Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Patience
Kort karma: 46
Likede indlæg: 1127

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Patience » 3. aug 2018, 15:36

Min kæreste var faldet over en mobil han var interesseret i på DBA og skrev til sælgeren. Han fik ikke noget svar, men annoncen var stadig aktiv en uge efter.
Han spørger så mig om jeg gider prøve at skrive og spørge på den.
Jeg får svar nogle timer senere at den stadig er til salg. Sælgeren spørger mig så om jeg kommer fra Århus.
Jeg svarer med det samme, at det gør jeg ikke, men at jeg er i byen hele næste dag, så jeg vil gerne komme og se den, hvis han har tid.
Jeg får ikke noget svar. Dagen efter skriver jeg igen at jeg er i Århus hele dagen og det meste af næste dag om spørger om jeg må komme forbi. Intet svar.
Nu har han så lige skrevet - 4 dage efter - at han undskylder det sene svar, men han har været en tur på hospitalet, så han har ikke kunnet svare før nu. :sarkasme:

Ja, det er klart - det sker hele tiden. Man skriver en besked til en potentielle kunde for lige efter at få et hjerteanfald - bliver hastet til hospitalet og befinder sig i koma i 4 dage. What are the odds? :wink3:
5
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 260
Likede indlæg: 6803

Indlægaf Santa » 3. aug 2018, 16:22

icelady skrev:Har et kradsetræ til salg, som stort set ikke er brugt og har en fast pris.

Får så SMS "Jeg byder 150 kr og kan hente nu?"

Jeg svarer: "Tak for buddet, men eftersom det fremstår som næsten nyt er prisen fast på 300."

Kvinde: "Det er en skam. Jeg kan ellers bestille og få dette leveret til 375 (vedhæftet billede)"

Mig: "Så må du jo bestille sådan et :) "

:D

Hvorfor Søren får du rødt for det indlæg?!
Mærkeligt, medmindre det er hævn et andet sted fra.
5
Shmartiesh
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1180

Indlægaf Shmartiesh » 3. aug 2018, 18:36

Nicolait skrev:Jeg så en vare på dba, som var udbudt til enten 100 kr i overskriften og 400 kr i selve annonceteksten (hvilket jeg hader, når folk gør sådan).
Jeg byder så de 400 kr. Jeg hører intet fra sælger, indtil idag, tror jeg, da jeg får en besked fra dba, at sælger har kommenteret sin annonce. Sælger har så bare valgt at sætte prisen op til 900 kr for varen.

Oh yes. Det er åbentbart noget man gør... jeg fandt en kop og underkop til svigermor, der er gået ud af produktion og derfor er sjældent man finder det. Fandt det vist til 300 og da jeg skriver til hende har sælger sat varen op til 600 fordi hun nu fandt ud af hvor eftertragtet det var.... mega flabet.
0
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2252

Indlægaf Lisva » 3. aug 2018, 20:03

"Jeg vil gerne købe, men er bare ikke så glad for at køre inde i Aalborg". Øøøh, okay!
5
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 512
Likede indlæg: 9606

Indlægaf HappyPaww » 3. aug 2018, 20:30

Lisva skrev:"Jeg vil gerne købe, men er bare ikke så glad for at køre inde i Aalborg". Øøøh, okay!

Hader den type. Der var også en der ville købe noget børnetøj af mig, men så skulle hun lige høre hvor jeg boede (som ellers stod i opslaget). Nå Amager? Ja min bror bor der og der, er det langt væk? *Slår adressen op* Ca 10 minutter.
Vedkommende svarer så ikke og siger så nogle dage senere at hun springer fra. Det var ret tydeligt at hun ville have jeg skulle fragte en hel sæk tøj for sølle 100 kr til hende (eller hendes bror) :rulle:
2
Brugeravatar
Lisva

Indlægaf Lisva » 3. aug 2018, 20:38

HappyPaww skrev:
Lisva skrev:"Jeg vil gerne købe, men er bare ikke så glad for at køre inde i Aalborg". Øøøh, okay!

Hader den type. Der var også en der ville købe noget børnetøj af mig, men så skulle hun lige høre hvor jeg boede (som ellers stod i opslaget). Nå Amager? Ja min bror bor der og der, er det langt væk? *Slår adressen op* Ca 10 minutter.
Vedkommende svarer så ikke og siger så nogle dage senere at hun springer fra. Det var ret tydeligt at hun ville have jeg skulle fragte en hel sæk tøj for sølle 100 kr til hende (eller hendes bror) :rulle:

Nej, jeg har sjovt nok heller ikke hørt fra hende her, siden jeg skrev, at det ikke var noget problem, og at jeg sagtens kunne sende, hvis bare hun betalte portoen.
0
Hewlett
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1559

Indlægaf Hewlett » 4. aug 2018, 13:16

Faldt over et salgsopslag på en 5 år gammel sofa hvor det var tydeligt at den var "siddet godt til" (Sat? Siddet?) og faktisk lidt halvklam.

Nå, men sælger oplyser så nyprisen til knap 23.000 og sælger nu for 6000kr. og starter hele opslaget med sætningen "Først til mølle".

Dude.... You need a reality check.
5
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 260
Likede indlæg: 6803

Indlægaf Santa » 4. aug 2018, 16:14

Nu vil jeg nødig ødelægge trådens præmis, men i dag havde jeg en rigtig god oplevelse med et køb på dba.

