Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3977
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 18. dec 2017, 17:03

Maanii skrev:Jeg får vildt mange forespørgsler fra folk der vil se billeder af de ting jeg har til salg på mig.
Jeg plejer at henvise til google søgninger hvor man kan se modelbilleder, men det er aldrig godt nok, de vil se det på mig.

Det er alt fra tøj, sko og tasker til smykker.

Jeg synes det er vildt creepy.

Hvis det er et stykke tøj, giver det egentlig meget god mening IMO. Så kan man nemt få et indtryk af pasformen, længden osv. Men sko og tasker er lidt underligt :gruble:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Luffegås » 18. dec 2017, 18:21

Det jeg synes er sjovt er når folk tror man skal af med det HER og NU og akut, og derfor underbyder det gerne prisen og skriver "50 kr. og jeg henter nu!" som om det er en tjeneste du gør mig ved at hente nu, rolig nu makker. Hvis du skal være sådan så læg da gerne 50 kr. OVENI for at få lov at hente nu og springe køen over.

Og, nu er jeg så introvert, så jeg hader at sælge brugt, jeg kører det hellere på genbrug for at være ærlig, eller tager det med til byttemarked, men har også oplevet når jeg så endelig får taget mig mod til at få solgt noget, mødes med sælger, BUM så er det jeg solgte dem billigt til salg dagen efter i en anden gruppe..
5
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 19. dec 2017, 08:34

Maanii skrev:Jeg får vildt mange forespørgsler fra folk der vil se billeder af de ting jeg har til salg på mig.
Jeg plejer at henvise til google søgninger hvor man kan se modelbilleder, men det er aldrig godt nok, de vil se det på mig.

Det er alt fra tøj, sko og tasker til smykker.

Jeg synes det er vildt creepy.

For et stykke tid siden, havde jeg en der var interesseret i en kjole. H*n ville gerne vide hvor høj jeg var og hvor store bryster ang. pasform...
Sååå...det endte med at jeg altså "ikke lige kunne finde kjolen" i mit flytterod, da jeg altså syntes det med brysterne var et meget mærkeligt spørgsmål...især når der var skrevet at den omtalte kjole var med stræk...


Når folk spørger efter billeder med tøjet på, ja så har jeg altså heller ikke mere travlt med at få det solgt, end at risikere at det er endnu en af de tids-spildere der huserer på salgssiderne
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Studsgaard » 19. dec 2017, 20:46

Yuna skrev:
Maanii skrev:Jeg får vildt mange forespørgsler fra folk der vil se billeder af de ting jeg har til salg på mig.
Jeg plejer at henvise til google søgninger hvor man kan se modelbilleder, men det er aldrig godt nok, de vil se det på mig.

Det er alt fra tøj, sko og tasker til smykker.

Jeg synes det er vildt creepy.

For et stykke tid siden, havde jeg en der var interesseret i en kjole. H*n ville gerne vide hvor høj jeg var og hvor store bryster ang. pasform...
Sååå...det endte med at jeg altså "ikke lige kunne finde kjolen" i mit flytterod, da jeg altså syntes det med brysterne var et meget mærkeligt spørgsmål...især når der var skrevet at den omtalte kjole var med stræk...


Når folk spørger efter billeder med tøjet på, ja så har jeg altså heller ikke mere travlt med at få det solgt, end at risikere at det er endnu en af de tids-spildere der huserer på salgssiderne

Det kan selvfølgelig være en ude på noget lusket, specielt hvis de vil se billeder med kjolen på dig, men som mig der er lav og med store bryster, så er det ikke altid nok at vide der er stræk i, men så ville jeg spørge efter mål, ikke andres bh-størrelse :lol:
3
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Honningprut » 25. dec 2017, 13:34

Min veninde og jeg mistede tidligere i december vores cykel, den blev stjålet fra vores opgang. Vi bor i en lille by, så jeg smed et opslag op på den lokale slagsside på Facebook, bare kort og godt:" Har du set denne cykel? Den er blevet stjålet (....)"

Kort efter henvender en mand sig, han sender et billede af vores cykel, og skriver hvor vi kan finde den. Jeg takker ham mange gange, og skriver, at vi er meget taknemmelig for hans ærlighed. Glædelig jul osv. Hvilket han ikke svare på.

Dagen efter skriver min veninde en besked til ham på Facebook, hvor det helt præcist var at cyklen stod. Det svare han ikke på. Hun finder den dog.

3 dage senere skriver manden som fandt vores cykel til min veninde, at han gerne vil have en findeløn på cyklen, for den må da være noget værd. Der er tale om en gammel, rusten cykel, der ikke engang kan bremse ordentligt. Han foreslår selv at vi kan give hans datter en af de der M&M's julekalendere, da han altså måtte slæbe hende ud i kulden for at lede efter vores cykel.

