Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf paint » 22. aug 2018, 22:56

Falstria skrev:
paint skrev:Bemærkede lige en bruger på dba, der har ikke mindre end 22.289 annoncer kørende. Det meste af det, er gamle bøger og hæfter, som der umuligt er nogen der kan være interesseret i. Instruktionsbøger for gamle symaskiner fra 1950-erne. En årsoversigt over brugsforeninger i Danmark i 1962 eller en statistisk halvårsberetning fra en eller anden frimærkesamler-forening, også fra engang i 1960-erne :stoned:


Mon ikke det er et dødsbo :gruble:

Eller også er det mgy fra den gamle debat.


Så må den afdøde da have været hoarder og været begravet i gamle hæfter, instruktionsbøger og statistiske halvårsberetninger. Alene den tid det tager at oprette over 22.000 separate annoncer med ligegyldigt bras, som ingen gider at købe. Det må have taget flere måneder. Hver enkelt ting, er omhyggeligt beskrevet; om det er i sort/hvid eller det er i farver (hæftet) og hvilken stand det er i.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf paint » 22. aug 2018, 23:03

Falstria skrev:
paint skrev:
Falstria skrev:
paint skrev:Bemærkede lige en bruger på dba, der har ikke mindre end 22.289 annoncer kørende. Det meste af det, er gamle bøger og hæfter, som der umuligt er nogen der kan være interesseret i. Instruktionsbøger for gamle symaskiner fra 1950-erne. En årsoversigt over brugsforeninger i Danmark i 1962 eller en statistisk halvårsberetning fra en eller anden frimærkesamler-forening, også fra engang i 1960-erne :stoned:


Mon ikke det er et dødsbo :gruble:

Eller også er det mgy fra den gamle debat.


Så må den afdøde da have været hoarder og været begravet i gamle hæfter, instruktionsbøger og statistiske halvårsberetninger. Alene den tid det tager at oprette over 22.000 separate annoncer med ligegyldigt bras, som ingen gider at købe. Det må have taget flere måneder.


Tjo, det er set før. Loppemarkeder bugner også af den slags. Hvis der ikke er andet at arve og man er desperat efter lidt penge, så går man langt for at sælge de ting istedet for at smide dem ud.


Hvor mange kunder, tror du er til et hæfte om hvordan man syr korssting fra 1964, skrevet på tysk?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf cola » 23. aug 2018, 03:51

paint skrev:Hvor mange kunder, tror du er til et hæfte om hvordan man syr korssting fra 1964, skrevet på tysk?

Antallet er faktisk relativt højt, men de ville nok ikke lede på dba. Der er mange som godt kan lide ældre bøger og især hvis selve bogen er fra 1964 og ikke bare en kopi af en bog fra dengang.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LaScrooge » 23. aug 2018, 05:35

ExCoastal skrev::nerve:


Hvor er det frygteligt! Jeg får det helt dårligt over det.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf ExCoastal » 23. aug 2018, 05:52

LaScrooge skrev:
ExCoastal skrev::nerve:


Hvor er det frygteligt! Jeg får det helt dårligt over det.


Nogle gange må man bare lukke den slags ude. Sælger kunne måske have skrevet lidt om, hvordan det hele kunne renses, men ellers er det totalt åndssvagt!
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 23. aug 2018, 05:52

DetSorteCirkus skrev:
Sangius skrev:"Groft udskåret træfigur" ... jo tak... det er en gren med en hue på.

https://www.dba.dk/traemand-ahorn-groft ... re_listing

160 kroner. Du kan få huen med for 30 kroner.

Altså... wtf??? :lol:


Hvad pokker går "Træmand, velkommen, bar, cafeebord, blomsteropsats" ud på???

Screenshot 2018-08-22 at 23.49.47.png

Søgeord - det er heller ikke tilladt på dba. (altså at bruge irrelevante søgeord)
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Anlewi » 23. aug 2018, 07:48

Lisva skrev:Jeg er så pisse træt af folk, der ikke svarer på henvendelser. Hvorfor fanden sætter man ting til salg, men undlader at svare, når nogen tilbyder at købe? Forklar mig det lige?!

