Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Kalimsofie » 28. sep 2018, 16:51

Filipai skrev:Og jeg snakker videre med mig selv :D ved godt det spændende først rigtigt begynder når huset kommer op.
Men banken er gået med til det endelige projekt :banan: det er 300.000 højere end vores aller første udkast, med hus på 172 kvm uden nogle tilvalg . Så det er skide godt de er med, og at vi stadig har rigeligt med luft i økonomien. Vi vil dog stadig gerne selv smide 20% i udbetaling, så vi skal lige have sparet yderligere 60.000 kr op, udover det beløb vi i forvejen skulle spare op. Så vi håber kan klare det, men nu må vi se, vi gider ikke køre helt sure i det, og min søde kære far har tilbudt os at låne de ekstra penge hvis det er.

Men det der med at købe nye lækre (designer) møbler som jeg kan se mange af dem jeg følger på Instagram gør, det bliver det ikke til. Godt at vi har rigeligt med møbler :genert:

Apropo Instagram tror jeg at vi også opretter sådan en, også for at vi har et sted der er nemt at dokumentere så vi efterfølgende kan se tilbage på det


Yay! Gode nyheder. Så må det gerne snart komme lidt gang i det sjove :-D

Det med møblerne kan jo komme på sigt - det er heller ikke sjovt at “få” alt på en gang. Så er der ikke rum til at spontanshoppe nye møbler jo.

Og pip lige, når I har lavet en hus-insta :love:
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. sep 2018, 18:04

Sof skrev:Tror jeg følger 5-6 igangværende husprojekter (både renovering og nybyg) på Instagram lige nu. Det er mine favoritter :genert: Bruger det lidt som inspiration til fremtidig husbyggerdrømme.


Jeg tror jeg følger omkring 60 :genert:
Man skulle jo nødig gå glip af gode ideer :D
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Sof » 28. sep 2018, 18:43

Filipai skrev:
Sof skrev:Tror jeg følger 5-6 igangværende husprojekter (både renovering og nybyg) på Instagram lige nu. Det er mine favoritter :genert: Bruger det lidt som inspiration til fremtidig husbyggerdrømme.


Jeg tror jeg følger omkring 60 :genert:
Man skulle jo nødig gå glip af gode ideer :D

Altså.. det kan man jo ikke skrive uden at dele vel.

Okay, følger os lidt flere byggeprojekter egentlig, men ikke i nærheden af 60!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. sep 2018, 20:02

Sof skrev:
Filipai skrev:
Sof skrev:Tror jeg følger 5-6 igangværende husprojekter (både renovering og nybyg) på Instagram lige nu. Det er mine favoritter :genert: Bruger det lidt som inspiration til fremtidig husbyggerdrømme.


Jeg tror jeg følger omkring 60 :genert:
Man skulle jo nødig gå glip af gode ideer :D

Altså.. det kan man jo ikke skrive uden at dele vel.

Okay, følger os lidt flere byggeprojekter egentlig, men ikke i nærheden af 60!


Søgte bare på nybyg og så eskalerede det bare :D
Synes også det er svært at finde på hvad man skal kalde sin profil, vil gerne holde den lidt anonym, men samtidig så må folk også gerne kunne finde den samtidig med navnet gerne må være lidt personligt.. Virkeligt et åndsvagt problem :D
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. sep 2018, 20:06

Apropos møbler til huset er det ikke helt sandt at vi ikke får nogle møbler ind. Vi har i huslånet cirka sat 20.000 af til at købe inventar i Ikea, så vi kan få garderobeskabe, viktualierum og andre basis ting. Vi har også besluttet os at spare nogle penge på bryggers ved at købe det fra Ikea frem for Kvik. Vi fortryder ikke vi har valgt køkken og badmoduler derfra, men i forhold til bryggers kunne Ikea bare tilbyde nogle skuffer der passer bedre i målene til hvad vi skal bruge, og så var prisen også noget helt andet. Vi har dog endnu ikke lagt os fast på låger, men overvejer sort underdel og så lave det øverste af højskabene hvide. Nu må vi se.

