Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 30. dec 2017, 19:51

MOGA skrev:Man har barnevognen stående inde (eller i hvert fald lunt og tørt), når den ikke er i brug. Selv om sommeren kan det jo blive ret køligt og fugtigt om natten.


Okay, jeg troede sådan set fint den bare kunne stå i et skur året rundt. Hos min far står barnevognen de har til børnebørn bare på deres overdækkede terrasse i læ. Det troede jeg sådan set var fint :genert:
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Aquadorable » 30. dec 2017, 20:05

Å
Filipai skrev:
MOGA skrev:Man har barnevognen stående inde (eller i hvert fald lunt og tørt), når den ikke er i brug. Selv om sommeren kan det jo blive ret køligt og fugtigt om natten.


Okay, jeg troede sådan set fint den bare kunne stå i et skur året rundt. Hos min far står barnevognen de har til børnebørn bare på deres overdækkede terrasse i læ. Det troede jeg sådan set var fint :genert:


Det er ikke helt uvæsentligt, at den kan stå varmt og tørt. Den kan blive jordslået i selve barnevognskassen af at stå fugtigt :)

Min mands bror og svigerinde har netop måtte skifte kassen, da den simpelthen blev helt sort indvendig.
2
K - 12.06.18 :love:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf MOGA » 30. dec 2017, 20:16

Filipai skrev:
MOGA skrev:Man har barnevognen stående inde (eller i hvert fald lunt og tørt), når den ikke er i brug. Selv om sommeren kan det jo blive ret køligt og fugtigt om natten.


Okay, jeg troede sådan set fint den bare kunne stå i et skur året rundt. Hos min far står barnevognen de har til børnebørn bare på deres overdækkede terrasse i læ. Det troede jeg sådan set var fint :genert:


Hvis man ikke har andre muligheder, er det jo sådan. Jeg ville bare syntes, at det var irriterende at skulle huske at tage madras og dyne ind hver dag, og alligevel leve med risikoen for en jordslået barnevogn. Især hvis jeg ret nemt kunne undgå det. Pladsen til barnevogn skal nok blive fyldt op senere hen af skoletasker, løbehjul osv.
3
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daybreak » 31. dec 2017, 12:37

Filipai skrev:
MOGA skrev:Man har barnevognen stående inde (eller i hvert fald lunt og tørt), når den ikke er i brug. Selv om sommeren kan det jo blive ret køligt og fugtigt om natten.


Okay, jeg troede sådan set fint den bare kunne stå i et skur året rundt. Hos min far står barnevognen de har til børnebørn bare på deres overdækkede terrasse i læ. Det troede jeg sådan set var fint :genert:


Vores har altid stået i et isoleret skur, og det har aldrig været et problem med fugt. Vi vippede bare lige madrassen på højkant efter dagens sidste lur, og tog dynen med ind. Intet problem. Her 5 år efter er den så god som ny.
1
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf TomKah » 31. dec 2017, 14:14

avdotja skrev:Der er ikke mulighed for at lade aktivitetsgangen munde ud i et lang smal gang, som gik helt hen til bryggerset? og så have alle tre værelser liggende ud mod væggen mod vest (under antagelse af at vest er venstre side)? Så der kommer 3 identiske værelser på rad og række, der alle ser ud/ligger som det på 13 m2? Eller bliver de for smalle?

Nu ved jeg ikke om det overhovedet er et problem i nye huse, men i gamle huse/lejligheder er det nogen gange ret let at høre når andre bruger et toilet som deler væg med det rum man befinder sig i.

Og så er jeg ikke klar over om I regner med hovedsaligt at bruge bryggerset som indgang/opbevaring af overtøj/sko, men ellers er det muligvis et problem med alle de døre i jeres entre. De tager rigtig meget plads. Umiddelbart ser det heller ikke ud som om der er (naturlig) plads til en barnevogn i hverken bryggers eller entre? I fald man påtænker at have sådan en indenfor nu og da, er det måske meget rart at den ikke skal slæbes hele vejen ind i køkkenet med dens beskidte hjul?

EDIT: Wow - jeg lyder negativ :nerve: Men det er altså ment som brugbare indput :genert:


Jeg synes det er en genial ide med at lave en baggang på den måde og nedlægge det ene toilet i samme ombæring.

Vi har to badeværelser + gæstetoilet og jeg ville helst være fri for det ekstra toilet. I vores hus giver indretningen desværre ikke rigtig mening ift at gøre det for vi har sådan en 70'er pistolgang.

Jeg ville også til hver en tid vælge at have plads til barnevognen indenfor. Jeg ved godt at man godt kan leve uden, men jeg ville langt hellere have plads til barnevogn indenfor end ekstra toilet. Vi har skur og carport, men vores barnevogn har altid stået inde. Vi har 3 børn, så det er nok sammenlagt 9 ud af 12 år vi har haft vognen i brug, mens vi har boet her. Vores klapvogn har stået ude og er blevet jordslået.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 6. jan 2018, 17:13

Vi har forøvrigt fået første udkast af plantegning fra Lind & Risør. Det er helt hul i hovedet, og jeg hader omtrent alt de har lavet, de har på ingen måde lyttet til vores krav og ønsker, og der mangler f.eks indgang fra carport og et værelse. Det var en kæmpe mavepuster, og det bærer lidt bræg af at de er løbet tør for plads i forhold til at vi sagde vi gerne ville holde os på de 190 kvm. Vi har ikke hørt tilbage fra dem selvom vi skrev i torsdags. Såfremt alle vores ønsker ikke kan være på 190 kvm (hvilket de altså burde :P ) Så må vi se hvad der kan spares på som kan give os nogle ekstra kvm.
Hakket til carporten koster f.eks omkring 20.000 ekstra, og det er ikke et must for os at have.

