Ejerskifteforsikring

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Ejerskifteforsikring

Indlægaf Neenah » 15. jan 2019, 14:48

Hvad kan anbefales/ikke anbefales? Vi er ikke interesserede i Dansk Boligforsikring eller hvad de hedder.

Indtil videre har vi fået tilbud fra Nykredit og TopDanmark, hvor Nykredit umiddelbart er billigst, men vi har ikke lige fået sammenlignet vilkår endnu.

Hvilken kan I anbefale? Og er det værd at tegne den udvidede forsikring? (Huset er fra 2010).
0
Hanseman
Indlæg: 152
Tilmeldt: 30. mar 2017, 19:09
Kort karma: 24
Likede indlæg: 501

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Hanseman » 15. jan 2019, 15:40

Jeg har Gjensidige, og desuden også et hus fra 2010 :)
Jeg har ikke haft brug for ejerskifteforsikringen, så vil ikke give en anmeldelse i den anledning. Der er folk der har haft både positive og negative oplevelser. Jeg har haft brug for min husforsikring, og der var ingen problemer selvom det var en større skade.
Jeg vil dog anbefale at have husforsikring og ejerskifteforsikring i samme selskab, så ikke man risikerer de ligger og slås indbyrdes ved evt. skade.

Som nævnt har jeg selv et hus fra 2010 og fravalgte den udvidede pga. der havde været 5 års eftersyn og tilstandsrapport, hvor der ikke var noget nævneværdig i nogen af delene. Det er dog et par år siden jeg købte, men ville stadig gå efter samme rationale i dag.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Sophies-mor » 15. jan 2019, 16:09

Vores ejerskifteforsikring var - vi flyttede ind for 6 år siden - Gjensidige, og kan ikke anbefale dem.
Aldrig har jeg oplevet så meget bøvl, og rent faktisk var den elektriker, de sendte ud som følge af elfejl i huset, ringere end vores lokale, og lavede indtil flere grelle fejl (som fx. ikke at opdage, at der var indendørs udtag sat op i udhænget udendørs) mm.
Så... nope.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf NilleQ » 15. jan 2019, 22:23

Vi har Frida og dem skal i ikke vælge. Vi har intet problem med at de 2 selskaber slås mod hinanden og vi fik at vide, at det var fra gammel tid. Frida opfører sig bare rigtig dårligt og forsøger at kører deres kunder trætte og opgive sagerne.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Sof » 16. jan 2019, 05:14

Vi gik med Topdanmark, da vi købte forrige år. Vi fandt en masse ulovlig el, da vi lige var flyttet ind og det gik dejligt nemt at få dem til at dække, vi har derudover kontaktet dem flere gange med spørgsmål og de er flinke til at svare hurtigt.

Vi tegnede den udvidede da vores hus er fra 70’erne og der var nogle områder hvor vi tænkte vi kunne møde problemer.

Alle mæglere og banktyper (vi skiftede både bank og generel forsikring i den periode) vi snakkede med, frarådede at have husforsikring og ejerskifte samme sted.
1
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Lulu » 16. jan 2019, 05:40

Vi fravalgte ejerskifte forsikring, da vi købte et slut 50'er hus i sommers.

Hvis man prøver at regne lidt på, hvor "ofte" de rent faktisk anerkender skader og udbetaler noget, og hvad de reelt betaler, følte vi ikke det kunne betale sig.
Så det ville jeg måske også overveje.

Med i vores beslutning var også, at vi er 3. Ejere på huset og de to foregående ejere har købt huset /bygget huset mhp. at bo der længe og passe godt på huset, og det kan ses og mærkes i hele huset.
0
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Flix » 16. jan 2019, 07:25

Vi har Topdanmark, og det er vi virkelig glade for! Vi har et gammelt hus, og der har været flere skader, som de har behandlet fair og problemfrit. Med et så nyt hus som jeres ville jeg nok ikke vælge den udvidede, men på den anden side foretrækker jeg at gå med livrem og seler i den slags situationer.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3416
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf billiebean » 16. jan 2019, 08:39

Vi har lige takket ja til 5 år hos Gjensidige i dag. Huset er fra 60erne og det trænger til lidt opdatering, men da vi regner med at lave det meste de første par år, er vi ikke gået med en udvidet. Vi har husforsikring i et andet selskab.

Edit: Man kan i øvrigt ændre/skifte indtil overtagelsesdagen.

Jeg tænker, jeg lige skal have et tilbud fra Topdanmark, når jeg får tid.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf Neenah » 16. jan 2019, 08:41

Tak for alle jeres input! Jeg læser og bliver klogere :D
0
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf gro71 » 16. jan 2019, 09:21

NilleQ skrev:Vi har Frida og dem skal i ikke vælge. Vi har intet problem med at de 2 selskaber slås mod hinanden og vi fik at vide, at det var fra gammel tid. Frida opfører sig bare rigtig dårligt og forsøger at kører deres kunder trætte og opgive sagerne.


Frida er ved at gå på røven...

Jeg har netop selv købt hus, og min advokat frarådede mig på det absolut kraftigste at tegne forsikring der. Eller, som hun sagde: "Du kan godt tegne ejerskifteforsikring hos dem, men så bliver det ikke mig, der berigtiger handlen".
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf didas » 16. jan 2019, 10:26

gro71 skrev:
NilleQ skrev:Vi har Frida og dem skal i ikke vælge. Vi har intet problem med at de 2 selskaber slås mod hinanden og vi fik at vide, at det var fra gammel tid. Frida opfører sig bare rigtig dårligt og forsøger at kører deres kunder trætte og opgive sagerne.


