Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Ficus » 15. jan 2018, 14:43

Ikke så mærkeligt, som nogle af jer andres købere og sælgere, men jeg undrer mig meget alligevel

Min kæreste har solgt en del babysager, fordi vores søn er vokset fra det. Vuggestativ, seng, sådan noget, mest store ting. Ud af de måske 10 ting han har solgt indtil videre, er der kun 1(!!!) køber, der ikke har sagt noget ala “er i sikre på at i ikke vil beholde det?” eller “i vil ikke gemme det til næste barn?”.


Er det helt normalt at spørge fremmede om? Jeg synes fandme det er mærkeligt. Kan i ikke bare købe jeres billige bras og skride?
Jeg HADER small talk med fremmede og jeg gider endnu mindre have fremmede indenfor hvor jeg bor, så bliver altid i et andet rum når de kommer, men det er sgu da ikke alm small talk at begynde og snakke om andre folks måske-måske ikke fremtidige børn.
5
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 18. jan 2018, 04:13

Ficus skrev:Ikke så mærkeligt, som nogle af jer andres købere og sælgere, men jeg undrer mig meget alligevel

Min kæreste har solgt en del babysager, fordi vores søn er vokset fra det. Vuggestativ, seng, sådan noget, mest store ting. Ud af de måske 10 ting han har solgt indtil videre, er der kun 1(!!!) køber, der ikke har sagt noget ala “er i sikre på at i ikke vil beholde det?” eller “i vil ikke gemme det til næste barn?”.


Er det helt normalt at spørge fremmede om? Jeg synes fandme det er mærkeligt. Kan i ikke bare købe jeres billige bras og skride?
Jeg HADER small talk med fremmede og jeg gider endnu mindre have fremmede indenfor hvor jeg bor, så bliver altid i et andet rum når de kommer, men det er sgu da ikke alm small talk at begynde og snakke om andre folks måske-måske ikke fremtidige børn.

Det lyder godt nok sært og en kende upassende med de kommentarer..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf avdotja » 18. jan 2018, 19:48

Juki skrev:
Ficus skrev:Ikke så mærkeligt, som nogle af jer andres købere og sælgere, men jeg undrer mig meget alligevel

Min kæreste har solgt en del babysager, fordi vores søn er vokset fra det. Vuggestativ, seng, sådan noget, mest store ting. Ud af de måske 10 ting han har solgt indtil videre, er der kun 1(!!!) køber, der ikke har sagt noget ala “er i sikre på at i ikke vil beholde det?” eller “i vil ikke gemme det til næste barn?”.


Er det helt normalt at spørge fremmede om? Jeg synes fandme det er mærkeligt. Kan i ikke bare købe jeres billige bras og skride?
Jeg HADER small talk med fremmede og jeg gider endnu mindre have fremmede indenfor hvor jeg bor, så bliver altid i et andet rum når de kommer, men det er sgu da ikke alm small talk at begynde og snakke om andre folks måske-måske ikke fremtidige børn.

Det lyder godt nok sært og en kende upassende med de kommentarer..

Så personligt tror jeg nu ikke man skal tage det, i mine øjne ville det være ganske almindelig, høflig smalltalk. Et eller andet skal man jo sige, det ville også være mærkeligt hvis personen ikke sagde andet end "goddag", "her", "tak", "farvel" :)
5
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Juki » 18. jan 2018, 23:44

avdotja skrev:
Juki skrev:
Ficus skrev:Ikke så mærkeligt, som nogle af jer andres købere og sælgere, men jeg undrer mig meget alligevel

Min kæreste har solgt en del babysager, fordi vores søn er vokset fra det. Vuggestativ, seng, sådan noget, mest store ting. Ud af de måske 10 ting han har solgt indtil videre, er der kun 1(!!!) køber, der ikke har sagt noget ala “er i sikre på at i ikke vil beholde det?” eller “i vil ikke gemme det til næste barn?”.


