Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 16. jun 2018, 07:20

Kan man overhovedet reparere så smadrede lædermøbler og få et hæderligt resultat, der ikke er dyrere end en ny sofa?

Den der såkaldte pejs er heller ikke hvad jeg forbinder med en pejs..
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Neverkont
Indlæg: 1867
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2914

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Neverkont » 16. jun 2018, 07:54

Juki skrev:Kan man overhovedet reparere så smadrede lædermøbler og få et hæderligt resultat, der ikke er dyrere end en ny sofa?


Hvis der ikke er huller, så kan man med de rette midler opnå rigtig pæne resultater.

Men når først der er huller, så er der vist ikke mere at gøre. :D
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Artem » 16. jun 2018, 08:34

Juki skrev:Jeg hader også at handle med fremmede over Facebook, især hvis det er en vare hvor der er flere om buddet. Muligheden med private beskeder irriterer mig i den sammenhæng fordi man ikke ved hvad man er "oppe mod" i forhold til beløbet på højeste bud. Der er det noget lettere når man kan se at der rent faktisk er en der har budt og beløbet der er budt, for jeg stoler ikke på det når sælgere bare skriver "jeg har et bud på XXX kroner et andet sted" uden link eller andre beviser.

Samtidig har jeg også oplevet interesserede købere der er blevet sure over at de ikke har kunnet købe varen til en højere pris de har tilbudt i en privatbesked, selvom jeg har skrevet i annoncen at jeg ikke tager imod bud andre steder end i annoncen(for at gøre det fair for alle og mere overskueligt for mig selv)

Dem der også skriver "Hej! Vil du sende flere billeder/oplysninger til XX XX XX XX?" gider jeg heller ikke. De kan da i det mindste skrive hvad de vil have billeder af eller hvilke oplysninger de vil have..

Jeg kan nu godt lide muligheden for at skrive privat, og gør det også selv netop når det kommer til prisen og et bud. Hvor jeg stiller de andre spørgsmål så alle kan se det, men bud privat.
Men tror det afhænger meget af hvad vi taler om, for gider ikke de vildt populære ting som der kører budrunder på. Prøver jeg generelt på at undgå.
Kan også se at det tit går galt med at person som har budt højest pris, springer fra.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25489

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. jun 2018, 08:52

annonce: byd...
køber: hvad er din MP?
annonce: ved jeg ikke, byd...
Køber: 300 kr
annonce: Ej, det er alt alt for lidt, den kostede 1295 kr.


Så lad da vær, sæt dog din MP, du ved jo hvad du minimum vil ha....

Annonce: jeg overvejer at sælge den her dims med virkelig stor affektionsværdi for mig, hvad kan jeg få, og hvis jeg ikke får nok så beholder jeg den.

:sarkasme:
10
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25489

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. jun 2018, 08:57

blev tilgengæld glad igår...
havde lige tjekket ikea.dk - mangler et bogskab til mit soveværelse.
Og en halv time efter er samme skab til salg i en lokal gruppe til 300 kr, og uden nævneværdige brugsmærker. nypris 1700 kr, så det var en prissætning lige efter mit hoved!
jeg skriver straks på annoncen at jeg gerne vil købe hvis ikke de er presset med afhentning

Vi skriver pb og det er fint med hende, jeg tilbyder at betale på mobilpay med det samme, og hun bliver meget positivt overrasket, skriver at hun straks vil slette annoncerne hun har lagt op, og at jeg absolut kan regne med hende, og hun lover at hendes mand vil hjælpe mig med at få det i bilen når jeg afhenter.

Super skønt! :love:
16
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33896

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf JoyNips » 16. jun 2018, 10:03

paint skrev:
vibbsen skrev:
LaScrooge skrev:
En af mine venner blev tilbudt sex :tie: ikke af én, men af flere, og ikke bare som en engangsting, men over flere gange.

Da jeg ledte efter andel skete det hele tiden - altså penge under bordet-delen - og jeg anmeldte det hver gang til både foreningens bestyrelse og administrator.


