Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf sigge » 22. mar 2018, 09:16

Filipai skrev:
Tibbler skrev:
Det kan være, at det ikke er så relevant, når der har været bygget i forvejen :gruble:


Ja, jeg tænker næsten det må lette det lidt, for så skulle undersøgelserne jo gerne være lavet dengang i 60'erne hvor det nuværende hus blev placeret


Ej, jeg kan slet ikke forestille mig, at arkæologiske undersøgelser skulle være relevante på en grund, hvor der ligger et hus i forvejen. De har garanteret været lavet ifm. med den oprindelige byggemodning og byggeri.

Hvis det er et krav, vil det i øvrigt fremgå af byggetilladelsen, hvilket lokalt museum, der skal kontaktes og hvornår. (Typisk skal de så ud og se udgravningen til fundamenter, inden der støbes beton, eller også skal de bare kontaktes, hvis entreprenøren finder noget under deres arbejde.)
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Stitch » 28. mar 2018, 08:56

Filipai skrev:Hahaha :D Buffy dog. Jeg er højre/venstre blind og kan det :P

Men den der funktion på boliga er skide smart, så taster man sin adresse ind, og så dato hvor man gerne vil se solens forløb, og så kan man justere på tidspunktet på dagen og se hvor solen rammer :D


Nogle af mine venner er ved at købe hus, og så nævnte jeg den funktion for dem. Men kan ikke hitte ud af Boligas hjemmeside. Hvordan gør jeg/hvor finder jeg den? :genert:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. mar 2018, 09:16

Stitch skrev:
Filipai skrev:Hahaha :D Buffy dog. Jeg er højre/venstre blind og kan det :P

Men den der funktion på boliga er skide smart, så taster man sin adresse ind, og så dato hvor man gerne vil se solens forløb, og så kan man justere på tidspunktet på dagen og se hvor solen rammer :D


Nogle af mine venner er ved at købe hus, og så nævnte jeg den funktion for dem. Men kan ikke hitte ud af Boligas hjemmeside. Hvordan gør jeg/hvor finder jeg den? :genert:


Når du kommer ind på adressen med BBR oplysninger i Boliga, så øverst i højre hjørne er der et felt med kort. Der trykker man på den der hedder sol. Så kan man se det :)
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. mar 2018, 09:17

Vi fik forøvrigt vores nedrivningstilladelse igår :banan:
Så nu skal påsken bruges på at få sammenlignet de tilbud vi har hentet ind, så vi kan komme i gang med miljøscreening hurtigst muligt efter påsken.
12
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 29. mar 2018, 08:16

For ikke at spamme alle andre tråde, er der så nogen der vil fortælle lidt om deres erfaringer med centralstøvsuger? Vi er super meget i tvivl om vi skal have det. Jeg har lidt svært ved at overskue bøvlet med at slæbe en stor slange rundt. Og hvis man skal have en flex slange, er der kun et enkelt udtag, og man skal derfor møve igennem f.eks køkkenet for at støvsuge i hele børneafdelingen. Det koster en pæn pose penge, og vi har hørt at den alligevel ikke er optimalt til dyrehår, hvilket er vigtigt, da vi har langhårskatte.

I stedet overvejer vi at bruge pengene på et BWT anlæg. Efter tråden om mørke fliser, og lidt googling er vi rimeligt hooked på det. Vores nye område har ekstremt hårdt vand, og det ville være rart at slippe for afkalkning :genert:
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Ficus » 29. mar 2018, 08:50

Jeg ville vælge vandanlægget i stedet for centralstøvsuger, kender dog kun 2 par der har det og har hørt det samme ift dyrehår, de har så hund, men stadig. Og ved at hos en af dem der kører der alligevel en robotstøvsuger rundt hver dag.