Min veninde og jeg synes det er lidt underligt. Men vedkommende presser på. Og til sidst skriver min veninde så, at hun nok skal kigge forbi med noget til datteren, når hun har hendes juleeksamener overstået sidst i december.

3 dage efter sender manden en masse "?????" til min veninde, hvilket min veninde ikke svarer på, da hun som sagt har givet udtryk for, at hun nok skal komme forbi, men at hun sidder med eksamener lige nu.

2 dage senere ser jeg tilfældigt på min venindes iPad (vi har et meget nært og tæt forhold) en morgen, at han har skrevet en sviner til hende, hvorfor hun ikke har været forbi med julekalenderen til datteren, og at hun er et selvisk menneske, fordi han har brugt tid på at finde cyklen til os osv.

Jeg vælger derfor at skrive til manden fra min egen profil, at jeg ikke forstod hvorfor, at han ikke allerede fra starten nævnte det med findelønnen, da han kontaktede mig, og at det virkede lidt underligt at det først blev nævnt, da min veninde skrev til ham. At jeg fandt hans opførsel meget anmassende, men at jeg var hjemme den pågældende dag, og at han kunne hente sin findeløn på vores adresse. Han skrev tvært tilbage at vi bare glemte findelønnen, og at min veninde var en kælling, for hun havde altså lovet at komme med noget til ham.
Senest rettet af Honningprut 25. dec 2017, 20:15, rettet i alt 2 gange.
14
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 25. dec 2017, 17:09

Honningprut skrev:Min veninde og jeg mistede tidligere i december vores cykel, den blev stjålet fra vores opgang. Vi bor i en lille by, så jeg smed et opslag op på den lokale slagsside på Facebook, bare kort og godt:" Har du set denne cykel? Den er blevet stjålet (....)"

Kort efter henvender en mand sig, han sender et billede af vores cykel, og skriver hvor vi kan finde den. Jeg takker ham mange gange, og skriver, at vi er meget taknemmelig for hans ærlighed. Glædelig jul osv. Hvilket han ikke svare på.

Dagen efter skriver min veninde en besked til ham på Facebook, hvor det helt præcist var at cyklen stod. Det svare han ikke på. Hun finder den dog.

3 dage senere skriver manden som fandt vores cykel til min veninde, at han gerne vil have en findeløn på cyklen, for den må da være noget værd. Der er tale om en gammel, rusten cykel, der ikke engang kan bremse ordentligt. Han foreslår selv at vi kan give hans datter en af de der M&M's julekalendere, da han altså måtte slæbe hende ud i kulden for at lede efter vores cykel.

Min veninde og jeg synes det er lidt underligt. Men vedkommende presser på. Og til sidst skriver min veninde så, at hun nok skal kigge forbi med noget til datteren, når hun har hendes juleeksamener overstået sidst i december.

3 dage efter sender manden en masse "?????" til min veninde, hvilket min veninde ikke svarer på, da hun som sagt har givet udtryk for, at hun nok skal komme forbi, men at han sidder med eksamener lige nu.

2 dage senere ser jeg tilfældigt på min venindes iPad (vi har et meget nært og tæt forhold) en morgen, at han har skrevet en sviner til hende, hvorfor hun ikke har været forbi med julekalenderen til datteren, og at hun er et selvisk mennesker, fordi han har brugt tid på at finde cyklen til os osv.

Jeg vælger derfor at skrive til manden fra min egen profil, at jeg ikke forstod hvorfor, at han ikke allerede fra starten nævnte det med findelønnen, da han kontaktede mig, og at det virkede lidt underligt at det først blev nævnt, da min veninde skrev til ham. At jeg fandt hans opførsel meget anmassende, men at jeg var hjemme den pågældende dag, og at han kunne hente sin findeløn på vores adresse. Han skrev tvært tilbage at vi bare glemte findelønnen, og at min veninde var en kælling, for hun havde altså lovet at komme med noget til ham.

Det er da godt nok lige til wtf tråden :forvirret:
8
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Money_man
Indlæg: 289
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:52
Kort karma: 14
Geografisk sted: Spentrup
Likede indlæg: 605

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Money_man » 25. dec 2017, 22:51

En i den lokale facebook gruppe, hvor man kan give til folk som ikke har ret meget ekstra i hverdagen. Er der en som søger efter et sofabord i meget bestemte mål. Indtil videre er der to som har tilbudt ham, endda i de mål. Men han synes de er grimme. Tænker så er man sgu nok ik så trængende hvis man tilmed er så kræsen
8
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Allmost_Famous » 26. dec 2017, 09:36

"budrunde stopper når jeg synes prisen er nået" :lol:

Skriv dog en mindstepris i stedet, jackass!
5
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LadyFox » 26. dec 2017, 09:48

Allmost_Famous skrev:"budrunde stopper når jeg synes prisen er nået" :lol:

Skriv dog en mindstepris i stedet, jackass!

