Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Akehurst2 » 15. dec 2017, 14:16

Raenil skrev:Jeg vil også gerne nuancere mit tidligere indlæg: Hvis det er tungt og besværligt at flytte, forærer jeg det gerne væk.


Det er også det eneste tidspunkt, jeg gider sælge eller forære noget væk - hvis det er for at slippe for at bære selv. Ellers ryger det i byttecentralen på genbrugspladsen.

Vi solgte på et tidspunkt vores seng for 200,- Ren foræring, men netop for at få nogen til at komme og hente den. Det gik også fint, der avr en der gerne ville købe den, men da han kom som aftalt, var han dybt forundret over, at sengebordene (der ikke hørte til senge, men var købt separat) ikke var med, for de var jo med på billedet.

Ja, og det var dynen, sengelamper, vækkeur og maleriet på væggen også - det betyder sgu da ikke, at du kan få det hele!

Vi skulle så faktisk også af med sengebordene, men ventede stadig på de nye, så han fik lov at få dem når de nye var kommet. Han foreslog så at hente det hele på en gang, hvorefter jeg hvæsede, at han godt måtte få sengebordene på betingelse af at han tog sengen (og ikke mindst madrassen) med omgående og eller ville han ikke få noget overhovedet.
4
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 15. dec 2017, 15:46

Bliver lige nødt til at brokke mig her også, for jeg syntes simpelthen det var SÅ uhøfligt!!!

Gav min kæmpe IKEA rumdeler væk gratis. Det var oplyst at man selv skulle skille den ad, fordi den ikke kunne komme ud af døren i samlet tilstand, og bære den ned fra 3. sal og at jeg ikke kunne hjælpe (Det gider jeg da ikke når den er gratis :P ) Stand var beskrevet, inkl at der havde engang sat dobbeltklæbende tape på bagsiden (jeg havde hængt en dug op for at man ikke kunne se igennem eller noget engang), og jeg ikke vidste hvordan det så ud nu, da jeg ikke selv kunne flytte den og se

De begynder så at skille den ad, og jeg går ind og laver noget andet i rummet ved siden af. De får den skilt ad og bakser ned ad trapperne med delene. Det tager et godt stykke tid, men pludselig hører jeg at min hoveddør bliver smækket i... Så de tog afsted uden at sige farvel... eller tak... (Min lejlighed er kun 65 kvm, så det var altså ikke fordi de ikke kunne høre (eller se) hvor jeg var

Virker til at de var sure over et eller andet, om det var på mig ved jeg ikke... Jeg syntes omstændighederne og standen var ordentlig beskrevet, så om de bare havde en dårlig dag, aner kun de selv :P
1
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 15. dec 2017, 15:49

Shmartiesh skrev:da vi skulle købe puslebord kørte vi fra århus til Horsens for at hente det. Jeg var villig til at give det sælger ville have men spurgte ved afhentning om hun var til at forhandle med og hun slog 100 kr af fordi vi var kørt så langt. Det var meget gavmildt og aldrig om jeg selv ville være så gavmild :lol:

Uhhh, undskyld men jeg ville have syntes det var trælst :P Hvis man har aftalt køb, og køber så dukker op og begynder at prutte om prisen, så bliver jeg altså lettere mobset :P

Så måtte de altså spørge inden man aftalte noget, så man kunne sige nej, i stedet for at stå der og føle sig presset, og har brugt tid på at være hjemme for at sælge :D
15
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Slettet bruger » 15. dec 2017, 15:58

Yuna skrev:
Shmartiesh skrev:da vi skulle købe puslebord kørte vi fra århus til Horsens for at hente det. Jeg var villig til at give det sælger ville have men spurgte ved afhentning om hun var til at forhandle med og hun slog 100 kr af fordi vi var kørt så langt. Det var meget gavmildt og aldrig om jeg selv ville være så gavmild :lol:

Uhhh, undskyld men jeg ville have syntes det var trælst :P Hvis man har aftalt køb, og køber så dukker op og begynder at prutte om prisen, så bliver jeg altså lettere mobset :P

Så måtte de altså spørge inden man aftalte noget, så man kunne sige nej, i stedet for at stå der og føle sig presset, og har brugt tid på at være hjemme for at sælge :D


Men det virker jo. Man kan komme langt med ikke at være bange for at være træls.
2
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 15. dec 2017, 16:01

abcd skrev:
Yuna skrev:
Shmartiesh skrev:da vi skulle købe puslebord kørte vi fra århus til Horsens for at hente det. Jeg var villig til at give det sælger ville have men spurgte ved afhentning om hun var til at forhandle med og hun slog 100 kr af fordi vi var kørt så langt. Det var meget gavmildt og aldrig om jeg selv ville være så gavmild :lol:

Uhhh, undskyld men jeg ville have syntes det var trælst :P Hvis man har aftalt køb, og køber så dukker op og begynder at prutte om prisen, så bliver jeg altså lettere mobset :P

Så måtte de altså spørge inden man aftalte noget, så man kunne sige nej, i stedet for at stå der og føle sig presset, og har brugt tid på at være hjemme for at sælge :D


Men det virker jo. Man kan komme langt med ikke at være bange for at være træls.

Man kan også få et nej, og så var turen spildt :lol:
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Slettet bruger » 15. dec 2017, 16:05

Yuna skrev:
abcd skrev:
Yuna skrev:
Shmartiesh skrev:da vi skulle købe puslebord kørte vi fra århus til Horsens for at hente det. Jeg var villig til at give det sælger ville have men spurgte ved afhentning om hun var til at forhandle med og hun slog 100 kr af fordi vi var kørt så langt. Det var meget gavmildt og aldrig om jeg selv ville være så gavmild :lol:

Uhhh, undskyld men jeg ville have syntes det var trælst :P Hvis man har aftalt køb, og køber så dukker op og begynder at prutte om prisen, så bliver jeg altså lettere mobset :P

Så måtte de altså spørge inden man aftalte noget, så man kunne sige nej, i stedet for at stå der og føle sig presset, og har brugt tid på at være hjemme for at sælge :D


Men det virker jo. Man kan komme langt med ikke at være bange for at være træls.

Man kan også få et nej, og så var turen spildt :lol:


Hvis man får nej, siger man vel bare at man vil give fuld pris alligevel. Jeg tror de færreste ligefrem ville nægte at sælge varen i den situation.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Shmartiesh » 15. dec 2017, 16:15

Yuna skrev:
Shmartiesh skrev:da vi skulle købe puslebord kørte vi fra århus til Horsens for at hente det. Jeg var villig til at give det sælger ville have men spurgte ved afhentning om hun var til at forhandle med og hun slog 100 kr af fordi vi var kørt så langt. Det var meget gavmildt og aldrig om jeg selv ville være så gavmild :lol:

Uhhh, undskyld men jeg ville have syntes det var trælst :P Hvis man har aftalt køb, og køber så dukker op og begynder at prutte om prisen, så bliver jeg altså lettere mobset :P

Så måtte de altså spørge inden man aftalte noget, så man kunne sige nej, i stedet for at stå der og føle sig presset, og har brugt tid på at være hjemme for at sælge :D

Vi aftalte ikke køb men at vi ville se på den også vurdere det derude. Så må man godt prutte.
0
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 15. dec 2017, 16:18

abcd skrev:
Yuna skrev:
abcd skrev:
Yuna skrev:
Shmartiesh skrev:da vi skulle købe puslebord kørte vi fra århus til Horsens for at hente det. Jeg var villig til at give det sælger ville have men spurgte ved afhentning om hun var til at forhandle med og hun slog 100 kr af fordi vi var kørt så langt. Det var meget gavmildt og aldrig om jeg selv ville være så gavmild :lol:

Uhhh, undskyld men jeg ville have syntes det var trælst :P Hvis man har aftalt køb, og køber så dukker op og begynder at prutte om prisen, så bliver jeg altså lettere mobset :P

Så måtte de altså spørge inden man aftalte noget, så man kunne sige nej, i stedet for at stå der og føle sig presset, og har brugt tid på at være hjemme for at sælge :D


Men det virker jo. Man kan komme langt med ikke at være bange for at være træls.

