Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14622

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. dec 2017, 17:39

Jeg vil så sige at jeg også har prøvet at folk har været helt fantastiske. Da jeg lige havde købt hest, var jeg på udkig efter en specifik sadel. Jeg fandt en der var 3 mdr. gammel, ikke rigtig havde været brugt og stadig have næsten 2 år tilbage af garantien. 3500 under nypris også.

Jeg sagde til sælger at den ville jeg gerne købe - hvor var hun fra? Hun var fra Sydsjælland og jeg boede i Vestjylland. Så var forberedt på at nu skulle vi ud i alt muligt bøvl med at den nu skulle sendes og hvordan ville den klare det under transporten?
Sælger siger dog at hendes mand skal til fyn med arbejdet og gerne vil køre til Herning og overlevere sadlen. Pænt ja tak og så hoppede jeg ellers i bilen for at hente sadel.

Sælgers mand var virkelig flink og havde endda både gjord og stigbøjler jeg kunne få med for en mindre ekstra pris, dog havde jeg ikke flere kontanter og måtte sige nej tak. Det havde ellers været super nemt at få det hele samlet.

At der findes sådanne mennesker derude gør at jeg alligevel ikke er helt færdig med at handle på nettet :D
17
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 15. dec 2017, 19:40

Yuna skrev:Bliver lige nødt til at brokke mig her også, for jeg syntes simpelthen det var SÅ uhøfligt!!!

Gav min kæmpe IKEA rumdeler væk gratis. Det var oplyst at man selv skulle skille den ad, fordi den ikke kunne komme ud af døren i samlet tilstand, og bære den ned fra 3. sal og at jeg ikke kunne hjælpe (Det gider jeg da ikke når den er gratis :P ) Stand var beskrevet, inkl at der havde engang sat dobbeltklæbende tape på bagsiden (jeg havde hængt en dug op for at man ikke kunne se igennem eller noget engang), og jeg ikke vidste hvordan det så ud nu, da jeg ikke selv kunne flytte den og se

De begynder så at skille den ad, og jeg går ind og laver noget andet i rummet ved siden af. De får den skilt ad og bakser ned ad trapperne med delene. Det tager et godt stykke tid, men pludselig hører jeg at min hoveddør bliver smækket i... Så de tog afsted uden at sige farvel... eller tak... (Min lejlighed er kun 65 kvm, så det var altså ikke fordi de ikke kunne høre (eller se) hvor jeg var

Virker til at de var sure over et eller andet, om det var på mig ved jeg ikke... Jeg syntes omstændighederne og standen var ordentlig beskrevet, så om de bare havde en dårlig dag, aner kun de selv :P

Det kunne nok ikke gå hurtigt nok med at komme hjem og samle den :lun:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Neverkont
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2902

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Neverkont » 15. dec 2017, 22:27

Sangius skrev:Jeg kan altså godt finde på at spørge, om folk kommer i nærheden af min bopæl eller arbejdsplads. Jeg har oplevet at en køber arbejdede på samme hospital som mig - så er det jo ret nemt.


Når jeg har købt møbler via dba, så har jeg oftest spurgt, om sælger har mulighed for at levere, mod betaling selvfølgelig. Og nogle gange har det kunnet lade sig gøre. :D

En anden gang tilbød sælger selv at levere, da han dagligt kørte gennem "min" by til og fra job.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Studsgaard » 15. dec 2017, 22:59

Min lillebror har solgt flere lidt dyre designer møbler/inventar ting på dba. Der er også flere der har spurgt om han levere. Og ja det vil han gerne men han tager penge for det, både for hans tid og benzin. De fleste kan så godt selv finde ud af at hente det, men et par stykker har takket ja og betalt for det. Så det kan være man bare skal svare det nå nogen spørger.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LadyFox » 15. dec 2017, 23:06

Dikus skrev:Jeg sælger aldrig rigtigt noget. Jeg er doven. Overvejer nu, om jeg skal sælge vores snowboards eller køre dem på genbrugsen ved lossepladsen. Der skal nok være nogen, der bliver glade for dem - og I sælger der ikke just godt her i tråden :lol:

Jeg køber til gengæld ofte og kan blive helt :stoned: over nogens prisforventninger.

F.eks. Et år gammel ting. Nypris 700. Byd.

Så byder man 150 kr og så flejner de over underbud. De skal mindst have 600.

Altså WTF. Ting kan ofte købes efter et år til 50-70 % i butikkerne med garanti. Så gør man da det.


Før i tiden købte jeg mange brugte ting på nettet, men det er jeg stort set holdt op med, fordi jeg ikke magter at ingen længere skriver hvad deres ting koster, men kun "BYD" - det er så irriterende. Især fordi, de ved jo godt hvad de vil have for det, de håber jo bare på at folk byder langt højere end det de ville sælge for. Mig snyder de ikke!
10
...
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3391
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 923
Likede indlæg: 10539

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Little_Woman » 16. dec 2017, 07:59

Jeg har også før spurgt om folk leverer, fx engang da jeg købte et sofabord. De boede måske 2 km fra mig, men uden bil var det ikke sådan lige til at hente selv. De ville de gerne, no probs - men jeg mindes også at jeg betalte prisen for bordet uden brok. Så alle var glade :)
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22810

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. dec 2017, 09:06

Jeg solgte engang et meget stort, tungt og bastant spisebord i træ med seks stole til - også i træ - på dba.