"Hvis jeg må købe din lejlighed så kan vi dyrke sex" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Det er godt nok det mest stupide tilbud jeg nogensinde har hørt....Og jeg ville faktisk blive temmelig fornærmet. Som om jeg ikke kan få al den sex i verden jeg vil have :-D :-D

Hvad angår det der med at melde det til bestyrelse og administrator når man som køber bliver udsat for krav om penge under bordet, det tror jeg er den eneste vej frem. Det kan godt være at man ikke selv får boligen. Men så får man da ihvertfald ødelagt sælgers chancer for at opkræve dem hos andre. Hvis der vel og mærke er tale om en bestyrelse/administrator som reagerer på dette.


Det er nok mere udbredt end man umiddelbart tror. Jeg læste på et tidspunkt om en journalist på DR, som var blevet ret chokeret over det han fik tilbudt efter en annonce på dba.
Han boede i en billig lejelejlighed i Ryesgade på Østerbro - et stenkast fra Søerne. Da han ville flytte, ringede han til ejeren af ejendommen og spurgte om der var nogle på venteliste. Det var der ikke. Ejeren gad ikke have ventelister, men sagde at han selv kunne indrykke en annonce og finde en lejer, som så kunne komme op til ham (ejeren af ejendommen)

Han indrykkede annoncen og SÅ brød helvede løs. Telefonen ringede i døgndrift i en uge. Nogle havde opsporet hans adresse via tlf. nummeret, herunder bl.a nogle kvinder, som ligeud tilbød sexuelle ydelser, hvis de kunne overtage lejligheden. Han skrev at det var lige fra helt unge studerende piger til modne kvinder. Penge, endda ikke småpenge, blev han også tilbudt (af mænd)

Boligmarkedet er sindssygt og folk drives ud i desperate handlinger (sexuelle ydelser, lyder dog lige lovligt desperat)


Æv, vi har kun fået tilbudt penge under bordet for vores billige andel i Ryesgade. Synes faktisk godt folk kunne have været mere kreative!
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11503
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf PaleSeptember » 16. jun 2018, 14:37

Juki skrev:Så er det nu I skal slå til! (Bemærk at beskrivelserne ikke bare er noget jeg finder på..)

Chesterfield sofa fra 1930'erne, fremstår med lækker patina. Kun 3000 kr.
https://theoldgarage.dk/produkt/chester-field-sofa/

Chesterfield lænestol fra 1930'erne frem står med den helt rigtige lækre patina. Til bare 1500 kr.
https://theoldgarage.dk/produkt/chester-field-stol/

Pejs bygget af fyldningsdøre, fremstår med patina. Til 2000 kr.
https://theoldgarage.dk/produkt/pejs/


OK, så er patina betyder i virkeligheden smadret med store huller :gruble:
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Skinkehunden » 16. jun 2018, 15:14

Juki skrev:Så er det nu I skal slå til! (Bemærk at beskrivelserne ikke bare er noget jeg finder på..)

Chesterfield sofa fra 1930'erne, fremstår med lækker patina. Kun 3000 kr.
https://theoldgarage.dk/produkt/chester-field-sofa/

Chesterfield lænestol fra 1930'erne frem står med den helt rigtige lækre patina. Til bare 1500 kr.
https://theoldgarage.dk/produkt/chester-field-stol/

Pejs bygget af fyldningsdøre, fremstår med patina. Til 2000 kr.
https://theoldgarage.dk/produkt/pejs/


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 16. jun 2018, 21:02

Artem skrev:
Juki skrev:Jeg hader også at handle med fremmede over Facebook, især hvis det er en vare hvor der er flere om buddet. Muligheden med private beskeder irriterer mig i den sammenhæng fordi man ikke ved hvad man er "oppe mod" i forhold til beløbet på højeste bud. Der er det noget lettere når man kan se at der rent faktisk er en der har budt og beløbet der er budt, for jeg stoler ikke på det når sælgere bare skriver "jeg har et bud på XXX kroner et andet sted" uden link eller andre beviser.