Er det helt normalt at spørge fremmede om? Jeg synes fandme det er mærkeligt. Kan i ikke bare købe jeres billige bras og skride?
Jeg HADER small talk med fremmede og jeg gider endnu mindre have fremmede indenfor hvor jeg bor, så bliver altid i et andet rum når de kommer, men det er sgu da ikke alm small talk at begynde og snakke om andre folks måske-måske ikke fremtidige børn.

Det lyder godt nok sært og en kende upassende med de kommentarer..

Så personligt tror jeg nu ikke man skal tage det, i mine øjne ville det være ganske almindelig, høflig smalltalk. Et eller andet skal man jo sige, det ville også være mærkeligt hvis personen ikke sagde andet end "goddag", "her", "tak", "farvel" :)

Ja, måske. Jeg synes bare det virker mærkeligt at man ved afhentning af en vare spørger om sælger er sikker på h*n ikke har fortrudt, men det er selvfølgelig ikke værre end så meget andet smalltalk.. :lol:

"Hold da op, hvor det regner!"
"Det siger du ikke! Havde du ikke gjort mig opmærksom på det havde jeg da ikke selv registreret det. Jeg er godt nok drivvåd og gennemblødt, men det kan jo skyldes så meget".
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf hotlips » 21. jan 2018, 12:39

Jeg er ikke specielt mistroisk men der er godt nok nogle ting hvor jeg tænker mit af og til.. Hvem sælger en helt ny Canada goose kørepose i mindre størrelse end ens barn for 300 kr og det var første bud? Det er sq for mærkeligt og hvis jeg opdager det så er det sikkert sådan noget der er helt åbenlyst skummelt for folk med forstand på den slags.

Jeg er godt nok en fattigrøv men jeg kan ikke forestille mig ret meget der er mere usselt end at iføre min baby mærketøj der var stjålet.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf LadyFox » 21. jan 2018, 13:02

Jeg fik en besked her den anden dag om et bur jeg til salg:

"Hejsa.
Er dit fuglebur i pæn stand? Og hvad er din absolutte mindstepris på det?"

Fair nok hvis man vil forhandle prisen, men jeg synes det er dovent ikke engang selv at gide at melde et tal ud man synes er rimeligt. Jeg har meldt ud hvilken pris JEG synes er rimelig i annoncen, hvis hun synes noget andet må hun da i gang med at argumentere for det. Det er da ikke i min interesse at se hvor lidt jeg kan få for det.
5
...
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf hotlips » 25. jan 2018, 03:53

Der var en der smed et fjernsyn op til afhentning på min side igår,jeg skrev først og da hun så kom hjem efter et par timer skriver hun til mig på messenger om hvornår jeg kan hente det, jeg svarer efter et minut eller to at det kommer an på hvor langt væk det er.. Hvorefter hun så svarer at der er to andre der har været hurtigere og hun prioriterede at få hentet det hurtigt.. Wtf?

Så vidt jeg kan regne ud har hun enten givet det til en der selv har kontaktet hende i en pb eller skrevet til os samtidig og så ladet os deltage i en form for hemmeligt racerløb hvor vi så har konkurreret om at svare hurtigst. Det har jeg aldrig hørt om før og det har også kørt fint hidtil, reglen har altid været at den der først har skrevet under opslaget får tingene og det har de været gode til at holde fast i selv når der har været nogle der har forsøgt sig med at "jamen du kender jo mig bedre, jeg er meget mere fattig" osv.
0
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 17. feb 2018, 12:42

Giver en sofa bort og torsdag aftaler vi afhentning søndag... Jeg siger at hun skal give besked hurtigst muligt, hvis hun ikke er int alligevel, da jeg har en i kø til den.

