Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Venus222 » 26. jan 2019, 15:52

Undskyld hvis dette er for meget OT, men hvor meget salg tror i der er i manillaborde? Vi har et, med tilhørende stole, som vi skal af med. Det er i pæn stand, men har stået i et rygerhjem.
0
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sorenspige » 27. jan 2019, 20:02

Jeg havde en køber, som var fyr og flamme for at købe. Hun skulle hente 4 dage efter, hvor hun ikke dukkede op. Jeg skrev, og hun havde glemt det, hvilket er menneskeligt.

I forlængelse af samme besked skrev jeg, hvornår hun så ville hente - intet svar. I går to dage efter skriver jeg, om hun er interesserer - intet svar.
Her til aften skriver jeg, at jeg tolker hendes tavshed som manglende interesse, og at jeg derfor vil sætte den til salg igen i løbet af de næste dage.
Hun svarer nærmest med det samme, at de har været syge, så hun har ikke været ved sin telefon, og at jeg bare skal sælge den videre.

Hun synes vist, at jeg er strid. Hvad tænker I?
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Chachacha » 27. jan 2019, 22:35

Jeg synes godt nok at I er tålmodige!

Jeg sletter konsekvent beskeder fra folk der lyder irriterende (efter at have solgt på Trendsales siden 2005 får man en sjete sans for useriøse typer). Og jeg har kun oplevet at blive brændt af én gang, og der kontaktede jeg ikke “køber” igen, slettede bare korrespondancen.

Hvis nogen spørger efter flere billeder så spørger jeg dem tilbage om hvad de særligt vil have billeder af. Seriøse købere ved hvad de skal bruge for at købe varen. Dem der ikke svarer, var ikke interessede i at købe i første omgang.

Jeg går helt sikkert glip af et par handler, men orker ikke trælse mennesker. Savner virkelig en bloker-knap på salgs-sites!
17
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Chachacha » 27. jan 2019, 22:38

Sorenspige skrev:Jeg havde en køber, som var fyr og flamme for at købe. Hun skulle hente 4 dage efter, hvor hun ikke dukkede op. Jeg skrev, og hun havde glemt det, hvilket er menneskeligt.

I forlængelse af samme besked skrev jeg, hvornår hun så ville hente - intet svar. I går to dage efter skriver jeg, om hun er interesserer - intet svar.
Her til aften skriver jeg, at jeg tolker hendes tavshed som manglende interesse, og at jeg derfor vil sætte den til salg igen i løbet af de næste dage.
Hun svarer nærmest med det samme, at de har været syge, så hun har ikke været ved sin telefon, og at jeg bare skal sælge den videre.

Hun synes vist, at jeg er strid. Hvad tænker I?

Du er overhovedet ikke strid. Sødt at du endda kontakter hende igen to gange.
7
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Honningprut » 27. jan 2019, 22:59

Min søster skulle sælge et ur for noget tid siden. Hun sætter det til salg, og en køber henvender sig. De aftaler at mødes på busstationen i Haderslev to dage senere, min søster møder op, hun dukker ikke op, så min søster skriver hvor hun bliver af. Hvortil hun svarer at hun desværre ikke har bilen hjemme, og at hun beklager at hun ikke har fået det skrevet før nu. Fair nok, tænker min søster, hun spørger så køber om hun bare skal sælge det til anden side, hvor til køber svarer, at hun virkelig gerne vil købe uret, så de aftaler at mødes i Ribe, hvor min søster bor 2 dage senere, hvor køber så mener at der skulle bilen gerne være hjemme. Dukker køber op? Nej!
1
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Zonta » 28. jan 2019, 15:15

Jeg har lige købt et puslebord på Facebooks Marketplace. Kommer ud til sælger og har min søn med. Manden kommer ud og tager imod og får sagt noget med, at hans kone måske bliver lidt trist. Det viser sig så, at de sælger alle deres babyting fordi de lige har mistet deres nyfødte datter for en uge siden - og hun er i øvrigt blevet steriliseret, så de skulle jo aldrig bruge det mere. Øhm, svært at finde en passende grimasse til den samtale :alien: stakkels par!
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf vibbsen » 29. jan 2019, 00:11

Zonta skrev:Jeg har lige købt et puslebord på Facebooks Marketplace. Kommer ud til sælger og har min søn med. Manden kommer ud og tager imod og får sagt noget med, at hans kone måske bliver lidt trist. Det viser sig så, at de sælger alle deres babyting fordi de lige har mistet deres nyfødte datter for en uge siden - og hun er i øvrigt blevet steriliseret, så de skulle jo aldrig bruge det mere. Øhm, svært at finde en passende grimasse til den samtale :alien: stakkels par!


Meget af det babyudstyr jeg købte til MiniVibbsen kom fra en kontaktperson hos en af mine store kunder. Som jeg havde et fantastisk forhold .
Hun havde mistet sin søn ved fødslen. Og derfor aldrig havde fået behov for at brug det.Men der var så meg et mere i det.
For hendes graviditet var også afslutningen på hendes ægteskab, For hun bleev gravid ved et uheld. Og hendes man og hende var enige om at de ikke skulle have børn. Og gik fra hinanden fordi hun ikke kunne vælge barnet fra. Og dermed valgte ham fra.
Jeg fik det til en rigtig god pris. For hun havde valgt at lade en veninde sætte alle priser på de ting hun ville sælge. Men der var nok den sværeste handel jeg nogensinde har lavet. Og samtidig den handel som jeg idag har det bedst med.

