Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5414
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 1. jun 2018, 14:39

Dittemus skrev:
RavenClaw skrev:
RavenClaw skrev:Det er godt nok ikke direkte salgsportal, men et efterforløb af en handel. Here goes:

Jeg har solgt en bog til en kvinde, der bor i den anden ende af landet end mig. Alt går som smurt, og jeg sender hende pakken med DAO. Hun skriver så et par dage efter med beskeden om, at noget må være gået galt. Hun er lige kommet hjem med pakken og i den ligger en BH. Pakkenummeret er korrekt, men det er fragtkoden ikke. Nogen har altså byttet rundt på de to labels undervejs, hvilket nu har resulteret i, at BH'en er endt hos min bogkøber, og bogen er endt hos et undertøjsfirma i min del af landet...

Jeg fandt dog frem til afsenderen af BH'en, som har taget fat i undertøjsfirmaet. Vi arbejder på at finde en løsning med at få byttet pakkerne rundt igen.


Ej, der skal næsten update på den her. Det bliver mere tragikomisk.

DAO erkendte, at de havde lavet en fejl og byttede rundt på pakkerne uden beregning. Bogen er kommet fint frem til min køber. Men men men.. i dag skriver afsenderen af BH'en så, at undertøjsfirmaet nægter at give hende de 500 kr. retur, som hun har krav på, da de siger, pakken aldrig er kommet frem. Jeg skriver så til min køber og beder om pakkens trackingnummer.
Det viser sig så, at undertøjsfirmaet i april har fået en besked om, at pakken er klar til afhentning, men de har valgt ikke at afhente den, og den er derefter sendt retur efter 10 dage. Nu ved ingen, hvor pakken er, og den søde kvinde kan ikke få sine penge retur, fordi undertøjsfirmaet har kvajet sig.. :forvirret2:

Flere netbutikker skriver specifikt i deres ombytnings-/fortrydelsesregler at pakkerne ikke skal sendes retur med Dao eller lignende, der havner på div. udleveringssteder, da de ikke bruger tid på at hente pakker. Alt skal sendes direkte til adressen. Det synes jeg er fair nok.


Det er helt fair, men i dette tilfælde har netbutikken specifikt sendt et returlabel fra DAO og indgået en aftale om ombytning.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LadyFox » 1. jun 2018, 17:42

JoyNips skrev:Åh ja, jeg er iøvrigt selv ved at sælge nogle dyre hovedpuder, jeg har vundet. Jeg sælger dem til under halv pris, det er lissom stadig en gevinst for mig.
Køber synes, at det er enormt besværligt at hun først kan hente dem efter 17. og kunne jeg ikke lige sørge for at være hjemme midt på dagen i stedet?

Det er da også alt for meget at du har et arbejde ved siden af dit pudesalg, det lidt ligesom om du ikke vil det nok :ad!:
1
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 2. jun 2018, 08:18

Dittemus skrev:Jeg tror at mit ansigt formede et stort, fedt WTF ud af sig selv, da jeg så dette. :lol: De koster jo også en krone stykket i SG. Man skal dælen duleme være på røven, hvis man overhovedet overvejer at sætte sine fem slikkepinde til salg på Facebook.

Ville sælger bruge tid på at sende dem?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hewlett » 2. jun 2018, 11:41

Havde sat en af mine store planter til salg på FB til 150kr.
En køber skriver så, at hun vil give 80kr. og så afhente 20 min. senere.

Nej, prisen var ganske fair i forhold til hvad jeg kunne finde af annoncer på samme type plante, som endda kun var stiklinger.

Men for at være flink og vise velvilje, skriver jeg så at hun kan købe den for 130kr., hvilket så får hende til at byde 125kr. :stoned:

Blev egentlig ret irriteret over at hun overhovedet gider bruge tid på at ligge og forhandle sølle 5kr. men man kan jo selvfølgelig sige det samme om mig, for jeg holdt fast i de 130kr. Som det så også endte med. Men altså.... At man gider?
8
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf DenBruneMunk » 2. jun 2018, 12:03

Jeg mener ikke dårlige køber eller opførsel er skambud eller dårlig opførsel, når de byde langt under ens fastsatte pris.

Som sælger og køber, så er man jo bevidst om folk sætter priser op, er villige til at forhandle eller sælger en vare som ikke mange køber.
Så jeg er nok en del af de dårlige købere med en opførsel som betyder jeg skambyder. Jeg er også sælger som fastsætter priser højere, og er tilfreds når skambud alligevel ikke er langt fra beløbet jeg egentlig ville ramme.

Den opførsel klager jeg ikke over.

