Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 18. jun 2018, 15:30

Modesty Blame skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Modesty Blame skrev:
Modesty Blame skrev:Min bror købte en dyr vare for et par år siden gennem dba. For et par måneder siden sad vi og spiste sammen, og så siger han...ja, altså, jeg købte den her ting for et par år siden, og nu skriver den tidligere ejer, at jeg skal hente den, ellers smider han den ud. Han havde betalt, forstås.

Fucking lorteunge.

I øvrigt har han afhentet sin vare nu, men havde det været mig, han havde købt af, havde jeg smidt lortet ud.


Jeg tror ikke at jeg forstår ikke indlægget :genert:

Din bror købte noget for et par år siden men har ikke hentet det endnu og nu vil sælger smide det ud? Hvorfor tager det år at hente noget man har betalt for :gruble: eller forstår jeg ingenting ?

Du forstår korrekt. Min bror er så velhavende/ligeglad/selvoptaget/find selv på flere, at han lod sælger stå med varen i flere år. Sælger er på sin side så venlig, at han venter flere år med at true med at smide varen ud. Jeg havde gjort det meget hurtigere.

Det lyder mærkeligt.

Sælger må have en imponerende stor tålmodighed.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. jun 2018, 15:34

Modesty Blame skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Modesty Blame skrev:
Modesty Blame skrev:Min bror købte en dyr vare for et par år siden gennem dba. For et par måneder siden sad vi og spiste sammen, og så siger han...ja, altså, jeg købte den her ting for et par år siden, og nu skriver den tidligere ejer, at jeg skal hente den, ellers smider han den ud. Han havde betalt, forstås.

Fucking lorteunge.

I øvrigt har han afhentet sin vare nu, men havde det været mig, han havde købt af, havde jeg smidt lortet ud.


Jeg tror ikke at jeg forstår ikke indlægget :genert:

Din bror købte noget for et par år siden men har ikke hentet det endnu og nu vil sælger smide det ud? Hvorfor tager det år at hente noget man har betalt for :gruble: eller forstår jeg ingenting ?

Du forstår korrekt. Min bror er så velhavende/ligeglad/selvoptaget/find selv på flere, at han lod sælger stå med varen i flere år. Sælger er på sin side så venlig, at han venter flere år med at true med at smide varen ud. Jeg havde gjort det meget hurtigere.



Okay, meget mærkeligt. Det kan ikke have været en særlig vigtig vare må man sige. Jeg havde som sælger givet det en uge eller to.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Muuh » 18. jun 2018, 16:15

Ellin skrev:
Muuh skrev:Jeg har lige solgt et lille skab, som min søn har haft på sit værelse.

Der er en som er ret hurtig og spørg på det og byder 100,- under pris, skriver så at vi kan mødes midt på.
Det er fint og hun overfører via mobilepay med det samme, spørg så hvornår hun vil hente det, hvortil hun svare, at hun først skal bruge det til august :8:

Ved da ikke lige om hun havde regnet med at jeg bare ville have det ståede så længe, har skrevet at vi ikke har plads til at have det stående, da jeg er ved at lave om på sønnens værelse og at det er derfor vi sælger det. Har hun endnu ikke svare på.

Kan man være bekendt at sende pengene retur via Mobilepay hvis ikke snart jeg høre noget ?
Har flere i kø, der gerne vil give fuld pris


Ja!


kidkomb skrev:Ja, helt sikkert, det synes jeg du skal gøre og så en høflig besked om at det kan du desværre ikke hjælpe hende med.


