Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
IrmaPigen
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5237

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf IrmaPigen » 1. dec 2018, 14:56

Jeg har nogle forskellige ting til salg på DBA.

Jeg får en række henvendelser. Jeg besvarer næsten altid samme dag. På hovedparten af mine svar modtager jeg aldrig yderligere respons.

Det undrer mig en del.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 527
Likede indlæg: 9958

Indlægaf HappyPaww » 1. dec 2018, 16:47

Yuna skrev:Jeg har skrevet at jeg ikke kan få skoene på men alligevel har jeg fået flere forespørgsler omkring billede med dem på

Hvad er det I ikke fatter ang mine grimme fede fødder :lol:

Fodfetish er tydeligvis meget udbredt :lol:
5
Lulu
Kort karma: 101
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1524

Indlægaf Lulu » 8. dec 2018, 11:57

Jeg solgte vores gamle køleskab for en måneds tid siden til 1000 kr. Umiddelbart var der ingen problemer med køber. Efter en uges tid skriver køber at denne vil lade handlen gå tilbage da køber mener køleskabet er beskidt (kunne ses på billederne og stod oplyst i teksten da køleskabet havde stået i skuret en måneds tid), at der ikke var stik på køleskabet (vi havde det sat til med kabler direkte i stikdåsen, så nej), og at der var en kæmpe bule i siden af køleskabet (det har stået i et indbygningsskab i al den tid vi har haft det, så det må være sket i løbet af transporten for køber).
Jeg nægter således at lade salget gå tilbage, jeg vil jo ikke tage en defekt vare retur.
Hun er utilfreds, men jeg hører ikke mere til hende.

Hun har i dag sat køleskabet til salg til 1350kr efter at have rengjort det. Jeg kan ikke lade være med at grine over det. Og overvejer at skrive en besked til den person der er interesseret i at købe det, at hun selv kun har givet 1000 kr for det for under en måned siden og endda har lavet en bule i køleskabet.
7
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 790
Likede indlæg: 7299
Kontakt:

Indlægaf Annione » 8. dec 2018, 13:00

"Gratis ting i København" er også et godt eksempel på narrøve.
Jeg havde et køleskab jeg skulle af med - magtede ikke det der med at sælge, ville bare af med det. Aftalte med en kvinde at hun gerne ville hente. Hun skrev kl 16ish, at hun ville komme kl. 17 - så jeg tog lidt tidligere hjem fra job. Kl. 18 havde hun stadig ikke skrevet... Kl. 19 kom en anden fyr og hentede det. Ikke så meget pis med ham.
15
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 276
Likede indlæg: 5481

Indlægaf hotlips » 8. dec 2018, 15:16

Persnikedy skrev:
POCKETKITTEN skrev:
Persnikedy skrev:
POCKETKITTEN skrev:Forsøger at købe en billig taske fra en pige, der bor i samme by. Byder prisen og tilbyder at hente i morgen, men hun vil “helst” kun sende. Jeg siger, jeg skal bruge den i weekenden, så det dur ikke, og hun siger at jeg jo bare kan tage et billede af den, hvis jeg skal bruge den som gave.

Jeg siger, jeg skal bruge den til en fest lørdag og derfor desværre ikke kan vente på posten, og hun stopper med at svare. Mærkeligt.

Jeg tænker lidt at det er en scammer :genert:

Men er det ikke mærkeligt at bruge en billig bæltetaske som bait så? :genert:

Måske er det ved folks peditese grændse så de ikke melder det?
Ej, jeg ved ikke. Måske er hun über forsigtig og vil ikke ud med sin adresse :gruble:

Folk har deres særheder, min drengs far har sagt at det er for risikabelt at tage hen til andre, de kunne jo stå på lur for at overfalde en.. Jeg vælger nu at tage chancen, jeg har aldrig hørt om sådan et overfald.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 618
Likede indlæg: 13364

Indlægaf Sangius » 8. dec 2018, 16:33

hotlips skrev:
Persnikedy skrev:
POCKETKITTEN skrev:
Persnikedy skrev:
POCKETKITTEN skrev:Forsøger at købe en billig taske fra en pige, der bor i samme by. Byder prisen og tilbyder at hente i morgen, men hun vil “helst” kun sende. Jeg siger, jeg skal bruge den i weekenden, så det dur ikke, og hun siger at jeg jo bare kan tage et billede af den, hvis jeg skal bruge den som gave.

Jeg siger, jeg skal bruge den til en fest lørdag og derfor desværre ikke kan vente på posten, og hun stopper med at svare. Mærkeligt.

Ej, jeg ved ikke. Måske er hun über forsigtig og vil ikke ud med sin adresse :gruble:

Folk har deres særheder, min drengs far har sagt at det er for risikabelt at tage hen til andre, de kunne jo stå på lur for at overfalde en.. Jeg vælger nu at tage chancen, jeg har aldrig hørt om sådan et overfald.

Min svigerfar ville ikke have købere på besøg. Han var sikker på, at de kom for at vurdere hvad han ellers havde af habengut, og så vende tilbage for at stjæle det.
Han var så født i 1933, og tror det er en generationsting i dette tilfælde :lol:
2
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2050

Indlægaf Maanii » 8. dec 2018, 18:25

hotlips skrev:
Persnikedy skrev:
POCKETKITTEN skrev:
Persnikedy skrev:

Der var faktisk en sag for et par år siden med en gravid kvinde som tog hen til en fra Craigs List for at købe baby tøj, hvor “køber” slog hende ihjel og skar babyen ud.

