At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf avdotja » 11. dec 2017, 22:00

kidkomb skrev:Avodtja er du seriøs? (Dit indlæg forsvandt så det var du måske ikke)

Læste du godt at hun var min bedste veninde og vi gjorde alt for hinanden og ja, hun var det bedste menneske, men hun forandrede sig?
Meget?
Måske kan du derved udlede at jeg også har gjort nogle ret vilde ting for hende i tidens løb....
Jeg havde overordnet flest penge mens vi boede sammen og jeg har blandt andre ting indkøbt fuldt lydanlæg til vores daværende band og et kæmpe telt vi brugte til festival (god, kvali, ret dyrt). De ting lod jeg være da jeg "slog op".
Vi har altid været utroligt gavmilde begge to.
Nej, hvor jeg synes du er streng.

Ja det er jeg, jeg mente bare indlægget passede bedre som reaktion på et andet indlæg. Jeg aner ikke hvad din veninde har gjort, men i hele den her sommerhushistorie kan det vist ikke diskuteres at hun har været ekstremt large.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2017, 22:01

Nej, altså, virkelig, skulle jeg finde mig i alt muligt tarveligt fordi en person har investeret i et sommerhus?
Mit venskab kan altså ikke købes :stoned:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf avdotja » 11. dec 2017, 22:03

Nej, det siger jeg ikke du skal. Jeg forholder mig udelukkende til situationen omkring sommerhuset.
0
Neverkont
Indlæg: 1889
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf Neverkont » 11. dec 2017, 22:03

avdotja skrev:Sjovt, jeg ville sige det stik modsatte: at hun burde gøre noget mere for at bevare venskabet.


Hmmm, hvordan kan man bevare noget, der ikke eksisterer. :gruble:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2017, 22:06

avdotja skrev:Nej, det siger jeg ikke du skal. Jeg forholder mig udelukkende til situationen omkring sommerhuset.

Men hun har jo ikke hjulpet mig med at købe et sommerhus??
Jeg betalte egenhændigt indskud og har egenhændigt betalt for alt. Lån, forbrug, skatter, løbende vedligeholdelse?
Hun har ikke betalt en krone til det sommerhus?
Hun har, hvis vi skal være så sygt firkantede, købt en pool.
Hun har ikke engang installeret den.
Hun kan komme og grave sin pool op og tage den så.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2017, 22:09

Hæh, hvis vi skal være så firkantede, så har hun købt en pool som jeg har været så sød at lade hende have i min have, hvor hun i øvrigt havde lige så meget adgang til det som hun ville. Nøgle til huset und alles.
Jeg holdt den endda ren og pæn så hun kunne bruge den når hun var der.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf avdotja » 11. dec 2017, 22:17

Uden hende havde du ikke kunne købe sommerhuset og fået den pris for det som du har fået. Hun kautionerede for dig og kunne dermed have risikeret at hænge på hele lånet selv - uden at have haft et sommerhus at vise for beløbet. Og ville du have fået 900.000 for det uden pool?

Jeg går ud fra at hun er gået ind i det med åbne øjne og det er sådan det er. Men derfor kan man sgu godt vise lidt taknemmelighed overfor en person der (åbenbart) har foræret en en gave til 80.000.
7
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf avdotja » 11. dec 2017, 22:19

Nå, jeg har vist sagt hvad jeg har at sige her. Jeg kan mærke at den her tråd hidser mig op, så jeg stopper her.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2017, 23:08

avdotja skrev:Nå, jeg har vist sagt hvad jeg har at sige her. Jeg kan mærke at den her tråd hidser mig op, så jeg stopper her.

Ja, gør det.
Du aner intet om vores liv og du har åbenbart svært at ved at tro at jeg er til at stole på.
Det er jeg og derfor turde hun gøre sådan.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf IrmaPigen » 12. dec 2017, 07:33

kidkomb skrev:
avdotja skrev:Nej, det siger jeg ikke du skal. Jeg forholder mig udelukkende til situationen omkring sommerhuset.

Men hun har jo ikke hjulpet mig med at købe et sommerhus??
Jeg betalte egenhændigt indskud og har egenhændigt betalt for alt. Lån, forbrug, skatter, løbende vedligeholdelse?
Hun har ikke betalt en krone til det sommerhus?
Hun har, hvis vi skal være så sygt firkantede, købt en pool.
Hun har ikke engang installeret den.
Hun kan komme og grave sin pool op og tage den så.


