Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Selma156 » 27. feb 2018, 22:24

Det er godt nok utroligt, så mange, der tænker "går den, så går den". Gad vide hvor mange, der egentlig får noget ud af at skambyde?

Jeg har da også selv budt 20, måske 30 procent under dét, en ting er sat til salg for, men absolut ikke lavere. Synes faktisk det er decideret ubehøvlet og spild af folks tid.
0
Chriss04
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. jun 2016, 10:56
Kort karma: 10
Likede indlæg: 40

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Chriss04 » 28. feb 2018, 08:47

Lathyrus skrev:Har en vare til salg for 1500kr

“Jeg byder 300”

Øh nej! Bare nej!
Gider ikk engang svare på sådan et skambud :stoned:


:lol:

Jeg har oplevet det samme - en Kay Bojesen abe til salg til 600,- og 3 RC termokrus til 1000,-
Jeg fik et bud der hed 400,- for krus og abe og så henter jeg med det samme - øhh NEJ! :nerve: :stoned:
1
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Yuna » 12. apr 2018, 10:58

Nyeste er en dame der bød 25 kr incl porto for et par sko, som var sat til 25 kr og porto vil nok blive 35 kr...
4
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf IrmaPigen » 12. apr 2018, 11:05

Chriss04 skrev:
Lathyrus skrev:Har en vare til salg for 1500kr

“Jeg byder 300”

Øh nej! Bare nej!
Gider ikk engang svare på sådan et skambud :stoned:


:lol:

Jeg har oplevet det samme - en Kay Bojesen abe til salg til 600,- og 3 RC termokrus til 1000,-
Jeg fik et bud der hed 400,- for krus og abe og så henter jeg med det samme - øhh NEJ! :nerve: :stoned:


Det er sjovt folk tror "Så henter jeg med det samme" har en effekt.
4
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3978
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf girl_beat » 12. apr 2018, 12:43

Yuna skrev:Nyeste er en dame der bød 25 kr incl porto for et par sko, som var sat til 25 kr og porto vil nok blive 35 kr...

Måske hun bare er dårlig til hovedregning :lol:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5392
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf RavenClaw » 12. apr 2018, 14:16

Det er godt nok ikke direkte salgsportal, men et efterforløb af en handel. Here goes:

Jeg har solgt en bog til en kvinde, der bor i den anden ende af landet end mig. Alt går som smurt, og jeg sender hende pakken med DAO. Hun skriver så et par dage efter med beskeden om, at noget må være gået galt. Hun er lige kommet hjem med pakken og i den ligger en BH. Pakkenummeret er korrekt, men det er fragtkoden ikke. Nogen har altså byttet rundt på de to labels undervejs, hvilket nu har resulteret i, at BH'en er endt hos min bogkøber, og bogen er endt hos et undertøjsfirma i min del af landet...

Jeg fandt dog frem til afsenderen af BH'en, som har taget fat i undertøjsfirmaet. Vi arbejder på at finde en løsning med at få byttet pakkerne rundt igen.
12
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Hewlett
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4341

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hewlett » 12. apr 2018, 15:03

IrmaPigen skrev:
Chriss04 skrev:
Lathyrus skrev:Har en vare til salg for 1500kr

“Jeg byder 300”

Øh nej! Bare nej!
Gider ikk engang svare på sådan et skambud :stoned:


:lol:

Jeg har oplevet det samme - en Kay Bojesen abe til salg til 600,- og 3 RC termokrus til 1000,-
Jeg fik et bud der hed 400,- for krus og abe og så henter jeg med det samme - øhh NEJ! :nerve: :stoned:


Det er sjovt folk tror "Så henter jeg med det samme" har en effekt.


Det kan det nu altså godt have, især ved større ting som hårde hvidevarer og møbler som man ikke gider have stående for længe, fordi man har bestilt nyt.
1
Hewlett
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4341

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Hewlett » 12. apr 2018, 15:08

Jeg har også haft nogle episoder for nyligt. En masse varer på dba som jeg spørger om stadig er til salg. Nogle sælgere svarede tilbage en enkelt gang "Ja, det er den" og når jeg så enten spurgte til mål eller afhentningsdag, hørte jeg aldrig mere. De andre sælgere svarede slet ikke :stoned: Altså, vil du have solgt dit lort eller ej?

En anden solgte et brugt komfur og da mit eget lige var stået af, skrev jeg og spurgte om jeg kunne købe det. "Jaaaa, men ih og åh og han havde faktisk nogle andre i kø, så han vidste altså ikke liiiiige rigtigt om han ville sælge til mig". Ej, men er du så ikke sød at finde ud af det, for jeg får ikke min far til København med bil og trailer for så ikke at skulle hente noget komfur alligevel. "Ej, men hvis jeg overførte halvdelen af prisen på komfuret via Mobilepay ville han reservere det til mig". Øh nej, jeg betaler ikke penge for en brugt vare jeg ikke har set :tie:

Det endte så med at jeg kunne få lov at købe OG afhente det, endda uden at betale penge på forskud. Jeg følte mig meget priviligeret ....... :stoned:
4
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf JoyNips » 12. apr 2018, 19:00

Hewlett skrev:
IrmaPigen skrev:
Chriss04 skrev:
Lathyrus skrev:Har en vare til salg for 1500kr

“Jeg byder 300”

Øh nej! Bare nej!
Gider ikk engang svare på sådan et skambud :stoned:


:lol:

Jeg har oplevet det samme - en Kay Bojesen abe til salg til 600,- og 3 RC termokrus til 1000,-
Jeg fik et bud der hed 400,- for krus og abe og så henter jeg med det samme - øhh NEJ! :nerve: :stoned:


Det er sjovt folk tror "Så henter jeg med det samme" har en effekt.


