Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Pyjamas » 6. maj 2018, 19:25

girl_beat skrev:Jeg har for første gang indvilliget i at betale depositum som køber... Havde fulgt sælgers annonce et stykke tid, og da hun satte prisen ned for anden gang, slog jeg til. Det gjorde så også en del andre interesserede, og da sælger åbenbart var rimelig træt af brudte aftaler, som hun havde haft en del af, blev kompromiset at jeg betalte depositum og sælger skiller varen ad, så den står klar til afhentning.

Normalt vil jeg aldrig betale, før jeg har set varen.


Jeg er også begyndt at tage depositum, når jeg sælger en vare, som jeg lige har lagt op, og/eller flere er interesserede. Jeg oplever virkelig ofte, at køber ikke kan nå det/bliver mega syg/har et mega sygt barn/har en mand, der netop er kommet hjem med en vare magen til!
Jeg gør det dog kun, når det er en eftertragtet vare, og køber først kan mødes og handle flere dage efter.
2
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 9. maj 2018, 05:23

Jeg skulle gerne få en pakke i dag - jeg har forudbetalt fuld pris og tracked levering, fordi det er en taske fra See by Chloé. De er selvfølgelig ikke så dyre som Chloé, men den var godt nok meget billig. Og hvis den er fake, så er der kun én person, jeg kan være sur på...
0
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf d.d84 » 11. maj 2018, 05:35

Jeg holder salgspause lige nu efter nogle irriterende oplevelser på det sidste.

1: sælger en babycykelstol til ladcykel for 250kr, en kvinde skriver over SMS på den, vi aftaler køb og afhentning næste dag.
Næste morgen skriver hun igen om det er mig, der har stolen, bekræfter. Hun dukker ikke op.
Næste dag ringer hun flere gange mens jeg er på arbejde, jeg skriver SMS, og vi aftaler igen afhentning samme eftermiddag kl. 17. Hun dukker endnu engang ikke op. Samme aften kl. 21.30, mens jeg ligger inde ved mit syge barn, kimer telefonen igen, jeg svarer ikke, to minutter senere ringer det på døren. :sur: Min mor er her for st hjælpe med syge børn, hun åbner og fortæller, at jeg ikke kan komme til døren, damen insisterer på, at min mor skal hente stolen i kælderen nu, øhhh nej. :rulle:
To dage senere skriver hun igen og vi aftaler, at jeg sætter stolen ud, når hun har overført via mobilepay.
Der går et par dage, så skriver hun igen, om jeg sætter den ud, jeg beder igen om overførsel indenfor en time, ellers ryger den til anden side. To timer efter skriver hun, åhhh hun havde glemt det, hun får lov at overføre straks og byder nu 200kr, jeg orkede ikke mere og sagde bare ja og satte stolen ud.


Solgte også en ladcykel til 4000kr, fik ekstremt mange bud på 1000kr.
5
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 05:59

Jeg er blevet anmeldt på TS af en sælger.

For 4 måneder siden ledte jeg efter læderjakker og faldt over en annonce, der ingen henvendelser var på og som havde været oppe i flere måneder, 2 eller 3.
Jeg skriver og spørger til et billede af materialelappen og en anden vare hun har til salg, sælgeren sender et billede og begynder derefter at BOMBARDERE mig med utålmodige henvendelser. A la "Hallo? Er du interesseret, eller hvad?" "Hallo, svarer du ikke lige?!" - vi taler i for arbejdstiden og mange smsser over 24 timer. Jeg har travlt og bliver irriteret, for slap nu af, jeg har andre ting at tage mig af og hvad haster det, der er ikke ligefrem kamp om den, så ingen bliver holdt hen mens jeg arbejder og overholder aftaler og what not. Jeg ender med at lægge det fra mig.

