Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 23. jun 2019, 16:56

AlmostFamous35 skrev:Hvor ser det flot ud, og hvor bliver det godt for jer at rykke ind:)

Husk at det optimale tidpunkt at plante træer, buske osv. er i efteråret:) Ikke for at være lyseslukker, men det ville være så ærgerligt at bruge penge og tid på at plante, og det hele så dør fordi det er varm og tør sommer.


Det er bestemt ikke noget lyseslukker over det. Der bliver som udgangspunkt ikke rigtigt plantet noget nu, men nærmere klartgjort til at der kan plantes. Vi har tusinde sten der skal fjernes fra plænen, hæk der skal klippes, og så tænker jeg at det er forhaven der skal have fliser der skal prioriteres :D

Screen Shot 2019-06-23 at 18.54.50.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. jun 2019, 19:50

Så er flise- og gulvarbejdet snart færdigt:D jeg er dog virkelig glad for vi har valgt hvid fuge i fliserne, det larmer lidt vel rigeligt pt.
2C557A62-F099-4336-A55C-8BC0EA8F95E8.jpeg
A7E3DB32-0BB4-43AC-B127-3F01AE59B6BC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf musling » 1. jul 2019, 06:14

Hvor bliver det pænt :D
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 7. jul 2019, 10:53

Så er vi virkeligt ved at nærme os. 19. juli klokken 10 er der overtagelse.

Loftlemmen er blevet rykket til korrekt placering, og de fejl der har været er så småt begyndt at være rettet. På onsdag bliver køkken, bryggers og bad inventar leveret. Det glæder jeg mig sindsygt meget til kommer op. Grundet forsinkelsen på huset, har vi fået lov til at montere før vi overtager. Så når vi overtager den 19. skulle alt gerne være parat- lige pånær walk in og skydelåger som vi selv skal montere :)
6
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 18. jul 2019, 05:00

Så er det i morgen!!! De mangler mildest talt en masse detaljer, og vi har ikke rigtigt fået en foraflevering fordi der har manglet så meget finish at det var ligemeget. Alligevel har der ikke rigtigt været nogle håndværkere de sidste dag. Vi mangler at få sat sokkelfliser op under toiletter, og gummifuge overalt og der er ikke færdiggjort med udhængsbrædder.
Udover det er nærmest alle vores termostater, som har infrarød måling af gulv, blevet placeret så det ikke har kontakt med gulvet. Virkeligt dumt!

Til det positive så har vi grundet forsinkelsen fået lov til at sætte inventar op. Og vi har simpelthen fået det flotteste køkken. Der er lige skidt en svipser med bordpladerne, men køkkenfirmaet skulle vi ikke kæmpe med overhovedet, de leverer og monterer et nyt sæt i næste uge :)

Lige et par billeder. Den blå/kobber væg er vores forsøg på en stænkplade. Jeg er ikke lige nået i mål med sealer og lak endnu. Vi synes dog den bliver flot, også selvom Kidkomb ødelagde det lidt i en anden tråd og kaldte nogle fliser der ligner for noget ala “skimmelsvamp og ikke rengjort” look :P Den kan altid males over hvis vi bliver trætte af den.
Dem der følger med på Instagram har nok set min video med vores skjulte indgang, som jeg virkeligt elsker :love: skabsdøren længst til højre er indgangen til viktualierum, og det er virkeligt en fed løsning :D

Det blev en længere smøre :genert:
973A6CB2-874A-491B-8594-2679AC0460DF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16232
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf TinaW » 18. jul 2019, 05:56

Flot køkken.
I skal vel lave en fejl og mangel liste ved indflytning som byggefirmaet så skal udbedre? Men meget irriterende, at de ikke bare overholder de indgåede aftaler. I må glæde jer vildt meget til i morgen.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Stitch » 18. jul 2019, 06:42

Ej der ser fint ud :love: Glæder mig til at følge indflytning og møblering også.

Men hvad gør I så med fejl og mangler? Overtager I allerede nu alligevel eller venter I ?
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 18. jul 2019, 21:11

Stitch skrev:Ej der ser fint ud :love: Glæder mig til at følge indflytning og møblering også.

Men hvad gør I så med fejl og mangler? Overtager I allerede nu alligevel eller venter I ?


Altså vi kan ikke lade være med at overtage om vi vil eller ej. Der er dog i den grad blevet sat skub i tingene idag. Har i hvert fald haft mange håndværkere på linjen, og der er håb for en fornuftig overtagelse..

Udover det så skal vores elendige byggeleder ikke længere være i firmaet, og de har lagt sig fladt ned og undskyldt meget. Nu må vi se hvordan det spænder af. Jeg har forberedt en 10 siders checkliste :D
7
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 18. jul 2019, 21:12

TinaW skrev:Flot køkken.
I skal vel lave en fejl og mangel liste ved indflytning som byggefirmaet så skal udbedre? Men meget irriterende, at de ikke bare overholder de indgåede aftaler. I må glæde jer vildt meget til i morgen.


Har det lidt ambivalent, fordi processen har været så træls, så glæder jeg mig mere til det er overstået end til at overtage som det er lige nu, men altså kan være det er anderledes i morgen. Og jo jeg laver om ikke andet en liste som de så må få lov at fikse.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf kidkomb » 18. jul 2019, 21:18

Filipai skrev:Så er det i morgen!!! De mangler mildest talt en masse detaljer, og vi har ikke rigtigt fået en foraflevering fordi der har manglet så meget finish at det var ligemeget. Alligevel har der ikke rigtigt været nogle håndværkere de sidste dag. Vi mangler at få sat sokkelfliser op under toiletter, og gummifuge overalt og der er ikke færdiggjort med udhængsbrædder.
Udover det er nærmest alle vores termostater, som har infrarød måling af gulv, blevet placeret så det ikke har kontakt med gulvet. Virkeligt dumt!