Man kan også få et nej, og så var turen spildt :lol:


Hvis man får nej, siger man vel bare at man vil give fuld pris alligevel. Jeg tror de færreste ligefrem ville nægte at sælge varen i den situation.

Lidt sat på spidsen, men hvis nu du var dukket op, og sælger sagde: "Nu koster den altså 100 kr mere", ville du så selv synes det var ok? Du kan jo sige nej, og turen er spildt, og så kan han sige ok til den gamle pris, og han får solgt sin ting, men højst sandsynligt ville man nok være lidt mobset på ham efter det ;)
2
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 15. dec 2017, 16:19

Shmartiesh skrev:
Yuna skrev:
Shmartiesh skrev:da vi skulle købe puslebord kørte vi fra århus til Horsens for at hente det. Jeg var villig til at give det sælger ville have men spurgte ved afhentning om hun var til at forhandle med og hun slog 100 kr af fordi vi var kørt så langt. Det var meget gavmildt og aldrig om jeg selv ville være så gavmild :lol:

Uhhh, undskyld men jeg ville have syntes det var trælst :P Hvis man har aftalt køb, og køber så dukker op og begynder at prutte om prisen, så bliver jeg altså lettere mobset :P

Så måtte de altså spørge inden man aftalte noget, så man kunne sige nej, i stedet for at stå der og føle sig presset, og har brugt tid på at være hjemme for at sælge :D

Vi aftalte ikke køb men at vi ville se på den også vurdere det derude. Så må man godt prutte.

Jeps, så er det ok, forstod det bare som om at I havde aftalt købet 100 % :)
2
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sangius » 15. dec 2017, 16:21

Jeg kan altså godt finde på at spørge, om folk kommer i nærheden af min bopæl eller arbejdsplads. Jeg har oplevet at en køber arbejdede på samme hospital som mig - så er det jo ret nemt.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LadyFox » 15. dec 2017, 16:42

Jeg har købt en kuffert meget billigt af en dame, da jeg hentede den kunne hun fortælle mig hun aldrig ville sælge noget igen. Mange havde kontaktet hende, på få minutter efter mig inden hun nåede at få annoncen ned, og hun havde meldt ud at hun havde solgt den til anden side, og flere mennesker havde så både svinet og truet hende. Hun var blivet lovet tæsk, kaldt so, luder, kælling osv.
Så gider man bare ikke sælge noget til en 50'er en anden gang.
5
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Slettet bruger » 15. dec 2017, 16:48

Yuna skrev:Lidt sat på spidsen, men hvis nu du var dukket op, og sælger sagde: "Nu koster den altså 100 kr mere", ville du så selv synes det var ok? Du kan jo sige nej, og turen er spildt, og så kan han sige ok til den gamle pris, og han får solgt sin ting, men højst sandsynligt ville man nok være lidt mobset på ham efter det ;)


Ja, men det kan man jo være ligeglad med, det er en eller anden tilfældig person man ikke kender.