Vira skrev:Det synes jeg sagtens du kan, altså jeg gad heller ikke have et møbel stående i flere måneder hvis der var andre interesserede købere. Send pengene retur med en høflig hilsen, det var det jeg ville have gjort


Nu har jeg kontaktet en af de andre interesseret :genert:
Kan se første køber har læst min besked, som jeg sendte søndag, hvor jeg også gjorde opmærksom på, at jeg havde andre i kø
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9544
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26665

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Santa » 18. jun 2018, 16:23

Ok, først synes jeg at to måneder var frækt at forvente gratis opbevaring i, så kom 'Lorteungen' (lol!) på banen, og nu tænker jeg, at alle de fede møbler jeg har set på dba, som jeg først skal bruge til august - dem køber jeg da nu!
Hæ....
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 18. jun 2018, 16:53

Santa skrev:Ok, først synes jeg at to måneder var frækt at forvente gratis opbevaring i, så kom 'Lorteungen' (lol!) på banen, og nu tænker jeg, at alle de fede møbler jeg har set på dba, som jeg først skal bruge til august - dem køber jeg da nu!
Hæ....

Hov hov, jeg må kalde ham lorteungen - jeg har skiftet ble på ham - andre må ikke. :lol:
5
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36766

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Daine » 18. jun 2018, 17:41

Muuh skrev:
Ellin skrev:
Muuh skrev:Jeg har lige solgt et lille skab, som min søn har haft på sit værelse.

Der er en som er ret hurtig og spørg på det og byder 100,- under pris, skriver så at vi kan mødes midt på.
Det er fint og hun overfører via mobilepay med det samme, spørg så hvornår hun vil hente det, hvortil hun svare, at hun først skal bruge det til august :8:

Ved da ikke lige om hun havde regnet med at jeg bare ville have det ståede så længe, har skrevet at vi ikke har plads til at have det stående, da jeg er ved at lave om på sønnens værelse og at det er derfor vi sælger det. Har hun endnu ikke svare på.

Kan man være bekendt at sende pengene retur via Mobilepay hvis ikke snart jeg høre noget ?
Har flere i kø, der gerne vil give fuld pris


Ja!


kidkomb skrev:Ja, helt sikkert, det synes jeg du skal gøre og så en høflig besked om at det kan du desværre ikke hjælpe hende med.


Vira skrev:Det synes jeg sagtens du kan, altså jeg gad heller ikke have et møbel stående i flere måneder hvis der var andre interesserede købere. Send pengene retur med en høflig hilsen, det var det jeg ville have gjort


Nu har jeg kontaktet en af de andre interesseret :genert:
Kan se første køber har læst min besked, som jeg sendte søndag, hvor jeg også gjorde opmærksom på, at jeg havde andre i kø

Du kan evt sende hende en besked om, at varen skal være hentet inden kl 21 i dag ellers tilbagefører du pengene og sælger til anden side. Så har du rene linier mellem hende og dig. Eller - hvis du har en ny køber der står og tripper, send besked om at du nu har en anden køber og du derfor tilbagebetaler pengene, da der ikke var truffet forudgående aftale om langtidsopbevaring.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5414
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 18. jun 2018, 19:53

Der er en, der har en kommode til salg, som skal afhentes i dag, mandag, mellem kl. 17.30 og 19. Annoncen er oprettet for 10 minutter siden. Oh well...
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf HappyPaww » 19. jun 2018, 19:46

