Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. mar 2019, 07:43

Lava11 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Lava11 skrev:Bliver simpelthen nødt til at spørge..

Jeg har sat en kommode og TV bord til salg, og har her et halvt døgn efter, kun blevet kontaktet af engelsktalende kvinder, med meget lidt på deres profil (3 stk)

Er det normalt ??

Hvilken profil?

Men ja det er normalt. Især hvis de vil betale med PayPal...så er det som regel fup ;)


Deres Facebook profil - det er der varen er slået op, så det er over messenger de skriver ;)

Okay, jamen jeg vil være ekstra opmærksom på PayPal - tak!

(Plejer ikke at sælge så mange ting, så lidt en ny verden for mig)


Okay, du havde ikke skrevet hvor og jeg tænkte at på hverken dba eller reshopper står der noget om mig.

Men altså, tommer profiler på fb er jo som regel noget fup og mange udenlandske snydere gør sig i den slags med at skrive på alt muligt random og det skal sendes eller der kommer en eller anden og henter det og det kan betales på alle andre måder end kontant og mobilepay. Mærkelige anmodninger om PayPal, western uniuon, bankoverførsler hvor de beder om al information osv osv
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5414
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 8. mar 2019, 08:00

DBA:

Jeg havde set mig lun på nogle udgåede krydderiglas fra IKEA. Der var så en dame, der sælger nogle, som er slidte og skrevet på. De har stået til salg i 2 måneder. Jeg har alligevel planer om at spraymale dem, så jeg byder prisen og spørger, om hun vil sende dem mod betaling af porto. Hun svarer hurtigt tilbage, at hun har et ærinde i min by et par dage senere og gerne vil køre forbi mig. Fedt! Hun sender mig sit telefonnummer, så vi kan skrives videre der, men da det er ret sent en hverdagsaften, vælger jeg at lade den ligge til næste morgen.
Næste morgen er annoncen fjernet fra DBA, og jeg har ikke hørt et pip fra damen siden. Men det er da sjovt, som de lige er blevet solgt natten over.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf avdotja » 8. mar 2019, 08:26

RavenClaw skrev:DBA:

Jeg havde set mig lun på nogle udgåede krydderiglas fra IKEA. Der var så en dame, der sælger nogle, som er slidte og skrevet på. De har stået til salg i 2 måneder. Jeg har alligevel planer om at spraymale dem, så jeg byder prisen og spørger, om hun vil sende dem mod betaling af porto. Hun svarer hurtigt tilbage, at hun har et ærinde i min by et par dage senere og gerne vil køre forbi mig. Fedt! Hun sender mig sit telefonnummer, så vi kan skrives videre der, men da det er ret sent en hverdagsaften, vælger jeg at lade den ligge til næste morgen.
Næste morgen er annoncen fjernet fra DBA, og jeg har ikke hørt et pip fra damen siden. Men det er da sjovt, som de lige er blevet solgt natten over.

Det kan ikke være fordi at du har sagt du vil købe dem og nu venter hun bare på at du skriver tilbage til hende på mobilen (som jeg læser det, er sidste kommunikation mellem jer, at hun sender sit nummer til dig)?
12
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5414
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 8. mar 2019, 08:30

avdotja skrev:
RavenClaw skrev:DBA:

Jeg havde set mig lun på nogle udgåede krydderiglas fra IKEA. Der var så en dame, der sælger nogle, som er slidte og skrevet på. De har stået til salg i 2 måneder. Jeg har alligevel planer om at spraymale dem, så jeg byder prisen og spørger, om hun vil sende dem mod betaling af porto. Hun svarer hurtigt tilbage, at hun har et ærinde i min by et par dage senere og gerne vil køre forbi mig. Fedt! Hun sender mig sit telefonnummer, så vi kan skrives videre der, men da det er ret sent en hverdagsaften, vælger jeg at lade den ligge til næste morgen.
Næste morgen er annoncen fjernet fra DBA, og jeg har ikke hørt et pip fra damen siden. Men det er da sjovt, som de lige er blevet solgt natten over.

Det kan ikke være fordi at du har sagt du vil købe dem og nu venter hun bare på at du skriver tilbage til hende på mobilen (som jeg læser det, er sidste kommunikation mellem jer, at hun sender sit nummer til dig)?