Men øv hvor er jeg skuffet! Så meget at jeg ikke har lyst til at flashe tegningen herinde, fordi det simpelthen gør mig helt arrig :genert:
2
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 6. jan 2018, 17:47

Hvor er det irriterende, Filipai! Men må vi ikke godt se tegningen alligevel? :genert:
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2018, 18:37

Når du fik plads til det hele så bør de også kunne! De burde sgu kunne få det hele arrangeret endnu smartere. Jeg ville også gerne se deres tegning, så kan vi jo give dig ret i at de er nogle klaphatte :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 6. jan 2018, 19:02

godtnavn skrev:Når du fik plads til det hele så bør de også kunne! De burde sgu kunne få det hele arrangeret endnu smartere. Jeg ville også gerne se deres tegning, så kan vi jo give dig ret i at de er nogle klaphatte :)


"Min" tegning er alt at dømme alt for stor. Vores byggeleder eller hvad han hedder sagde ellers at den kun var 3 kvm for stor, men når jeg taster og regner igennem er det jeg har tegnet 10 kvm for stort. Men når jeg googler plantegninger fra andre husfirmaer, så kan alt fint være der ved de omkring 190 kvm +/- lidt.

Ej men jeg bliver helt vildt skuffet helt nede i mavsen hver gang jeg skal tage stilling til den plantegning. Lidt derfor jeg ikke flasher. For så kommer i med søde velmenende kommentarer, og jeg hader ALT ved det hus. Så de eneste kommentarer man har brug for at høre er at arkitekten slet ikke har lyttet :D
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Artem » 6. jan 2018, 19:03

Jeg kunne på sin vis godt få helt lyst til at tegne et forslag, men det ville kræve at jeg vidste mere, med hvor vejen er, hvordan huset lille i forhold til solen, ja og på grunden osv... Der er mange ting man skal tage hensyn til.
Håber i finder en løsning ;)
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 6. jan 2018, 19:06

Nå. Here goes. Nogle af de helt væsentlige problemer er:
Manglende værelse
Ingen indgang fra carport
Walk-in som vi havde nogle helt specifikke mål på og vi sagde var helt ufravigeligt- er sjovt nok ikke de mål
Manglende badekar
Idiotisk depotrum.
En stue der er alt alt for stor i forhold til vores disponering og ønsker, og som skal indrettes med møbler midt i rummen
Det faktum at man skal gå igennem aktivitets/roderummet for at komme ind til stue og køkken.

Jeg er så sur og skuffet, altså jeg føler slet ikke at det ligner noget nær det vi har ønsket. Lige nu har jeg slet ikke lyst til at smide over 2 millioner i deres retning. Men jeg skal nok blive god igen :genert:

Screen Shot 2018-01-06 at 20.02.54.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daybreak » 6. jan 2018, 19:09

Ææææv. Det er bare så træls, når noget man har set frem til skuffer så meget.

Håber I får en god dialog med dem, så du kan få dit drømmehus.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 6. jan 2018, 19:10

Artem skrev:Jeg kunne på sin vis godt få helt lyst til at tegne et forslag, men det ville kræve at jeg vidste mere, med hvor vejen er, hvordan huset lille i forhold til solen, ja og på grunden osv... Der er mange ting man skal tage hensyn til.
Håber i finder en løsning ;)


Du må meget gerne prøve at tegne. Der er kompas på plantegning, men altså huset skal ligge parallelt med vejen. Grunden er 25 meter bred, og der skal være 2,5 meter til skel, og 0,5 meters udhæng på hver side af huset, så huset må være 19 meter bredt. Og inder kvadratmeter uden vægge eller noget skal ende på de omkring 160-165 kvm for at de passer med pladsen når væggene kommer :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2018, 19:32

Synes der er meget mærkeligt ved det tegning, selv hvis I ikke havde haft en masse ønsker der ikke var opfyldt ville jeg synes den var mærkelig. Indgangen og ruten ind i huset ser mærkelig ud.

Depotrummet er da også rigeligt stort i forhold til jeres ønsker? Der kan spares lidt, og så synes jeg der er meget gang-spildplads, der må også kunne tages lidt til et ekstra værelse.

Det må de altså kunne gøre bedre!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 6. jan 2018, 22:13

Hvis der er nogen der føler for at sætte streger, og se om de kan gøre det bedre end arkitekten (hint hint, det kan I) så har jeg lavet noget udarbejdelser af nogle omrids som vores hus kunne se ud. Det kunne også være andre former, eneste rigtige restriktion er at huset må være 19 meter bredt, og baghaven er ligesom nedenunder bygningen, og det er her solen er på hele dagen, så kæmpe vinkler vil være lidt ærgerligt :D

Edit: Indkørslen må både gerne være i højre og venstre side, vi vil bare meget gerne have indgang direkte fra en carport :)
Screen Shot 2018-01-06 at 23.10.47.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Filipai 7. jan 2018, 12:12, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Bolig"