Et par måneder senere vender jeg tilbage til annoncen, beklager at jeg forsvandt, forklarer at jeg fik travlt med en flytning (hvilket er sandt) og spørger om hun ville være ok med at forhandle lidt om prisen. Hun spørger hvor meget, jeg foreslår noget men ikke gennem budknappen, hun beder mig skrive på sms fordi hun kunne huske at jeg også var interesseret i den anden vare, jeg svarer at det er jeg ikke, og så starter showet igen. "Hallo?!" "Svar lige!" - igen i arbejdstiden, igen med kort mellemrum, totalt utålmodig og der har INGEN aktivitet været på annoncen siden sidst, så jeg er jo den eneste potentielle køber. Igem bliver jeg irriteret, føler hun presser mig unødigt, fylder og afkræver alt muligt af mig I ARBEJDSTIDEN! Slap nu af! Så går jeg fra min kæreste og tager forståeligt nok en pause fra det meste andet end det, min flytning, nye lejlighed og sorg.
Pludselig for 1,5 uge siden skriver hun så og spørger, om jeg er sprunget fra. Jeg svarer at jeg synes jakken er lækker, men at jeg synes hun er for aggressiv og at jeg mister lysten til at handle med hende når hun er så utålmodig. Og så flejner hun og anmelder mig til TS for at være en useriøs køber der spilder hendes tid. Påstår, at hun har afvist en anden køber pga mig, hvilket næppe er sandt og i øvrigt ville være helt på hendes egen kappe eftersom vi aldrig indgik endelig aftale om noget.

Jeg har ikke hørt noget fra TS og det er gudskelov eneste gang jeg har oplevet en så hyperdramatisk sælger.
11
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 07:38

Det værste er, at det faktisk er en virkeligt lækker jakke, som jeg gerne vil have :genert: Er der ikke en, der kan købe den for mig, hvis hun slår annoncen op igen? :-D
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Mulan » 11. maj 2018, 08:25

LaScrooge skrev:Det værste er, at det faktisk er en virkeligt lækker jakke, som jeg gerne vil have :genert: Er der ikke en, der kan købe den for mig, hvis hun slår annoncen op igen? :-D

Det kan jeg godt :)
3
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 08:39

Mulan skrev:
LaScrooge skrev:Det værste er, at det faktisk er en virkeligt lækker jakke, som jeg gerne vil have :genert: Er der ikke en, der kan købe den for mig, hvis hun slår annoncen op igen? :-D

Det kan jeg godt :)


Yes, hvor er du sød! Jeg signalerer dig når jeg får ledt efter dem igen!
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 17. maj 2018, 19:24

Ellin skrev:
B920F5E0-FA04-4A25-935C-50E4790AAF6F.jpeg


“Nypris var i den højere ende” kombineret med “BYD!”.
Det er sådan en, hvor man nærmest kun kan byde for lidt i sælgers øjne?


Eller en der håber at kunne sælge for mere end oprindelig købspris :gruble:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. maj 2018, 08:57

Ellin skrev:
“Nypris var i den højere ende” kombineret med “BYD!”.
Det er sådan en, hvor man nærmest kun kan byde for lidt i sælgers øjne?


Aj men altså. "Det er hemmeligt hvad jeg gav for den, og det er hemmeligt hvad du skal give. Bare gæt dig frem."
- Helt ærligt, så start dog dit eget quizshow hvis du har så meget trang til gættelege.
9
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. maj 2018, 09:03

I min bys køb og salg facebookgruppe er en printer lige blevet solgt for en pizza. Der har udviklet sig en kultur derinde, hvor det snart er bandlyst at bede om "menneskepenge" for sine ting. Først var det slikposer og vin folk forlangte, nu er vi så ovre i pizzaer også.
Jeg tænker det er sket fordi folk synes de virker mere overskudsagtige og velhavende når de gerne giver tingene væk og kun forlanger en "hyggebetaling" (Lille by med mange velhavende mennesker).
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 18. maj 2018, 13:09

Ellin skrev:
B920F5E0-FA04-4A25-935C-50E4790AAF6F.jpeg


“Nypris var i den højere ende” kombineret med “BYD!”.
Det er sådan en, hvor man nærmest kun kan byde for lidt i sælgers øjne?