Det tror jeg ikke. Det er 3 uger siden, og jeg har ikke gemt hendes nummer. Hun skrev det som kommentar på annoncen, og jeg skrev det ikke ned, fordi jeg tænkte, at den selvfølgelig stadig var der om morgenen. Annoncen er ikke dukket op igen heller.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf avdotja » 8. mar 2019, 08:35

RavenClaw skrev:
avdotja skrev:
RavenClaw skrev:DBA:

Jeg havde set mig lun på nogle udgåede krydderiglas fra IKEA. Der var så en dame, der sælger nogle, som er slidte og skrevet på. De har stået til salg i 2 måneder. Jeg har alligevel planer om at spraymale dem, så jeg byder prisen og spørger, om hun vil sende dem mod betaling af porto. Hun svarer hurtigt tilbage, at hun har et ærinde i min by et par dage senere og gerne vil køre forbi mig. Fedt! Hun sender mig sit telefonnummer, så vi kan skrives videre der, men da det er ret sent en hverdagsaften, vælger jeg at lade den ligge til næste morgen.
Næste morgen er annoncen fjernet fra DBA, og jeg har ikke hørt et pip fra damen siden. Men det er da sjovt, som de lige er blevet solgt natten over.

Det kan ikke være fordi at du har sagt du vil købe dem og nu venter hun bare på at du skriver tilbage til hende på mobilen (som jeg læser det, er sidste kommunikation mellem jer, at hun sender sit nummer til dig)?


Det tror jeg ikke. Det er 3 uger siden, og jeg har ikke gemt hendes nummer. Hun skrev det som kommentar på annoncen, og jeg skrev det ikke ned, fordi jeg tænkte, at den selvfølgelig stadig var der om morgenen. Annoncen er ikke dukket op igen heller.

Jeg tror som udgangspunkt det bedste om folk, så tænker hun måske tror du har fået nummeret og derfor har slettet annoncen. Jeg har i hvert fald selv lavet noget lignende engang, hvor jeg har sendt en besked, for efterfølgende at slette profilen uden at tænke over at beskeden så heller ikke kom frem :genert:
7
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5414
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 8. mar 2019, 08:47

JumboJette skrev:Ej, hvorfor skrev du ikke lige nummeret ned lynhurtigt om aftenen? :genert:
Jeg har flere gange prøvet, at annoncen slettes meget hurtigt, efter vi har lavet en aftale om, at jeg køber.

Jeg tror vitterligt, hun sidder med de samme wtf-følelser om dig. Det ville jeg måske også gøre i hendes sted. Jeg ville ikke begynde at lave en ny salgsannonce for at prøve at fange dig ind igen - jeg ville egentlig tænke "nå, salget fik et skud og jeg blev brændt af - jeg smider dem på genbrug i stedet, for de skal ikke bare stå her længere".


Tja, klokken var 23 på en hverdagsaften, og jeg var ikke hjemme hos mig selv. Samt jeg har aldrig oplevet en annonce blive slettet med det samme. Jeg ville som minimum forvente, at sælger ventede på at få en besked fra mig, før at annoncen blev fjernet, når klokken er så mange (og jeg desuden var 20 minutter om at svare tilbage på hendes eget svar), men det er muligvis bare mine tanker. DBA har jo også den funktion, at man kan sætte annoncen på inaktiv, således at køber stadig kan se den og kommunikationen på den.

Anyway, så nødvendige var de glas heller ikke, så jeg er ikke øv over ikke at få dem.
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Tiger » 8. mar 2019, 08:56

^^Arj på DBA er det netop god kotume kun at inaktivere annoncen indtil varen er ankommet eller alt er aftalt. Så kan man stadig se al kontaktinformation og dba oplyser om dette, når man prøver at slette en annonce. Jeg synes det lyder til at hun ikke er ærlig hende sælgeren, når hun sletter lige efter og du aldrig hører mere.
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16139

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Urtekussen » 8. mar 2019, 10:04

Det kan også være hun er teknikspasser.
----
Jeg havde spurgt på en annonce på nogle høns, og vi var faktisk så langt, at jeg bare skulle aftale afhentning.
Da begynder sælger så ikke at svare mine beskeder på dba eller SMS.
Jeg fandt nogle høns et andet sted.
En uge senere skriver han, at han lige har tre tilbage, som jeg kan hente for billige penge. (sikkert nogle han ikke fik solgt først)
Overvejede at ignorere ham, men skrev nu alligevel pænt tilbage, at jeg ikke var interesseret mere.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 21. mar 2019, 13:49

