Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 30. okt 2018, 14:00

Yuna skrev:Havde også en dame der skrev på et par sko (str 40) om datteren måtte komme og prøve dem selv om de nok ville være for store. De dukker så op og det viser sig at hun bruger str 37 og synes de er for store... no shit, Sherlock

Aj, men hvad?! :gisp:

Det er da virkelig at spilde din tid - og hendes egen med...
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf vibbsen » 1. nov 2018, 18:09

5000 kroner for en plettet sofa fra det eksklusive mærke "Hurup"....Som lukkede i 2012 hvorved vi kan konkluderer at den er mindst 6 år gammel...

Jeg forudser at der opstår tumulter i horden af mennesker som vil valfarte til købers adresse får at få fat i dette kup ! :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Little_Woman » 5. nov 2018, 18:58

Jeg har noget til salg på reshopper. Til en yderst ok pris.

Jeg har markeret at jeg ikke sender (jeg gider ikke bøvle med det) og får så en henvendelse - om jeg sender. Nej, det gør jeg ikke. Jamen, hvis hun nu betaler Porto. Nej, jeg sender ikke og jeg handler kun hjemmefra, da jeg er højgravid og ikke orker ret meget pt. Jamen, bor jeg tæt på en metro? Ja, det gør jeg, hun er meget velkommen her, det er nemt med metroen. Om jeg ikke gider at mødes med hende ved metroen. Nej, men hun er velkommen her.

Så vælter det ellers ind med grædesmileys og øv og hun vil så gerne have varen.

Jamen, nå? Så kom og køb den?

Blev lige mindet om hvorfor jeg sjældent gider det bøvl!
31
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sangius » 5. nov 2018, 19:31

En køber ville have mig til at gå over 700 ned i pris på en klapvogn, fordi hun skulle køre langt for at hente den. "Så udligner det sig", mente hun.
Ja, for dig? Jeg er da ligeglad, om du så kører fra Asien.
33
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Bergen » 5. nov 2018, 19:48

Jeg havde 25 stk gode velholdte og en del ubrugte med tags Schleigh dyr til salg til en god pris.
Hverken første, anden eller tredje køber orkede at melde afbud i weekenden trods klare aftaler om afhentning. Okay... Vi har jo ikke andet at lave.
Flere ville have sendt - på trods af det tydelig stod i annoncen, at det ikke sker. Jeg er så træt af post, som folk "ikke" modtager og forsvinder = udgift til forsendelse, brugt tid og varens pris smidt ud i det blå.

Reima helt ny dragt str 110 med mærker købt til 1100 kr med kvittering fra november 2017 sat til 200 kr fik jeg bud fra 50 kr til 125 inkl porto (som pakke for at sikre den når frem). Øh, bare nej. Det går jo nærmest i minus for mig. Og præcis er jeh ligeglad med, hvor du kører fra for at hente den.
Min kollega fik den til barnebarnet i en familie med få ressourcer på grund af sygdom. Fint. Bedre end ligefrem bruge penge på at forære fremmede den.

Pædagogen i BH fik Schleighdyrene til børne/vuggestuen haven i dag. Gider ikke mere. Det opdager jeg så hver gang, at noget sættes til salg her. Det er spild af tid og totalt respektløst.

Til gengæld hentede manden et par helt nye Superfit sko til datteren med kvittering og kasse nypris på 200 på tilbud fra 400 kr på vej hjem fra job sat til 75 kr. i dag. Fint køb.
De satte prisen og vi tog dem. Vi havde samme model til i nr mindre sidste år og gode overgangssko inden støvler nu de andre pludselig blev for små.
2
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Little_Woman » 5. nov 2018, 20:01

Bergen skrev:Jeg havde 25 stk gode velholdte og en del ubrugte med tags Schleigh dyr til salg til en god pris.
Hverken første, anden eller tredje køber orkede at melde afbud i weekenden trods klare aftaler om afhentning. Okay... Vi har jo ikke andet at lave.
Flere ville have sendt - på trods af det tydelig stod i annoncen, at det ikke sker. Jeg er så træt af post, som folk "ikke" modtager og forsvinder = udgift til forsendelse, brugt tid og varens pris smidt ud i det blå.