Fandt en knagerække jeg gerne ville købe, annoncen var fra april, men ikke solgt. Jeg bad om dem kunne sendes, for jeg gad ikke køre de 30 km for at hente den. (Det sidste skrev jeg nu ikke!)
Men da sælger hørte hvor den skulle sendes til, skrev hun at hun alligevel skulle til Amager (jeg bor i Valby), så hun kunne komme forbi med den?
JO TAK! Hun bad så om symbolske 5 kr mere, og det fik hun selvfølgelig!

Jeg synes bare at det var sådan en god oplevelse at møde sådan et venligt menneske, og tænkte straks på den her tråd.
39
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1795

Indlægaf Lathyrus » 4. aug 2018, 18:31

Santa skrev:Nu vil jeg nødig ødelægge trådens præmis, men i dag havde jeg en rigtig god oplevelse med et køb på dba.

Fandt en knagerække jeg gerne ville købe, annoncen var fra april, men ikke solgt. Jeg bad om dem kunne sendes, for jeg gad ikke køre de 30 km for at hente den. (Det sidste skrev jeg nu ikke!)
Men da sælger hørte hvor den skulle sendes til, skrev hun at hun alligevel skulle til Amager (jeg bor i Valby), så hun kunne komme forbi med den?
JO TAK! Hun bad så om symbolske 5 kr mere, og det fik hun selvfølgelig!

Jeg synes bare at det var sådan en god oplevelse at møde sådan et venligt menneske, og tænkte straks på den her tråd.

Dejlig historie :gogo: Sådan en sælger bliver jeg i morgen, hvor jeg afleverer en vare 1 times kørsel hjemme fra :engel: Pudser lige glorien.

Køber skrev på FB og var virkelig sød og høflig, sådan på bedstemor-måden. Det er en børneting jeg sælger, så det er sikkert til et barnebarn. Hun ville gerne betale porto, men inden hun nu betalte næsten det samme i forsendelse, som varens pris, spurgte jeg hende om hvor hun boede. Og hun bor så 5 min fra den by hvor vi skal til barnedåb i morgen. Så varen bliver afleveret og så håber jeg at få noget god karma på kontoen til gengæld ;)
24
Sof
Kort karma: 46
Likede indlæg: 1170

Indlægaf Sof » 4. aug 2018, 19:56

Vi har også mange gange haft handlet på de der opsamlingspladser ved motorvejsafkørsler på vej til eller fra Sydsjælland, hvis det lige har passet med køber.

Man føler sig halvskummel når man står i mørket på en forladt pendlerparkeringsplads og udveksler ting og penge, selvom det bare er en slyngevugge man sælger :ninja:
13
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1795

Indlægaf Lathyrus » 4. aug 2018, 20:05

Sof skrev:Vi har også mange gange haft handlet på de der opsamlingspladser ved motorvejsafkørsler på vej til eller fra Sydsjælland, hvis det lige har passet med køber.

Man føler sig halvskummel når man står i mørket på en forladt pendlerparkeringsplads og udveksler ting og penge, selvom det bare er en slyngevugge man sælger :ninja:

Min pap-far har engang prøvet at skulle mødes med en køber på en eller anden p-plads og sælge noget højtalere, pladespiller eller noget i den dur.... og så kom politiet trillende og skulle liiige se hvad der var gang i og tjekke om det var hælervarer. Han havde dog kvittering på det han skulle sælge, så det var ikke noget problem. Men har helt sikkert set suspekt ud :lol:
8
Brugeravatar
Lisva

Indlægaf Lisva » 4. aug 2018, 20:11

Santa skrev:
icelady skrev:Har et kradsetræ til salg, som stort set ikke er brugt og har en fast pris.

Får så SMS "Jeg byder 150 kr og kan hente nu?"

Jeg svarer: "Tak for buddet, men eftersom det fremstår som næsten nyt er prisen fast på 300."

Kvinde: "Det er en skam. Jeg kan ellers bestille og få dette leveret til 375 (vedhæftet billede)"

Mig: "Så må du jo bestille sådan et :) "

:D

Hvorfor Søren får du rødt for det indlæg?!
Mærkeligt, medmindre det er hævn et andet sted fra.

Måske er kradsetræsbyderen også på debatten? :D
7
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 610
Likede indlæg: 13140

Indlægaf Sangius » 4. aug 2018, 21:04

En spørger om 117 ting til en vare; mål, alder, stand - beder om billeder - osv. Der er absolut intet galt med varen. Så byder hun så halv pris når hun er færdig... suk... :/
5
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 113
Likede indlæg: 2059

Indlægaf RavenClaw » 5. aug 2018, 17:58

Sket for 5 minutter siden i en gratisgruppe på Facebook.

En dame giver en ting væk, og to mennesker skriver med meget få sekunders mellemrum. Damen får så skrevet til nummer to og spørger, hvornår hun kan komme og afhente, og det virker til, de laver en aftale rimeligt hurtigt. Giver ser så, at der er en anden person, der faktisk står øverst i kommentarfeltet, og hun skriver derfor en sød kommentar om, at det beklager hun selvfølgelig meget, og hun har ikke set, at der var en, der var lige det hurtigere. Hun tilføjer også, at den første selvfølgelig er næst i køen, hvis den allerede lavede aftale skulle gå i vasken. Hun får så et svar tilbage med følgende ordlyd: "Køen skal følges."
Ja, selvfølgelig skal køen følges, men det er jo tydeligvis ikke med vilje, at giver har givet sin gratis! ting til en, der kommenterede samtidig med dig. Vær dog lige lidt large, når du bliver tilbudt gratis ting...
17
Ja, det er en slem Dreng, den Amor.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 655
Likede indlæg: 4848

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. aug 2018, 09:47

Malet siger du godt nok...og 500 kr. Så deeet
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
/Dullen

Tilbage til "Livets forhold"