Det kan det nu altså godt have, især ved større ting som hårde hvidevarer og møbler som man ikke gider have stående for længe, fordi man har bestilt nyt.


Vi sælger altid billigt til dén, der vil hente samme aften. Vi gider virkelig ikke have ting stående længe for at få en smule mere for dem.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14622

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. apr 2018, 13:24

Jeg har en nærmest splinterny Adidas løbejakke til salg for 5 pund. Jeg fik en besked om jeg solgte til 4?

Nej. Fuck af eller betal de sølle 5 pund. Min tålmodighed svigter!!
6
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. apr 2018, 14:13

Jeg har en ordentlig bunke af noget bestemt liggende, så jeg kontaktede en person som fast har 2-3 enslydende annoncer i DBA om at han opkøber den slags. Han skriver i annoncen at han gerne kører langt og gerne vurderer og kommer med uforpligtende tilbud.
Der er en lille times kørsel fra ham til mig, men da han ikke kunne få mig til at garantere at jeg ville sælge, mente han ikke det var umagen værd. Det er da fair nok, men hvorfor i alverden skriver han så uge efter uge at han gerne kører langt og gerne kommer med uforpligtende tilbud :s Og hvem i alverden garanterer at de vil sælge til ham inden han har sagt en pris :s
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Modesty Blame
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9401

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Modesty Blame » 13. apr 2018, 15:01

Dirtylittledevil skrev:Jeg har en ordentlig bunke af noget bestemt liggende, så jeg kontaktede en person som fast har 2-3 enslydende annoncer i DBA om at han opkøber den slags. Han skriver i annoncen at han gerne kører langt og gerne vurderer og kommer med uforpligtende tilbud.
Der er en lille times kørsel fra ham til mig, men da han ikke kunne få mig til at garantere at jeg ville sælge, mente han ikke det var umagen værd. Det er da fair nok, men hvorfor i alverden skriver han så uge efter uge at han gerne kører langt og gerne kommer med uforpligtende tilbud :s Og hvem i alverden garanterer at de vil sælge til ham inden han har sagt en pris :s

Kan du ikke bare sige, at hvis han sætter en garanti-pris, inden besigtigelse, så lover du også at sælge.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. apr 2018, 15:36

Modesty Blame skrev:Kan du ikke bare sige, at hvis han sætter en garanti-pris, inden besigtigelse, så lover du også at sælge.


Jeg gad ikke engang at prøve at snakke mig til rette, ikke når han skriver ét og mener noget andet. De kalder mig "Den Korte Lunte" ude i byen :-D og sammnlagt med at han ikke er den eneste som annoncerer med den type opkøb så afskrev jeg ham lige derefter.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14350

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Mangoness » 16. apr 2018, 00:32

Hewlett skrev:Jeg har også haft nogle episoder for nyligt. En masse varer på dba som jeg spørger om stadig er til salg. Nogle sælgere svarede tilbage en enkelt gang "Ja, det er den" og når jeg så enten spurgte til mål eller afhentningsdag, hørte jeg aldrig mere. De andre sælgere svarede slet ikke :stoned: Altså, vil du have solgt dit lort eller ej?

[...]


Jeg får samme tanke, når jeg skriver til folk, at jeg er interesseret i at købe deres ting, og de så bare svarer 'ok' i stedet for at stille spørgsmål til forsendelse, informere om betaling eller lignende :stoned:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Chriss04
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. jun 2016, 10:56
Kort karma: 10
Likede indlæg: 40

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Chriss04 » 16. apr 2018, 09:27

JoyNips skrev:
Hewlett skrev:
IrmaPigen skrev:
Chriss04 skrev:
Lathyrus skrev:Har en vare til salg for 1500kr

“Jeg byder 300”

Øh nej! Bare nej!
Gider ikk engang svare på sådan et skambud :stoned:


:lol:

Jeg har oplevet det samme - en Kay Bojesen abe til salg til 600,- og 3 RC termokrus til 1000,-
Jeg fik et bud der hed 400,- for krus og abe og så henter jeg med det samme - øhh NEJ! :nerve: :stoned:


Det er sjovt folk tror "Så henter jeg med det samme" har en effekt.


Det kan det nu altså godt have, især ved større ting som hårde hvidevarer og møbler som man ikke gider have stående for længe, fordi man har bestilt nyt.


Vi sælger altid billigt til dén, der vil hente samme aften. Vi gider virkelig ikke have ting stående længe for at få en smule mere for dem.


Det forstår jeg godt - jeg vil også godt give en smule afslag for at komme hurtigt af med tingene, men at gå ned fra 1600 til 400 kr. - så travlt har jeg dog ikke ;)
0

Tilbage til "Livets forhold"