Reima helt ny dragt str 110 med mærker købt til 1100 kr med kvittering fra november 2017 sat til 200 kr fik jeg bud fra 50 kr til 125 inkl porto (som pakke for at sikre den når frem). Øh, bare nej. Det går jo nærmest i minus for mig. Og præcis er jeh ligeglad med, hvor du kører fra for at hente den.
Min kollega fik den til barnebarnet i en familie med få ressourcer på grund af sygdom. Fint. Bedre end ligefrem bruge penge på at forære fremmede den.

Pædagogen i BH fik Schleighdyrene til børne/vuggestuen haven i dag. Gider ikke mere. Det opdager jeg så hver gang, at noget sættes til salg her. Det er spild af tid og totalt respektløst.

Til gengæld hentede manden et par helt nye Superfit sko til datteren med kvittering og kasse nypris på 200 på tilbud fra 400 kr på vej hjem fra job sat til 75 kr. i dag. Fint køb.
De satte prisen og vi tog dem. Vi havde samme model til i nr mindre sidste år og gode overgangssko inden støvler nu de andre pludselig blev for små.


Jeg har også brugt gratis-grupper en del og givet til venner/familie. Der er i hvert fald en bagatelgrænse for hvad jeg gider spilde tid på ifht salg, med alle de krumspring folk kan lave.

Min vare, mine regler - jeg lever fint med at have det liggende eller bruge det til en gave, hvis ikke køber er indstillet på de betingelser jeg har sat op.
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Bergen » 5. nov 2018, 20:09

Little_Woman skrev:
Bergen skrev:Jeg havde 25 stk gode velholdte og en del ubrugte med tags Schleigh dyr til salg til en god pris.
Hverken første, anden eller tredje køber orkede at melde afbud i weekenden trods klare aftaler om afhentning. Okay... Vi har jo ikke andet at lave.
Flere ville have sendt - på trods af det tydelig stod i annoncen, at det ikke sker. Jeg er så træt af post, som folk "ikke" modtager og forsvinder = udgift til forsendelse, brugt tid og varens pris smidt ud i det blå.

Reima helt ny dragt str 110 med mærker købt til 1100 kr med kvittering fra november 2017 sat til 200 kr fik jeg bud fra 50 kr til 125 inkl porto (som pakke for at sikre den når frem). Øh, bare nej. Det går jo nærmest i minus for mig. Og præcis er jeh ligeglad med, hvor du kører fra for at hente den.
Min kollega fik den til barnebarnet i en familie med få ressourcer på grund af sygdom. Fint. Bedre end ligefrem bruge penge på at forære fremmede den.

Pædagogen i BH fik Schleighdyrene til børne/vuggestuen haven i dag. Gider ikke mere. Det opdager jeg så hver gang, at noget sættes til salg her. Det er spild af tid og totalt respektløst.

Til gengæld hentede manden et par helt nye Superfit sko til datteren med kvittering og kasse nypris på 200 på tilbud fra 400 kr på vej hjem fra job sat til 75 kr. i dag. Fint køb.
De satte prisen og vi tog dem. Vi havde samme model til i nr mindre sidste år og gode overgangssko inden støvler nu de andre pludselig blev for små.


Jeg har også brugt gratis-grupper en del og givet til venner/familie. Der er i hvert fald en bagatelgrænse for hvad jeg gider spilde tid på ifht salg, med alle de krumspring folk kan lave.

Min vare, mine regler - jeg lever fint med at have det liggende eller bruge det til en gave, hvis ikke køber er indstillet på de betingelser jeg har sat op.



Altså jeg bliver lidt underlig, når folk glad vil give 50 kr for en ny mærkeflyverdragt og forventer, at jeg fint bruger 100 kr på at sende den... Og det ikke en enestående oplevelse.

