Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 20. apr 2018, 15:32

Der var en dame, som havde en ting til salg for noget tid siden. Jeg skrev så til hende, om varen stadig var til salg - annoncen var kun 5 dage gammel. Og 18 timer senere skrev hun. "Nej, den blev solgt med det samme til prisen". Jamen så slet den da, din ko. Det er jo tydeligvis 5+ dage siden, og jeg har ventet næsten et døgn på at få at vide, at du ikke gad fjerne annoncen ved salg.
7
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Kalimsofie » 20. apr 2018, 16:08

Modesty Blame skrev:Der var en dame, som havde en ting til salg for noget tid siden. Jeg skrev så til hende, om varen stadig var til salg - annoncen var kun 5 dage gammel. Og 18 timer senere skrev hun. "Nej, den blev solgt med det samme til prisen". Jamen så slet den da, din ko. Det er jo tydeligvis 5+ dage siden, og jeg har ventet næsten et døgn på at få at vide, at du ikke gad fjerne annoncen ved salg.


Jeg forstår virkelig heller ikke det der med ikke at slette annoncen. Jeg har oplevet flere på fx Reshopper, som har annoncer stående i årevis, og man kan se, at folk har skrevet og spurgt om det er solgt mange gange og hver gang er svaret ja. Jeg bliver altid super kontrær og spørger også lige, om det er solgt, så de skal bruge tid på at svare ja igen. Og hvis de så svarer ja, spørger jeg “Sikker?” Totalt chikane, men jeg kan slet ikke have det :blush:
11
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 20. apr 2018, 16:11

Kalimsofie skrev:
Modesty Blame skrev:Der var en dame, som havde en ting til salg for noget tid siden. Jeg skrev så til hende, om varen stadig var til salg - annoncen var kun 5 dage gammel. Og 18 timer senere skrev hun. "Nej, den blev solgt med det samme til prisen". Jamen så slet den da, din ko. Det er jo tydeligvis 5+ dage siden, og jeg har ventet næsten et døgn på at få at vide, at du ikke gad fjerne annoncen ved salg.


Jeg forstår virkelig heller ikke det der med ikke at slette annoncen. Jeg har oplevet flere på fx Reshopper, som har annoncer stående i årevis, og man kan se, at folk har skrevet og spurgt om det er solgt mange gange og hver gang er svaret ja. Jeg bliver altid super kontrær og spørger også lige, om det er solgt, så de skal bruge tid på at svare ja igen. Og hvis de så svarer ja, spørger jeg “Sikker?” Totalt chikane, men jeg kan slet ikke have det :blush:

Jeg forstår simpelthen ikke ideen. Jeg er traditionalist, så jeg bruger ikke reshopper og wish og alt det der fancy nye gejl, men hvad får man ud af, at folk spørger til solgte ting? Ud over at irritere nogle fremmede mennesker.

I det tilfælde, jeg nævner, blev jeg ekstra irriteret pga det der "til prisen" - jeg havde slet ikke foreslået noget andet.
2
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Kalimsofie » 20. apr 2018, 18:12

Modesty Blame skrev:
Kalimsofie skrev:
Modesty Blame skrev:Der var en dame, som havde en ting til salg for noget tid siden. Jeg skrev så til hende, om varen stadig var til salg - annoncen var kun 5 dage gammel. Og 18 timer senere skrev hun. "Nej, den blev solgt med det samme til prisen". Jamen så slet den da, din ko. Det er jo tydeligvis 5+ dage siden, og jeg har ventet næsten et døgn på at få at vide, at du ikke gad fjerne annoncen ved salg.


Jeg forstår virkelig heller ikke det der med ikke at slette annoncen. Jeg har oplevet flere på fx Reshopper, som har annoncer stående i årevis, og man kan se, at folk har skrevet og spurgt om det er solgt mange gange og hver gang er svaret ja. Jeg bliver altid super kontrær og spørger også lige, om det er solgt, så de skal bruge tid på at svare ja igen. Og hvis de så svarer ja, spørger jeg “Sikker?” Totalt chikane, men jeg kan slet ikke have det :blush:

Jeg forstår simpelthen ikke ideen. Jeg er traditionalist, så jeg bruger ikke reshopper og wish og alt det der fancy nye gejl, men hvad får man ud af, at folk spørger til solgte ting? Ud over at irritere nogle fremmede mennesker.

I det tilfælde, jeg nævner, blev jeg ekstra irriteret pga det der "til prisen" - jeg havde slet ikke foreslået noget andet.


Det er da også virkelig stenet. Hvad fanden skal du bruge den oplysning til?! :stoned:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf paint » 20. apr 2018, 20:40

Jeg har set annoncer på dba, hvor folk har rettet i overskriften og skrevet "Solgt". Det må være helt uoverstigeligt svært for nogle at slette annoncen. Gad vide hvordan de overhovedet har kunnet finde ud af at oprette annoncen?
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf A 7 » 21. apr 2018, 09:34

paint skrev:Jeg har set annoncer på dba, hvor folk har rettet i overskriften og skrevet "Solgt". Det må være helt uoverstigeligt svært for nogle at slette annoncen. Gad vide hvordan de overhovedet har kunnet finde ud af at oprette annoncen?

Jeg tænker, det er ment som en service til folk, der tidligere har søgt på varen, og nu vil forsøge at fremsøge den igen. De sparer jo noget tid, hvis de hurtigt kan finde den og se, at den er solgt.
Men efter noget tid skal annoncen selvfølgelig slettes.
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Chachacha » 21. apr 2018, 09:55

De gør det for at folk ser deres brugerprofil og håber vel at de så kan sælge noget af deres andet crap.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf paint » 21. apr 2018, 12:32

Chachacha skrev:De gør det for at folk ser deres brugerprofil og håber vel at de så kan sælge noget af deres andet crap.