At folk kommer efter en 3-4 uger efter køb og brug af produktet og siger det ikke virker, eller de nu har set en ridse på skærmen, eller batteri efter 4 uger ikke holder, eller deres lange ferie i Ægypten gjorde de slet ikke kunne bruge produktet når de kom hjem og vil have penge retur 4 uger senere, jo dem, dem har jeg også mødt, og ikke altid synes, de er fair i deres krav og opførsel.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. jun 2018, 12:35

Jeg sætter aldrig priser op og jeg gider slet ikke forhandle. Hverken som køber eller sælger. Jeg sælger for det som er rigeligt og som oftest under gennemsnitsudbudspris da jeg bare vil af med tingene. Hvis folk sælger noget til en pris jeg vil betale, fint. Hvis ikke, så spørger jeg ikke på det.

Jeg gider simpelthen ikke det prutten om pris for 5-10-20 kr. Overhovedet.
10
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf DenBruneMunk » 2. jun 2018, 12:39

Nå nej, 20kr så er vist også langt fra 200-500kr eller måske 1000-2000kr eller mere, når det er bil, båd eller andet.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. jun 2018, 12:48

Jeg køber/sælger ikke brugt til de priser hvor der kan forhandles noget i de beløb. Jeg gider det netop ikke pga det med at prutte om prisen. Folk prøver jo netop at handle om små latterlige beløb eller skambyde noget 50-70% under “henter nu”... osv

Min mand (for jeg nægter) har lige solgt min bil på Bilbasen. Satte den et par tusinde under gennemsnit og den var solgt på uge uden forhandling. Mange andre magen til som havde stået i flere måneder.

Vi havde et par 100 m2 herregårdssten til gratis afhentning, man skulle bare selv tage dem op. Det kunne folk ikke admikistere og flere dukkede ikke op, kom med afbud samme dag osv.

Jeg hader alt det med køb/salg brugt og gør det virkelig sjældent. Netop pga det med at prutte, gider det simpelhen ikke. Har 5-6 flyttekasser med børnetøj som bare står fordi jeg ikke kan tage mig sammen :rulle:
1
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hewlett » 2. jun 2018, 18:08

DenBruneMunk skrev:Jeg mener ikke dårlige køber eller opførsel er skambud eller dårlig opførsel, når de byde langt under ens fastsatte pris.

Som sælger og køber, så er man jo bevidst om folk sætter priser op, er villige til at forhandle eller sælger en vare som ikke mange køber.
Så jeg er nok en del af de dårlige købere med en opførsel som betyder jeg skambyder. Jeg er også sælger som fastsætter priser højere, og er tilfreds når skambud alligevel ikke er langt fra beløbet jeg egentlig ville ramme.

Den opførsel klager jeg ikke over.

At folk kommer efter en 3-4 uger efter køb og brug af produktet og siger det ikke virker, eller de nu har set en ridse på skærmen, eller batteri efter 4 uger ikke holder, eller deres lange ferie i Ægypten gjorde de slet ikke kunne bruge produktet når de kom hjem og vil have penge retur 4 uger senere, jo dem, dem har jeg også mødt, og ikke altid synes, de er fair i deres krav og opførsel.


Men den type bud kaldes jo netop skambud fordi de er så langt fra den pris, varen oprindeligt er sat til. Skambud kan også være et bud på en vare som holder værdi (design, kunst, osv.). En værdi som den der byder udemærket er bevidst om.

Ja, man kan da sikkert være heldig at skambyde på en vare hvor sælger bare vil af med det og derfor siger ok.

Sætter jeg et f.eks. bord til salg til 1200,- er det ikke urealistisk at jeg kan forhandles ned på 8-900kr. Men bydes der f.eks. 600kr eller under er det et frækt bud (skambud). Jeg kan dog ikke komme op i det røde felt - jeg takker bare stille og roligt nej.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8936
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. jun 2018, 18:41

i en lokalgruppe, satte jeg ungernes gamle og godt brugte "gå bil" til gratis afhentning.´
Det går meget hurtig med interessen, og jeg vælger naturligvis den der har skrevet først.
nr 2 argumenter ellers med at bilen vil komme til større glæde og gavn hjemme ved dem, da hun er dagplejer.
Hun skriver også, at hvis jeg har andre ting til småbørn jeg gerne vil af med, så må jeg endelig sende hende en PB, så vil hun komme forbi og hente det hurtigst muligt...

Det synes jeg sgu er lidt WTF... Man er vel ikke ligefrem en gavebod, fordi man giver en enkelt ting væk, med den tanke at der nok er yderligt et par års leg i den, og den derfor kan komme til glæde og gavn andet sted.
11
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hewlett » 2. jun 2018, 20:30

Dikus skrev:
Hewlett skrev:
DenBruneMunk skrev:Jeg mener ikke dårlige køber eller opførsel er skambud eller dårlig opførsel, når de byde langt under ens fastsatte pris.

