Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7776

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 15. jan 2018, 10:20

Ficus skrev:Jeg har gemt det samme billede på pinterest :-D Vi skal lave entre her i foråret.

De steder hvor jeg kommer, hvor der er 2 indgange, der bruger man mest entréen, når det er sådan en med plads til sko og overtøj og brygggerset mere er vaskemaskiner og sådan.
Kan komme på 2 huse, med to indgange, hvor vi bruger bryggerset/anden indgang: 1 hvor at bryggersdøren er omkring 4 meter tættere på indkørsel/adgang til grunden og så hos mine forældre, hvor vi som regel går ind ad havedøren, direkte i køkkenet, mest fordi det er tættest på der vi parkerer og vi har barnevogn, som står i haven. Hvis det er folk der kommer der tit bruger de haven, hvis det er fremmede eller alm gæster bruger de entréen.


Sig lige til hvis du lurer præcis hvilke moduler hun har brugt. Kan se det er ikeas køkkenskabe, men kan ikke få målene til at gå op :D
Men har gemt MANGE af sådan nogle billeder. For nogle måneder tilbage havde jeg 8 bryllupsboards, nu er det 8 boards vedrørende huset :D
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Ficus » 15. jan 2018, 10:26

Er ikke kommet så langt, men jeg tænkte godt at jeg ikke kunne mindes at have set moduler der passede, da vi kiggede på køkkener i efteråret :D Min første indskydelse var at tage billedet med ud til en køkkenplanlægger.

Jeg har “kun” 5 husboards og 7 til bryllup. Men vi planlægger heller ikke rigtig bryllup endnu, kan bare godt lide at være forberedt :-D
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8729
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7203

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Artem » 15. jan 2018, 15:46

Filipai skrev:
Artem skrev:Ja så må vi håbe han kan komme på en bedre løsning. ;)

Med hensyn til den jordflytning, der er det nu kommunen der står for det. Hvis man har jordprøver og ved hvor man vil køre jorden hen til en godkendt modtager, så plejer det at gå meget hurtigt med en jordflytningstilladelse. Hvor vi taler om et par dage, og her i min kommune er det normalt inden for samme dag. Der er jo ingen grund til at trække det ud, og er en god erhvervsservice.
Ellers findes der også jordhoteller, som har tilladelse til at modtage forurenet jord direkte uden kommunens tilladelse. (kender alt til det, da jeg tidligere har stået for sådan et jordhotel)
Men ok ved godt i ikke har travlt. Det lyder bare mærkeligt at det skal gå så langsomt, og specielt nu her om vinteren hvor der ikke er så meget at lave.

Hvad er det ellers for et tegneprogram du bruger?


Der står oplyst flere steder at det er regionen, og det fortæller miljøfirmaet også, så det tror jeg nu helt bestemt de har ret i.Og det siger google også.
Det er et program der hedder Live Home 3d, det fungerer utroligt godt :)

Som en mand der har lavet omkring 1000 jordflytninger i 10 forskellige kommuner. Ved jeg at det er kommunen der står for det. Er en af de ting der blev ændret med kommunalreformen.
Men amterne stod tidligere for det, og jeres grund er sikkert blevet kortlagt den gang amterne stod for det.
Dog har regionerne det overordnede ansvar, hvor kommunerne rapporterer til dem.
Men som almindelig borger, entreprenør, og miljøfirmaet der er det kommunen man samarbejder med. Er faktisk kun ved råstofgrave man skal have fat i regionen.

Ok ser da ud til at være et rimelig godt program. Jeg er jo kun vandt til Autocad og nogle gis programmer.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7776

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 15. jan 2018, 16:02

Artem skrev:
Filipai skrev:
Artem skrev:Ja så må vi håbe han kan komme på en bedre løsning. ;)

Med hensyn til den jordflytning, der er det nu kommunen der står for det. Hvis man har jordprøver og ved hvor man vil køre jorden hen til en godkendt modtager, så plejer det at gå meget hurtigt med en jordflytningstilladelse. Hvor vi taler om et par dage, og her i min kommune er det normalt inden for samme dag. Der er jo ingen grund til at trække det ud, og er en god erhvervsservice.
Ellers findes der også jordhoteller, som har tilladelse til at modtage forurenet jord direkte uden kommunens tilladelse. (kender alt til det, da jeg tidligere har stået for sådan et jordhotel)
Men ok ved godt i ikke har travlt. Det lyder bare mærkeligt at det skal gå så langsomt, og specielt nu her om vinteren hvor der ikke er så meget at lave.