Ikke at jeg selv ville gøre sådan, jeg opfører mig altid meget pænt og høfligt. Men nogle gange ser jeg jo også folk slippe af sted med ting jeg aldrig ville have gjort og spare penge eller på anden vis opnå noget ved det. Og jeg kan godt være lidt misundelig på dem der bare er kolde. Så længe man ikke skader nogen, kan jeg ikke rigtigt se problemet - selv om jeg ikke ville bryde om om at gøre det selv. Det kan da godt være nogen bliver fornærmet over at man møder op og byder 100 kroner under, men så synes jeg egentlig de må tørre øjnene. Så længe man ikke skader nogen, må det være fair play at prøve at få tingen så billigt som muligt.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf kidkomb » 15. dec 2017, 16:57

abcd skrev:
Yuna skrev:Lidt sat på spidsen, men hvis nu du var dukket op, og sælger sagde: "Nu koster den altså 100 kr mere", ville du så selv synes det var ok? Du kan jo sige nej, og turen er spildt, og så kan han sige ok til den gamle pris, og han får solgt sin ting, men højst sandsynligt ville man nok være lidt mobset på ham efter det ;)


Ja, men det kan man jo være ligeglad med, det er en eller anden tilfældig person man ikke kender.

Ikke at jeg selv ville gøre sådan, jeg opfører mig altid meget pænt og høfligt. Men nogle gange ser jeg jo også folk slippe af sted med ting jeg aldrig ville have gjort og spare penge eller på anden vis opnå noget ved det. Og jeg kan godt være lidt misundelig på dem der bare er kolde. Så længe man ikke skader nogen, kan jeg ikke rigtigt se problemet - selv om jeg ikke ville bryde om om at gøre det selv. Det kan da godt være nogen bliver fornærmet over at man møder op og byder 100 kroner under, men så synes jeg egentlig de må tørre øjnene. Så længe man ikke skader nogen, må det være fair play at prøve at få tingen så billigt som muligt.

Jeg er ikke misundelig på folk der er kolde.
De følelser jeg får indeni, når jeg tænker på sådan et menneske, er ikke følelser jeg har lyst til at andre skal få om mig.
Heller ikke fremmede.
Man har et ry og det skal man værne om.
Det fortæller noget om en som menneske.
Det menneske man ser i øjnene når man kigger sig i spejlet.
17
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Slettet bruger » 15. dec 2017, 17:05

kidkomb skrev:Jeg er ikke misundelig på folk der er kolde.
De følelser jeg får indeni, når jeg tænker på sådan et menneske, er ikke følelser jeg har lyst til at andre skal få om mig.
Heller ikke fremmede.
Man har et ry og det skal man værne om.
Det fortæller noget om en som menneske.


Jeg skelner imellem folk som er kolde over for væsentlige ting, og så dem der bare er flabede uden at skade nogen. Hvis man gør nogen kede af det for egen vindings skyld, er man et røvhul. Men der er nok ikke ret mange der bliver kede af at få underbudt deres DBA-varer, mange bliver irriterede, men jeg synes ikke man er et røvhul fordi man tør irritere andre for at spare nogle penge, det synes jeg er o.k., og jeg ville gerne være bedre til det selv. Men man skal kende grænsen imellem at være irriterende og at være et røvhul.
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf kidkomb » 15. dec 2017, 17:07

abcd skrev:
kidkomb skrev:Jeg er ikke misundelig på folk der er kolde.
De følelser jeg får indeni, når jeg tænker på sådan et menneske, er ikke følelser jeg har lyst til at andre skal få om mig.
Heller ikke fremmede.
Man har et ry og det skal man værne om.
Det fortæller noget om en som menneske.


Jeg skelner imellem folk som er kolde over for væsentlige ting, og så dem der bare er flabede uden at skade nogen. Hvis man gør nogen kede af det for egen vindings skyld, er man et røvhul. Men der er nok ikke ret mange der bliver kede af at få underbudt deres DBA-varer, mange bliver irriterede, men jeg synes ikke man er et røvhul fordi man tør irritere andre for at spare nogle penge, det synes jeg er o.k., og jeg ville gerne være bedre til det selv. Men man skal kende grænsen imellem at være irriterende og at være et røvhul.

Det kan jeg godt give dig, i hvert fald delvist, ret i.
Måske vores defination af hvor grænsen går (den er vist i forvejen flydende) bare er et stykke fra hinanden.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Livets forhold"