Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Mi55y » 4. okt 2018, 18:16

Har nogle stiletter til salg på FB. Mand skriver og spørger til stand. Jeg svarer, at som skrevet i annoncen er de aldrig brugte. Han spørger, hvordan de ser ud på. Her kan jeg jo ligesom godt se, hvor det bærer henad. Jeg svarer, at de sælges fordi, de er for små, men at han er velkommen til at komme og prøve dem på. Han spørger, om ikke jeg kan få en anden til at prøve dem på. Overvejede kort at sende et billede af katten i stiletterne, men orkede ikke at rejse mig fra sofaen, så det blev bare et nej herfra...
26
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Lisva » 4. okt 2018, 19:04

Sangius skrev:
Lisva skrev:Jeg MÅ bare eje! :8:


Det er jo Soft Gallery! Så ca en 50er? :lol:


Ja, det er åbenbart ligegyldigt, hvor ramponeret en ting er, hvis det er et kendt mærke. Det er godt nok en sjov form for snobbethed. Jeg vil sgu hellere give mit barn nyt tøj på fra Føtex end hullet og plettet tøj fra et dyrere mærke.
9
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sangius » 4. okt 2018, 19:09

Lisva skrev:
Sangius skrev:
Lisva skrev:Jeg MÅ bare eje! :8:


Det er jo Soft Gallery! Så ca en 50er? :lol:


Ja, det er åbenbart ligegyldigt, hvor ramponeret en ting er, hvis det er et kendt mærke. Det er godt nok en sjov form for snobbethed. Jeg vil sgu hellere give mit barn nyt tøj på fra Føtex end hullet og plettet tøj fra et dyrere mærke.


Jeg er stor fan af brugt tøj, men er død ligeglad med mærket i nakken. Synes generelt at folk forventer nogle vilde priser for brugt mærketøj - du kan nærmest købe selvsamme model til samme pris, når der er tilbud i butikkerne.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf vibbsen » 5. okt 2018, 05:54

HappyPaww skrev:Hvad er jeres holdning til salg af ting købt på udsalg?

Jeg har en Decadent taske som har kostet 2420 kr fra ny, men jeg købte den på udsalg til ca 1400 kr i januar. Jeg har aldrig brugt den særlig meget, så vil gerne prøve at sælge den. Jeg har angivet nyprisen i opslaget, og har sat den til 1300 kr som jeg mener er en god pris (med plads til forhandling). Men er det unfair når jeg selv ikke har givet fuld pris? :gruble:


Se sådan her på det : Hvis tasken fra brændt, så ville du ikke kunne få en ny til 1400 kroner. En ny koster 2420 kr.

Ergo er nyprisen 2420.

Hilsen forsikringsdamen som ville give dig 2420 kroner til en ny taske hvis den var brændt :genert:
9
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf HappyPaww » 5. okt 2018, 08:16

vibbsen skrev:
HappyPaww skrev:Hvad er jeres holdning til salg af ting købt på udsalg?

Jeg har en Decadent taske som har kostet 2420 kr fra ny, men jeg købte den på udsalg til ca 1400 kr i januar. Jeg har aldrig brugt den særlig meget, så vil gerne prøve at sælge den. Jeg har angivet nyprisen i opslaget, og har sat den til 1300 kr som jeg mener er en god pris (med plads til forhandling). Men er det unfair når jeg selv ikke har givet fuld pris? :gruble:


Se sådan her på det : Hvis tasken fra brændt, så ville du ikke kunne få en ny til 1400 kroner. En ny koster 2420 kr.

Ergo er nyprisen 2420.

Hilsen forsikringsdamen som ville give dig 2420 kroner til en ny taske hvis den var brændt :genert:

Nu giver du mig jo gode ideer :lol:
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Lisva » 5. okt 2018, 13:43

Jeg skrev vedr. en trøje, fordi jeg ville høre, om der var en plet på maven af den, eller om det bare var en skygge på billedet. Sælger svarer så: "Ja, der er en plet, men man lægger slet ikke mærke til den". Øøøøh ... Jo, det gjorde jeg jo så netop lige?!
21
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf vibbsen » 6. okt 2018, 08:37

HappyPaww skrev:
vibbsen skrev:
HappyPaww skrev:Hvad er jeres holdning til salg af ting købt på udsalg?

Jeg har en Decadent taske som har kostet 2420 kr fra ny, men jeg købte den på udsalg til ca 1400 kr i januar. Jeg har aldrig brugt den særlig meget, så vil gerne prøve at sælge den. Jeg har angivet nyprisen i opslaget, og har sat den til 1300 kr som jeg mener er en god pris (med plads til forhandling). Men er det unfair når jeg selv ikke har givet fuld pris? :gruble:


Se sådan her på det : Hvis tasken fra brændt, så ville du ikke kunne få en ny til 1400 kroner. En ny koster 2420 kr.

Ergo er nyprisen 2420.

Hilsen forsikringsdamen som ville give dig 2420 kroner til en ny taske hvis den var brændt :genert:

Nu giver du mig jo gode ideer :lol:


Omvendt så er det måske lige at overdrive at sætte ild til sit hus for at få nypris for en taske til 2420 kroner :lol: :lol: :lol: :lol: :-D

Men så igen...I mit job bliver man ikke specielt overrasket over særlig meget :lol: :lol: :lol:
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 9. okt 2018, 12:34

Ikke lige vedr salgsportal, men ser også tit virkelig klamme udtrådte total slidte sko (specielt børnesko) i genbrugsbutikker som jeg faktisk selv ville have det dårligt med at smide i sådan en “Afrika-container” :puke:
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Kalimsofie » 9. okt 2018, 13:39

Oh my... hvorfor insisterer folk på at gøre alting mere besværligt for både sig selv og andre.