Det hele blev hentet og båret ud af to unge fyre. De betalte prisen og var flinke, intet problem.

Men de hentede det altså på ladcykel, og jeg har siden ærgret mig til døde over, at jeg ikke fulgte dem ud og observerede, hvordan de dog bar sig ad.
16
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf hotlips » 16. dec 2017, 21:46

Jeg har ikke solgt så meget og er mest blevet irriteret når folk skriver at de har sendt en pb for det betyder åbenbart at man vil byde mindre end jeg har skrevet jeg vil have.

Til gengæld har jeg givet mange ting væk, nu om dage tilbyder jeg det kun til naboer for det regnes tilsyneladende ikke for en rigtig aftale hvis man får noget gratis.

Det ene år gav jeg erantis væk, vi har alt for mange og de fleste haveejere sukker efter dem om foråret men de er svære at finde og dyre i handlen fordi det ikke er løgplanter som de fleste regner dem for og deres knolde tåler dårligt at blive tørret, og det væltede da også frem med folk der gerne ville have så mange jeg ville af med.

Der var to der hentede, og 6 der brændte mig af, den ene fik flyttet sin aftale 3 gange og så blev hun bare væk.

Det er skam også sket mine naboer har været nogle fjolser, i sommer var der en der skulle hente gratis jordbær planter, det gjorde hun så, hun hev dem op af potterne og efterlod et synderligt rod af væltede potter og jord udover det hele.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Panton » 17. dec 2017, 11:10

jeg brugte TS meget for nogle år tilbage, men blev simpelthen så træt af det, pga. ulidelige købere og deres handlinger!!

Jeg har mest brugt dba, til at sælge iPhones og iPads, og jeg det har gået godt hver gang. Jeg ignorerer bare dem der ikke forstår hvad jeg har skrevet i annoncen, når prisen er fast (billig og rimelig) , bytter ikke, leverer ikke osv, så svarer jeg ikke dem der skriver om det. Jeg har altid solgt det indenfor den første dag, uden problemer.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf vibbsen » 17. dec 2017, 11:21

Jeg sælger kun yderst sjældent på de der salgs sider....Jeg gider ganske enkelt ikke bøvlet...Så hellere forære det væk til venner og bekendte...F.eks. er alle vores babymøbler blevet foræret væk.

Undtagelsen der bekræfter reglen er autostole...Dem sælger jeg. Men jeg er iskold. Prisen er prisen. Afhentning her hos os.Betaling enten med kontanter eller mobilepay. snik-snak og forklaringer overhøres højt og flot.

Til gengæld så køber jeg glad og gerne brugte ting på diverse salgsportaler. Og jeg er vildt god til at spotte de ting som er sat i til en hel rigtig pris. Så det er yderst sjældent at jeg prutter om prisen....Mest fordi jeg ikke bryder mig om det...
Undtagelser findes dog..lige pt. er jeg f.eks. på jagt efter en stol til vores stue. Magen til den stol vi har i forvejen...Og jeg har pt. udset mig en på DBA...Men den er lige lidt dyrere end jeg egentlig havde forestillet mig...Og MEGET dyrere end hvad min veninde for 2 måneder siden betalte for en fuldstændig identisk stol - også på DBA.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf vibbsen » 17. dec 2017, 14:14

Og så er stolen min.....Jeg bød lidt under. Han foreslog lidt op. Jeg har stadig fået en stol som er meget flot til en utrolig lav pris. Endda pænere end den min veninde købte. Det var hende der foreslog mit bud....Og hun er nok sådan cirka den største krejler jeg kender. Men altid på en pæn måde
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3978
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 17. dec 2017, 18:41

Jeg må indrømme, at jeg også gerne prutter om prisen - på en pæn måde, forstås :engel:

Som regel ikke mere end 10-20% afhængigt af prisniveauet. Det samme giver jeg også gerne i afslag, hvis jeg er ved at lukke en handel. Ham der bød 250 kr. for en vare, jeg havde til 800 kr., gad jeg ikke engang svare. Han havde ikke så mange penge. Guess what? Så køb noget, du har råd til fra starten...
4
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 18. dec 2017, 09:58

Angelina skrev:Jeg har lige sat min gamle bil til salg... sådan rigtigt billig, hun er en gammel (men stabil) sag - så prisen er ret lav.

En dame skriver "Har du flere billeder af den" (der er et tydeligt billede forfra, fra siden og bagfra) - jeg svarer "Nej, vil man se nærmere på den må man komme ud og kigge nærmere på den - og det er du velkommen til" ... damen svarer "ellers tak, vi har de biler vi skal bruge".. hvad f*ck skriver du så på min annonce for?