Altså.. med mindre hans gubbyer er nogle ganske særlige nogen, så er gubbyer da noget man smider i nakken af folk. :stoned:
1
...
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Zombie » 26. dec 2017, 16:50

Da jeg flyttede ud af København, solgte jeg min ladcykel, da den var brugt til gode ture ud af byen med hunden og nu boede vi midt på landet med marker og skov i alle retninger, på bunden af en masse bakker.

Jeg sætter den til salg til en rigtig fin pris med en dels ekstra tilbehør, og foruden skambyderne, kontaktes jeg af en kvinde, som er meget interesseret og som forklarer, at hun har fået penge til en cykel i fødselsdagsgave.

Jeg ender både billeder og video, og tilbyder at hun kommer og ser den, før hun endeligt beslutter sig. Jeg forklarer, at prisen IKKE kan forhandles og har både diverse kvitteringer og det hele. Det er nemt at regne ud, at min pris er mere end fair.

Da hun ankommer en aften, har hun både en ladvogn til at køre cyklen til København OG en kammerat med på slæb. Frisk type, men det skal jeg jo ikke blande mig i.
De får en gennemgang af cyklen og alle de ekstra ting, hun cykler en tur på den og alt er fra min side i orden.

Så begynder balladen. For hun mangler de sidste 300 kroner til at betale for cyklen, hvilket hun vil gøre kontant. Hun begynder med, at det jo er mange penge for en cykel- æhm, Ja? Det var det også for mig, da jeg købte den, samt de løbende udgifter til ekstra ting og sager. Hun har kendt prisen fra begyndelsen og virket megrt begejstret for den.

Så er det også fordi, hun ikke har fået de sidste 300 kroner i sin fødselsdagsgave. Ok, men hvad har det med mig at gøre? Så må hun lægge dem selv eller låne af sin kammerat.
På det her tidspunkt bliver min stædighed vagt.

Jamen, det er også fordi hun har brugt benzinpenge for at køre en varevogn fra København til Roskilde til at transportere cyklen. Tja, jeg tilbød hun kunne komme og se cyklen an først, så kunne vi have haft denne her diskussion inden hun brugte penge og tid på at skaffe en vogn til cyklen. Hun vidste præcis, hvor vognen befandt sig.

Men, men! Hun er enlig mor og har ikke så mange penge!
Her begyndte jeg at grine. Hun stod og sagde det midt i min 40 kvm2 studiebolig som på dette tidspunkt ikke havde andre møbler end en seng og et bord samt nogle klapstole. Jeg var studerende og havde ikke meget at rutte med overhovedet.

Til sidst fik jeg hende til at mobilepay de sidste 300 kroner, mens der nærmest kom røg ud af ørerne, men så ville hun også have nogle cykellygter med. Som ikke kunne sidde på cyklen, der desuden havde fine, kraftige dynamolygter.


Suk...
23
aka Forbies

:gammel:
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf IrmaPigen » 26. dec 2017, 18:52

OMG, der er mange sære mennesker uden almindelig pli og sociale kompetencer :tie:
3
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 29. dec 2017, 11:39

Min seneste er så at jeg 4 gange af forskellige personer har fået en "200 kr incl fragt??" forespørgsel hvor 1: Prisen er sat til 250 og fragten vil blive mindst 49 kr og 2: Der står tydeligt på annoncen at det KUN ER AFHENTNING... :/
1
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf hotlips » 9. jan 2018, 15:53

Jeg har en der smed 8 salgsopslag med hver sin ting i op i går nu tror hun åbenbart det er helt fint at smide dem op igen.. Jeg har slettet dem 3 gange allerede.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 9. jan 2018, 19:51

hotlips skrev:Jeg har en der smed 8 salgsopslag med hver sin ting i op i går nu tror hun åbenbart det er helt fint at smide dem op igen.. Jeg har slettet dem 3 gange allerede.


Ligesom folk, der 'opper' deres opslag hvert tiende minut..
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 15. jan 2018, 13:37

Seneste med an vare til salg på dba til 350

Reserveres den til en og hurtigt efter var der en dame der bad mig skrive tilbage, hvis det ikke blev solgt alligevel...
Lækkert, tænkte jeg, så har jeg jo en på venteliste, hvis den første springer fra

Der blev så ingen handel med den første interesserede så jeg er jo flink og skriver tilbage til damen, at det stadig er til salg...

“Jeg vil byde 200kr :)

Ellers tak, lille dame - hvis du nu bare have skrevet det i går, kunne jeg have sparet dig for ventetiden til at jeg skrev tilbage...

Men altså... man bliver jo vant til at få alle de useriøse bud hele tiden :D
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...

Tilbage til "Livets forhold"