Dét kunne selvfølgelig være en forklaring. Den vinkel havde jeg ikke tænkt på.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf hotlips » 5. maj 2018, 11:41

Jeg tror jeg er verdens dårligste salgshaj, jeg har lige taget 150 for en høj stol jeg selv gav 50 for på et loppemarked og jeg har den sorteste samvittighed.

Og det er selvom hun ville have givet 350 for det stod en helt identisk stol til i en annonce hun skrev på.

Jeg duer ikke til den slags.

Det er også kun et par dage siden jeg smed en rutsjebane op på vores interne side og skrev jeg ville bytte den for hjælp til at flytte en træstamme eller 100 kr men at jeg ville foretrække hjælp, så er der en dame der skriver om vi skal bytte den for de to figurer. Jeg aner ikke hvad hun taler om så det skriver jeg og hun begynder så at bombardere mig på messenger med tilbud er at bytte til mærkelige ting og byde mindre end de i forvejen ikke voldsomt mange penge for en stor rutsjebane "90... 85..vi kan godt bytte med de figurer alligevel... 80..?.....??"
Og det var selvom hun kunne læse at jeg ret hurtigt sagde ja til et par hvor manden så kom og hjalp.

Det er mig der er admin og det er først og fremmest en side for at fremme naboskabet og det har jeg skrevet utallige gange, jeg er utvivlsomt naiv men jeg synes det er luset når de så alligevel prøver at lave sådan noget snigerhalløj over messen, jeg svarede hende overhovedet ikke og overvejede en overgang at være teenageragtig nok til at sende hende en fuckfinger gif.
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Venus222 » 6. maj 2018, 09:05

Jeg undre mig kolosalt over, at så mange, ikke kan finde ud af at skrive de mest nødvendige oplysninger om en given vare i en salgsannonce :tie: Jeg synes fx det er rimelig relevant om en kjole er str. 36 eller 46.
5
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 6. maj 2018, 09:19

Jeg har for første gang indvilliget i at betale depositum som køber... Havde fulgt sælgers annonce et stykke tid, og da hun satte prisen ned for anden gang, slog jeg til. Det gjorde så også en del andre interesserede, og da sælger åbenbart var rimelig træt af brudte aftaler, som hun havde haft en del af, blev kompromiset at jeg betalte depositum og sælger skiller varen ad, så den står klar til afhentning.

Normalt vil jeg aldrig betale, før jeg har set varen.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1727
Kontakt:

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Dime » 6. maj 2018, 10:39

Jeg har for nyligt sat 3 mobiltelefoner til salg på Facebooks marketplace.
1 ganske fornuftig Samsung til 1800, en ældre Samsung til 500 og en LG til 1000.
Der kommer helt ufatteligt mange bud på allesammen, og praktisk talt samtlige bud ligger omkring 60% af den pris jeg har sat.
Derudover kommer der helt ufatteligt mange spørgsmål omkring hvad mindsteprisen er.
Det der undrer mig allermest er dog at kun 1 af dem der henvendte sig havde et dansk navn!
Samtlige andre (altså 32 andre, tror jeg det var) hed et eller andet udenlandsk, og skrev enten på engelsk eller på et for mig fuldstændig uforståeligt arabisk sprog.
Det her indlæg skal nok blive opfattet som racistisk, fordi jeg sikkert har glemt at skrive en eller anden disclaimer, men det er altså overhovedet ikke ment som noget racistisk. Jeg undrer mig virkeligt meget over hvorfor handel med mobiltelefoner er så "fyldt op med" udlændinge, og hvorfor de helt konsekvent byder 50% - 60% af prisen.
3
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Tanten » 6. maj 2018, 17:59

Forleden så jeg en køber bitche over, at sælger ikke havde valgt det leveringsted, der lå tættest på køber...... For det var da så urimeligt, at hun nu skulle bevæge sig 2.5 km for at hente sin pakke, og det kunne sælger godt have tænkt på.

Altså, med mindre køber selv har specificeret et bestemt udleveringssted, så vælger man vel som sælger det, fragtføreren angiver øverst.
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 6. maj 2018, 18:20

Tanten skrev:Forleden så jeg en køber bitche over, at sælger ikke havde valgt det leveringsted, der lå tættest på køber...... For det var da så urimeligt, at hun nu skulle bevæge sig 2.5 km for at hente sin pakke, og det kunne sælger godt have tænkt på.

Altså, med mindre køber selv har specificeret et bestemt udleveringssted, så vælger man vel som sælger det, fragtføreren angiver øverst.


Jeg er så enig. Når man går med på levering uden omdeling, må man give en lokaltion, hvis det er for besværligt med de andre.

Jeg beder altid om at få sendt til et bestemt udleveringssted, fordi det er på vej på job. Én gang har jeg oplevet en sælger spørge, om jeg var sikker, for der lå et sted tættere på - og det er helt ekstraordinær service.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Shmartiesh » 6. maj 2018, 19:20

Jeg synes det er træls reshopper har fået ‘private beskeder’. Selvfølgelig godt fordi man kan udveksle private oplysninger uden alle kan se dem, men nu kan man ikke gennemskue om det kan betale sig at skrive og spørge til varen. :rulle:

Også forstår jeg simpelthen hen ikke hvordan en sælger kan logge ind på reshopper for så at ignorere alle beskeder på sine varer. Jeg så en barnevogn hvor 4-5 havde skrevet og spurgt til ting skrev de gerne ville komme og se. Intet svar. Og man kunne se sælger havde været online samme dag.
3

Tilbage til "Livets forhold"