Jeg tror helt seriøst at der sidder folk der bruger dagen på at bede om flere billeder, høre omkring mål, spørge omkring porto, spørge mere ind omkring stand - på ting, de ingen interesse overhovedet har i at købe... bare sådan for at spilde andres tid...
6
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Knirkemis » 18. dec 2017, 11:11

Jeg er så glad for, at mine bryster er ret faste og for ellers havde de da hængt nede ved knæene, efter at have solgt/forsøgt at sælge forskellige ting på nettet. De værste:

- Jeg havde sat en Chaneltaske til salg på Tradono, og blev kontaktet af en ung kvinde, som først prøvede at lave en byttehandel via sms. Jeg var ikke interesseret i hendes taske, så hun startede et sandt bombardement af beskeder, hvor hun ville belære mig om priserne på nye og brugte Chaneltasker, og prøvede at presse prisen ned på et helt uacceptabelt niveau. Jeg svarede, at den pris den stod til, faktisk var en god pris, hvortil hun flabet svarede tilbage, at "hvis det er en god pris, ville den være solgt nu".

Hendes sms-storm stod på i 2 døgn, indtil jeg skrev, at jeg ikke kunne tage det alvorligt, og at hun måtte købe sin taske et andet sted. Så fik jeg en meget ydmyg besked, om hun ikke nok måtte få lov at købe den, og at det jo var mange penge, så hun var nødt til at prøve at forhandle. Vi endte med, at lave en aftale, om at hun skulle afhente den en uge senere, og jeg var flink og gav et lille afslag.
Jeg boede på det tidspunkt i Svendborg med min datter på 2 måneder, og handlen skulle foregå i København. Så jeg arrangerede en en-dags tur til København, fik min mor kørt i stilling til pasning, og også lavet en aftale med én, som havde en anden Chaneltaske, som jeg skulle købe for pengene fra salget af den anden.
Dagen før vores aftale, skriver jeg til køber, omkring mødetidspunkt. Hendes svar: "Jeg springer fra. Du kan bare sælge til en anden" :ticks:

Jeg fandt hende efterfølgende på Trendsales og Instagram på baggrund af telefonnummer og navn. Hun havde 50% negative anmeldelser på TS, både som køber og sælger. Og en IG-profil med en sand parade af designertasker og -sko. Jeg har en mistanke om, at tingene primært bliver købt, for at blive flashet dér, og så solgt videre :skeptisk:


- For nylig havde jeg en Balenciaga taske til salg på TS. En køber bad om flere billeder, men sprang fra, fordi hun mente skulderremmen blev for kort. Fair nok.
1 måned senere skriver hun igen. Nu vil hun gerne købe, og det skal bare gå stærkt, så jeg må gerne pakke den, og købe porto på DAO. Hun skal bare lige have hævet beløbet hun kan overføre via mobilepay.
Jeg forbereder forsendelse af pakken, og skriver dagen efter, for at høre om hun har fået styr på mobilepay. Hvortil hun svarer "Jeg vil ikke købe den alligevel. Jeg tror, den bliver for lille" :rulle: Altså, hvorfor fanden skrev du så igen??


- En tredje skulle bare købe en neglelak, og vi havde aftalt, at hun skulle hente den hos mig, da jeg var alene med et sygt barn. Kort før vi skal mødes, skriver hun, om vi kan mødes på Skt. Hans Torv, da hun har en aftale der. Det går jeg med til, da jeg kan putte barnet i barnevognen og gå en tur. Lidt efter skriver hun igen, en lang besked om, at den ven hun skal mødes med, lige har mistet sin farmor, og de skal på Café. Så om jeg ikke kunne komme ind på caféen til deres bord, for hun synes, at hun skal være der for ham og ikke kan tillade sig at gå midt i det hele. Det gad jeg ikke svare på :sarkasme:

Jeg synes, når jeg læser tråden her, at der viser sig nogle tendenser, på samme måde, som når trådene handler om dating. Folk viser interesse for noget, og zapper så videre. Ofte uden en forklaring eller med en kæmpe ligegyldighed over at de spilder andres tid. Jeg magter det slet ikke.
18
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 18. dec 2017, 16:09

Denlilleglademy skrev:Det er også folks latterlige undskyldninger. Min mors kat er lige død så jeg hopper aftalen :rulle:

Jeg leder efter en brugt ipad men i god stand. Men jeg stoler ikke rigtig på folk når det kommer til elektronik, så jeg ender nok bare med at købe en ny, eller en refurished. Der der mange der anpriser deres varer helt åndsvagt, "næsten ingen ridser" og så er der vildt mange, men de er ikke så tydelige osv osv. Nogle gange tror folk at de sælger guld. Jeg gider ikke spare 500kr fra en ny model, til en 1 år gammel og brugt model.

Men hvis nogen har en ipad til salg siger i bare til :lol:

"Skoene/tøjet er kun brugt i få timer".

Ja og? Som om det ikke kan gå i stykker, blive slidt, komme til at stinke af sved eller parfume på få timer :rulle:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Livets forhold"