MiniVibbsen er 6 år idag. Og jeg får stadig gåsehud når hun putter med et af de tæpper som var blandt det jeg købte.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hewlett » 29. jan 2019, 08:43

Honningprut skrev:Min søster skulle sælge et ur for noget tid siden. Hun sætter det til salg, og en køber henvender sig. De aftaler at mødes på busstationen i Haderslev to dage senere, min søster møder op, hun dukker ikke op, så min søster skriver hvor hun bliver af. Hvortil hun svarer at hun desværre ikke har bilen hjemme, og at hun beklager at hun ikke har fået det skrevet før nu. Fair nok, tænker min søster, hun spørger så køber om hun bare skal sælge det til anden side, hvor til køber svarer, at hun virkelig gerne vil købe uret, så de aftaler at mødes i Ribe, hvor min søster bor 2 dage senere, hvor køber så mener at der skulle bilen gerne være hjemme. Dukker køber op? Nej!


Jeg var flejnet fuldstændig skråt! Det er da i dén grad mangel på respekt for andre folks tid og jeg havde helt sikkert ladet hende det vide :cuss:
5
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Honningprut » 29. jan 2019, 13:14

Hewlett skrev:
Honningprut skrev:Min søster skulle sælge et ur for noget tid siden. Hun sætter det til salg, og en køber henvender sig. De aftaler at mødes på busstationen i Haderslev to dage senere, min søster møder op, hun dukker ikke op, så min søster skriver hvor hun bliver af. Hvortil hun svarer at hun desværre ikke har bilen hjemme, og at hun beklager at hun ikke har fået det skrevet før nu. Fair nok, tænker min søster, hun spørger så køber om hun bare skal sælge det til anden side, hvor til køber svarer, at hun virkelig gerne vil købe uret, så de aftaler at mødes i Ribe, hvor min søster bor 2 dage senere, hvor køber så mener at der skulle bilen gerne være hjemme. Dukker køber op? Nej!


Jeg var flejnet fuldstændig skråt! Det er da i dén grad mangel på respekt for andre folks tid og jeg havde helt sikkert ladet hende det vide :cuss:


Min søster er åbenbart et meget rummende menneske, for hun skrev ingenting. Uret blev senere solgt.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Kruspersille » 3. feb 2019, 16:14

Var det noget med en brugt boksmadras på DBA? Kun 450 kr.!
:puke:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Pandesteg » 3. feb 2019, 16:20

Vi har et induktionskomfur til salg og manden havde fået en henvendelse fra et par som var interesserede og de kom og kikkede på det her i eftermiddag. Men de ville ikke købe det, for de havde endnu ikke besluttet om de ville have gas eller induktion i deres nye køkken. Hvorfor helvede gider man så tage ud til folk og kikke på et brugt komfur, hvis man ikke engang har besluttet om man vil have den type komfur endnu :stoned:
9
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hewlett » 11. feb 2019, 07:18

Nyeste oplevelse:

Jeg finder en privatannonce på Facebook Marketplace hvor en person har lagt nogle billeder ind med en masse boliginteriør og med teksten "ALT SKAL VÆK". Jeg skriver og spørger om størrelse og pris på et rundt spejl, som er med på et af billederne, men får svaret "Det er ikke til salg" ....

Ok....
11
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf JoyNips » 11. feb 2019, 08:05

Vi har en seng til salg til 3500 kr., skal afhentes hos os. Får bud på “1000 kr hvis I kan levere?”

Æh, prøv med nej?
16
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf hotlips » 11. feb 2019, 08:22

Jeg har nu på vores interne der ikke kan forstå hun ikke må lægge de samme opslag op flere gange om dagen, det er i forvejen irriterende at hun lægger alt op i enkelte opslag, forleden 13 stks i træk. Så var der en der på en pæn måde foreslog at hun lagde det samlet og så ville hun åbenbart lige bevise at det er ikke noget der er nogen der skal blande sig i og så forsøgte hun at sende dem allesammen igen. Det gad jeg ikke se på så jeg slettede de nye udgaver og sagde at det kunne hun godt tage og droppe og så fik jeg besked på at jeg kunne bare smutte, men det er min side.

Hun kom frem til at det ikke var en side for hende og at hun vil melde sig ud, det synes jeg er en god idé men jeg venter stadig, så nu overvejer jeg om ikke jeg skal hjælpe hende lidt på vej.

Det er en nabo side og jeg har altid holdt på det var det vigtigste men hun sidder og prøver at sælge ting jeg vil vædde med hun har købt på loppemarkeder andre steder til overpris, heldigvis er der stort set aldrig nogen der køber noget, men det er ikke rigtig noget jeg synes hører under godt naboskab.

Hun forsøger også at få folk til at løbe fra aftaler de har indgået ved at prøve at byde på pb, totalt dårlig stil.

Alt i alt er jeg pænt træt af hende og jeg håber hun selv finder knappen til at melde sig ud, jeg har aldrig skrevet et helt regelsæt, det har ikke været nødvendigt og jeg synes folk er gode til at bruge siden som det er tanken, men jeg gider ikke sætte en masse regler op der vil begrænse resten ford en voksen dame ter sig som en uvorn teenager.
1
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hewlett » 11. feb 2019, 10:35

Maanii skrev:Ser en lampe til 150 på DBA. Byder prisen, men får ikke svar. Ser at annoncen er lukket og genoprettet til 350. Jeg byder 250, hun accepterer og vi begynder at aftale afhentning.

Så skriver hun at en anden har budt 350 og om jeg vil matche det bud. Jeg skriver at det vil jeg gerne, men at jeg synes det er rigtig dårlig stil.
Jeg melder så alligevel fra fordi jeg fornemmer hun vil bakke ud igen hvis der kommer flere højere bud, hvorefter jeg får den her.

FA85D0B2-95B2-414E-8EEF-613F825F0330.png


Ej, undskyld men...... Hun er godt nok ikke ked af det, hva'? :8:
Senest rettet af Hewlett 11. feb 2019, 10:40, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Livets forhold"