Er det andet billede så et, hvor man rent faktisk kan se vidunderet?
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 18. maj 2018, 13:27

Ellin skrev:
B920F5E0-FA04-4A25-935C-50E4790AAF6F.jpeg


“Nypris var i den højere ende” kombineret med “BYD!”.
Det er sådan en, hvor man nærmest kun kan byde for lidt i sælgers øjne?

Jeg tolkede det som at vedkommende måske selv mente h*n havde betalt overpris for den, men jeg kan da godt se på de efterfølgende kommentarer herinde peger hen i retning af at sælger bare gør opmærksom på at den ikke var billig :lol:

Jeg hader sidstnævnte. "Den har været MEGET dyr!" Nå okay, sådan som udgangspunkt for alle eller kun i forhold til din egen økonomi? Jeg bliver så irriterende :blush: Ligesom når folk bruger alverdens gloser om det de sælger, i stedet for bare at holde sig til det der er relevant for interesserede købere som fx mål, materiale osv. Jeg er da så ligeglad med hvad sælger synes varen passer godt til eller at den er ualmindelig smuk. Det skal jeg nok selv vurdere. Og hvad så hvis nogen bevidst går efter grimme ting, må de så ikke købe den?

... Jeg sagde jo jeg blev irriterende :genert:
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LaScrooge » 18. maj 2018, 15:06

Juki skrev:
Ellin skrev:
B920F5E0-FA04-4A25-935C-50E4790AAF6F.jpeg


“Nypris var i den højere ende” kombineret med “BYD!”.
Det er sådan en, hvor man nærmest kun kan byde for lidt i sælgers øjne?

Jeg tolkede det som at vedkommende måske selv mente h*n havde betalt overpris for den, men jeg kan da godt se på de efterfølgende kommentarer herinde peger hen i retning af at sælger bare gør opmærksom på at den ikke var billig :lol:

Jeg hader sidstnævnte. "Den har været MEGET dyr!" Nå okay, sådan som udgangspunkt for alle eller kun i forhold til din egen økonomi? Jeg bliver så irriterende :blush: Ligesom når folk bruger alverdens gloser om det de sælger, i stedet for bare at holde sig til det der er relevant for interesserede købere som fx mål, materiale osv. Jeg er da så ligeglad med hvad sælger synes varen passer godt til eller at den er ualmindelig smuk. Det skal jeg nok selv vurdere. Og hvad så hvis nogen bevidst går efter grimme ting, må de så ikke købe den?

... Jeg sagde jo jeg blev irriterende :genert:


Jeg har det på nøjagtig samme måde. "Sød top", "Super søde sko" :tie: Synes simpelthen det er nederen. Også fordi det gør det svært at søge, især på TS.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 18. maj 2018, 20:20

Dirtylittledevil skrev:I min bys køb og salg facebookgruppe er en printer lige blevet solgt for en pizza. Der har udviklet sig en kultur derinde, hvor det snart er bandlyst at bede om "menneskepenge" for sine ting. Først var det slikposer og vin folk forlangte, nu er vi så ovre i pizzaer også.
Jeg tænker det er sket fordi folk synes de virker mere overskudsagtige og velhavende når de gerne giver tingene væk og kun forlanger en "hyggebetaling" (Lille by med mange velhavende mennesker).


I en periode var der en kvinde i salgsgruppen for min by, som vel er en god gennemsnitsøkonomi-by, som ville have, at man skulle byde i Pepsi Max. Hun kunne tage op til 4-5 rammer Pepsi for ting, og det var ikke få ting, hun solgte. Så er man altså glad for sodavand.
6
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LaScrooge » 19. maj 2018, 05:58

Jeg leder efter en sofa på DBA og har fundet en, jeg godt kan lide. Billedet på annoncen er fra nettet så jeg skrev og spurgte om jeg kunne få et billede af deres og hvad målene er på den. Jeg kan ikke helt afkode modellen, nemlig, og den ser kortere ud end en 3-personers, som måske vil være for lang. Sælger sendte mig et billede men skrev ikke længden, så jeg takkede for billedet og spurgte om længden eller modellen, så jeg selv kunne slå det op på Sofakompagniets hjemmeside. Hun har ikke svaret i på det i 2 dage nu :forvirret:
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"