Hvad er det ellers for et tegneprogram du bruger?


Der står oplyst flere steder at det er regionen, og det fortæller miljøfirmaet også, så det tror jeg nu helt bestemt de har ret i.Og det siger google også.
Det er et program der hedder Live Home 3d, det fungerer utroligt godt :)

Som en mand der har lavet omkring 1000 jordflytninger i 10 forskellige kommuner. Ved jeg at det er kommunen der står for det. Er en af de ting der blev ændret med kommunalreformen.
Men amterne stod tidligere for det, og jeres grund er sikkert blevet kortlagt den gang amterne stod for det.
Dog har regionerne det overordnede ansvar, hvor kommunerne rapporterer til dem.
Men som almindelig borger, entreprenør, og miljøfirmaet der er det kommunen man samarbejder med. Er faktisk kun ved råstofgrave man skal have fat i regionen.

Ok ser da ud til at være et rimelig godt program. Jeg er jo kun vandt til Autocad og nogle gis programmer.

den er ikke kortlagt, vi opdagede forureningen, vi skal opnå udgået før kortlægning status
0
TomKah
Indlæg: 4198
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf TomKah » 15. jan 2018, 19:25

Filipai skrev:
Hunkat skrev:Mine forældre har hus med to indgange, og jeg tror seriøst aldrig den "rigtige" indgang har været i brug, kun den i bryggerset bliver brugt. Det er jo der man kan hænge overtøj og stille sko, så hvorfor skulle man vade gennem huset med sine sko i hånden fordi man kom ind et forkert sted? :D


Det er sjovt med forskellen. I mit barndomshjem havde vi 2 indgange, og brugte altid den til entreen, pånær når vi havde været i haven.
Naboen med ens hus brugte konsekvent bryggers døren. Tror aldrig den anden er blevet brugt.

Hos mine forældre går jeg nok ind ad entre døren 90% af gangene.
Nu tror jeg også det bliver lidt anderledes hos os, og der kommer i hvert fald knagerækker og skostativer i entreen også, og så vil vi også have kattebakker i bryggerset.

Har gemt sådan noget som det her på pinterest, som jeg god gad have noget ala i entreen.
Billede


Hold nu op det ser lækkert ud. Vores er ekstremt overfyldt og mikrolille. Men hvor er alle de tusind jakker og flyverdragter henne?

Vi bruger begge indgange i vores hus i øvrigt. Men i det daglige bruger vi den alm entre fordi den ligger tættest på carporten.
I mit barndomshjem havde vi bryggers og entrédøren lige ved siden af hinanden. Vi brugte det som det var tiltænkt. Bryggers i hverdagen og entrédøren til gæster.
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Ficus » 15. jan 2018, 19:44

Rikke skrev:De der moduler ligner VALJE serien - som ikke sælges længere. Nu hedder den EKET :)


På bloggen, eller måske var det kommentarsporet, stod der bare at det var køkkenelementer :gruble: er EKET ikke mere bogkasser? (Uden at åbne IKEA hjemmesiden, så husker måske forkert. Dem der fåes i orange.)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7776

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 15. jan 2018, 19:52

Ficus skrev:
Rikke skrev:De der moduler ligner VALJE serien - som ikke sælges længere. Nu hedder den EKET :)


På bloggen, eller måske var det kommentarsporet, stod der bare at det var køkkenelementer :gruble: er EKET ikke mere bogkasser? (Uden at åbne IKEA hjemmesiden, så husker måske forkert. Dem der fåes i orange.)


Hun skriver som Ficus siger at det er Method køkken elementer. Men kan stadig ikke helt få målene til at passe
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7776

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 15. jan 2018, 19:52

TomKah skrev:
Hold nu op det ser lækkert ud. Vores er ekstremt overfyldt og mikrolille. Men hvor er alle de tusind jakker og flyverdragter henne?

Vi bruger begge indgange i vores hus i øvrigt. Men i det daglige bruger vi den alm entre fordi den ligger tættest på carporten.
I mit barndomshjem havde vi bryggers og entrédøren lige ved siden af hinanden. Vi brugte det som det var tiltænkt. Bryggers i hverdagen og entrédøren til gæster.

Der er også planer om et stort skab og knagerækker i bryggers, så man kan pakke sådan noget ad vejen der.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7776

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 15. jan 2018, 20:23

Rikke skrev:
Lisma skrev:Jeg synes også at det ligner det gamle Metod system. Måske passer målene ikke fordi de ændrede det for nogle år siden? :gruble: Det kunne også ligne Valje, men dem mener jeg ikke at man kunne sætte sammen på den måde og få sokkel til osv.