Og så har min mand også foræret mig den fedeste turkise velourstol og skammel da vi fejrede bryllupsdag for knap 3 uger siden :D

Billede
7
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Sof » 28. sep 2018, 20:16

Man både sidder og sover rigtig skønt i den stol :ninja:

Ift møbler, så er der også nogle ting det er nemmest først at købe når man har fået en fornemmelse af ens hjem, lysindfald, hvordan man bevæger sig rundt og sådan. Vi havde i hvert fald købt en sofa en smule for tidligt, som vi så har solgt igen, fordi den simpelthen var for stor til rummet, selvom den på målene virkede perfekt. Vi havde endda haft tape på gulvet for at tjekke størrelsen. Det samme med lamper og sådan, min kæreste har virkelig haft gang i dba, for at sælge ud i fejlkøb :blush:
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 29. sep 2018, 05:45

Sof skrev:Man både sidder og sover rigtig skønt i den stol :ninja:

Ift møbler, så er der også nogle ting det er nemmest først at købe når man har fået en fornemmelse af ens hjem, lysindfald, hvordan man bevæger sig rundt og sådan. Vi havde i hvert fald købt en sofa en smule for tidligt, som vi så har solgt igen, fordi den simpelthen var for stor til rummet, selvom den på målene virkede perfekt. Vi havde endda haft tape på gulvet for at tjekke størrelsen. Det samme med lamper og sådan, min kæreste har virkelig haft gang i dba, for at sælge ud i fejlkøb :blush:


Den er ikke blevet lur testet endnu, andet end af kattene (utroligt nok eftersom jeg grundet nyt arbejde er herre træt for tiden)
Men nej, umiddelbart tænker jeg det bliver en lang proces at finde og spare op til de rigtige møbler. Og det er også helt okay, det bliver en super hyggelig ting :D Vi har ny seng og nu ny lænestol, mere har man jo ikke brug for :D
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 29. sep 2018, 16:31

Lige nu går vi meget og tænker over lofter og gulv, som jo virkeligt er noget der kan ændre looket. Vi ved at vi skal have en form for akustiklofter, men øj hvor vi bare ikke synes udvalget er specielt attraktivt, medmindre man er ude i at skulle betale ens førstefødte, og sådan en har vi ikke, så vi skal finde på noget mere budgetvenligt.

Vi ved at vi ikke skal have troldtekt, så derfor er vi potentielt ude i en af følgende løsninger

Akustik gips lofter- dem der med masse huller i, og som klart er den mest fornuftige løsning for pengepungen.

Listelofter, som stadig er skide dyrt, men billigere end de usynlige løsninger.


Jeg har mest lyst til at smide listelofter over det hele, men jeg frygter virkeligt at vi bliver trætte af det. Flere har sagt til os at vi lægger meget mærke til de der hullede akustiklofter fordi vi kigger aktivt efter det, og at man generelt ikke ser dem i hverdagen.
Jeg har også lidt svært ved at forestille mig hvordan listelofterne vil fungere hvis man nøjes med felter (hvilket vi reelt ville blive nødt til, med en kvm pris på 1300 kr) i forhold til at vi har loft til kip(saxespær) i stue/alrum men ikke i køkkenet.

Billede

Screen Shot 2018-09-29 at 18.25.01.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daybreak » 29. sep 2018, 20:19

Tillykke med al fremskridtet - det er mega fedt!

Vi har de der akustiklofter med de helt små huller, og jeg lægger helt ærligt aldrig mærke til dem. Tænker slet ikke over det - ser bare et hvidt loft. Vi har så loft til kip i køkken/alrum og stue, og ved ikke om det måske har en betydning for det visuelle, da man ikke får ‘loftet lige i hovedet’ på den måde.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 29. sep 2018, 20:26

Daybreak skrev:Tillykke med al fremskridtet - det er mega fedt!

Vi har de der akustiklofter med de helt små huller, og jeg lægger helt ærligt aldrig mærke til dem. Tænker slet ikke over det - ser bare et hvidt loft. Vi har så loft til kip i køkken/alrum og stue, og ved ikke om det måske har en betydning for det visuelle, da man ikke får ‘loftet lige i hovedet’ på den måde.


