Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Studsgaard » 1. aug 2018, 11:13

Ado skrev:Men det er jo en iPhone! iPhone kan åbenbart altid sælges. Havde det været en Doro, ville den kun være nået til skraldespanden.

Er det ikke ment som en joke?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55858
Kontakt:

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ado » 1. aug 2018, 11:15

Studsgaard skrev:
Ado skrev:Men det er jo en iPhone! iPhone kan åbenbart altid sælges. Havde det været en Doro, ville den kun være nået til skraldespanden.

Er det ikke ment som en joke?

Aner det ikke. Der er da én, der skriver han er interesseret, og sælger opfordrer ham til at byde. Det er bestemt ikke første gang jeg ser en ramponeret iPhone til salg på Facebook.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Studsgaard » 1. aug 2018, 11:18

Ado skrev:
Studsgaard skrev:
Ado skrev:Men det er jo en iPhone! iPhone kan åbenbart altid sælges. Havde det været en Doro, ville den kun være nået til skraldespanden.

Er det ikke ment som en joke?

Aner det ikke. Der er da én, der skriver han er interesseret, og sælger opfordrer ham til at byde. Det er bestemt ikke første gang jeg ser en ramponeret iPhone til salg på Facebook.

Jamen hvorfor ikke.
Jeg har også set mange med smadre skærm.
Jeg ser endda stadig 4’s eller 5 er og er overrasket over at folk stadig kan sælge dem.
4’er kan ikke opdateres mere og 5’er er også ved at være virkelig langsom og nogle spil kan den ikke køre mere.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55858
Kontakt:

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ado » 1. aug 2018, 11:20

Studsgaard skrev:
Ado skrev:
Studsgaard skrev:
Ado skrev:Men det er jo en iPhone! iPhone kan åbenbart altid sælges. Havde det været en Doro, ville den kun være nået til skraldespanden.

Er det ikke ment som en joke?

Aner det ikke. Der er da én, der skriver han er interesseret, og sælger opfordrer ham til at byde. Det er bestemt ikke første gang jeg ser en ramponeret iPhone til salg på Facebook.

Jamen hvorfor ikke.
Jeg har også set mange med smadre skærm.
Jeg ser endda stadig 4’s eller 5 er og er overrasket over at folk stadig kan sælge dem.
4’er kan ikke opdateres mere og 5’er er også ved at være virkelig langsom og nogle spil kan den ikke køre mere.

Jeg begriber ikke den iPhone-mani.
10
Donna Martin Graduates!
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Allmost_Famous » 1. aug 2018, 11:59

Ado skrev:Men det er jo en iPhone! iPhone kan åbenbart altid sælges. Havde det været en Doro, ville den kun være nået til skraldespanden.

For helvede... Man kunne jo byde en smeltet Snickers og to spark i skridtet, og det ville være en god handel for sælger.
7
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 1. aug 2018, 12:12

Alkaia skrev:Patina, som i rust, mærker og mangler håndtag? Fed. :lol:
Set på Tradono i nat, hvor jeg ledte efter et natbord. Den her kan afhentes i Aalborg. :-D

Jeg ville nok personligt ikke sætte det på badeværelset, men jeg er heller ikke sådan så meget til rust :lol:

Hvis man er til det vil det selvfølgelig være en fordel at have det på badeværelset.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf loular » 1. aug 2018, 12:14

Ado skrev:
Studsgaard skrev:
Ado skrev:Men det er jo en iPhone! iPhone kan åbenbart altid sælges. Havde det været en Doro, ville den kun være nået til skraldespanden.

Er det ikke ment som en joke?

Aner det ikke. Der er da én, der skriver han er interesseret, og sælger opfordrer ham til at byde. Det er bestemt ikke første gang jeg ser en ramponeret iPhone til salg på Facebook.


Nogen bruger dem til at høste reservedele fra, nogen bruger dem til at øve sig på, når de reparerer telefoner.

Hvis det kun er skærmen der er i stykker, så kan min mand fx. fixe den for ca. 100 kr, så hvis den ellers er billigt, så kan det jo godt være et godt kø køb.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf icelady » 2. aug 2018, 19:14

Har et kradsetræ til salg, som stort set ikke er brugt og har en fast pris.

Får så SMS "Jeg byder 150 kr og kan hente nu?"

Jeg svarer: "Tak for buddet, men eftersom det fremstår som næsten nyt er prisen fast på 300."


Kvinde: "Det er en skam. Jeg kan ellers bestille og få dette leveret til 375 (vedhæftet billede)"

Mig: "Så må du jo bestille sådan et :) "





:D
13
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ladysparrow » 3. aug 2018, 09:19

icelady skrev:Har et kradsetræ til salg, som stort set ikke er brugt og har en fast pris.

Får så SMS "Jeg byder 150 kr og kan hente nu?"

Jeg svarer: "Tak for buddet, men eftersom det fremstår som næsten nyt er prisen fast på 300."