En dame slår et billede af tre par børnestøvler op i en salgsgruppe på facebook uden anden tekst end “BYD!”.

De første fem-syv kommentarer er fra folk, der skriver “str.?”. Og damen svarer troligt hver enkelt med “hvilket par?”.

En anden dame kommer så ind i tråden og skærer igennem med noget i retning af “hvilken størrelse er par 1, par 2 og par 3?”.

Og sælger svarer så: “de er alle str. 25”.

Hvorfor f... kunne hun ikke bare skrive det helt fra begyndelsen? :lol: :lol:
36
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf avdotja » 9. okt 2018, 19:20

Yuna skrev:Ikke lige vedr salgsportal, men ser også tit virkelig klamme udtrådte total slidte sko (specielt børnesko) i genbrugsbutikker som jeg faktisk selv ville have det dårligt med at smide i sådan en “Afrika-container” :puke:

Jeg tænker det er fordi folk tror at de ting de smider i containeren, rent faktisk sendes til Afrika og derfor konkluderer at “meget dårlige sko, stadigvæk er bedre end ingen sko”. Reelt bliver det tøj der ryger i containeren dog typisk sendt til genbrugsbutikkerne i Danmark og overskuddet herfra videreføres så til Afrika.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LadyFox » 9. okt 2018, 19:42

Jeg har endnu ikke set en eneste brugt Nintendo Switch der ikke sælges dyrere end hvad den kan købes for som ny.... Jeg ved ikke hvad folk regner med.
4
...
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Kalimsofie » 9. okt 2018, 20:13

Lathyrus skrev:^ hvorfor dog gøre noget nemt når man kan gøre det svært?! :rulle:


Præcis! :stoned:
0
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 10. okt 2018, 09:26

avdotja skrev:
Yuna skrev:Ikke lige vedr salgsportal, men ser også tit virkelig klamme udtrådte total slidte sko (specielt børnesko) i genbrugsbutikker som jeg faktisk selv ville have det dårligt med at smide i sådan en “Afrika-container” :puke:

Jeg tænker det er fordi folk tror at de ting de smider i containeren, rent faktisk sendes til Afrika og derfor konkluderer at “meget dårlige sko, stadigvæk er bedre end ingen sko”. Reelt bliver det tøj der ryger i containeren dog typisk sendt til genbrugsbutikkerne i Danmark og overskuddet herfra videreføres så til Afrika.

Det jeg “brokker” mig over er mere at butikken vælger at sælge(eller forsøge :lol: ) de klamme sko, i stedet for at kassere dem :)
1
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 10. okt 2018, 09:30

Trappestige skrev:Jeg havde en vare til salg på FB, der var ret stor interesse for. En pige skriver så at hun gerne vil hente den dagen efter og om jeg ikke nok vil reservere den, hun er HELT sikker på at hun vil komme. Jeg forbarmede mig over hende og skrev OK. Der var alligevel mange beskeder frem og tilbage, men for hver besked gik der flere timer før hun svarede. Dagen efter skriver hun meget tidligt om morgenen om jeg er hjemme nu. Det var jeg. Hun svarer med en thumps up sent på eftermiddagen... Senere skriver hun at hendes mand kommer lige om lidt. Jeg dropper derfor gåturen med børnene så jeg kan være hjemme- for jeg må ikke lægge den ud til ham. Der kommer ingen. Hun skriver lidt senere om det ikke kan rykkes til i dag- og bare rolig, de skal nok komme. Ved middagstid i dag skriver hun at han er på vej. Jeg er holdt op med at svare hende, da jeg alligevel også undrer mig over at hun skriver at hun er fra byen, men i følge hendes FB profil bor og går i skole 195 km. herfra. :gruble: Kl. 14.30 skriver hun at han er forsinket. Kl. 16.30 skriver hun at han kommer senere. Kl. 18, netop som jeg har sat mig til bords med mine unger og deres venner, skriver hun at han kommer nu. Og det gjorde han så. Men det var pisse irriterende! Hold nu kæft en joke altså. Jeg havde sagtens kunnet holde den til hende i flere dage, hun skulle bare ikke skrive de der NU NU NU beskeder til mig, så jeg blev forstyrret i mine planer! Altså, jeg ER jo gået med til at holde den for dig og det er ikke en vare der fylder alverden herhjemme, så slap dog af tøs! :lol: Nå, men hendes mand så lige så træt ud i hovedet da han kom. Og gav en halvtredser ekstra, da han ikke havde lige penge, den havde hun ellers fået i afslag. :D

Det er PISSE IRRITERENDE sådan noget!
Jeg er nok lidt speciel men går med “uro” i kroppen (eller hvordan jeg skal forklare det) når jeg ved nogle skal komme og hente noget, og når de så gang på gang har lavet en aftale om, så ødelægger det altså lidt min dag/dage :lol:
5
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sangius » 14. okt 2018, 18:21

"Trænger til en kærlig hånd."

De tre stole der følger med er i fuldstændig samme stand.

Et røverkøb!!!
20181014_201750.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
20
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Livets forhold"