vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf missme » 23. dec 2017, 10:52

Vi skal have lavet nyt bryggers. Det er så småt, at jeg vi gerne vil have vaskemaskinen og tørretumbleren ud, og installeret det på badeværelset i stedet for. Men kan huske, at have hørt, at det ikke var godt at have vasketøj på badeværelset, da det var et fugtigt rum???

Er der nogle på debatten som har erfaringer med at have vasketøj og vaskemaskine på badeværelset?
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf Sophies-mor » 23. dec 2017, 10:59

Ja. Det fungerer fint.
Det havde vi i ...13 år i det gamle hus. Ingen problemer.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf Juki » 23. dec 2017, 11:05

Jeg har aldrig oplevet problemer med vasketøjet på badeværelset, eller hørt det kunne være et problem :gruble:

Jeg har en vasketøjskurv med vasketøj til at stå ovenpå vaskemaskinen, men det er måske anderledes hvis man bruger en lukket vasketøjskurv eller ikke lader vasketøjet tørre før det bliver lagt til vask?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf missme » 23. dec 2017, 11:14

Det lyder godt at i har haft det uden problemer, så tænker jeg også at det bliver løsningen for os :)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf Hunkat » 23. dec 2017, 11:22

Mon ikke der er tænkt mere på tøj som allerede er vådt, f.eks. håndklæder, eller at tørre tøj på badeværelset? Det sidste kan i hvert fald godt tage lang tid hvis man f.eks. har dårlig/ingen udsugning eller er flere som går i bad i løbet af dagen.

Ellers tænker jeg at I skal få en tørretumbler med aftræk fremfor kondens, den kondens jeg havde opvarmede rummet helt vildt og så kan jeg godt se det begynder at blive problematisk i et lille, fugtigt lokale.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf Filipai » 23. dec 2017, 13:10

Jeg havde vaskemaskine/tørretumbler kombi i min gamle lejlighed. Der var ingen problemer.

Havde også mit vasketøj hængende derude, men det var i en nybygget lejlighed hvor jeg kunne sætte godt med sug på udluftningen
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf girl_beat » 23. dec 2017, 13:22

Vi har vaskesøjle på badeværelset og bruger kun tumbleren til håndklæder og sengetøj. Resten af tøjet hænger til tørre udenfor året rundt. Har aldrig haft problemer med fugt :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf Studsgaard » 23. dec 2017, 13:54

Hunkat skrev:Mon ikke der er tænkt mere på tøj som allerede er vådt, f.eks. håndklæder, eller at tørre tøj på badeværelset? Det sidste kan i hvert fald godt tage lang tid hvis man f.eks. har dårlig/ingen udsugning eller er flere som går i bad i løbet af dagen.

Ellers tænker jeg at I skal få en tørretumbler med aftræk fremfor kondens, den kondens jeg havde opvarmede rummet helt vildt og så kan jeg godt se det begynder at blive problematisk i et lille, fugtigt lokale.

Vores den gamle kondenstørretumbler var også rigtig dårlig. Men vi har købt en ny. Den bliver ikke varm eller skaber fugt i rummet, samt den har en bedre energimærkning end alle de aftrækstumblere vi kikkede på.

Vi har vaskemaskine og tøretumbler på badeværelset. Det fungerer fint.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf Daine » 24. dec 2017, 09:09

Lemonella skrev:Vi har vaskemaskine og kondenstørretumbler på badeværelset og har haft det i over 10 år uden nogen problemer med fugt. Så det kan sagtens lade sig gøre. :)

Det havde jeg også, da jeg boede i lejlighed. No problem. Og min kondenstumbler er ikke ny :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf Annione » 24. dec 2017, 10:18

Vi har ikke tørretubler, men har vaskemaskine på badeværelset. Vi har ingen form for udsug eller nogen muligheder for udluftning på badeværelset, så jeg lufter meget ud i lejligheden, og der er altid tændt for gulvvarmen på badeværelset. Vi har ingen fugt i lejligheden.
0
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf Mariajensen83 » 24. dec 2017, 12:25

:blush2: Jeg må lige spørge om noget som måske er meget dumt - jeg har lige bestilt vaskemaskine og tørretumbler som skal stå ovenpå hinanden. Og det er først nu det slår mig, at nogen jo skal løfte den der tørretumbler. Hvordan dælen gør man det? Er den ikke mega tung?
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf Aquadorable » 24. dec 2017, 15:38

Mariajensen83 skrev::blush2: Jeg må lige spørge om noget som måske er meget dumt - jeg har lige bestilt vaskemaskine og tørretumbler som skal stå ovenpå hinanden. Og det er først nu det slår mig, at nogen jo skal løfte den der tørretumbler. Hvordan dælen gør man det? Er den ikke mega tung?


Jo, den vejer vel 50-70 kilo :D
1
K - 12.06.18 :love:
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: vasketøj og vaskesøjle på badeværelset - Anyone?

Indlægaf Mariajensen83 » 24. dec 2017, 20:45

Lisma skrev:
Mariajensen83 skrev::blush2: Jeg må lige spørge om noget som måske er meget dumt - jeg har lige bestilt vaskemaskine og tørretumbler som skal stå ovenpå hinanden. Og det er først nu det slår mig, at nogen jo skal løfte den der tørretumbler. Hvordan dælen gør man det? Er den ikke mega tung?

Jo, de er ret tunge. Det nemmeste er at åbne lågen og løfte den op med begge hænder fladt inde i tromlen (altså øverst i tromlen) og tippe den op over vaskemaskinen. Altså, at få en mand til det. :D Men på den måde mærkes vægten ikke helt så tung og den er også nemmere at bakse rundt med.


Haha, jeg tror også løsningen må være at få en mand eller to til det :-D
0

Tilbage til "Bolig"