Hun har stillet kaution for dig, og du har lånt 80.000 af hende til en pool. Eller lad os formulere det sådan: hun har investeret 80.000 i din pool.

I har i forbindelse med indgåelse af den aftale aftalt hun som modydelse for sin investering skal have halvdelen af overskuddet., når du engang sælger.

Du kendte aftalens vilkår da du indgik den. Og nu vil du gerne snige dig uden om for du mener ikke den friværdi der er opnået som følge af dine afdrag skal medregnes.

Du har indgået en enkel og overskuelig aftale. Aftaler skal holdes. Jeg synes det er pisse dårlig stil at forsøge at krybe uden om nu.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf IrmaPigen » 12. dec 2017, 07:58

Denlilleglademy skrev:Aftalen er vel ikke at pool eller forbedringer skal trækkes fra? Hun har lavet en investering og så ser man om der er et positivt afkast med tiden. Hele købsprisen skal trækkes fra, var det 660 ialt? Så er der så skat og salær. Resten er overskud uagtet hvad der er investeret af pool, installation af denne, køkken og badeværelsesgulv. Det er jo investeringer og investeringer er usikre. Måske går de godt, måske gør de ikke.


Præcis. Det ligger i investeringens karakter.

Hun har taget en økonomisk risiko. Og det forventer hun naturligvis at få det aftalte afkast for når nu du sælger med overskud.
0
Neverkont
Indlæg: 1889
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf Neverkont » 12. dec 2017, 08:30

Denlilleglademy skrev:Resten er overskud uagtet hvad der er investeret af pool, installation af denne, køkken og badeværelsesgulv. Det er jo investeringer og investeringer er usikre. Måske går de godt, måske gør de ikke.


For at vi kan snakke om overskud skal alle ts's udgifter på ejendommen trækkes fra først, også det hun har brugt på forbedringer.

Hvis ts havde brugt 1 million kroner ((overdrivelse fremmer (forhåbentlig) forståelsen ;) )) på forbedringer, og denne million (oveni det andet) kom ind igen ved et salg, skulle (x)veninden så også have del i denne million?

Hvis "ja", hvad så hvis ts har lånt pengene til disse forbedringer, og stadig skylder det meste?
2
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf Pølsemix » 12. dec 2017, 09:01

Neverkont skrev:
For at vi kan snakke om overskud skal alle ts's udgifter på ejendommen trækkes fra først, også det hun har brugt på forbedringer.

Hvis ts havde brugt 1 million kroner ((overdrivelse fremmer (forhåbentlig) forståelsen ;) )) på forbedringer, og denne million (oveni det andet) kom ind igen ved et salg, skulle (x)veninden så også have del i denne million?

Hvis "ja", hvad så hvis ts har lånt pengene til disse forbedringer, og stadig skylder det meste?


Det kommer da helt an på hvad der er aftalt.
Overskuddet fra salget af ejendommen er salgspris minus købspris, det er ikke så kompliceret.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf kidkomb » 12. dec 2017, 09:08

Det er nemlig ikke så kompliceret kan jeg godt se nu.
Der er forskel på friværdi og overskud.
Det er to forskellige ting.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: At dele overskud fra salg af hus. Hjælp.

Indlægaf kidkomb » 12. dec 2017, 09:20

Nå, men prisen er steget endnu lidt.
Jeg ville nærmest ønske at det var gået i nul i stedet for det.
Jeg har sovet rigtig dårligt og jeg er nervøs og ked af det.
At sige farvel til den veninde var noget af det sværeste jeg har gjort i mit liv.
Vi var hinandens alting og vi havde lovet hinanden at være der for altid.
Vi var sammen hver dag i 8 år næsten.
Jeg var ikke et sekund i tvivl om at hun var en jeg kunne stole på ville være der for mig resten af mit liv.
Jeg græd hver dag i over et halvt år og jeg tænkte på hende hver dag i mange år efter. Jeg tror stadig ikke der går mere end to-tre dage ad gangen før hun dukker op i mine tanker.
Så tænker nogen måske at hun bare var en veninde, slap af.
Men både hende og jeg kommer fra dysfunktionelle familier og en rigtig svær opvækst. Vi kunne spejle os i hinanden og stole på hinanden på en måde jeg ikke har oplevet før eller siden.

Nu vil jeg bare gerne have det her overstået kan jeg mærke.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Bolig"