Dittemus skrev:Folk er simpelthen så trælse, når de ikke dukker op derefter leger struds! Det er så grimt og unødvendigt at spilde andres tid på den måde. Jeg havde nogle nye sandaler til salg, første køber dukkede ikke op, de 3 andre holdte op med at skrive, 4. køber dukkede ikke op, men der var en anden der gerne ville stå i kø hvis hun ikke kom og ville komme her i weekenden. Hun jublede da hun fik at vide at de endnu ikke var solgt, vi aftalte dag og tid. Hun kom ikke og jeg hørte ikke fra hende. Jeg kan heldigvis lige nå at sende dem retur til butikken.
Her til aften er der en der leder efter et billigt tv, jeg har ungernes næsten nye til salg og vi aftaler en nærmest-foræringspris og jeg giver mig også lidt mere, da det bare står og fylder. Jeg finder div. ting til det frem og han vil hente det på vej til arbejde- han kommer ikke. :rulle:
Forleden skrev en mand angående nogle solbriller, han ville hente dem efter arbejde. Det fandt han frem til, efter 15 beskeder frem og tilbage. Han kom halvanden time for sent, dvs. ret sent på aftenen og mine unger stod og skulle i seng. Jeg giver ham lov til at komme ind og prøve dem ved spejlet og han tænker og tænker, alt i mens jeg er ved at gå til af hans STANK af dårlig parfume. Tager billede for at spørge kæresten og tripper frem og tilbage, af og på med mine helt nye Raybans, så jeg tænker at de nær går i stykker. Så siger han at han lige vil køre efter kæresten og komme tilbage, så hun kan tage beslutningen. Der går tre kvarter med det. Igen kommer han ind, bruger fucking tyve minutter foran spejlet, snakker med kæresten på et sprog jeg ikke forstår og jeg står bare. Lige da jeg skulle bede ham om at skride af helvedes til- og efter han har prøvet prøvet at presse prisen langt ned i lang tid, siger han OK, så lad gå. Som om han gjorde mig en fucking tjeneste, han fik dem til halv pris! Spade. Sådan en klam nar, der fører sig frem som en playboy, men opførte sig så pinligt at jeg krummede tæer over ham.
Måtte lufte ud og lave gennemtræk efter han var skredet, for at få sød/gæret-parfume-lugten væk. :tie:

Nu har jeg slettet alle mine andre annoncer og beder Venligboerne eller Mødrehjælpen om at komme og hente det hele - igen!

:lol: Hvor dyre var de briller lige?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 19. jun 2018, 22:37

Dittemus skrev:Folk er simpelthen så trælse, når de ikke dukker op derefter leger struds! Det er så grimt og unødvendigt at spilde andres tid på den måde. Jeg havde nogle nye sandaler til salg, første køber dukkede ikke op, de 3 andre holdte op med at skrive, 4. køber dukkede ikke op, men der var en anden der gerne ville stå i kø hvis hun ikke kom og ville komme her i weekenden. Hun jublede da hun fik at vide at de endnu ikke var solgt, vi aftalte dag og tid. Hun kom ikke og jeg hørte ikke fra hende. Jeg kan heldigvis lige nå at sende dem retur til butikken.
Her til aften er der en der leder efter et billigt tv, jeg har ungernes næsten nye til salg og vi aftaler en nærmest-foræringspris og jeg giver mig også lidt mere, da det bare står og fylder. Jeg finder div. ting til det frem og han vil hente det på vej til arbejde- han kommer ikke. :rulle:
Forleden skrev en mand angående nogle solbriller, han ville hente dem efter arbejde. Det fandt han frem til, efter 15 beskeder frem og tilbage. Han kom halvanden time for sent, dvs. ret sent på aftenen og mine unger stod og skulle i seng. Jeg giver ham lov til at komme ind og prøve dem ved spejlet og han tænker og tænker, alt i mens jeg er ved at gå til af hans STANK af dårlig parfume. Tager billede for at spørge kæresten og tripper frem og tilbage, af og på med mine helt nye Raybans, så jeg tænker at de nær går i stykker. Så siger han at han lige vil køre efter kæresten og komme tilbage, så hun kan tage beslutningen. Der går tre kvarter med det. Igen kommer han ind, bruger fucking tyve minutter foran spejlet, snakker med kæresten på et sprog jeg ikke forstår og jeg står bare. Lige da jeg skulle bede ham om at skride af helvedes til- og efter han har prøvet prøvet at presse prisen langt ned i lang tid, siger han OK, så lad gå. Som om han gjorde mig en fucking tjeneste, han fik dem til halv pris! Spade. Sådan en klam nar, der fører sig frem som en playboy, men opførte sig så pinligt at jeg krummede tæer over ham.
Måtte lufte ud og lave gennemtræk efter han var skredet, for at få sød/gæret-parfume-lugten væk. :tie:

Sødt at han lige skulle have kærestens mening og accept :lol: :stoned:

DenSyngendeLussing skrev:Jeg flytter sammen med min kæreste i hans allerede fint møblerede lejlighed på fredag, så de seneste par dage har jeg givet det meste af mit indbo væk i gratis-grupper på Facebook, så længe folk selv kom og afhentede. Det har i det store hele været en ganske behagelig proces, uden alt for mange, der sprang fra i sidste øjeblik eller som forventede hjælp til at bære, når de kom for at hente tingene. Jeg er kommet af med alle mine tunge ting, uden at løfte en finger. :)

Det har dog også budt på nogle besynderlige oplevelser, som da folk næsten kom op at slås i kommentarsporet over to IKEA-poser med dvd’er, eller prøvede at snyde sig foran i køen ved at sende mig privatbeskeder, hvor de tilbød at hente med det samme og i øvrigt ville blive sååå glade, hvis jeg gav den dén og dén ting til dem, fordi deres papegøje lige var død eller andre sørgelige historier - eller denne lidt forvirrede dame, som åbenbart tror, jeg ikke har andet at tage mig til end at holde udkig efter brugte sofaer til hende.

Havde I en aftale? Ellers virke det da ret offensivt at forvente man bare kan komme forbi uden videre..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 20. jun 2018, 12:25

Det er en gammel annonce, som jeg ikke har kun uploade tidligere, men jeg ved desværre ikke om der var nogen der slog til.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf JoyNips » 26. jun 2018, 09:14

Men man kan fandme også som køber opleve adskillige dumme ting. Jeg er ved at købe dressursadel til min nye hest og tjekker selvfølgelig facebookgrupper for at se, om jeg kan finde lige den sadel, den går med hos sælger. Sadlen koster 25.000 fra ny, så kan jeg finde den brugt er det fedt. Penge sparet er penge tjent jo... Nå, jeg kan finde én brugt, men den laves med 3 længder sadelklapper og sælger skriver i annoncen, at denne har de korte. Jeg spørger hende hvor høj hun er, hun er knap 10 cm lavere end jeg og jeg beder hende derfor, om hun gider at besvære sig med at måle klapperne, så kan jeg sammenligne med den nuværende sadel som har normal længde klapper. Det gider hun selvfølgelig godt.
Er damen vendt tilbage med mål? Nope. Jamen, så skal jeg da ikke besvære dig med at betale 16.000 kr. for din sadel... bevares, hvis du ikke gider at sælge.

Nå, jeg smider et opslag i et par køb og salgs-grupper for rideudstyr og skriver, at det er lige præcis den her sadel (mærke, modelnavn, størrelse) jeg søger og ingen andre. Første svar: "Hvad med en *anden model fra samme mærke*?" Andet svar: "jeg har ellers en *SPRINGSADEL-model fra samme mærke*" Tredje + et par øvrige svar: "kan du bruge en *helt andet mærke*?"
Til førstnævnte svarede jeg pænt at det kun var den bestemte model, jeg søgte. Til de sidstnævnte svarede jeg måske lidt mere spidst... :rulle:
13
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Moxy-lady » 27. jun 2018, 21:57

Jeg har søgt efter tøjPAKKER i str 56-68-ish til piger. Jeg beder om at folk sætter en pris på pakkerne så jeg har noget at sammenligne med. Jeg har fået virkelig mange henvendelser. Mange uden billeder, I forkert størrelse eller enkelte stykker tøj. Jeg ved godt at det er en lille ting, men jeg synes bare at det er mega irriterende at folk ikke læser hvad der står. Eller ikke aner hvad de vil have for det. Og når jeg så skriver på opslaget at jeg har fået +30 henvendelser og vil kigge det hele igennem og vende tilbage til dem jeg finder relevante, men desværre ikke har mulighed for at svare alle pga dmængden af henvendelser, så får jeg stadig "??" og "er du interesseret?" 10 minutter efter at jeg har set beskeden.