Kunne ikke lade være med at fnise lidt da jeg faldt over en salgsannonce på fb, hvor der blev solgt et ps4 spil til 500kr. Han ville af med det igen fordi hans ps4 var gået i stykker og siden det lige var købt og uåbnet “så sælges selvfølgelig til samme pris” (som han havde givet for det)

Held og lykke - Elgiganten har det til 299kr

:lol:
4
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Studsgaard » 30. mar 2019, 19:32

Vi har fået nyt, så jeg har sat et terrassebord på vores gruppe for fastliggere her på campingpladsen. Det kan hentes gratis. For malingen er skaldet af på jernet flere steder. Men det kan fint bruges.
En svarer også hurtigt at hun gerne vil hente det og hun er på pladsen om ti minutter. Så efter jeg siger ja hun kan bare komme - så bliver det lige lidt senere da de lige vil sætte teltet op- ok.
Så her til aften skriver hun det først bliver i morgen formiddag.
Jeg er spændt på om det er hentet når vi kører til middag imorgen.
3
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sorenspige » 30. mar 2019, 20:47

Jeg havde solgt et par sandaler på en salgsapp - troede jeg. Køber havde sendt navn, mailadresse, telefonnummer og adresse, så jeg kunne sende med DAO. Da jeg skrev vedrørernde betaling, startede tavsheden, og her efter flere dages tavshed, må jeg nok erkende, at købet er gået i vasken.

Jeg ville bare gerne, at hun i det mindste skrev, at hun ikke ønskede at købe alligevel.
4
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 1. apr 2019, 09:43

Har lige haft en mand der ville købe et par sko... men kun hvis jeg også ville sælge de strømpebukser jeg havde på på billedet :lol:

Havde måske gjort det, hvis jeg kunne være helt anonym uden tlf nr til mobilepay eller det ikke var fra min fb profil n :D
3
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Studsgaard » 1. apr 2019, 19:39

Studsgaard skrev:Vi har fået nyt, så jeg har sat et terrassebord på vores gruppe for fastliggere her på campingpladsen. Det kan hentes gratis. For malingen er skaldet af på jernet flere steder. Men det kan fint bruges.
En svarer også hurtigt at hun gerne vil hente det og hun er på pladsen om ti minutter. Så efter jeg siger ja hun kan bare komme - så bliver det lige lidt senere da de lige vil sætte teltet op- ok.
Så her til aften skriver hun det først bliver i morgen formiddag.
Jeg er spændt på om det er hentet når vi kører til middag imorgen.

Jeg endte med at skrive til dem at nu kørte vi snart. Så det blev sat udenfor. De nåede lige at komme kort inden vi kørte. Og de var kun 200 meter væk ca.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. apr 2019, 04:24

Gad vide hvordan det vurderes om man er værdig nok til at købe denne :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf hotlips » 29. apr 2019, 04:42

RavenClaw skrev:
JumboJette skrev:Ej, hvorfor skrev du ikke lige nummeret ned lynhurtigt om aftenen? :genert:
Jeg har flere gange prøvet, at annoncen slettes meget hurtigt, efter vi har lavet en aftale om, at jeg køber.

Jeg tror vitterligt, hun sidder med de samme wtf-følelser om dig. Det ville jeg måske også gøre i hendes sted. Jeg ville ikke begynde at lave en ny salgsannonce for at prøve at fange dig ind igen - jeg ville egentlig tænke "nå, salget fik et skud og jeg blev brændt af - jeg smider dem på genbrug i stedet, for de skal ikke bare stå her længere".


Tja, klokken var 23 på en hverdagsaften, og jeg var ikke hjemme hos mig selv. Samt jeg har aldrig oplevet en annonce blive slettet med det samme. Jeg ville som minimum forvente, at sælger ventede på at få en besked fra mig, før at annoncen blev fjernet, når klokken er så mange (og jeg desuden var 20 minutter om at svare tilbage på hendes eget svar), men det er muligvis bare mine tanker. DBA har jo også den funktion, at man kan sætte annoncen på inaktiv, således at køber stadig kan se den og kommunikationen på den.

Anyway, så nødvendige var de glas heller ikke, så jeg er ikke øv over ikke at få dem.


En anden gang så brug screenshot, så kan du tage oplysningerne fra når du kommer hjem.

Jeg har også slettet annoncer når jeg havde hvad jeg følte mig ret sikker på var en pålidelig aftale.
0

Tilbage til "Livets forhold"