Jeg har nærmest opgivet - trods der er masser af As ting, som andre fint kunne have glæde af. Det får andre jo så også, når vi forærer det væk til tilfældige mennesker på job, BH eller Mødrehjælpen.

Ideen med at få lidt penge ind har jeg snart opgivet.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf PaleSeptember » 9. nov 2018, 16:06

Sangius skrev:En køber ville have mig til at gå over 700 ned i pris på en klapvogn, fordi hun skulle køre langt for at hente den. "Så udligner det sig", mente hun.
Ja, for dig? Jeg er da ligeglad, om du så kører fra Asien.


Man kan alligevel køre RET langt for 700 kr!
6
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 9. nov 2018, 16:30

PaleSeptember skrev:
Sangius skrev:En køber ville have mig til at gå over 700 ned i pris på en klapvogn, fordi hun skulle køre langt for at hente den. "Så udligner det sig", mente hun.
Ja, for dig? Jeg er da ligeglad, om du så kører fra Asien.


Man kan alligevel køre RET langt for 700 kr!

Jeg kørte fra Aarhus til Holstebro i sidste weekend, for at hente to sofaborde, som jeg ikke forsøgte at handle ned. :gisp:
Men okay, havde jeg handlet dem 700 kr. ned, havde de også kun kostet mig turen og en flad tyver.
Jeg kom i øvrigt også til tiden...
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Santa » 9. nov 2018, 19:04

Nu sælger jeg aldrig noget (er kun køber, og efter jeres historier, en meget nem en), men hvorfor skriver man ikke bare til de der krævende og urimelige mennesker: Beklager, dig sælger jeg ikke mine varer til. Basta.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Neverkont » 9. nov 2018, 21:42

Santa skrev:Nu sælger jeg aldrig noget (er kun køber, og efter jeres historier, en meget nem en), men hvorfor skriver man ikke bare til de der krævende og urimelige mennesker: Beklager, dig sælger jeg ikke mine varer til. Basta.


Min mor havde købt en badedragt pr. postordre, men det var et fejlkøb, og jeg prøvede at sælge den på dba.
Nyprisen var 300 eller 350 kr., jeg satte prisen til 100 kr.
En mand ville købe den til sin kæreste og bød 50 kr., og ville havde den sendt.
Jeg skrev, at det kommer ikke til at ske, så afleverer jeg den hellere i en genbrugsbutik.
Han skrev nogle sure beskeder, som jeg ikke besvarede.
I dag har jeg så afleveret den til Røde Kors genbrug. :D
9
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf bluetof1 » 12. nov 2018, 20:25

Et par kontaktede min mand for at købe det spisebord vi har til salg.
De skrev derefter til mig fordi det står her. De spurgte om det var fint at de kom kl. 15, jeg sagde ja og så var det en aftale. De skrev 14.30 at de blev lidt forsinkede. 15.25 var de her, tog bordet med som det var og betalte hvad det kostede uden at diskutere overhovedet.

Hvorfor er det ikke altid så nemt?
7
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf didaa » 15. nov 2018, 18:27

Vi har lige solgt 3 forskellige møbler - incl. den mest uhåndterlige sofa; alle inden for en uge og der har end ikke været pruttet om prisen. Der findes altså gode handler derude :D
6
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Skinkehunden » 15. nov 2018, 22:34

Har lige solgt min datters flyverdragt i dag - har vist aldrig solgt noget så hurtigt og nemt :D Der gik halvanden time fra den var lagt på FB til den var afhentet :lol:
3
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. nov 2018, 06:25

Jeg ville se hvad der var af autostole på reshopper, men er egentlig ikke meget for at købe den slags brugt. Det er godt nok også lidt skørt hvad folk tager for dem synes jeg. 800kr for en brugt stol, ingen uheld, men brugsspor osv. Nypris...989kr. Og sådan er der temmelig mange der tager for den slags.
5

Tilbage til "Livets forhold"