Så hvis i står med et valg mellem de to, ville jeg sådan set ikke være i tvivl om hvad jeg helst ville ha.
2
Indomie
Indlæg: 207
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Indomie » 29. mar 2018, 09:01

Vi kiggede på et udstillingshus, hvor manden fra byggefirmaet fortalte at han selv havde det men var træt af det fordi når man trak den rundt så "sleb/mærkede" den hjørnerne. Men ingen personlig erfaring :)
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 29. mar 2018, 09:09

Ficus skrev:Jeg ville vælge vandanlægget i stedet for centralstøvsuger, kender dog kun 2 par der har det og har hørt det samme ift dyrehår, de har så hund, men stadig. Og ved at hos en af dem der kører der alligevel en robotstøvsuger rundt hver dag.

Så hvis i står med et valg mellem de to, ville jeg sådan set ikke være i tvivl om hvad jeg helst ville ha.


Valget står ikke partout mellem de to, der kan godt blive råd til begge dele, men det tager jo på bufferen (og min smukke jerndør :genert: ). Planen er også der skal fise en robotstøvsuger rundt hver dag, som jo er væsentligt billigere end en centralstøvsuger, og så har vi en håndholdt Dyson som er genial til lige hurtigt at tage hjørner og hvis man har tabt noget.

Det er virkeligt store beslutninger med de der ting der er nemme at sætte ind nu, men mega besværlige senere. Der skal gennemtænkes og overvejes i et væk lige for tiden.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 29. mar 2018, 09:10

Indomie skrev:Vi kiggede på et udstillingshus, hvor manden fra byggefirmaet fortalte at han selv havde det men var træt af det fordi når man trak den rundt så "sleb/mærkede" den hjørnerne. Men ingen personlig erfaring :)


Det kunne man jo faktisk godt forestille sig, netop fordi man skal rundt igennem så mange rum. Jeg kan godt mærke at vi har mere og mere lyst til at spare de 20-25.000 på den.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Olaf » 29. mar 2018, 09:35

Jeg har kun en erfaring at trække på men de droppede at bruge det da det var irriterende med slangen.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf PaleSeptember » 29. mar 2018, 10:40

Jeg ville satse på en eller 2 af de nye ledningsfrie Dysons i stedet for centralstøvsuger.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 29. mar 2018, 20:16

Det er hermed streget af budgettet. Så bliver der købt en god robotstøvsuger til at supplere vores gode ledningsfrie Dyson (og vores gamle Miele der bliver brugt til snavseopgaver)

Jeg har også researchet noget mere i pris på BWT anlæg, og det er slet ikke så galt igen. Vi har noget rabataftale i Bauhaus og kan få det største anlæg til under 14.000 og det lille til 8.400 kr. Og så skal Lind og Risør bare hooke det op mens de er alligevel er igang med at dimse, det kan de umuligt tage mange penge for.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 30. apr 2018, 21:09

Er der sket noget nyt den sidste måned?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 30. apr 2018, 21:22

godtnavn skrev:Er der sket noget nyt den sidste måned?


Ikke og en skid for at sige det mildt, eller der er sket noget, men det er alt sammen kedelige papirnusserting og materialevalg. Vi er allerede rimeligt skuffede over L&R. Lige nu er vi faktisk igang med at sondere markedet for andre firmaer, for jeg er godt nok skuffet over den måde de har forsøgt at få sneget ekstratillæg ind i vores kontrakt. Nu må vi se om de retter op på fejlen, ellers så søger vi nok videre.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 30. apr 2018, 22:15

Filipai skrev:
godtnavn skrev:Er der sket noget nyt den sidste måned?


Ikke og en skid for at sige det mildt, eller der er sket noget, men det er alt sammen kedelige papirnusserting og materialevalg. Vi er allerede rimeligt skuffede over L&R. Lige nu er vi faktisk igang med at sondere markedet for andre firmaer, for jeg er godt nok skuffet over den måde de har forsøgt at få sneget ekstratillæg ind i vores kontrakt. Nu må vi se om de retter op på fejlen, ellers så søger vi nok videre.


Ej hvor lyder det trist, det er da seriøst dårlig forretningstaktik! Jeg tænker i forhold til hele huset er det jo sikkert ikke de vilde beløb og har folk dårlige erfaringer kan det jo skræmme andre kunder væk. Håber de tager sig sammen, eller I finder en anden leverandør der giver jer ekstra 20 kvm i velkomstbonus :P Det fortjener I næsten!
0

Tilbage til "Bolig"