Samtidig har jeg også oplevet interesserede købere der er blevet sure over at de ikke har kunnet købe varen til en højere pris de har tilbudt i en privatbesked, selvom jeg har skrevet i annoncen at jeg ikke tager imod bud andre steder end i annoncen(for at gøre det fair for alle og mere overskueligt for mig selv)

Dem der også skriver "Hej! Vil du sende flere billeder/oplysninger til XX XX XX XX?" gider jeg heller ikke. De kan da i det mindste skrive hvad de vil have billeder af eller hvilke oplysninger de vil have..

Jeg kan nu godt lide muligheden for at skrive privat, og gør det også selv netop når det kommer til prisen og et bud. Hvor jeg stiller de andre spørgsmål så alle kan se det, men bud privat.
Men tror det afhænger meget af hvad vi taler om, for gider ikke de vildt populære ting som der kører budrunder på. Prøver jeg generelt på at undgå.
Kan også se at det tit går galt med at person som har budt højest pris, springer fra.

Jeg gider heller ikke budrunder og auktioner på tid, for folk fatter det ikke alligevel. Hvis der laves en ny annonce og den slutter dagen efter fx, så går folk altid amok med bud de første timer. Det er så åndssvagt at presse prisen op så tidligt. Specielt hvis de kun hæver deres bud med 10 kroner eller lignende :rulle:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 16. jun 2018, 21:03

PaleSeptember skrev:
Juki skrev:Så er det nu I skal slå til! (Bemærk at beskrivelserne ikke bare er noget jeg finder på..)

Chesterfield sofa fra 1930'erne, fremstår med lækker patina. Kun 3000 kr.
https://theoldgarage.dk/produkt/chester-field-sofa/

Chesterfield lænestol fra 1930'erne frem står med den helt rigtige lækre patina. Til bare 1500 kr.
https://theoldgarage.dk/produkt/chester-field-stol/

Pejs bygget af fyldningsdøre, fremstår med patina. Til 2000 kr.
https://theoldgarage.dk/produkt/pejs/


OK, så er patina betyder i virkeligheden smadret med store huller :gruble:

Åbenbart :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Urtekussen » 17. jun 2018, 06:09

Hvordan kan sofaen blive så slidt i ryg og armlæn, men ikke på sædet?
0
2011
2015
2018
2020
2023
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 17. jun 2018, 06:28

Urtekussen skrev:Hvordan kan sofaen blive så slidt i ryg og armlæn, men ikke på sædet?

Jeg hæfter mig ved, at den kun vejer 35 kg.
2
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hewlett » 17. jun 2018, 06:51

Nogle folk er altså også bare super behjælpelige og virkelig søde. Min søster er for kort tid siden flyttet i lejlighed med sin veninde, hvor tidligere ejer valgte at tage sit komfur med.

I en gruppe for den by jeg bor i, var der så en person som havde lagt en annonce op på et komfur i virkelig god stand til gratis afhentning.

Jeg sendte et billede til min søster og hun tog så kontakt til personen. Min søster havde så spurgt om hun kunne få lov til at hente det ugen efter, for der kunne hun få fat i en trailer til at fragte komfuret på. Ja, hvis hun lovede at hente det, for lige nu stod det bare og fyldte. Min søster tilbød endda at betale lidt for det, nu hvor hun først kunne hente det lidt senere, men det ville "sælger" ikke høre tale om :)

En uge efter hentede min søster et virkelig velholdt komfur, som ikke har kostet hende en krone.
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 17. jun 2018, 06:58

Urtekussen skrev:Hvordan kan sofaen blive så slidt i ryg og armlæn, men ikke på sædet?

Måske den har været ejet af en bodybuilder-type der ikke har kunne holde sine guns og overkrop i ro.

Billede
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LadyFox » 17. jun 2018, 10:27

Juki skrev:
Urtekussen skrev:Hvordan kan sofaen blive så slidt i ryg og armlæn, men ikke på sædet?

Måske den har været ejet af en bodybuilder-type der ikke har kunne holde sine guns og overkrop i ro.

Billede

Billede
2
...

Tilbage til "Livets forhold"