Jeg har skrevet med en angående en kjole, hun har til salg. Jeg tilbyder så at købe den, men hun svarer ikke, selvom hun har været online. Jeg har ventet lidt og har så skrevet igen, for jeg vil virkelig gerne have den kjole. Men hun svarer stadig ikke. :sur: :forvirret:


Ditto - jeg skrev på en Handy sit (børnestol) for 5 dage siden, men har intet hørt.
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Nicolait » 23. aug 2018, 09:27

ExCoastal skrev::nerve:


Hvor er det dog absurdt komisk. :lol2:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sangius » 24. aug 2018, 02:33

ExCoastal skrev::nerve:


Han har da levet et privilegeret liv, hvis den sofa er det værste lort han nogensinde har set... :gruble:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hewlett » 24. aug 2018, 10:36

ExCoastal skrev::nerve:


Undskyld men.... det er fandme også en klam sofa! :lol:
2
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hunkat » 24. aug 2018, 10:46

Hewlett skrev:
ExCoastal skrev::nerve:


Undskyld men.... det er fandme også en klam sofa! :lol:


Men alligevel lidt et spring frem til at køre ind i handicappede hustruer med en lastbil :stoned:
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Kalimsofie » 24. aug 2018, 11:07

Årh mand, jeg havde en sjov oplevelse i går. Her i Nuuk foregår al brugt-køb på facebook, og jeg var faldet over et par Fjällräven-bukser, som jeg ønsker mig, til en lidt dyr pris. Jeg ville egentlig ikke købe lige nu, så jeg skrev egentlig bare for at spørge, hvordan de er i størrelsen, så jeg vidste det, til når jeg engang føler, jeg har penge nok.

Damen skriver så tilbage, at de er normale i størrelsen, men at jeg bare kan komme og prøve. Jeg gider egentlig ikke derud, hvor hun bor, men jeg kunne da køre forbi efter arbejde fredag. Så jeg spørger, hvornår hun er hjemme “i morgen”. Hun svarer, at hun er hjemme nu.
Jeg har sådan lidt hovedpine og er træt efter en lang dag, så jeg bruger min go-to-hvide løgn, der lyder, at jeg er alene med min datter, fordi min mand er til møde, så jeg kan ikke i aften. Den plejer altid at virke perfekt, for det har alle forståelse for, og de presser ikke på.

Damen spørger så, hvor jeg bor, hvilket jeg svarer på uden at tænke nærmere over det. Så skriver hun en laaaang smøre på grønlandsk, og mens jeg formulerer noget med, at jeg ikke forstår grønlandsk, skriver hun “jeg går nu”, og så loggede hun af! :panik:

Min mand var nødt til at gemme sig i soveværelset med lukket dør, mens jeg prøvede bukser, for at damen ikke skulle afsløre min lille løgn :lol:
Og jeg fik så dårlig samvittighed over, at hun havde gået helt over til mig, at jeg endte med at købe bukserne :genert:
52
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LaScrooge » 24. aug 2018, 11:11

Kalimsofie skrev:Årh mand, jeg havde en sjov oplevelse i går. Her i Nuuk foregår al brugt-køb på facebook, og jeg var faldet over et par Fjällräven-bukser, som jeg ønsker mig, til en lidt dyr pris. Jeg ville egentlig ikke købe lige nu, så jeg skrev egentlig bare for at spørge, hvordan de er i størrelsen, så jeg vidste det, til når jeg engang føler, jeg har penge nok.

Damen skriver så tilbage, at de er normale i størrelsen, men at jeg bare kan komme og prøve. Jeg gider egentlig ikke derud, hvor hun bor, men jeg kunne da køre forbi efter arbejde fredag. Så jeg spørger, hvornår hun er hjemme “i morgen”. Hun svarer, at hun er hjemme nu.
Jeg har sådan lidt hovedpine og er træt efter en lang dag, så jeg bruger min go-to-hvide løgn, der lyder, at jeg er alene med min datter, fordi min mand er til møde, så jeg kan ikke i aften. Den plejer altid at virke perfekt, for det har alle forståelse for, og de presser ikke på.

Damen spørger så, hvor jeg bor, hvilket jeg svarer på uden at tænke nærmere over det. Så skriver hun en laaaang smøre på grønlandsk, og mens jeg formulerer noget med, at jeg ikke forstår grønlandsk, skriver hun “jeg går nu”, og så loggede hun af! :panik:

Min mand var nødt til at gemme sig i soveværelset med lukket dør, mens jeg prøvede bukser, for at damen ikke skulle afsløre min lille løgn :lol:
Og jeg fik så dårlig samvittighed over, at hun havde gået helt over til mig, at jeg endte med at købe bukserne :genert:


:lol:

Hvor er det en sød historie, og sjov! Og tænk, hvilken knibe du var kommet i, hvis du slet ikke havde en datter i virkeligheden :lol2:
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Kalimsofie » 24. aug 2018, 11:13

LaScrooge skrev:
Kalimsofie skrev:Årh mand, jeg havde en sjov oplevelse i går. Her i Nuuk foregår al brugt-køb på facebook, og jeg var faldet over et par Fjällräven-bukser, som jeg ønsker mig, til en lidt dyr pris. Jeg ville egentlig ikke købe lige nu, så jeg skrev egentlig bare for at spørge, hvordan de er i størrelsen, så jeg vidste det, til når jeg engang føler, jeg har penge nok.

