Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. maj 2019, 19:19

En måned tilbage agtigt... Og min store tjekliste er startet. Vil gerne have fundet lamper og gardiner inden vi flytter ind, selvom det er sommer, er det bare rart at kunne få lys... og få dækket sollys ude :D

Vi mangler først og fremmest lamper til entre, bryggers, gæstetoilet (2 kvm) walk in closet.

Især entre og gæstetoilet synes jeg er svær. Hvad har i andre i entre? Vi kommer fra et hjem med spots, men det fravalgte vi grundet loftlem (som byggefirmaet så alligevel valgte at rykke uden samtykke :rulle: )

Screen Shot 2019-05-28 at 21.18.30.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. maj 2019, 20:28

Trappestige skrev:Jeg synes også at lamper til entré er det allersværeste at finde. Jeg har spots, men også et lampeudtag midt i den ene række af spot i det lange led af min L-gang. Jeg havde købt en Kartell Gé i krom til at hænge der, men hoveddøren åbnede op i, så det duede ikke. Jeg er endt med en Fuga fra IKEA, fordi man aldrig kan få lys nok i en entré, så det var rart med to spots mere. Ikke den kønneste, men dejlig diskret.


Ja det er nemlig det, lys er vigtigt, jeg er bare ikke særligt meget til sådan industrielle spots løsninger, hvilket bare gør det ekstra svært :D
Og en stor lampeskærmsløsning dur heller ikke rigtigt grundet dør og låger på det skab vi får derude, og så er der også "kun" 2.5 meter til loftet, så man må heller ikke føle der bliver vildt lav til loftet.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Sof » 28. maj 2019, 20:32

Hvor højt er der til loftet?

Vores entre er nogenlunde samme størrelse, en smule kortere. Vi har 2 opal kugleformede loftslamper, mener de er fra Ilva. Måske omkring 25 i diameter. De giver meget, men dejlig blødt lys.
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Sof » 28. maj 2019, 20:38

Gættede rigtigt, de er 25 cm og er denne model, men noget lign. kan fåes i alle prisklasser og fra mange mærker.

D1A9AFAA-BD93-4E79-8EAB-5833716F73B0.jpeg


I vores fordelingsgang, hvor der er virkelig mange døre, uden så meget mening i hvilken vej de åbner, har vi Nordlux Alba, de lyser også godt op. Vi har 3 på de 8 meter gangen er.

A2219C69-FE52-43F8-BBC0-DBECD78E5F53.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. maj 2019, 21:02

Sof skrev:Hvor højt er der til loftet?

Vores entre er nogenlunde samme størrelse, en smule kortere. Vi har 2 opal kugleformede loftslamper, mener de er fra Ilva. Måske omkring 25 i diameter. De giver meget, men dejlig blødt lys.


Har du billede eller link, det lyder meget passende :D

2,5 meter får vi :)

Edit: så lige din næste post, de er sindsygt fine ! Den anden lampe har vi faktisk haft kigget på til bryggers, den er endda gemt på min pinterest :D
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Zonta » 29. maj 2019, 06:05

Jeg ville helt klart gå efter en plafond i gangen. Vi har sådan nogle glas"skåle" i mangel af bedre forklaring. De hang i huset da vi købte det - de er enkle og ikke-gyselige og giver et meget fint lys.

Til badeværelset kunne I overveje en lille pendel eller to i det ene hjørne. I kunne også overveje lys over eller ved siden af spejlet :)
0
J, juli 2018.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf JoyNips » 29. maj 2019, 10:55

Filipai skrev:En måned tilbage agtigt... Og min store tjekliste er startet. Vil gerne have fundet lamper og gardiner inden vi flytter ind, selvom det er sommer, er det bare rart at kunne få lys... og få dækket sollys ude :D

Vi mangler først og fremmest lamper til entre, bryggers, gæstetoilet (2 kvm) walk in closet.

Især entre og gæstetoilet synes jeg er svær. Hvad har i andre i entre? Vi kommer fra et hjem med spots, men det fravalgte vi grundet loftlem (som byggefirmaet så alligevel valgte at rykke uden samtykke :rulle: )

Screen Shot 2019-05-28 at 21.18.30.jpg


Har du tænkt i væglamper i entre istedet for loftslamper?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 29. maj 2019, 14:36

JoyNips skrev:
Filipai skrev:En måned tilbage agtigt... Og min store tjekliste er startet. Vil gerne have fundet lamper og gardiner inden vi flytter ind, selvom det er sommer, er det bare rart at kunne få lys... og få dækket sollys ude :D

Vi mangler først og fremmest lamper til entre, bryggers, gæstetoilet (2 kvm) walk in closet.

