Hvor skal man bo i nærheden af København?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf Charly » 17. dec 2018, 10:01

Endnu en Hvidovreborger her :)

Vi er så glade for at bo her - vi er tæt på vandet og skoven og byen.
1
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf Frandsen » 17. dec 2018, 10:11

Solrød Strand er fantastisk! Og så er det altså ikke så slemt, som mange gør det til, med motorvejen.

De fleste af mine naboer arbejder i Kbh, og enten cykler de ned og tager toget (tager en halv times tid med S-toget), eller også kører de i bil. Og ja, der er meget trafik på Køge Bugt-motorvejen, men på en almindelig hverdagsmorgen tager det måske 45 min. ind til byen i myldretiden. Kan man køre kl 7 - eller før - så er det meget bedre.
1
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf Frandsen » 17. dec 2018, 10:12

Hov, du nævner selv Herlev. Der arbejder min nabo, og det er ikke så slemt, som hvis du skal helt ind til midtbyen.
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf fisken80 » 19. dec 2018, 06:36

Jeg har en veninde, der bor i Greve og jeg blev positivt overrasket da jeg besøgte hende første gang. Der er rigtig dejligt og det er både tæt på natur og byliv.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf IrmaPigen » 19. dec 2018, 07:28

fisken80 skrev:Jeg har en veninde, der bor i Greve og jeg blev positivt overrasket da jeg besøgte hende første gang. Der er rigtig dejligt og det er både tæt på natur og byliv.


Greve giver bare samme håbløse motorvej som fra Solrød.

Det er faktisk altid mellem Solrød og Greve den propper, og selv i weekender kan området omkring Greve være problematisk, fordi to motorveje mødes.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf IrmaPigen » 19. dec 2018, 07:30

Frandsen skrev:Solrød Strand er fantastisk! Og så er det altså ikke så slemt, som mange gør det til, med motorvejen.

De fleste af mine naboer arbejder i Kbh, og enten cykler de ned og tager toget (tager en halv times tid med S-toget), eller også kører de i bil. Og ja, der er meget trafik på Køge Bugt-motorvejen, men på en almindelig hverdagsmorgen tager det måske 45 min. ind til byen i myldretiden. Kan man køre kl 7 - eller før - så er det meget bedre.


Jeg kan slet, slet ikke genkende din beskrivelse af motorvejen.

Det er i øvrigt også lige kommet frem inden for den sidste uges tid, at det er den motorvejsstrækning hvor trafikken er vokset mest.
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf Frandsen » 20. dec 2018, 09:42

IrmaPigen skrev:
Frandsen skrev:Solrød Strand er fantastisk! Og så er det altså ikke så slemt, som mange gør det til, med motorvejen.

De fleste af mine naboer arbejder i Kbh, og enten cykler de ned og tager toget (tager en halv times tid med S-toget), eller også kører de i bil. Og ja, der er meget trafik på Køge Bugt-motorvejen, men på en almindelig hverdagsmorgen tager det måske 45 min. ind til byen i myldretiden. Kan man køre kl 7 - eller før - så er det meget bedre.


Jeg kan slet, slet ikke genkende din beskrivelse af motorvejen.

Det er i øvrigt også lige kommet frem inden for den sidste uges tid, at det er den motorvejsstrækning hvor trafikken er vokset mest.

Bor du selv i kommunen?

Ja, det er den strækning, hvor trafikken er vokset mest. Men der er i løbet af det sidste årti også kommet flere udvidelser på strækningen. Og med åbningen af den nye togstrækning er der forudset en mindskning i antallet af biler i myldretiden.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf IrmaPigen » 20. dec 2018, 09:52

Frandsen skrev:
IrmaPigen skrev:
Frandsen skrev:Solrød Strand er fantastisk! Og så er det altså ikke så slemt, som mange gør det til, med motorvejen.

De fleste af mine naboer arbejder i Kbh, og enten cykler de ned og tager toget (tager en halv times tid med S-toget), eller også kører de i bil. Og ja, der er meget trafik på Køge Bugt-motorvejen, men på en almindelig hverdagsmorgen tager det måske 45 min. ind til byen i myldretiden. Kan man køre kl 7 - eller før - så er det meget bedre.


Jeg kan slet, slet ikke genkende din beskrivelse af motorvejen.

Det er i øvrigt også lige kommet frem inden for den sidste uges tid, at det er den motorvejsstrækning hvor trafikken er vokset mest.

Bor du selv i kommunen?

Ja, det er den strækning, hvor trafikken er vokset mest. Men der er i løbet af det sidste årti også kommet flere udvidelser på strækningen. Og med åbningen af den nye togstrækning er der forudset en mindskning i antallet af biler i myldretiden.