Lørdag skriver jeg for at høre om hun ved hvilket tidspunkt det bliver søndag (jeg er i lejligheden ml 11–15, det fik hun at vide torsdag) - det ved hun ikke endnu. Søndag morgen skriver jeg ugen for at høre - hun ved det stadig ikke, men lover at give besked hurtigst muligt

Klokken bliver 13, og har intet hørt fra hende...kl 15 tager jeg hjem, skriver en sur besked til hende og blokerer hende...
8
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Selma156 » 18. feb 2018, 19:03

Jeg har også en gang blokeret og skrevet en meget lidt pæn besked til en pige, som ville købe tre vaser, jeg havde til salg. Hun var meget på, vi udvekslede telefonnumre og aftalte et tidspunkt, hun ville afhente vaserne. Jeg pakkede dem nøjsomt ind, og stod 30 minutter ude foran min opgang og ventede på hende. Forsøgte at ringe flere gange, hun tog den ikke. Vi havde en helt klar aftale, og havde hørt fra hende en time før.

Jeg gider fandme ikke stå og være til grin på den måde, så hun blev blokeret og fik at vide, at sådan handler man altså ikke med folk.
4
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Giraffie » 19. feb 2018, 18:50

Min mor solgte i slutningen af 80'erne hendes amme-bh'er i Den Blå Avis. En mand ringede og spurgte ind til dem, hvor meget de var brugte osv. Til sidst spurgte han, om hun havde meget store bryster. Min mor svarede om hun da ikke hellere skulle tale med hans kone. Manden svarede "jamen de er til mig selv". Min mor blev helt befippet og smækkede røret på.
8
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 23. feb 2018, 17:54

Jeg så i dag et opslag på facebook, hvor en kvinde sælger sin datters klædeskab, som er blevet shinet op med nye låger og spejl og generelt ser rigtig flot ud. Hun skriver, det har kostet 3500 for ny, altså inden det blev opgraderet, og skriver en mp på 750 kr. (Meget fin pris, for det havde ikke en skramme)

Under fem minutter efter er der en, der skriver noget a la: "Ej, hvor er det flot! Jeg byder 450". Det blev sjovt nok ikke solgt til hende..
6
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3977
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 23. feb 2018, 19:09

Jeg havde spurgt til en vare på DBA og bød en - efter min mening - fair pris (ca 20% afslag). Sælger svarer OK og hvornår jeg vil hente den. Jeg foreslår to tidspunkter, men intet svar. Da det første tidspunkt er overskredet, foreslår jeg i stedet to nye tidspunkter. Stadig intet svar. Efter en lille uge svarer sælger, at hun har haft travlt og at buddet i øvrigt er for lavt, så hun vil ikke handle alligevel.

Øhh, okay?! :forvirret2: Så kunne hun jo bare have takket nej til at starte med.
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2018, 13:30

Jeg sælger ret billigt babylegetøj til omkring 1/8 af nyprisen. Det er i fin stand og fungerer, som det skal.

Fx solgt jeg en ting til 25kr, hvor nyprisen er 200kr. Alligevel var der en, der bød 20kr. Det afslog jeg, og så ville vedkommende ikke købe.
5
fisken80
Indlæg: 22015
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51941

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf fisken80 » 25. feb 2018, 14:36

Eller dem der lige skal belære en om, at hvis man ikke vil sælge til den pris de vil give, så skal man da ikke regne med at få det solgt.
Det oplevede jeg engang, hvor en køber skambød på noget jeg havde til salg. Jeg ignorerede hans kommentar og nogle uger efter fik jeg solgt min vare til næsten det dobbelte af hans bud (fra 450 til 800 kroner).
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Neverkont
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2902

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Neverkont » 25. feb 2018, 23:24

fisken80 skrev:Eller dem der lige skal belære en om, at hvis man ikke vil sælge til den pris de vil give, så skal man da ikke regne med at få det solgt.


Åååh jo, det kender jeg også.

Jeg har haft børnenes Dan-stol på dba, til det halve af nyprisen. Den er i noget pænere stand end de andre jeg kunne finde på dba. Kan jeg ikke få prisen, så gemmer jeg den til der måske en dag kommer små i familien igen.

Min mors ubrugte fejlkøb-badedragt bliver heller ikke solgt under halv pris. Brænder jeg inde med den, så kan den blive afleveret i en genbrugsbutik ved næste oprydning. :cool:
0

Tilbage til "Livets forhold"