Det er lige hvad jeg gerne vil høre!
Vi får jo også langt størstedelen af det store rum med loft til kip, og så kun lige over køkkenet med fladt, og der tænker jeg at hvis man opsætter 3*3 felter så ser det pænt og symmetrisk ud.

Hvor store er jeres akustikfelter? Og ved du om de kom som plader med flere firkanter på, eller er hver akustikfirkant en enkelt plade man sætter op?
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daine » 29. sep 2018, 20:32

Uden at have hverken det ene eller det andet hvor jeg bor, så var min første tanke da jeg så det nederste billede “Wow kunst på loftet?”. Det er ret markant og meget bemærkelsesværdigt (med mindre man kan få dem i hvid), hvorimod det første billede, med det flade loft, der tænkte jeg ikke to gange over loftets udseende :)

Bare en mening fra en der ellers ikke har begreb om det at bygge selv :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 29. sep 2018, 21:33

Jeg får sådan kommune følelser med de der hullede lofter :genert: Og så minder de mig lidt om hospitaler grundet firkanterne.... Så dem ville jeg undgå, men jeg har aldrig boet med dem og jeg tror da helt klart man kan vænne sig til dem, og har man ikke som mig et småanstrengt forhold til dem vil man sikkert slet ikke lægge mærke til dem. Og som Daine skriver, heller de hullede end de træfarvede lister.
3
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daybreak » 30. sep 2018, 05:00

Filipai skrev:
Daybreak skrev:Tillykke med al fremskridtet - det er mega fedt!

Vi har de der akustiklofter med de helt små huller, og jeg lægger helt ærligt aldrig mærke til dem. Tænker slet ikke over det - ser bare et hvidt loft. Vi har så loft til kip i køkken/alrum og stue, og ved ikke om det måske har en betydning for det visuelle, da man ikke får ‘loftet lige i hovedet’ på den måde.


Det er lige hvad jeg gerne vil høre!
Vi får jo også langt størstedelen af det store rum med loft til kip, og så kun lige over køkkenet med fladt, og der tænker jeg at hvis man opsætter 3*3 felter så ser det pænt og symmetrisk ud.

Hvor store er jeres akustikfelter? Og ved du om de kom som plader med flere firkanter på, eller er hver akustikfirkant en enkelt plade man sætter op?


Bum bum, hvad er de. 80x80 måske, er mit bud.
Jeg ved det faktisk ikke - vi var her ikke da lofterne blev sat op, beklager. Men tænker byggefirmaet ved det - de sætter sikkert massere af dem op.

Jeg kan sagtens genkalde mig det en skriver, om ‘kommune’ eller ‘sygehus’, men jeg ser virkelig slet ikke lofterne.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 30. sep 2018, 05:29

Altså vi har fravalgt troldtekt fordi der simpelthen var for meget kommune/hal følelse til os. Jeg er slet ikke pjattet med hullerne, men at få helt glat akustikpuds på lofterne er 100.000 dyrere end det med hullerne :D

Daybreak: tak, må høre firmaet, er den vilde spørgejørgen, og de prøver konstant at fortælle mig at vi får alt af vide til materialevalg, men jeg kan godt lide at være velforberedt og velovervejet.

Udover det har jeg en flaske vin og en måneds tidligere påbegyndelse på projektet på højkant. Hvis vi kan tage alle beslutninger på 14 dage i stedet for de 6 uger de normalt sætter af :D
0
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daybreak » 30. sep 2018, 05:42

Troldtekt kan jeg heller ikke leve med, derfor blev dette det mindste onde, om man vil. Syntes også de så virkelig grimme ud inden de kom op, men nu er de ligesom forsvundet. Bevares, hvis jeg lægger nakken tilbage og kigger op, kan jeg se felterne, men det gør man altså ikke ret tit.
Forstår så godt kontrolbehovet/behovet for viden i sådan en proces - det er også kæmpe mange beslutninger man skal tage.
0

Tilbage til "Bolig"