Ja, det gør jeg. Og arbejder Nord for København. Og jeg har efter flere forsøg droppet motorvejen, fordi det er total håbløst.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf fisken80 » 21. dec 2018, 10:20

IrmaPigen skrev:
fisken80 skrev:Jeg har en veninde, der bor i Greve og jeg blev positivt overrasket da jeg besøgte hende første gang. Der er rigtig dejligt og det er både tæt på natur og byliv.


Greve giver bare samme håbløse motorvej som fra Solrød.

Det er faktisk altid mellem Solrød og Greve den propper, og selv i weekender kan området omkring Greve være problematisk, fordi to motorveje mødes.


Min veninde og hendes familie har slet ikke bil. De tager offentlig transport til hver deres job. Og de har tre børn der skal afleveres og hentes hver dag. Det kan godt lade sig gøre.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf ajnaM » 21. dec 2018, 10:51

Hvad med at lede i Søborg? Der er fint, synes jeg. Lyngby er også dejlig, men ret dyr.

Ellers ville jeg kigge i Egedal, Farum, Værløse... det er også nordpå, men hyggeligt og til at komme til med både offentlig transport og bil.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf IrmaPigen » 21. dec 2018, 13:28

fisken80 skrev:
IrmaPigen skrev:
fisken80 skrev:Jeg har en veninde, der bor i Greve og jeg blev positivt overrasket da jeg besøgte hende første gang. Der er rigtig dejligt og det er både tæt på natur og byliv.


Greve giver bare samme håbløse motorvej som fra Solrød.

Det er faktisk altid mellem Solrød og Greve den propper, og selv i weekender kan området omkring Greve være problematisk, fordi to motorveje mødes.


Min veninde og hendes familie har slet ikke bil. De tager offentlig transport til hver deres job. Og de har tre børn der skal afleveres og hentes hver dag. Det kan godt lade sig gøre.


Det fungerer også fint for mig at tage toget. Men min bil ville jeg nu ikke kunne undvære.

Men jeg ønskede også at flytte ud af kbh bla fordi det med bil var møgbesværligt.

Der er i øvrigt god pendlerparkering ved Solrød Strand station.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf IrmaPigen » 21. dec 2018, 13:34

Bagsværd og hareskovsområdet er også en mulighed.

Spørgsmålet er nok bare, hvor mange penge I har at købe for. Visse af de områder er jo pebrede, og der vil feks Solrød være en del billigere end Søborg og Værløse.
0
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf Kirstenkp » 21. dec 2018, 13:36

ajnaM skrev:Hvad med at lede i Søborg? Der er fint, synes jeg. Lyngby er også dejlig, men ret dyr.

Ellers ville jeg kigge i Egedal, Farum, Værløse... det er også nordpå, men hyggeligt og til at komme til med både offentlig transport og bil.


Vi kiggede også i dette område og endte i Birkerød ;-)
Indtil videre er vi super godt tilfredse - 25min i S-toget til Kbh, smuk storslået natur med skove, søer og bakker og en billig skattekommune
0
rosena
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 182

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf rosena » 21. dec 2018, 20:00

Jeg bor i Taastrup, er tilflytter, og er blevet meget glad for det. Synes der er alt hvad man skal bruge i hverdagen og synes, at hovedgaden er ok fin, modsat mange andre steder hvor "centrum" består af et lidt trist center. S-toget kører ret stabilt på b-linjen. Synes bestemt ikke at Taastrup er mere trist end det kvarter jeg kom fra på Amager. Tværtimod.

Naturmæssigt har man selvfølgelig ikke strand lige i baghaven, men der er relativ nem adgang til natur ned mod Vallensbæk og Albertslund.

Det trafikmæssige er så til gengæld helt håbløst pånær hvis man skal mod vest. Så er det ret fedt, at man er hurtigt ude på Sjælland. Jeg arbejder tæt på Bispebjerg Hospital og jeg tager toget, fordi en biltur op af motorring 3 nemt tager 50 min selvom jeg er afsted 6.45 og ligesådan hjem igen. Med toget kan jeg tage hele turen på lige under 1 time fra dør til kontorstol :-)
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvor skal man bo i nærheden af København?

Indlægaf Aquadorable » 21. dec 2018, 20:44

Vi bor i Lyngby Taarbæk Kommune, og her er skønt :D Men også utrolig dyrt.

For os ville Roskilde (Trekroner og Himmelev inkl.) være et godt alternativ, hvis vi ikke kunne bo her.
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Bolig"