Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Charly » 14. feb 2018, 13:39

Filipai skrev:
Lulu skrev:Jeg hopper lige tilbage til (men flotte sten i øvrigt!).
Personligt ville jeg ikke vælge pergo (æstetiske grunde, kvaliteten er super).
Vi bor i nyt rækkehus (lejet og dermed uden indflydelse på gulvvalg). Der er pergo gulv i stue/køkken alrum, i lyst "træ". Vi har kat og to små børn. Af erfaring, så vælg en lidt mørkere udgave. Alt ses på sådan et gulv :tie: og små børn slæber tonsvis af snavs ind, også selvom de tager sko og overtøj af i entreen. Så selvom vores robot støvsuger kører på daglig basis ser her hurtigt beskidt ud. Det samme gælder med ting der skal tørres op. Der ville se knap så beskidt ud med lidt mørkere trægulv. Så jeg ville forsøge at gøre det mere lyst i mine andre vaæg på huset end lige lyst gulv.


Vi er slet ikke til det mørke, men oplever det nu heller ikke som et problem på vores nuværende lyse gulve, vi har selvfølgelig heller ikke børn der slæber masser af snavs med ind. Til gengæld har vi hvide katte, og der er de lyse gulve altså ret taknemmelige :D

Vi har fået meget lysere gulve end i vores gamle hus, og man kan virkelig se meget mere snavs og nullermænd, også selvom vi ikke har helt små børn eller dyr :blush: Men altså, det er stadig nemmere at holde og pænere at kigge på :D
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 14. feb 2018, 13:47

Charly skrev:
Filipai skrev:
Lulu skrev:Jeg hopper lige tilbage til (men flotte sten i øvrigt!).
Personligt ville jeg ikke vælge pergo (æstetiske grunde, kvaliteten er super).
Vi bor i nyt rækkehus (lejet og dermed uden indflydelse på gulvvalg). Der er pergo gulv i stue/køkken alrum, i lyst "træ". Vi har kat og to små børn. Af erfaring, så vælg en lidt mørkere udgave. Alt ses på sådan et gulv :tie: og små børn slæber tonsvis af snavs ind, også selvom de tager sko og overtøj af i entreen. Så selvom vores robot støvsuger kører på daglig basis ser her hurtigt beskidt ud. Det samme gælder med ting der skal tørres op. Der ville se knap så beskidt ud med lidt mørkere trægulv. Så jeg ville forsøge at gøre det mere lyst i mine andre vaæg på huset end lige lyst gulv.


Vi er slet ikke til det mørke, men oplever det nu heller ikke som et problem på vores nuværende lyse gulve, vi har selvfølgelig heller ikke børn der slæber masser af snavs med ind. Til gengæld har vi hvide katte, og der er de lyse gulve altså ret taknemmelige :D

Vi har fået meget lysere gulve end i vores gamle hus, og man kan virkelig se meget mere snavs og nullermænd, også selvom vi ikke har helt små børn eller dyr :blush: Men altså, det er stadig nemmere at holde og pænere at kigge på :D

Ej men det er slet ikke det jeg vil høre. Men måske jeg er immun. Vi har hvide sæbebehandlede trægulve og lyse pergo gulve, og synes sgu ikke det ser så skidt ud, selvom jeg bestemt ikke er rengøringsfreak. Lyse gulve er bare så pæne altså :D
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Stars » 14. feb 2018, 14:02

Filipai skrev:
Charly skrev:
Filipai skrev:
Lulu skrev:Jeg hopper lige tilbage til (men flotte sten i øvrigt!).
Personligt ville jeg ikke vælge pergo (æstetiske grunde, kvaliteten er super).
Vi bor i nyt rækkehus (lejet og dermed uden indflydelse på gulvvalg). Der er pergo gulv i stue/køkken alrum, i lyst "træ". Vi har kat og to små børn. Af erfaring, så vælg en lidt mørkere udgave. Alt ses på sådan et gulv :tie: og små børn slæber tonsvis af snavs ind, også selvom de tager sko og overtøj af i entreen. Så selvom vores robot støvsuger kører på daglig basis ser her hurtigt beskidt ud. Det samme gælder med ting der skal tørres op. Der ville se knap så beskidt ud med lidt mørkere trægulv. Så jeg ville forsøge at gøre det mere lyst i mine andre vaæg på huset end lige lyst gulv.