Kvinde: "Det er en skam. Jeg kan ellers bestille og få dette leveret til 375 (vedhæftet billede)"

Mig: "Så må du jo bestille sådan et :) "





:D


:puke: Sådan en tumling...
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sangius » 3. aug 2018, 09:25

Ikke fordi hans opførsel har været dårlig, men jeg undrer mig:

Han har en skruemaskine til salg, til 2500 kroner. Nypris 2999, og han har aldrig åbnet kassen, så den er helt ny - et fejlkøb, købt for 6 måneders tid siden.
Samme skruemaskine står dog til 1400 fra ny af i Silvan nu. Så jeg spørger om han vil gå under de 1400, i forhold til den nuværende nypris.

Han skriver at han vil gå ned på 2000 kr.

Men altså. Regner han med at jeg gider det??? :lol:
14
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2558
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8571

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Raenil » 3. aug 2018, 10:04

Sangius skrev:Ikke fordi hans opførsel har været dårlig, men jeg undrer mig:

Han har en skruemaskine til salg, til 2500 kroner. Nypris 2999, og han har aldrig åbnet kassen, så den er helt ny - et fejlkøb, købt for 6 måneders tid siden.
Samme skruemaskine står dog til 1400 fra ny af i Silvan nu. Så jeg spørger om han vil gå under de 1400, i forhold til den nuværende nypris.

Han skriver at han vil gå ned på 2000 kr.

Men altså. Regner han med at jeg gider det??? :lol:


Han kunne være heldig at andre ikke tjekker tilbud.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sangius » 3. aug 2018, 10:18

Raenil skrev:
Sangius skrev:Ikke fordi hans opførsel har været dårlig, men jeg undrer mig:

Han har en skruemaskine til salg, til 2500 kroner. Nypris 2999, og han har aldrig åbnet kassen, så den er helt ny - et fejlkøb, købt for 6 måneders tid siden.
Samme skruemaskine står dog til 1400 fra ny af i Silvan nu. Så jeg spørger om han vil gå under de 1400, i forhold til den nuværende nypris.

Han skriver at han vil gå ned på 2000 kr.

Men altså. Regner han med at jeg gider det??? :lol:


Han kunne være heldig at andre ikke tjekker tilbud.


Ja, men han tilbød stadig mig at købe den for 2000 kr, efter jeg havde skrevet at den solgte for 1400 fra ny af. Optimistisk :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Patience » 3. aug 2018, 15:36

Min kæreste var faldet over en mobil han var interesseret i på DBA og skrev til sælgeren. Han fik ikke noget svar, men annoncen var stadig aktiv en uge efter.
Han spørger så mig om jeg gider prøve at skrive og spørge på den.
Jeg får svar nogle timer senere at den stadig er til salg. Sælgeren spørger mig så om jeg kommer fra Århus.
Jeg svarer med det samme, at det gør jeg ikke, men at jeg er i byen hele næste dag, så jeg vil gerne komme og se den, hvis han har tid.
Jeg får ikke noget svar. Dagen efter skriver jeg igen at jeg er i Århus hele dagen og det meste af næste dag om spørger om jeg må komme forbi. Intet svar.
Nu har han så lige skrevet - 4 dage efter - at han undskylder det sene svar, men han har været en tur på hospitalet, så han har ikke kunnet svare før nu. :sarkasme:

Ja, det er klart - det sker hele tiden. Man skriver en besked til en potentielle kunde for lige efter at få et hjerteanfald - bliver hastet til hospitalet og befinder sig i koma i 4 dage. What are the odds? :wink3:
5
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9544
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26665

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Santa » 3. aug 2018, 16:22

icelady skrev:Har et kradsetræ til salg, som stort set ikke er brugt og har en fast pris.

Får så SMS "Jeg byder 150 kr og kan hente nu?"

Jeg svarer: "Tak for buddet, men eftersom det fremstår som næsten nyt er prisen fast på 300."


Kvinde: "Det er en skam. Jeg kan ellers bestille og få dette leveret til 375 (vedhæftet billede)"

Mig: "Så må du jo bestille sådan et :) "


:D

Hvorfor Søren får du rødt for det indlæg?!
Mærkeligt, medmindre det er hævn et andet sted fra.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Shmartiesh » 3. aug 2018, 18:36

Nicolait skrev:Jeg så en vare på dba, som var udbudt til enten 100 kr i overskriften og 400 kr i selve annonceteksten (hvilket jeg hader, når folk gør sådan).
Jeg byder så de 400 kr. Jeg hører intet fra sælger, indtil idag, tror jeg, da jeg får en besked fra dba, at sælger har kommenteret sin annonce. Sælger har så bare valgt at sætte prisen op til 900 kr for varen.

Oh yes. Det er åbentbart noget man gør... jeg fandt en kop og underkop til svigermor, der er gået ud af produktion og derfor er sjældent man finder det. Fandt det vist til 300 og da jeg skriver til hende har sælger sat varen op til 600 fordi hun nu fandt ud af hvor eftertragtet det var.... mega flabet.
0

Tilbage til "Livets forhold"