Kvinder er ikke sjove?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Jammerdalen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1008

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Jammerdalen » 19. dec 2017, 01:48

Jeg synes Signe Molde er sjov - måske fordi hun er så grov og samtidig så fin at kigge på :-) Stand-up siger mig generelt ikke så meget, men jeg tror faktisk at jeg kender flere kvinder (også blandt de kendte) end mænd, som jeg synes er sjove. En nævnte Bodil Jørgensen - hende er jeg kæmpe fan af :-)
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf dgd2007 » 19. dec 2017, 02:51

kidkomb skrev:Der er bare et eller andet ved standup der gør sig bedre med mandekønnet.
Den video Wizzze postede grinede jeg meget af dog. Hun er sjov.
Men ved ikke om hun er sjov i et helt show-agtigt.
Til gengæld kan kvinder være sjovere IRL.
Der er noget med ping-pong som kvinder er rigtig gode til og noget med at levere replikker og timing på en scene som mænd er bedre til tror jeg.

Det kan der måske godt være noget om :gruble:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Lurende Peber » 19. dec 2017, 05:01

Christina Sederqvist er ofte sjov.
Bare for at nævne en, der ikke var på listen
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Daine » 19. dec 2017, 05:55

Sangius skrev:Det absolut sjoveste indspark til Zulu Comedy Galla eller hvad det nu hedder, var to kvinder. Husker ikke deres navne - to gamle kendinger. Er død elendig til navne.

Deres lille show handlede vist nok netop om at skabe nogle ægte komikere. Jeg var flad af grin.

Det var Louise Mieritz og Ditte Hansen. Som begge er skuespillere, omend nogle sjove af slagsen :D


Jeg foretrækker komikere, der bruger temaer/focusområder når de går på scenen. Michael Schøtt der bruger politik, Omar Marzouk der snakkede Danmark vs Egypten (da han kom frem), Sanne Søndergaard der har talt om kvinder i byen vs på landet, Thomas Warberg der bruger Sønderjylland osv. Jeg er ikke til pik og patter shows (ørkenens sønner undtaget) og shows der bevidst taler en selv/ens køn ned. Det sidste synes jeg, jeg oplever fra kvinder. MEN jeg bor i det mørkeste Jylland, og vi er ikke ligefrem overrendt af kvindlige komikere, så det baserer sig på få oplevelser.
Jeg er dog ret begejstret for udenlandske kvindlige komikere, når jeg endelig får mulighed for at se dem :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf LaScrooge » 19. dec 2017, 06:51

Det er de færreste mennesker der er sjove eller kløgtige nok til at have et ordentligt stand-up show. Eddie Izzard, ham med horn boy, har glemt hvad han hedder, Eddie Murphy i sine to shows, Raw og Delirious, enkelte andre jeg har glemt. Almindeligvis synes jeg at stand up, også dansk (måske især dansk) er så fladpandet, letkøbt og idiotisk at jeg slet ikke forstår, at de nogensinde har fået overtalt sig selv til at stille sig på en scene.

Generelt er humor et spørgsmål om smag og jeg tror også der er forskel på hvilket format man foretrækker. Jeg kan grine uendeligt af Smack the Pony, De Uaktuelle Nyheder, Emmas Dilemma, Monty Python - altså sketchbaseret comedy med flere virkemidler end blot én, der står på en scene og skal holde den kørende uden helt at kunne bære det.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf paint » 19. dec 2017, 09:08

LaScrooge skrev:Det er de færreste mennesker der er sjove eller kløgtige nok til at have et ordentligt stand-up show. Eddie Izzard, ham med horn boy, har glemt hvad han hedder, Eddie Murphy i sine to shows, Raw og Delirious, enkelte andre jeg har glemt. Almindeligvis synes jeg at stand up, også dansk (måske især dansk) er så fladpandet, letkøbt og idiotisk at jeg slet ikke forstår, at de nogensinde har fået overtalt sig selv til at stille sig på en scene.

Generelt er humor et spørgsmål om smag og jeg tror også der er forskel på hvilket format man foretrækker. Jeg kan grine uendeligt af Smack the Pony, De Uaktuelle Nyheder, Emmas Dilemma, Monty Python - altså sketchbaseret comedy med flere virkemidler end blot én, der står på en scene og skal holde den kørende uden helt at kunne bære det.


'Smack the Pony', er vel også noget nær det tætteste man kan komme på direkte 'kvindehumor' - lavet af kvinder, for kvinder. Min kæreste, har skreget af grin af det, mens jeg nogle gange mere synes det er interessant at se, hvilke ting kvinder finder pinlige, akavede, morsomme og åbenbart typisk kvindeligt.
For mig har det ofte mere været et antropologisk studie :-D
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf thomassneum » 19. dec 2017, 10:52

Der er ikke særlig mange "gode" mandlige sygeplejesker.
- Eller.. jeg har bare ikke set nogen.
3
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf dgd2007 » 19. dec 2017, 11:27

Daine skrev:[...] Jeg er ikke til pik og patter shows (ørkenens sønner undtaget) [...]