Vi er slet ikke til det mørke, men oplever det nu heller ikke som et problem på vores nuværende lyse gulve, vi har selvfølgelig heller ikke børn der slæber masser af snavs med ind. Til gengæld har vi hvide katte, og der er de lyse gulve altså ret taknemmelige :D

Vi har fået meget lysere gulve end i vores gamle hus, og man kan virkelig se meget mere snavs og nullermænd, også selvom vi ikke har helt små børn eller dyr :blush: Men altså, det er stadig nemmere at holde og pænere at kigge på :D

Ej men det er slet ikke det jeg vil høre. Men måske jeg er immun. Vi har hvide sæbebehandlede trægulve og lyse pergo gulve, og synes sgu ikke det ser så skidt ud, selvom jeg bestemt ikke er rengøringsfreak. Lyse gulve er bare så pæne altså :D


Nu er det jo ikke teaktræs-mørke gulve, de anbefaler ... bare en nuance eller to mørkere end den, du viste frem. Men måske debatten bare snyder med farven og I i virkeligheden er enige om den bedste farve ;)
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Lulu » 14. feb 2018, 14:11

Stars skrev:
Filipai skrev:
Charly skrev:
Filipai skrev:
Lulu skrev:Jeg hopper lige tilbage til (men flotte sten i øvrigt!).
Personligt ville jeg ikke vælge pergo (æstetiske grunde, kvaliteten er super).
Vi bor i nyt rækkehus (lejet og dermed uden indflydelse på gulvvalg). Der er pergo gulv i stue/køkken alrum, i lyst "træ". Vi har kat og to små børn. Af erfaring, så vælg en lidt mørkere udgave. Alt ses på sådan et gulv :tie: og små børn slæber tonsvis af snavs ind, også selvom de tager sko og overtøj af i entreen. Så selvom vores robot støvsuger kører på daglig basis ser her hurtigt beskidt ud. Det samme gælder med ting der skal tørres op. Der ville se knap så beskidt ud med lidt mørkere trægulv. Så jeg ville forsøge at gøre det mere lyst i mine andre vaæg på huset end lige lyst gulv.


Vi er slet ikke til det mørke, men oplever det nu heller ikke som et problem på vores nuværende lyse gulve, vi har selvfølgelig heller ikke børn der slæber masser af snavs med ind. Til gengæld har vi hvide katte, og der er de lyse gulve altså ret taknemmelige :D

Vi har fået meget lysere gulve end i vores gamle hus, og man kan virkelig se meget mere snavs og nullermænd, også selvom vi ikke har helt små børn eller dyr :blush: Men altså, det er stadig nemmere at holde og pænere at kigge på :D

Ej men det er slet ikke det jeg vil høre. Men måske jeg er immun. Vi har hvide sæbebehandlede trægulve og lyse pergo gulve, og synes sgu ikke det ser så skidt ud, selvom jeg bestemt ikke er rengøringsfreak. Lyse gulve er bare så pæne altså :D


Nu er det jo ikke teaktræs-mørke gulve, de anbefaler ... bare en nuance eller to mørkere end den, du viste frem. Men måske debatten bare snyder med farven og I i virkeligheden er enige om den bedste farve ;)


Netop.
Vi har den farve der er hvid fyr. Og havde vi haft noget over i nordisk eller eg farven ville det allerede have hjulpet gevaldigt. Så det behøver ikke være helt mørkt (selvom det sikkert ville være en rigtig flot modsætning til hvidt og lyst), men bare heller ikke så lyst at alt ses. For det er træls.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 14. feb 2018, 14:14

Vi har lige fået nyheden om at vi overtagelsen er udskudt igen igen. Nu prøver vi med 1.3


Angående gulve så lover jeg at snavs kommer med i testene på gulvet, det bliver om et par uger når vi er flyttet at jeg går igang med testeriet :D
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Aquadorable » 14. feb 2018, 19:41

Filipai skrev:Vi har lige fået nyheden om at vi overtagelsen er udskudt igen igen. Nu prøver vi med 1.3


Angående gulve så lover jeg at snavs kommer med i testene på gulvet, det bliver om et par uger når vi er flyttet at jeg går igang med testeriet :D


Ved I, hvornår I kan gå i gang med at bygge? :) Og hvor lang tid tager sådan noget egentlig?
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 14. feb 2018, 20:58

Aquadorable skrev:
Filipai skrev:Vi har lige fået nyheden om at vi overtagelsen er udskudt igen igen. Nu prøver vi med 1.3


Angående gulve så lover jeg at snavs kommer med i testene på gulvet, det bliver om et par uger når vi er flyttet at jeg går igang med testeriet :D


Ved I, hvornår I kan gå i gang med at bygge? :) Og hvor lang tid tager sådan noget egentlig?