... men det er så også USA.
0
Put egg on my house, I kill what you love!
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 8. dec 2018, 18:41

3.10 her, fortæller Nikolaj om hans paranoide far når de skal købe en knallert på DBA.
Jeg var flad af grin i hvert fald :lol:

https://m.youtube.com/watch?v=MqEDnA5G62g

[youtube]https://m.youtube.com/watchv=MqEDnA5G62g[/youtube]

Hvordan virker det der []youtube fidus?
3
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 276
Likede indlæg: 5481

Indlægaf hotlips » 8. dec 2018, 19:43

Sangius skrev:3.10 her, fortæller Nikolaj om hans paranoide far når de skal købe en knallert på DBA.
Jeg var flad af grin i hvert fald :lol:

https://m.youtube.com/watch?v=MqEDnA5G62g

[youtube]https://m.youtube.com/watchv=MqEDnA5G62g[/youtube]

Hvordan virker det der []youtube fidus?

Åh nej, det minder faktisk den beskrivelse jeg fik efter jeg havde sendt min drengs far ud efter en børnebog, der var jo en mørk og bare enormt skummel havegang og han var faktisk nær vendt om for det KUNNE jo være..

Han kom og fortalte det, i forventning om at jeg kunne se det var dybt alvorligt, men jeg troede det var en joke og han blev vildt sur fordi jeg grinede.

Det var så langt ude at jeg tog det som en selvfølge at det var en eller anden joke han havde fundet på på vejen derude, det kan man jo godt når man går et sted og så tænker på et eller andet helt vildt syret og tænk hvis det skete,og så går man der og synes selv man er herre sjov, og jeg kunne da godt se det sjove i at tro på folk har sat en busytown bog i dba og så venter de på den mørke havegang i vaskeægte bussemands stil..
1
Smiling_Goat
Kort karma: 843
Likede indlæg: 14309

Indlægaf Smiling_Goat » 8. dec 2018, 23:42

Jeg tror, jeg kunne have været nævnt herinde..

Jeg har ikke bil, så hvis jeg virkelig godt kan lide en brugt ting, kan jeg godt finde på at spørge, om sælger har tid og lyst til at levere mod betaling. Det har jeg haft god erfaring med.

Det gjorde jeg så også for nogle måneder siden ved et par møbler til min nye lejlighed, og folk var så mærkeligt afvisende. De virkede nærmest lidt småfornærmede, og jeg tænkte, at "genbrugsmarkedet" måske bare havde ændret sig, så folk ikke gad køre længere.

Jeg havde egentligt opgivet, da en sælger pludselig begyndte at lyde interesseret i at levere, og spurgte ind til min adresse.. Det var så der, jeg opdagede, at jeg ikke havde fået ændret min adresse fra Sjælland til Jylland.
Så når jeg har spurgt om sælgere i Jylland ville levere deres møbel, har de troet, at jeg ville have dem til at køre til Sjælland med det..

Jeg forstår ikke, hvorfor den sidste sælger i rækken overhovedet overvejede det :lol:
25
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 10. dec 2018, 17:37

:nerve: Flot træ. God pris. Til og med dryssefri...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Jadajada
Kort karma: 34
Likede indlæg: 606

Indlægaf Jadajada » 10. dec 2018, 17:42

Det'reto, YO!
0
klaus
Kort karma: 15
Likede indlæg: 137

Indlægaf klaus » 15. dec 2018, 15:30

Man bliver så træt, når folk byder på en annonce, selvom man har skrevet at prisen er fast. :nej:
3
Lulu
Kort karma: 101
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1524

Indlægaf Lulu » 15. dec 2018, 15:33

Når folk spørger hvad mindsteprisen på en vare er, når der er oplyst pris.

Hvad forventer de, at man nævner en lavere pris?
9
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 267
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 4500

Indlægaf Tanten » 16. dec 2018, 21:29

Ok, så - jeg er på udkig efter et bord, der skal kunne slås ud og blive længere - og så faldt jeg over dette nydelige bord på FB Marketplace. Sælger er dog lidt.... spøjs. Og temmelig pushy, må man sige....

Tanten: Hvad måler bordet med plader I?

Sælger: Bord med 1 plade 136,5 cm land. Bord med 2 plade 182,5 cm land. Bord uden plade 90 cm. bredde på bordet 90.

Tanten: Tak skal du have. Det bliver desværre for kort for mig

Sælger: Hmm når, det siger alle. (OK, så - hvilken relevans har det for mig?)

Den er da ikke for kort med 2 plader.... 182,5 cm land, med 2 plader (hvordan kan han vide dét - han aner da ikke, hvad jeg skal bruge?!?)

Og senere: Kan du bruge et Vitrineskab, eller kender du nogle som kunne bruge et Vitrineskab.? 700kr.

Tanten: Ikke umiddelbart, men tak for tilbuddet

Sælger: Når okay, det er da ellers et godt Vitrineskab som jeg har til salg. (Det er muligt, men om jeg så stod og skulle have ét, så vil jeg ikke handle med dig!) :stoned: :gruble: :nerve: :tie:
23

Tilbage til "Livets forhold"