En enkelt spurgte om jeg vidste hvilket køn jeg ventede. Så læs dog hvad der står?!
9
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Neenah » 28. jun 2018, 04:48

Moxy-lady skrev:Jeg har søgt efter tøjPAKKER i str 56-68-ish til piger. Jeg beder om at folk sætter en pris på pakkerne så jeg har noget at sammenligne med. Jeg har fået virkelig mange henvendelser. Mange uden billeder, I forkert størrelse eller enkelte stykker tøj. Jeg ved godt at det er en lille ting, men jeg synes bare at det er mega irriterende at folk ikke læser hvad der står. Eller ikke aner hvad de vil have for det. Og når jeg så skriver på opslaget at jeg har fået +30 henvendelser og vil kigge det hele igennem og vende tilbage til dem jeg finder relevante, men desværre ikke har mulighed for at svare alle pga dmængden af henvendelser, så får jeg stadig "??" og "er du interesseret?" 10 minutter efter at jeg har set beskeden.

En enkelt spurgte om jeg vidste hvilket køn jeg ventede. Så læs dog hvad der står?!

Jeg har opgivet det der fb halløj i forbindelse med køb. Magter det ikke. Tror det er nemmere at finde noget brugbart på reshopper, dba eller i genbrugen. Især på Dba tror jeg man tit kan gøre et kup med de der tøjpakker.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LaScrooge » 28. jun 2018, 05:50

Jeg har haft to spande KABE til salg i 2 måneder, med et nedslag på 200 kr stykket, fra 800-600. Jeg har fået en del henvendelser, men ofte meget langt under nyprisen og endda én som sagde ligeud at h*n ville vente til jeg blev mere desperat og derfor satte prisen ned til det, de ville betale, hvilket var 800 for begge. Jeg ville hellere smide det ud end sælge til den person.

For nogle dage siden reducerede jeg så til 500 pr stk og siden da gik det endnu mere amok med skambuddene. Udvekslinger a la:

Potentiel Køber: 500
Mig: Nej
Pk: hvad sælger du for [uden tegnsætning og prisen står i annoncen]
Mig: 500 pr styk
Pk: Nej tak
Jamen, velbekomme, da.

I går var der så en flink mand der skev på annoncen, spurgte om jeg havde kvitteringen og hvornår han kunne hente det. Vi aftalte et tidspunkt, han kom og hentede det til tiden. Hele vejen igennem frygtede jeg problemer: at han ikke ville komme, at han ville komme for sent, at han ville prøve at presse prisen ved afhentning - intet af det skete. Og jeg fik solgt min KABE :) stadig et samlet tab på 700 på de 3 spande, men bedre end ingenting.
9
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 28. jun 2018, 06:53

Neenah skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg har søgt efter tøjPAKKER i str 56-68-ish til piger. Jeg beder om at folk sætter en pris på pakkerne så jeg har noget at sammenligne med. Jeg har fået virkelig mange henvendelser. Mange uden billeder, I forkert størrelse eller enkelte stykker tøj. Jeg ved godt at det er en lille ting, men jeg synes bare at det er mega irriterende at folk ikke læser hvad der står. Eller ikke aner hvad de vil have for det. Og når jeg så skriver på opslaget at jeg har fået +30 henvendelser og vil kigge det hele igennem og vende tilbage til dem jeg finder relevante, men desværre ikke har mulighed for at svare alle pga dmængden af henvendelser, så får jeg stadig "??" og "er du interesseret?" 10 minutter efter at jeg har set beskeden.

En enkelt spurgte om jeg vidste hvilket køn jeg ventede. Så læs dog hvad der står?!

Jeg har opgivet det der fb halløj i forbindelse med køb. Magter det ikke. Tror det er nemmere at finde noget brugbart på reshopper, dba eller i genbrugen. Især på Dba tror jeg man tit kan gøre et kup med de der tøjpakker.

Jeg har også gode erfaringer med DBA - både generelt og med de få ting (heriblandt en lille tøjpakke) jeg har købt til baby allerede :)

@Moxy; Tror du, det vil hjælpe at specificere ca. hvor mange stykker tøj og hvilke slags, du helst vil købe? Bare så du kan sortere lidt i det, hvis du fx får tilbudt 20 shorts og T-shirts, hvis det er mere relevant med vintertøj :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Livets forhold"