Det kunne/kan man nu godt :) Måske er det HÖRDA?


Kunne godt være 2 HÖRDA oven på hinanden som det miderste. Og så har de måske selv lavet en sokkel, og også en plade ovenpå. Men det ligner bare ikke at der er 2 hylder ovenpå hinanden i midten
0
avdotja
Indlæg: 4943
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14761

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf avdotja » 15. jan 2018, 21:09

En bemærkning angående aktivitetsværelset: Man risikerer ikke - når det trods alt har en forholdsvis beskeden størrelse og ligger som det gør - at det reelt kommer til at fungere som en gang med lidt opbevaring?

På den/de første plantegning(er) du viste, mener jeg det var lidt større og lå mere integreret i opholdsafdelingen; så der virkede det egentlig som en fin ide - en form for udviddet og inkluderende børneværelse. Men i den nuværende udformning, ville jeg (hvis det altså var mig som var den kommende husejer) være bekymret for om kvadratmeterne var bedre brugt andre steder?
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7776

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 15. jan 2018, 21:11

Nå. Men noget som er meget sjovere end irriterende forsinkelser og dårlige plantegninger. Indretning!
Noget jeg også glæder mig utroligt meget til er viktualierummet. Jeg er jo mega fødevarenørd, og har brug for plads til alle mine maskiner. Ud over det er planen at vi, på sigt, skal have nytte have, så der skal være plads til syltede ting, og friske råvarer også.
Planen er et Ivar system, og så med 2 trådkurve systemer og en bordplade oven på dem, der så er dybe nok til at have maskiner stående på sig.
Det vil jeg male gråt så det bliver lækkert at se på, og så med plads til masser af beholdere og vin :P

Screen Shot 2018-01-15 at 22.11.04.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Neenah » 15. jan 2018, 21:18

Har du set det første afsnit af DR-serien "Fra boligdrøm til virkelighed"? De bygger nemlig et vildt fedt hus, som har en del af de ting, du efterspørger. Tænker det kunne give lidt inspiration :kys: (og så har de det lækreste køkken)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7776

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 15. jan 2018, 21:19

Neenah skrev:Har du set det første afsnit af DR-serien "Fra boligdrøm til virkelighed"? De bygger nemlig et vildt fedt hus, som har en del af de ting, du efterspørger. Tænker det kunne give lidt inspiration :kys: (og så har de det lækreste køkken)


Nej det har jeg ikke. Det må jeg straks finde. Tak :kys:
0
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daybreak » 16. jan 2018, 07:10

Filipai skrev:Nå. Men noget som er meget sjovere end irriterende forsinkelser og dårlige plantegninger. Indretning!
Noget jeg også glæder mig utroligt meget til er viktualierummet. Jeg er jo mega fødevarenørd, og har brug for plads til alle mine maskiner. Ud over det er planen at vi, på sigt, skal have nytte have, så der skal være plads til syltede ting, og friske råvarer også.
Planen er et Ivar system, og så med 2 trådkurve systemer og en bordplade oven på dem, der så er dybe nok til at have maskiner stående på sig.
Det vil jeg male gråt så det bliver lækkert at se på, og så med plads til masser af beholdere og vin :P

Screen Shot 2018-01-15 at 22.11.04.jpg


Mit viktualierum er nærmest mit yndlingsrum :genert:
Jeg forstår ikke at man i så mange år nedlagde dem. Det er et fantastisk rum til alt det du beskriver.

Vores er slet ikke indrettet så pænt som de billeder du viser, selvom jeg ville have elsket det. Men på trods af det er det altså fantastisk.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7776

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 16. jan 2018, 11:32

Daybreak skrev:
Mit viktualierum er nærmest mit yndlingsrum :genert:
Jeg forstår ikke at man i så mange år nedlagde dem. Det er et fantastisk rum til alt det du beskriver.

Vores er slet ikke indrettet så pænt som de billeder du viser, selvom jeg ville have elsket det. Men på trods af det er det altså fantastisk.


Min far, som lige har bygget hus, er også en kende misundelig over det. De droppede det, fordi de tænkte det var overflødigt, og nu føler han faktisk han mangler det. Den fejl laver jeg ikke :D
Jeg håber at det faktum at det ser pænt og velindrettet ud, kan få mig til at holde orden. Jeg er det vilde rodehoved, og vi prøver at bygge huset efter mantraet at ALT skal have en plads, og så igang med dymomaskinen :P
1

Tilbage til "Bolig"