Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3077
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Charly » 13. feb 2018, 10:25

Filipai skrev:
Charly skrev:
Filipai skrev:Og nu hvor vi er kommet ind på gulve, så vil jeg da lige flashe hvad det er vi indtil videre har luret på. Som sagt, det gamle hus er ikke engang revet ned, og der er lang tid til der skal vælges. Stilen ændrer sig nok ikke meget, men producent og præcis hvilket materiale er muligt at det gør.

De famøse Pergo gulve :afro: :

Screen Shot 2018-02-13 at 10.29.19.jpg

Jeg kan godt lide dem.

Vi har i øvrigt valgt klinker i køkken/alrum samt bryggers (og så selvfølgelig på badeværelserne).


Vi vælger også klinker i bryggers, og muligvis også i badeværelse. Tror køkken/alrum forbliver i laminat.
Hvordan er det at stå på i længere tid når det er klinker? :)

I starten synes jeg det var hårdt at stå og gå på over længere tid, og jeg kunne mærke det i mine fødder især. Nu har jeg vænnet mig til det og tænker ikke over det.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14766
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24832

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf sigge » 13. feb 2018, 10:26

Et lille pip ift. klinkegulve: Som en af mine kolleger sagde, "når man taber noget på et klinkegulv, vinder gulvet hver gang." Der er selvfølgelig ingen garanti for, at f.eks. et glas overlever et fald ned på et træ-/laminatgulv, men man kan være rimeligt sikker på, at det ikke gør det på klinker. :)
6
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daybreak » 13. feb 2018, 10:32

Filipai skrev:Okay, så er det ikke kun mig, min far har nemlig klinker i køkkenet, og jeg får sindsygt hurtigt ondt i fødderne dernede. Jeg har så også hælspore og er nem at påvirke, men det er klart også en faktor. Til gengæld er det vældigt tiltalende i forhold til det med rengøringen, men det har "heldigvis" aldrig været et problem med vores nuværende gulve vi har i køkkenet, det ser ikke mere slidt ud nogle steder end andre, og en hurtig klud over gulvet får det til at stå pænt.


Nej, det er slet ikke kun dig - min mor døjer meget med det, og har altid sko på i sit køkken, fordi hun får ondt med det samme. Jeg synes
heldigvis kun det er ved lang tids køkkenarbejde, så i hverdagen går det fint. Men det er klart en faktor jeg ville indregne, hvis jeg var dig.
Svineriet i køkkenet er i øvrigt direkte proportionelt med børn, og deres alder og ivrighed for at hjælpe til i køkkenet :shock:

Tror også mere de slidbaner jeg har set, har været hos folk med "rigtige" trægulve.
1
Akehurst2
Indlæg: 14159
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40646

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Akehurst2 » 13. feb 2018, 10:35

I forhold til at være både rart at stå på og praktisk og naturligt, så ved jeg ikke om linoleum er en mulighed?

Jeg ved, mange synes det kan være lidt institutionelt, men jeg kan godt lide det til køkken og bryggers.
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Ficus » 13. feb 2018, 10:41

Når nu det er køkkenalrum, så ville jeg nok vælge pergogulvet i hele rummet.

I vores hus har vi lagt klinker i en del af køkken/alrum/bryggers, for at forbedre en ikke så pæn løsning, nogle tidligere ejere har lavet. I resten har vi trægulv, fra ‘72, som vi har fået slebet og lyslakeret ved indflytning.

Jeg synes klinkerne er hårde at gå på, på strømpefødder eller bare tæer. Det føles ikke særlig rart og de er kolde, både i udtryk og at føle på.
Vi har så valgt en stor skifferflise, med en del struktur, den er skide flot imo, men skulle jeg vælge forfra og for hele gulvet, så havde jeg valgt ens gulve i hele rummet og ikek klinker.

Del pga af følelsen og udtrykket(mindre “hyggeligt”), men jeg synes os det laaaaarmer. Taber man noget. BANG. På trægulvet dunker det mere bare.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7777

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 13. feb 2018, 10:53

Akehurst2 skrev:I forhold til at være både rart at stå på og praktisk og naturligt, så ved jeg ikke om linoleum er en mulighed?

Jeg ved, mange synes det kan være lidt institutionelt, men jeg kan godt lide det til køkken og bryggers.


Vi har faktisk slet ikke kigget på linoleum, men kan da være det lige skal undersøges.

Jeg tror stadig jeg er mest på at få det samme i hele det store rum, men kunne være det kunne være en løsning til bryggers og entre. Der bliver nok også brugt tid i bryggerset med tøjfoldning og andet man nu gør når man er husejer :P
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3077
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Charly » 13. feb 2018, 11:01

I forhold til klinker eller ej, så er det jo også et spørgsmål om hvad man er til. Jeg elsker vores klinker og synes det er SÅ nemt at holde, hvilket er et stort plus for mig (jeg hader at gøre rent :-D ), men jeg synes også at det ser virkelig fint ud. Vi har gulvvarme i hele huset, og det gør at de ikke føles iskolde at gå på. Det er endnu ikke lykkedes mig at smadre noget på dem til trods for min enorme klodsethed, men ja, når det sker, så er jeg helt sikker på at fliserne vinder.

Men der er jo fordele og ulemper ved alt, og jeg synes I også skal vælge med hjertet fremfor kun at tænke praktisk og funtionelt - I skal trods alt kigge på det i mange år :)
1
Fræksak
Indlæg: 2489
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4218

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 13. feb 2018, 11:11

Akehurst2 skrev:I forhold til at være både rart at stå på og praktisk og naturligt, så ved jeg ikke om linoleum er en mulighed?

Jeg ved, mange synes det kan være lidt institutionelt, men jeg kan godt lide det til køkken og bryggers.