Især entre og gæstetoilet synes jeg er svær. Hvad har i andre i entre? Vi kommer fra et hjem med spots, men det fravalgte vi grundet loftlem (som byggefirmaet så alligevel valgte at rykke uden samtykke :rulle: )

Screen Shot 2019-05-28 at 21.18.30.jpg


Har du tænkt i væglamper i entre istedet for loftslamper?


Nej, det kunne potentielt godt være en mulighed ude på toilettet. Kan det godt gøre det ud i stedet for en loftlampe? Har bare altid tænkt på det, som mere hyggebelysning :D
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf JoyNips » 29. maj 2019, 17:40

Filipai skrev:
JoyNips skrev:
Filipai skrev:En måned tilbage agtigt... Og min store tjekliste er startet. Vil gerne have fundet lamper og gardiner inden vi flytter ind, selvom det er sommer, er det bare rart at kunne få lys... og få dækket sollys ude :D

Vi mangler først og fremmest lamper til entre, bryggers, gæstetoilet (2 kvm) walk in closet.

Især entre og gæstetoilet synes jeg er svær. Hvad har i andre i entre? Vi kommer fra et hjem med spots, men det fravalgte vi grundet loftlem (som byggefirmaet så alligevel valgte at rykke uden samtykke :rulle: )

Screen Shot 2019-05-28 at 21.18.30.jpg


Har du tænkt i væglamper i entre istedet for loftslamper?


Nej, det kunne potentielt godt være en mulighed ude på toilettet. Kan det godt gøre det ud i stedet for en loftlampe? Har bare altid tænkt på det, som mere hyggebelysning :D


Det kan være begge dele. Vores giver en del lys.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Aquadorable » 3. jun 2019, 09:49

Vi har et spejl med indbygget lys i til badeværelset. Da vi bestilte det, tænkte jeg, at det slet ikke ville kunne lyse badeværelset op. Men det giver simpelthen bare SÅ godt et lys, ikke mindst til at lægge make up. Mine veninder kommenterer det ofte :D
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf kidkomb » 3. jun 2019, 09:57

Aquadorable skrev:Vi har et spejl med indbygget lys i til badeværelset. Da vi bestilte det, tænkte jeg, at det slet ikke ville kunne lyse badeværelset op. Men det giver simpelthen bare SÅ godt et lys, ikke mindst til at lægge make up. Mine veninder kommenterer det ofte :D

True dis!
Elsker at komme på hoteller med lys (og varme så det ikke dugger) i spejlet.
Når vi skal renovere badeværelse om nogle år er det et musthave.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 17. jun 2019, 18:37

kidkomb skrev:
Aquadorable skrev:Vi har et spejl med indbygget lys i til badeværelset. Da vi bestilte det, tænkte jeg, at det slet ikke ville kunne lyse badeværelset op. Men det giver simpelthen bare SÅ godt et lys, ikke mindst til at lægge make up. Mine veninder kommenterer det ofte :D

True dis!
Elsker at komme på hoteller med lys (og varme så det ikke dugger) i spejlet.
Når vi skal renovere badeværelse om nogle år er det et musthave.


Havde ikke set jeres beskeder :D Altså som den makeup nørd jeg er, skal jeg selvfølgelig have et spejl med lys, men det skal ikke være på badeværelset, da der er gjort plads til et 2 meter bredt make-up bord i soveværelset :slem:
3
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 17. jun 2019, 18:40

Her går det så småt fremad, vi kæmper lidt med en indflytningsdato, men det bliver et sted mellem 8-19 juli.
Der er (næsten) malet færdigt, og i dag er flisemureren startet op :)

7733D4B9-C0D4-45DB-9C88-51D14ACB73CD.jpeg
25C1B5DA-F514-42FB-8F9C-AAC8A28A86C7.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf musling » 20. jun 2019, 07:02

Hvor blir det fint! Og hvor er det godt, I valgte gulv-til-loft-vinduer i hele endevæggen i stuen! :D
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 20. jun 2019, 20:04

musling skrev:Hvor blir det fint! Og hvor er det godt, I valgte gulv-til-loft-vinduer i hele endevæggen i stuen! :D


Det har vi virkeligt også takket debatten for mange gange. Det er simpelthen skønt, også selvom det er ukrudtshave lige pt :D
1

Tilbage til "Bolig"