Frida er ved at gå på røven...

Jeg har netop selv købt hus, og min advokat frarådede mig på det absolut kraftigste at tegne forsikring der. Eller, som hun sagde: "Du kan godt tegne ejerskifteforsikring hos dem, men så bliver det ikke mig, der berigtiger handlen".


Det udenlandske forsikringsselskab Quodos Insurance A/S, som Frida før solgte ejerskifteforsikringer via, er begæret konkurs d. 20/12-2018. Frida sælger fremover ejerskifteforsikringer via Domus Forsikring A/S, som er et dansk forsikringsselskab dækket under Garantifonden.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf IrmaPigen » 16. jan 2019, 11:05

gro71 skrev:
NilleQ skrev:Vi har Frida og dem skal i ikke vælge. Vi har intet problem med at de 2 selskaber slås mod hinanden og vi fik at vide, at det var fra gammel tid. Frida opfører sig bare rigtig dårligt og forsøger at kører deres kunder trætte og opgive sagerne.


Frida er ved at gå på røven...

Jeg har netop selv købt hus, og min advokat frarådede mig på det absolut kraftigste at tegne forsikring der. Eller, som hun sagde: "Du kan godt tegne ejerskifteforsikring hos dem, men så bliver det ikke mig, der berigtiger handlen".


Det synes jeg godt nok er dårlig rådgivning fra en advokat, og noget der tenderer til at være i strid med de advokatetiske regler.

Hun burde informere jer om de risici der er forbundet med det - og så lade jer selv træffe jeres eget valg på det oplyste grundlag.
1
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf gro71 » 16. jan 2019, 12:28

IrmaPigen skrev:
gro71 skrev:
NilleQ skrev:Vi har Frida og dem skal i ikke vælge. Vi har intet problem med at de 2 selskaber slås mod hinanden og vi fik at vide, at det var fra gammel tid. Frida opfører sig bare rigtig dårligt og forsøger at kører deres kunder trætte og opgive sagerne.


Frida er ved at gå på røven...

Jeg har netop selv købt hus, og min advokat frarådede mig på det absolut kraftigste at tegne forsikring der. Eller, som hun sagde: "Du kan godt tegne ejerskifteforsikring hos dem, men så bliver det ikke mig, der berigtiger handlen".


Det synes jeg godt nok er dårlig rådgivning fra en advokat, og noget der tenderer til at være i strid med de advokatetiske regler.

Hun burde informere jer om de risici der er forbundet med det - og så lade jer selv træffe jeres eget valg på det oplyste grundlag.


Jeg tænker, at hun formulerede det sådan, fordi hun er en af mine kolleger, og fordi jeg kender hende rimelig godt... Hvorom alting er, så har jeg fuld tillid til hende. Hun er meget, meget dygtig på sit område.
0
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf NilleQ » 16. jan 2019, 12:40

gro71 skrev:
NilleQ skrev:Vi har Frida og dem skal i ikke vælge. Vi har intet problem med at de 2 selskaber slås mod hinanden og vi fik at vide, at det var fra gammel tid. Frida opfører sig bare rigtig dårligt og forsøger at kører deres kunder trætte og opgive sagerne.


Frida er ved at gå på røven...

Jeg har netop selv købt hus, og min advokat frarådede mig på det absolut kraftigste at tegne forsikring der. Eller, som hun sagde: "Du kan godt tegne ejerskifteforsikring hos dem, men så bliver det ikke mig, der berigtiger handlen".


Nej det er ikke Frida, det er dem de solgte forsikring for da vi købte. De sælger nu for nogle andre og det kan de fint blive ved med. Men det er dem der skadesbehandler og det synes jeg de er enormt dårlige til :wacko:
0
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: Ejerskifteforsikring

Indlægaf NilleQ » 16. jan 2019, 12:42

gro71 skrev:
IrmaPigen skrev:
gro71 skrev:
NilleQ skrev:Vi har Frida og dem skal i ikke vælge. Vi har intet problem med at de 2 selskaber slås mod hinanden og vi fik at vide, at det var fra gammel tid. Frida opfører sig bare rigtig dårligt og forsøger at kører deres kunder trætte og opgive sagerne.


Frida er ved at gå på røven...

Jeg har netop selv købt hus, og min advokat frarådede mig på det absolut kraftigste at tegne forsikring der. Eller, som hun sagde: "Du kan godt tegne ejerskifteforsikring hos dem, men så bliver det ikke mig, der berigtiger handlen".


Det synes jeg godt nok er dårlig rådgivning fra en advokat, og noget der tenderer til at være i strid med de advokatetiske regler.

Hun burde informere jer om de risici der er forbundet med det - og så lade jer selv træffe jeres eget valg på det oplyste grundlag.


Jeg tænker, at hun formulerede det sådan, fordi hun er en af mine kolleger, og fordi jeg kender hende rimelig godt... Hvorom alting er, så har jeg fuld tillid til hende. Hun er meget, meget dygtig på sit område.


Hun er da jeres advokat, så synes da det er super - ville i hvert fald håbe der var nogen der havde kunne advarer os. Det er ret kendt for dem der kender til ejerskifte, at Frida kører deres sager ret langt ud og de ofte kommer i ankenævnet.
0

Tilbage til "Bolig"