Det skulle jeg lige til at foreslå. Jeg er slet ikke til flise/klinkelooket, og så har jeg en lidt sart ryg, så jeg ville helst heller ikke have noget i køkkenet, der er hårdt at stå på.

Vi valgte selv linoleum til vores nye køkken sidste år, og selv om det var svært at finde en farve, der var "os" og netop ikke kom til at ligne en børneinstitution eller et hospital, er vi super glade for den løsning, vi endelig landede på. Der er efterhånden også mega meget at vælge imellem, og så er det jo - vil jeg vove at påstå - lige så praktisk ift slid og rengøring som fliser og har til gengæld ikke den ulempe, at ting smadrer, når man taber dem (kom det fra klodshans her).

Filipai, det er jo svært ikke at tage sin egen mening, smag og erfaringer med ind i sådan en tråd her, så jeg beklager hvis input kommer til at lyde negativt. Men det kan være lidt svært at holde mund, når man nu liiiiige synes, man har det helt rigtige i baghånden eller har dårlige erfaringer med ét eller andet, som I overvejer at vælge. :)
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Buffy » 13. feb 2018, 11:16

Jeg er pergo i køkken, stue og soveværelse og elsker det. Men jeg har også en "kontorkvalitet", altså med højslidstyrke. Jeg fandt det iøvrigt til halv pris i en xl-byg.
0
Indomie
Indlæg: 207
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Indomie » 13. feb 2018, 12:20

Vi har akustikgulv - som Eurodan kalder det - på værelserne, stue og køkkenalrum.
Her ses fra stuen og ud mod køkken. Og det kan lige anes klinker i gang og badeværelse
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8533
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Zonta » 13. feb 2018, 13:09

VI har klinker i køkkenet og jeg vil også sige, at man godt kan mærke det, hvis man står der mange timer ad gangen. Det gør jeg typisk, når der skal holdes fødselsdage, større middage eller andet og så kan man godt mærke det. Jeg har så heller ikke en skide god ryg, så det har selvfølgelig også noget at sige. Og så kan jeg ikke huske hvordan det var med gulvvarme hos jer? Gulvvarme under klinker kan klart anbefales om vinteren i hvert fald. Om sommeren er det skønt, at det er lidt køligt at stå på :D

Jeg synes det pergogulv I har kig på ser super fint ud. Nu bor vi i gammelt 70'er hus, så vi har stadig det originale gulv i stuen og enkelte værelser, men jeg ville også klart gå efter slidstyrke med hund, kat og nu barn på vej.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7777

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 13. feb 2018, 13:16

Buffy skrev:Jeg er pergo i køkken, stue og soveværelse og elsker det. Men jeg har også en "kontorkvalitet", altså med højslidstyrke. Jeg fandt det iøvrigt til halv pris i en xl-byg.


Vi ville også vælge det der hedder public extreme, det ville nemlig stadig kunne holde sig næsten indenfor budget, og så er vi nemlig nogenlunde sikre på at det holder sig pænt.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7777

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 13. feb 2018, 13:18

Zonta skrev:VI har klinker i køkkenet og jeg vil også sige, at man godt kan mærke det, hvis man står der mange timer ad gangen. Det gør jeg typisk, når der skal holdes fødselsdage, større middage eller andet og så kan man godt mærke det. Jeg har så heller ikke en skide god ryg, så det har selvfølgelig også noget at sige. Og så kan jeg ikke huske hvordan det var med gulvvarme hos jer? Gulvvarme under klinker kan klart anbefales om vinteren i hvert fald. Om sommeren er det skønt, at det er lidt køligt at stå på :D

Jeg synes det pergogulv I har kig på ser super fint ud. Nu bor vi i gammelt 70'er hus, så vi har stadig det originale gulv i stuen og enkelte værelser, men jeg ville også klart gå efter slidstyrke med hund, kat og nu barn på vej.


Ingen børn på vej endnu :D Bare lige så der ikke går graviditetsrygter, men om et par år er det da planen at få nogle unger :D
Vi får gulvvarme i hele huset, og ingen radiatorer :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7777

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 13. feb 2018, 13:18

Indomie skrev:Vi har akustikgulv - som Eurodan kalder det - på værelserne, stue og køkkenalrum.
Her ses fra stuen og ud mod køkken. Og det kan lige anes klinker i gang og badeværelse


Ser super fint ud, ved du hvem der er producenten bag?
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8533
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Zonta » 13. feb 2018, 13:46

Filipai skrev:
Zonta skrev:VI har klinker i køkkenet og jeg vil også sige, at man godt kan mærke det, hvis man står der mange timer ad gangen. Det gør jeg typisk, når der skal holdes fødselsdage, større middage eller andet og så kan man godt mærke det. Jeg har så heller ikke en skide god ryg, så det har selvfølgelig også noget at sige. Og så kan jeg ikke huske hvordan det var med gulvvarme hos jer? Gulvvarme under klinker kan klart anbefales om vinteren i hvert fald. Om sommeren er det skønt, at det er lidt køligt at stå på :D

Jeg synes det pergogulv I har kig på ser super fint ud. Nu bor vi i gammelt 70'er hus, så vi har stadig det originale gulv i stuen og enkelte værelser, men jeg ville også klart gå efter slidstyrke med hund, kat og nu barn på vej.


Ingen børn på vej endnu :D Bare lige så der ikke går graviditetsrygter, men om et par år er det da planen at få nogle unger :D
Vi får gulvvarme i hele huset, og ingen radiatorer :)

Nej nej, det var ment som, at vi selv har barn på vej og at jeg derfor ville gå efter slidstyrke, hvis jeg skulle vælge gulve til vores eget hus :D
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Bolig"