Til det positive så har vi grundet forsinkelsen fået lov til at sætte inventar op. Og vi har simpelthen fået det flotteste køkken. Der er lige skidt en svipser med bordpladerne, men køkkenfirmaet skulle vi ikke kæmpe med overhovedet, de leverer og monterer et nyt sæt i næste uge :)

Lige et par billeder. Den blå/kobber væg er vores forsøg på en stænkplade. Jeg er ikke lige nået i mål med sealer og lak endnu. Vi synes dog den bliver flot, også selvom Kidkomb ødelagde det lidt i en anden tråd og kaldte nogle fliser der ligner for noget ala “skimmelsvamp og ikke rengjort” look :P Den kan altid males over hvis vi bliver trætte af den.
Dem der følger med på Instagram har nok set min video med vores skjulte indgang, som jeg virkeligt elsker :love: skabsdøren længst til højre er indgangen til viktualierum, og det er virkeligt en fed løsning :D

Det blev en længere smøre :genert:

Sorry :blomst: Jeg kan forsikre om at det var som brusekabine jeg synes det var malplaceret. På dit billede ser det fedt ud. Og det siger jeg altså ikke bare for at gøre dig glad :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 19. jul 2019, 20:26

Hvor spændende, jeg håber du viser mange flere billeder på et tidspunkt! Jeg er desværre ikke på insta, gad ellers godt at se det med den skjulte dør :-D.

Hvad var svipseren med bordpladen?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 19. jul 2019, 21:34

Fræksak skrev:Hvor spændende, jeg håber du viser mange flere billeder på et tidspunkt! Jeg er desværre ikke på insta, gad ellers godt at se det med den skjulte dør :-D.

Hvad var svipseren med bordpladen?


Det er så meget nemmere på instagram end her :P
Hvis ellers det kan lykkedes os at få fingre i noget internet nede i huset, så håber jeg kan poste lidt mere når vi flytter ind om en uges tid :D
Den skjulte dør er ellers ganske genial :P
Du kan evt se det her
https://pikdo.net/p/nybyggerne.havnevej ... 8712650272

Svipseren var at den ene plade var leveret til at være 60 cm dyb, men vores skabe er 70 cm, og fordi det er et U-køkken, så passer de andre plader så ikke. Rimeligt fjollet.
3
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 19. jul 2019, 21:37

Filipai skrev:
Fræksak skrev:Hvor spændende, jeg håber du viser mange flere billeder på et tidspunkt! Jeg er desværre ikke på insta, gad ellers godt at se det med den skjulte dør :-D.

Hvad var svipseren med bordpladen?


Det er så meget nemmere på instagram end her :P
Hvis ellers det kan lykkedes os at få fingre i noget internet nede i huset, så håber jeg kan poste lidt mere når vi flytter ind om en uges tid :D
Den skjulte dør er ellers ganske genial :P
Du kan evt se det her
https://pikdo.net/p/nybyggerne.havnevej ... 8712650272

Svipseren var at den ene plade var leveret til at være 60 cm dyb, men vores skabe er 70 cm, og fordi det er et U-køkken, så passer de andre plader så ikke. Rimeligt fjollet.


Kæft, det er smart!!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 19. jul 2019, 21:41

Vi er lige kommet hjem. Vi er trætte og glade. De har godt nok rubbet neglene, for der var ikke mange ting der manglede.
Af større ting mangler der nogle udhængsbrædder, at få rettet op på nogle skæve døre og montering af vores BWT(kalkfjernings)anlæg. Og så opdagede vi selvfølgelig da vi låste af, at de havde lavet noge forkert med låsesystemet, men vi håber på at de griber bolden, også selvom vi ikke så det under overtagelsen. Maleren fik kom på lige efter overtagelsen til at give de få steder der var mærker, en ekstra omgang, og mens han knoklede, tog vi i IKEA, og har snoldet. Så vi får leveret 1,5 tons varer på mandag, og så skal der samles walk in :D

Vi har haft nogle venner til champagne og tapas her til aften, og i morgen kommer der andre venner og hjælper med at tømme vores opmagasineringsrum. Jeg har seriøst lyst til at "tabe" vores grimme gamle sofa. Den bliver en øjenbæ i vores pæne nye hus, men indkørsel er vigtigere end æstetik, så der går nok lige et par måneder før der penge til den :genert:
Senest rettet af Filipai 19. jul 2019, 21:42, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 19. jul 2019, 21:42

Fræksak skrev:
Filipai skrev:
Fræksak skrev:Hvor spændende, jeg håber du viser mange flere billeder på et tidspunkt! Jeg er desværre ikke på insta, gad ellers godt at se det med den skjulte dør :-D.

Hvad var svipseren med bordpladen?


Det er så meget nemmere på instagram end her :P
Hvis ellers det kan lykkedes os at få fingre i noget internet nede i huset, så håber jeg kan poste lidt mere når vi flytter ind om en uges tid :D
Den skjulte dør er ellers ganske genial :P
Du kan evt se det her
https://pikdo.net/p/nybyggerne.havnevej ... 8712650272

Svipseren var at den ene plade var leveret til at være 60 cm dyb, men vores skabe er 70 cm, og fordi det er et U-køkken, så passer de andre plader så ikke. Rimeligt fjollet.


Kæft, det er smart!!


Jeg er også svært begejstret. Skal nok dele lidt mere når der er kommet hylder og organiseret derinde :D
1

Tilbage til "Bolig"