Gud ja, de må være (have været) ret populære. Men jeg blev engang slæbt med til et show med dem ... jeg siger dig, det var en ren lidelse at komme igennem! :genert:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf dgd2007 » 19. dec 2017, 11:28

paint skrev:'Smack the Pony', er vel også noget nær det tætteste man kan komme på direkte 'kvindehumor' - lavet af kvinder, for kvinder. Min kæreste, har skreget af grin af det, mens jeg nogle gange mere synes det er interessant at se, hvilke ting kvinder finder pinlige, akavede, morsomme og åbenbart typisk kvindeligt.
For mig har det ofte mere været et antropologisk studie :-D

Nå ja, det er faktisk rigtigt! Den havde jeg glemt. Jeg får hurtigt nok af alle slags komedier - men det var ret god kvindehumor! :gogo:
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Chatsy » 19. dec 2017, 12:06

Jeg er ikke så meget for at sætte køn på humor, hvis det giver mening. Men jeg foretrækker klart den underfundige, tørre humor og det ser man bare ikke så meget af i stand-up. Mest fordi det, efter min mening, virker bedst når der er noget samspil og replikkerne er "spur-of-the-moment" agtige.

Derfor elsker jeg også at dele de observationer på facebook, jeg får fra mit arbejde. Det er så dejligt uformelt og vi har det så godt med hinanden.
Fx:
Kollega 1: Dem på Sydhavn er så mærkelige"
Kollega 2: "Hov hov, pas du lige på. Jeg kommer selv fra Sydhavn."
Kollega 1: "Jeg har boet der i otte år."
Kollega 2: "Nå, jamen, så ved du faktisk, hvad du snakker om."

Eller:
Kollega: "Nå, er det de to sødeste piger, der står her?"
Mig: "Nej, det er bare os"

Det meste stand-up handler alt for meget om sex og alt det pjat og det var sjovt, da jeg var en umoden teenager, men som umoden voksen er det bare blevet for kedeligt og genkendeligt. Med det sagt er Christian Fuhlendorff ret god til at vende det på en anden måde, så jeg alligevel gnækker lidt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf dgd2007 » 19. dec 2017, 12:16

Chatsy skrev:[... ] Men jeg foretrækker klart den underfundige, tørre humor og det ser man bare ikke så meget af i stand-up. Mest fordi det, efter min mening, virker bedst når der er noget samspil og replikkerne er "spur-of-the-moment" agtige. [...]

Helt enig!
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Slettet bruger » 19. dec 2017, 12:33

paint skrev:
LaScrooge skrev:Det er de færreste mennesker der er sjove eller kløgtige nok til at have et ordentligt stand-up show. Eddie Izzard, ham med horn boy, har glemt hvad han hedder, Eddie Murphy i sine to shows, Raw og Delirious, enkelte andre jeg har glemt. Almindeligvis synes jeg at stand up, også dansk (måske især dansk) er så fladpandet, letkøbt og idiotisk at jeg slet ikke forstår, at de nogensinde har fået overtalt sig selv til at stille sig på en scene.

Generelt er humor et spørgsmål om smag og jeg tror også der er forskel på hvilket format man foretrækker. Jeg kan grine uendeligt af Smack the Pony, De Uaktuelle Nyheder, Emmas Dilemma, Monty Python - altså sketchbaseret comedy med flere virkemidler end blot én, der står på en scene og skal holde den kørende uden helt at kunne bære det.


'Smack the Pony', er vel også noget nær det tætteste man kan komme på direkte 'kvindehumor' - lavet af kvinder, for kvinder. Min kæreste, har skreget af grin af det, mens jeg nogle gange mere synes det er interessant at se, hvilke ting kvinder finder pinlige, akavede, morsomme og åbenbart typisk kvindeligt.
For mig har det ofte mere været et antropologisk studie :-D


Der er også

Billede
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf Slettet bruger » 19. dec 2017, 12:42

Den her er faktisk ret sjov - St Trinians, Lærernes skræk!

Billede

Men det er faktisk mænd der har instrueret og skrevet manus ser jeg nu til min forbløffelse - jeg troede det var kvinder der havde lavet den. Fordi den for mig havde en kvinde-feel.

Det er nok en patriarkting hvor deres kærester har lavet den og så har mændene stjålet æren!
0
Brugeravatar
mucher
Indlæg: 452
Tilmeldt: 14. jul 2016, 13:02
Kort karma: 7
Likede indlæg: 337

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf mucher » 19. dec 2017, 13:15

Fordomsfuld som jeg er, forsøger jeg så vidt muligt at undgå danske, tyske og kvindelige komikere.

Jeg har altid godt kunnet lide Norm Macdonald. I gamle dage (måske 20 år siden) så jeg ofte talkshows som Conan O'Brien på NBC (Europe), og han var altid en af de sjoveste af gæsterne.


0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kvinder er ikke sjove?

Indlægaf dgd2007 » 19. dec 2017, 15:02

Maanii skrev:[...]
Melissa McCarthy
[...]

Nå ja, det var hende, der parodierede Sean Spicer! Hun var fantastisk! :klap:

Hende, der spillede Hillary - og nu Jeff Sessions - er også god.
0

Tilbage til "Livets forhold"