Nej slet ikke endnu, det tager lige knap 6 måneder at bygge det, og så er der 3-6 ugers ventetid med bygge tilladelse og alt muligt andet, samlet set så sætter de 47 uger af, men vi er ca 4 uger inde i processen, hvor nået så er ferie og alt muligt andet vi håber vi kan få presset lidt hurtigere igennem.. Så hvis de skal nå det inden jul, så skal vi også til snart at igang. Jeg begynder at blive en smule utålmodig. Også fordi vi skal have revet et andet hus ned først. Men vi kan heller ikke søge byggetilladelsen før vi har plantegningen.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf ina » 14. feb 2018, 21:11

Med fare for at starte en diskussion igen, så læser jeg slet ikke Artems indlæg, som du gør. Synes det er lidt synd at du angriber ham sådan.

Du skrev i startindlægget at du søgte inputs, men det er meget få du tager imod. Flere har skrevet omkring nogle planløsningsmæssige ting, hvad der er smart når man har små børn osv. Senest input omkring gulvfarve.

I bestemmer selv hvordan jeres hus skal være, men ønsker du overhovedet inputs? Hvis I skal bo i det hus til I er grå og gamle, er det ikke så ikke rart at høre fra andre hvad de har erfaret? Jeg kender flere, som er i gang med at bygge hus nr. 2, fordi det første simpelthen ikke duede for dem på længere sigt.

Nå, men jeg ved ikke noget om noget med byggeri (men til gengæld meget om hvad der er rart med små børn i huset). Jeg undrer mig bare og ville lige give Artem lidt opbakning.
11
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 14. feb 2018, 21:38

ina skrev:Med fare for at starte en diskussion igen, så læser jeg slet ikke Artems indlæg, som du gør. Synes det er lidt synd at du angriber ham sådan.

Du skrev i startindlægget at du søgte inputs, men det er meget få du tager imod. Flere har skrevet omkring nogle planløsningsmæssige ting, hvad der er smart når man har små børn osv. Senest input omkring gulvfarve.

I bestemmer selv hvordan jeres hus skal være, men ønsker du overhovedet inputs? Hvis I skal bo i det hus til I er grå og gamle, er det ikke så ikke rart at høre fra andre hvad de har erfaret? Jeg kender flere, som er i gang med at bygge hus nr. 2, fordi det første simpelthen ikke duede for dem på længere sigt.

Nå, men jeg ved ikke noget om noget med byggeri (men til gengæld meget om hvad der er rart med små børn i huset). Jeg undrer mig bare og ville lige give Artem lidt opbakning.


Jeg vil virkeligt gerne have input, og det kan også være jeg måske blev lidt hård i kanten, men jeg læser det utroligt bedrevidende når man får af vide at vi er galt på den fordi vi ikke vælger trægulve uden at argumentere så meget andet end at Pergo er dårligt plastik på linje med med laminatbordplade, som allerede er købt og betalt. Generelt har det været Artems stil i min optik at fremføre nogle ting sagt meget groft og kantet, ikke kun i min tråd, og det var derfor en generel opfordring til ham at man lige tænker over hvordan man fremlægger sine synspunkter på en lidt pænere måde. Og vi vil jo netop gerne undgå at bo med grimme gulve som jeg ved trægulve ville blive hos os.
Jeg synes eller at alle andre inputs har været vel taget imod, altså dem hvor man kommer med forslag på en ordentlig måde.

Angående plantegninger er der virkeligt meget vi har taget med videre til vores nye arkitekt med råd, men de plantegninger hvor der er blevet tegnet hjem på omkring 220 kvm, så dur det altså bare ikke, fordi det er der ikke penge til :), og så er plantegningen altså bare lige pludselig ubrugelig, fordi man ikke kan mase det ind på mindre plads, ligesom at et hus tegnet så det ikke giver mening i forhold til lysindfald eller rent faktisk være på grunden ikke kan bruges.

