dine beskeder og udelukkende ændrer på annoncen...


Jeg skal, hvis jeg kan finde ud af det, have mig afmeldt hans annonce, så jeg ikke får flere notifikationer.

Det kunne være rart, hvis man som køber, kunne melde sælgere, som tydeligvis laver forskel i overskriften og annonceteksten i forhold til salgsprisen, men det er nok ønsketænkning.


https://info.dba.dk/vilkaar/annonceringsregler#etik
Vi forbeholder os ret til at afvise annoncer, der efter vores skøn strider mod gældende lovgivning, hensynet til læserne og brugerne eller DBA’s tarv eller omdømme. Læs mere her.

Af hensyn til placering og forståelse af annoncer forbeholder vi os ret til at ændre teksten i en given annonce og til at give annoncen en mere korrekt placering i tilfælde af fejlplaceringer.

Der skal oplyses en reel salgspris i prisfeltet.
Antal/mængde skal altid fremgå. Har du flere af den samme ting, kan du enten opgive prisen pr. stk. eller på den samlede mængde.
Én annonce pr. ting. Ved salg må den samme ting kun indrykkes i én annonce under én rubrik, altså kun ét sted.
Én ting pr. annonce. Hver ting skal indrykkes i en annonce for sig. En undtagelse herfra er, når der er tale om flere ens ting eller ting, der naturligt hører sammen. Er der flere varer i en annonce, er det tilladt at oplyse den billigste pris i prisfeltet. For varer som hører sammen (f.eks. 4 fælge), skal den samlede pris oplyses.
Alle annoncer skal være rubrikspecifikke. Det vil sige, at teksten skal omhandle det produkt, der bliver annonceret for.
Søgeord/Tags: Det er ikke tilladt at indsætte søgeord i annonceteksten, som ikke har relevans til varen der bliver solgt


Prisfeltet er altså ikke selve annonceteksten.

Så du kan bare anmelde ham.
1
klaus
Indlæg: 464
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 381

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf klaus » 17. aug 2018, 06:22

Hvad sker der for folk der skriver på ens annonce med et lavere bud(selvfølgelig) og så skriver sit nr og beder om at man svarer på sms :stoned:
2
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf JoyNips » 18. aug 2018, 07:50

I samme genre: jeg søger en part til min hest (der findes Facebook-grupper til den slags), som er ung og følsom og temperamentsfuld. Jeg skriver specifikt at man skal være voksen og have erfaring med følsomme ungheste. Så... første person der skriver er en 14-årig og næste person er godt nok voksen, men nybegynder og bor desuden så langt væk at det helt sikkert ikke ville holde i længden. Suk. Stop wasting my time.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Allmost_Famous » 18. aug 2018, 20:09

Dame laver opslag, hvor hun tilbyder let havearbejde og hækklip til 150-250 kroner i timen.
Hun sables straks ned med kommentarer om den høøøøje pris, og hun fortæller igen og igen, at hun betaler skat og har CVR og selv medbringer redskaber og kører ud gratis på hele Fyn, og alligevel udvikler det sig ret grimt.

Ulækre mennesker, helt ærligt.
15
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Lisva » 20. aug 2018, 09:59

30 kroner for dette prægtige stykke tøj, som vist nok engang har været en Hummel. Hvad fanden sker der i hovedet af folk?!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ghattner » 20. aug 2018, 10:14

Lisva skrev:30 kroner for dette prægtige stykke tøj, som vist nok engang har været en Hummel. Hvad fanden sker der i hovedet af folk?!


30 kroner er jo ingenting. Teknisk set er selve tøjmaterialet vel stadig brugbart og hvis man er ligeglad med et logo kan sådan en trøje vel være fint nok til at sønnike kan bruge den til udendørs aktiviteter. Jeg kunne forstå forargelsen hvis annoncen omtalte den som en Hummel-trøje, men det fremgår ikke af dit screenshot
4
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Lisva » 20. aug 2018, 10:26

Ghattner skrev:
Lisva skrev:30 kroner for dette prægtige stykke tøj, som vist nok engang har været en Hummel. Hvad fanden sker der i hovedet af folk?!


30 kroner er jo ingenting. Teknisk set er selve tøjmaterialet vel stadig brugbart og hvis man er ligeglad med et logo kan sådan en trøje vel være fint nok til at sønnike kan bruge den til udendørs aktiviteter. Jeg kunne forstå forargelsen hvis annoncen omtalte den som en Hummel-trøje, men det fremgår ikke af dit screenshot


Jo, den lanceres som en Hummel i selve annoncen. Og for mig handler det om, at man sagtens kan finde bluser i langt bedre stand til en 10'er. Så er det sgu skørt at tage 3 gange så meget for noget, der engang har været en Hummel. Sjovt nok er der heller ikke nogen henvendelser.
0

Tilbage til "Livets forhold"