Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2018, 07:28

Filipai skrev:
Pandesteg skrev:Hvad endte I egentlig på mht. køkkenbordplade? Vi er meget i tvivl, massivt træ er jo superflot, men jeg ved af erfaring, at vi ikke er særlig gode til at pleje og holde en bordplade af træ. Men er bange for, at laminat hurtigt bliver træls at se på.



Vi har valgt laminat, det har vi i vores lejlighed, og det er simpelthen så nemt at holde pænt. I vores nuværende har vi en der ligner træ, og vi kommer til at vælge en der ligner beton nu. Reelt set ville vi gerne have haft en i sten, men til en merpris på 140.000 så blev den droppet :D
Da vi skal have (laminat) plankegulve, og bordpladen kommer til at røre gulvet, ville vi gerne gå i en anden retning så to forskellige typer kunstigt træ ikke clashede med hinanden.

Screen Shot 2018-09-05 at 09.20.48.jpg


Tak :gogo: Det er også virkelig flot med den bordplade. Manden vil dog gerne have en mørk bordplade hjemme hos os. Var det Kvik I skulle have køkken fra?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. sep 2018, 07:30

Typisk nok så vi på huse i weekenden i Ringsted, men der var projektet at finde ud af om vi skulle have loft til kip.

Nu ser vi så at en af de mursten vi faktisk kan få til prisen, og til en fornuftig leveringstid var dernede, altså et af de huse vi var inde i havde den sten, og vi skænkede den ikke en tanke, men sådan er det ofte, det er kun de ting vi virkeligt ikke kan lide vi lægger mærke til, medmindre vi reelt har sat os for dagen at det er det vi kigger efter.

Det er den mursten der hedder Antibes
Den har et rent fint spil med grå hjørner, som ret sikkert ville stå pænt til grå vinduer

Antibes.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. sep 2018, 07:33

Pandesteg skrev:

Tak :gogo: Det er også virkelig flot med den bordplade. Manden vil dog gerne have en mørk bordplade hjemme hos os. Var det Kvik I skulle have køkken fra?


Ja, vi er helt vilde med at der er lav sokkel, og muligheden for at få ekstra dybe skuffer, ekstra skabsplads er et kæmpe plus :D . Og så kender vi flere med kvik-køkkener som holder sig mega pænt. Og så er det selvfølgelig bonus at man har en af landets dygtigeste kvik-montører i familien, så vi ved det bliver sat pænt op.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf TinaW » 5. sep 2018, 07:41

Filipai skrev:
Pandesteg skrev:Hvad endte I egentlig på mht. køkkenbordplade? Vi er meget i tvivl, massivt træ er jo superflot, men jeg ved af erfaring, at vi ikke er særlig gode til at pleje og holde en bordplade af træ. Men er bange for, at laminat hurtigt bliver træls at se på.



Vi har valgt laminat, det har vi i vores lejlighed, og det er simpelthen så nemt at holde pænt. I vores nuværende har vi en der ligner træ, og vi kommer til at vælge en der ligner beton nu. Reelt set ville vi gerne have haft en i sten, men til en merpris på 140.000 så blev den droppet :D
Da vi skal have (laminat) plankegulve, og bordpladen kommer til at røre gulvet, ville vi gerne gå i en anden retning så to forskellige typer kunstigt træ ikke clashede med hinanden.

Screen Shot 2018-09-05 at 09.20.48.jpg


Vores bordplade er også laminat, der ligner noget granitsten. Vi skal have korkgulv, så som Filipai, valgte vi bevidst noget der ikke skulle ligne træ.
Men de havde nogle ret flotte meget træ lignende, så skulle vi have haft klinker på gulvet, havde vi valgt sådan en.
1
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fru.skruk » 5. sep 2018, 07:50

Jeg har lidt svært ved at se forskellen på din plan og den der ikke er lige i øjet fra byggefirmaet. Vil du prøve at guide mig igennem forskellene. Jeg er nemlig dybt fascineret af, at du i den grad kan holde tungen lige i munden, fokus og holde fast i dig selv i hele dette projekt :genert:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. sep 2018, 07:58

Fru.skruk skrev:Jeg har lidt svært ved at se forskellen på din plan og den der ikke er lige i øjet fra byggefirmaet. Vil du prøve at guide mig igennem forskellene. Jeg er nemlig dybt fascineret af, at du i den grad kan holde tungen lige i munden, fokus og holde fast i dig selv i hele dette projekt :genert:


Haha, jeg tror at når man har tegnet det fra bunden, så ser man lynhurtigt forandringerne, ingen andre kan se dem heller når de bare får planen.

Først og fremmest er det walk-in og badeværelse, der er rykket rundt på skabene, og det var for at vise os at man kunne gøre det sådan, for at undgå hjørneskabe, for dem fandt mange dumme. Vi vil dog meget gerne udnytte hjørnerne, og kan også bedre lidt badeværelsesløsningen hvor der er helt åben til brus som vidst på billedet her, og det er fordi vi skal have lavet noget vildt fedt på det badeværelse, som jeg nok skal vende tilbage til, og der skal vi helst have udsyn til hele væggen uden nogle brusevinger og skabe foran :D

Så er der noget med proportionerne i bryggerset hvor de har rykket en smule rundt, og det skal lige tweakes lidt. De har nemlig også gjort køkkenet 20 cm mindre på hver udstikker/bordplade, og det vil vi helst undgå.
Generelt har jeg også en laaang liste med ting vi tjekker op på hver gang. Vi ved nemlig hvilke ting der skal være plads til, og det kontrollerer vi hver gang der er ændringer på tegningen om der stadig er.