Damen skriver så tilbage, at de er normale i størrelsen, men at jeg bare kan komme og prøve. Jeg gider egentlig ikke derud, hvor hun bor, men jeg kunne da køre forbi efter arbejde fredag. Så jeg spørger, hvornår hun er hjemme “i morgen”. Hun svarer, at hun er hjemme nu.
Jeg har sådan lidt hovedpine og er træt efter en lang dag, så jeg bruger min go-to-hvide løgn, der lyder, at jeg er alene med min datter, fordi min mand er til møde, så jeg kan ikke i aften. Den plejer altid at virke perfekt, for det har alle forståelse for, og de presser ikke på.

Damen spørger så, hvor jeg bor, hvilket jeg svarer på uden at tænke nærmere over det. Så skriver hun en laaaang smøre på grønlandsk, og mens jeg formulerer noget med, at jeg ikke forstår grønlandsk, skriver hun “jeg går nu”, og så loggede hun af! :panik:

Min mand var nødt til at gemme sig i soveværelset med lukket dør, mens jeg prøvede bukser, for at damen ikke skulle afsløre min lille løgn :lol:
Og jeg fik så dårlig samvittighed over, at hun havde gået helt over til mig, at jeg endte med at købe bukserne :genert:


:lol:

Hvor er det en sød historie, og sjov! Og tænk, hvilken knibe du var kommet i, hvis du slet ikke havde en datter i virkeligheden :lol2:


:lol:

Det havde været endnu værre! Så måtte jeg ind til naboen og låne, og de har kun sønner!

Men ja, jeg synes også, hun var så sød. For hende var det helt naturligt lige at krydse et bjerg for min skyld :-D
11
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LaScrooge » 24. aug 2018, 11:20

Kalimsofie skrev:
LaScrooge skrev:
Kalimsofie skrev:Årh mand, jeg havde en sjov oplevelse i går. Her i Nuuk foregår al brugt-køb på facebook, og jeg var faldet over et par Fjällräven-bukser, som jeg ønsker mig, til en lidt dyr pris. Jeg ville egentlig ikke købe lige nu, så jeg skrev egentlig bare for at spørge, hvordan de er i størrelsen, så jeg vidste det, til når jeg engang føler, jeg har penge nok.

Damen skriver så tilbage, at de er normale i størrelsen, men at jeg bare kan komme og prøve. Jeg gider egentlig ikke derud, hvor hun bor, men jeg kunne da køre forbi efter arbejde fredag. Så jeg spørger, hvornår hun er hjemme “i morgen”. Hun svarer, at hun er hjemme nu.
Jeg har sådan lidt hovedpine og er træt efter en lang dag, så jeg bruger min go-to-hvide løgn, der lyder, at jeg er alene med min datter, fordi min mand er til møde, så jeg kan ikke i aften. Den plejer altid at virke perfekt, for det har alle forståelse for, og de presser ikke på.

Damen spørger så, hvor jeg bor, hvilket jeg svarer på uden at tænke nærmere over det. Så skriver hun en laaaang smøre på grønlandsk, og mens jeg formulerer noget med, at jeg ikke forstår grønlandsk, skriver hun “jeg går nu”, og så loggede hun af! :panik:

Min mand var nødt til at gemme sig i soveværelset med lukket dør, mens jeg prøvede bukser, for at damen ikke skulle afsløre min lille løgn :lol:
Og jeg fik så dårlig samvittighed over, at hun havde gået helt over til mig, at jeg endte med at købe bukserne :genert:


:lol:

Hvor er det en sød historie, og sjov! Og tænk, hvilken knibe du var kommet i, hvis du slet ikke havde en datter i virkeligheden :lol2:


:lol:

Det havde været endnu værre! Så måtte jeg ind til naboen og låne, og de har kun sønner!

Men ja, jeg synes også, hun var så sød. For hende var det helt naturligt lige at krydse et bjerg for min skyld :-D


:love: :-D
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"