Som sælger og køber, så er man jo bevidst om folk sætter priser op, er villige til at forhandle eller sælger en vare som ikke mange køber.
Så jeg er nok en del af de dårlige købere med en opførsel som betyder jeg skambyder. Jeg er også sælger som fastsætter priser højere, og er tilfreds når skambud alligevel ikke er langt fra beløbet jeg egentlig ville ramme.

Den opførsel klager jeg ikke over.

At folk kommer efter en 3-4 uger efter køb og brug af produktet og siger det ikke virker, eller de nu har set en ridse på skærmen, eller batteri efter 4 uger ikke holder, eller deres lange ferie i Ægypten gjorde de slet ikke kunne bruge produktet når de kom hjem og vil have penge retur 4 uger senere, jo dem, dem har jeg også mødt, og ikke altid synes, de er fair i deres krav og opførsel.


Men den type bud kaldes jo netop skambud fordi de er så langt fra den pris, varen oprindeligt er sat til. Skambud kan også være et bud på en vare som holder værdi (design, kunst, osv.). En værdi som den der byder udemærket er bevidst om.

Ja, man kan da sikkert være heldig at skambyde på en vare hvor sælger bare vil af med det og derfor siger ok.

Sætter jeg et f.eks. bord til salg til 1200,- er det ikke urealistisk at jeg kan forhandles ned på 8-900kr. Men bydes der f.eks. 600kr eller under er det et frækt bud (skambud). Jeg kan dog ikke komme op i det røde felt - jeg takker bare stille og roligt nej.


Jeg synes tit, jeg ser folk sælge f.eks. Et to år gammelt bord til 1.200 kr. Selbom bordet pt sælges på udsalg til 800 kr. Byder man så 600 kr. anser jeg det ikke som et skambud. Nærmest modsat, fordi man i får 200 kr får brugsslid og mistet garanti.


Ja, men så har sælger jo bare sat prisen på varen for højt og det kan jo ikke diskuteres, når man kan henvise til en udsalgspris som er langt lavere end den pris, sælger har sat varen til.

Ligesom købere kan skambyde kan sælgere også sætte prisen så højt, at det ikke giver mening.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf ExCoastal » 3. jun 2018, 05:35

Jeg småkigger lidt efter en billig motorcykel, vil ikke betale ret meget over $2000. Der er ret mange til salg på Facebook Marketplace, men det er ret irriterende, at folk opretter annoncer på spansk. Ringer man til dem, snakker de ikke engelsk. Overhovedet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
NorwayhereIcome
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18. nov 2017, 02:10
Kort karma: 6
Likede indlæg: 90

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf NorwayhereIcome » 4. jun 2018, 01:14

Skorstenen skrev:Folk er tydeligvis ved at rydde op. Der er da ikke grænser for hvad man kan få af gammelt skrammel, bare det bliver hentet idag.

Men ellers tak, jeg har ikke behov for en trailerfuld knækkede fliser, en dynge sand, 2 gamle nikotingule tørretumblere, hvor jeg kan se du simpelthen bare har klippet ledningen over. Jeg har heller ikke brug for dit totalt hærgede plastichavebord med tilhørende stole, nu med lufthuller hist og pist i, eller dine halvbrugte parfumer.

I guder altså. Kør dog selv på lossepladsen.


Så skal du prøve den norske version af DBA i den by jeg bor i. Udover de sædvanlige ramponerede trampoliner uden dug eller ødelagt og gennemrustet skelet og diverse grus, sand og fliser, er her er hvad du kan få gratis lige nu ( intet af det er dog til afhentning idag) :
1.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LaScrooge » 4. jun 2018, 04:54

ExCoastal skrev:Jeg småkigger lidt efter en billig motorcykel, vil ikke betale ret meget over $2000. Der er ret mange til salg på Facebook Marketplace, men det er ret irriterende, at folk opretter annoncer på spansk. Ringer man til dem, snakker de ikke engelsk. Overhovedet.


Der er vel et marked for spansktalende?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf ExCoastal » 4. jun 2018, 05:15

LaScrooge skrev:
ExCoastal skrev:Jeg småkigger lidt efter en billig motorcykel, vil ikke betale ret meget over $2000. Der er ret mange til salg på Facebook Marketplace, men det er ret irriterende, at folk opretter annoncer på spansk. Ringer man til dem, snakker de ikke engelsk. Overhovedet.


Der er vel et marked for spansktalende?


Helt sikkert et pænt stort marked. Men det ville nu være større, hvis det foregik på engelsk.
0

Tilbage til "Livets forhold"