Screen Shot 2018-09-05 at 09.54.56.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 5. sep 2018, 12:03

Filipai skrev:
Pandesteg skrev:

Tak :gogo: Det er også virkelig flot med den bordplade. Manden vil dog gerne have en mørk bordplade hjemme hos os. Var det Kvik I skulle have køkken fra?


Ja, vi er helt vilde med at der er lav sokkel, og muligheden for at få ekstra dybe skuffer, ekstra skabsplads er et kæmpe plus :D . Og så kender vi flere med kvik-køkkener som holder sig mega pænt. Og så er det selvfølgelig bonus at man har en af landets dygtigeste kvik-montører i familien, så vi ved det bliver sat pænt op.


Jeg kan simpelthen ikke huske, om jeg allerede har nævnt det i tråden, men vi har netop et Kvik-køkken med XXL-elementer på den ene længe, og det er MEGA lækkert! Ekstra bordplads og virkelig meget ekstra skuffeplads. Det står i øvrigt snorlige og flot stadigvæk; vi har ingen problemer haft med kvaliteten overhovedet (det er så også kun knap 2 år gammelt, men hvis det var noget værre juks, havde vi nok oplevet det nu).
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 6. sep 2018, 16:48

Så er der kommet rettelser fra firmaet, der er stadig en lille smule der skal ændres, og de fleste ville nok ikke spotte det alligevel. Vi kommer nok til at ændre en del gange i den næste måned. MEN de er nok færdige til at der kan sættes igang, og vi skal derfor op og skrive under på mandag :banan:

Jeg plejer altid at forhandle i sådan nogle ting her, men denne gang har jeg ikke forhandlet om noget andet end at få lov til at undgå de pristigninger på 150.000 som trådte i kraft pr 1.8.18. På sin vis er det jo en fin besparelse, men på den anden side føles det ikke som noget som helst, fordi det jo ikke er en rabat :D
Jeg tænker at når først der er underskrevet, så er det for sent at forhandle om ekstra ting i tilvalg og sådan. Jeg synes dog helt reelt ikke at de har været urimelige i prisen, så jeg tror vi bare satser på det gode samarbejde, fremfor at jeg lige skal presse et par 1000 ud af dem.
5
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 7. sep 2018, 14:07

Jeg snakker lidt videre :D

Grunden til at vi ikke vil have den store væg skjult for meget, er fordi vi skal have en fed fed hylde, og flotte fliser, som vi nødig vil have gemt væg bag møbler og mur.


Hylden bliver lige over 3 meter, og kommer til at være hele væggens bredde, kun opdelt af en "vinge" mellem bruser og bad
Udover det så skal vi have sildebensmønster i hvid i hele bruseren og op ad badekar og op til hylden over badekaret.
Billede
Billede
8
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Sof » 7. sep 2018, 14:18

Det bliver virkelig fint, tror jeg!
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 22. sep 2018, 17:02

Så har vi valgt fliser.

Gulvene i bryggers, entre og de 3 bad/toiletter bliver 60*60 cm i et lidt betonagtigt look og med grå fuge.
Væggene bag badekar og i brusekabinerne bliver i 6*25 cm i sildebensmønster i en mat hvid flise og med hvid fuge.

Den hvide kline er omtrent den samme som den i forrige indlæg, de havde den kun udstillet som en stor væg i forskellige farver, og det giver ikke meget udtryk for hvad vi skal have.
Så må vi håbe det bliver godt, ellers kan min mand skyde skylden på mig med sildebensfliserne og jeg kan kan skyde på ham med gulvet :D Især gulvene er jeg spændt på, fordi de har en den spil i.
Gulvflise.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. sep 2018, 14:58

Og jeg snakker videre med mig selv :D ved godt det spændende først rigtigt begynder når huset kommer op.
Men banken er gået med til det endelige projekt :banan: det er 300.000 højere end vores aller første udkast, med hus på 172 kvm uden nogle tilvalg . Så det er skide godt de er med, og at vi stadig har rigeligt med luft i økonomien. Vi vil dog stadig gerne selv smide 20% i udbetaling, så vi skal lige have sparet yderligere 60.000 kr op, udover det beløb vi i forvejen skulle spare op. Så vi håber kan klare det, men nu må vi se, vi gider ikke køre helt sure i det, og min søde kære far har tilbudt os at låne de ekstra penge hvis det er.

Men det der med at købe nye lækre (designer) møbler som jeg kan se mange af dem jeg følger på Instagram gør, det bliver det ikke til. Godt at vi har rigeligt med møbler :genert:

Apropo Instagram tror jeg at vi også opretter sådan en, også for at vi har et sted der er nemt at dokumentere så vi efterfølgende kan se tilbage på det
7
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf avdotja » 28. sep 2018, 15:08

Altså, jeg håber godt nok ikke det der insta-pjat betyder at der ikke kommer billeder her i tråden :sur: :devil:
4
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. sep 2018, 15:54

avdotja skrev:Altså, jeg håber godt nok ikke det der insta-pjat betyder at der ikke kommer billeder her i tråden :sur: :devil:


Haha jeg loover at debatten får alt det bedste :D
5
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Sof » 28. sep 2018, 16:39

Tror jeg følger 5-6 igangværende husprojekter (både renovering og nybyg) på Instagram lige nu. Det er mine favoritter :genert: Bruger det lidt som inspiration til fremtidig husbyggerdrømme.
0

Tilbage til "Bolig"