Jeg har også har nydt at få billeder af folks køkkener og gulve, samt erfaringer med forhandlere. Så hvis du tager det som om at jeg ikke vil have input så tror jeg du misforstår. Men synes da virkeligt det er en træls retning at tråden har taget sig, og jeg gider ikke med en mørk sky over det der skal være et hyggeligt projekt, så vil jeg hellere søge inputs andre steder fra. Det med gulvfarven som jeg skriver med et smil er jo også noget af det jeg ikke havde lyst til at høre, men som selvfølgelig kommer til efterretning, og på den baggrund bliver der også indført "snavs og skidt test" ind, som jeg ellers ikke havde overvejet.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 14. feb 2018, 21:40

Lulu skrev:
Netop.
Vi har den farve der er hvid fyr. Og havde vi haft noget over i nordisk eller eg farven ville det allerede have hjulpet gevaldigt. Så det behøver ikke være helt mørkt (selvom det sikkert ville være en rigtig flot modsætning til hvidt og lyst), men bare heller ikke så lyst at alt ses. For det er træls.


Vi er klart også mest til den mørke af de to i farven, kan bare virkeligt godt lide longplank udgaven som kun er i den lyse af dem. Jeg håber det er mørkt nok. Vi har forhandlere af både Pergo og Korkvinyl i nabolaget, så planen er at vi i næste uge lige smutter forbi og finder ud af hvilke vi skal bestille prøver på.
1
Indomie
Indlæg: 208
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Indomie » 16. feb 2018, 12:08

Filipai skrev:
Indomie skrev:Vi har akustikgulv - som Eurodan kalder det - på værelserne, stue og køkkenalrum.
Her ses fra stuen og ud mod køkken. Og det kan lige anes klinker i gang og badeværelse


Ser super fint ud, ved du hvem der er producenten bag?


Der gik lige lidt hverdag i det men her er et link til det.
https://www.garant.nu/wicanders-akustik ... sider.html
Jeg mener vi har 25 års garanti på det. Vi har kun boet i huset siden september sidste år så erfaringen er ikke så stor endnu.
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 21. feb 2018, 12:27

Hvornår ville der kommr et nyt forslag til plantegning?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. feb 2018, 12:52

godtnavn skrev:Hvornår ville der kommr et nyt forslag til plantegning?


De sagde i denne uge.
Nu må vi se.

Til gengæld er grunden officielt erklæret forureningsfri, og det bliver ikke kortlagt. Handlen er dermed endelig, og vi er på point of no return. En smule angstprovokerende :genert:
7
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Charly » 21. feb 2018, 12:57

Filipai skrev:
godtnavn skrev:Hvornår ville der kommr et nyt forslag til plantegning?


De sagde i denne uge.
Nu må vi se.

Til gengæld er grunden officielt erklæret forureningsfri, og det bliver ikke kortlagt. Handlen er dermed endelig, og vi er på point of no return. En smule angstprovokerende :genert:

Tillykke :)

Det er et kæmpe projekt, I har kastet jer ud - til tider uoverskueligt, men jeg er sikker på, at I ender med at elske jeres nye hus. Jeg er i hvert fald svært begejstret for vores :dåne:

Hvordan var det - I skulle også rive et gammelt hus ned? Har I allerede fået tilladelsen til det?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 21. feb 2018, 13:10

Charly skrev:
Filipai skrev:
godtnavn skrev:Hvornår ville der kommr et nyt forslag til plantegning?


De sagde i denne uge.
Nu må vi se.

Til gengæld er grunden officielt erklæret forureningsfri, og det bliver ikke kortlagt. Handlen er dermed endelig, og vi er på point of no return. En smule angstprovokerende :genert:

Tillykke :)

Det er et kæmpe projekt, I har kastet jer ud - til tider uoverskueligt, men jeg er sikker på, at I ender med at elske jeres nye hus. Jeg er i hvert fald svært begejstret for vores :dåne:

Hvordan var det - I skulle også rive et gammelt hus ned? Har I allerede fået tilladelsen til det?


Ja vi skal også rive et gammelt hus ned, og det er der ikke tilladelse til endnu, altså vi har tilsagn fra kommunen om det ikke bliver et problem, men i og med at handlen har været annuleret 2 gange indtil videre har vi simpelthen ikke turde søge, men det gør vi nu :banan:
Nu står vi så bare lige i en anden flytning og overdrager vores lejlighed på lørdag, så jeg sidder omringet at flyttekasser lige nu. Så der har ikke været overskud til noget som helst med husprojektet i denne uge, anden et at begynde at følge en masse "nybyggere" på instagram.
0

Tilbage til "Bolig"