Oprydningstråden 2018

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26526

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Santa » 18. feb 2018, 11:10

Jeg er i gang med de der hjørner hvor ting hober sig op.

I går: Ryddet op på bogreol og alle de "ved ikke hvor den skal være/gider ikke lægge på plads" ting på spisebordet.
Satte nye billeder og plakater op i stuen.

I dag: Har ryddet ud i plakathjørnet (jep, sådan et har jeg!), sorteret og smidt ud med hård hånd.
Vasket badeværelsesmåtterne (dejligt lille job!).

Næste område er nogen kasser med diverse juleting, som står og fylder under spisebordet (suk!).
Så skal jeg have båret gamle blade ned til papircontaineren, tørret støv af, støvsuget og vandet planter.
Der skal lægges tøj på plads, og støvsuges i resten af lejligheden og badeværelset skal have en hurtig tur.

I løbet af ferien vil jeg gerne have ordnet flere småting med boremaskinen; hængt gardiner op i soveværelse, lille skab på badeværelse.....men lad os nu se!
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Lulu » 21. mar 2018, 17:42

Hvordan går det derude med jer andre? Jeg har så småt været hele hytten igennem, mangler loft og skur, skuret får en tur her i påsken.
Når det er færdigt, begynder jeg forfra og tager lige en tur mere igennem hytten.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Filipai » 21. mar 2018, 17:45

Vi flyttede jo oven i tråden, og tømte derfor hele lejligheden. Det blev 50 flyttekasser og yderligere 8 ikea poser med tøj. Indtil videre er indholdet af sammenlagt 10 flyttekasser blevet smidt ud, gjort parat til salg, eller doneret :) Når vi flytter igen senere i år, så gennemgår vi det hele igen før vi pakker det ned. Og så igen når vi pakker ud.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf ina » 21. mar 2018, 17:59

ina skrev:Jeg er også med. Jeg har været i gang i juleferien, hvor jeg ryddede op på de stores værelser og smed en sæk med legetøj de ikke leger med til genbrug. Og så var der en pose med babytøj til nogle venner der venter sig.

Min motivation er at vi har for meget lort og for lidt plads. :genert: Jeg bliver nemt stresset over at det er ting over alt og ikke har tid til oprydning. Så vi skal have muget ud.

Listen hedder:
- tøj - done!
- køkken - done!
- babylegetøj - done!
- bøger - done!
- cd'er og dvd'er
- badeværelser (håndklæder, produkter der ikke bruges, diverse)
- bryggers - done!
- lille pulterkammer - done!


Jeg mangler badeværelser samt cd’er og dvd’er. :gogo:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Purple Haze » 28. mar 2018, 11:02

Purple Haze skrev:Forslag til dem der bor i Kbh. (Og omegn).

Hvis i gerne vil have en deadline og anledning til at komme af med tøj (og evt ikke-brugt dullegrej), så holder jeg gerne tøj-bytte snart - gør det ca hver 3 måned i omgangskredsen alligevel (send evt en PB hvis det har interesse).

Konceptet er at alle kommer med det de vil af med og så tager vi ellers bare for os af det der er - og hvis man ikke gider slæbe resterne med hjem, så sørger jeg for at det enten kommer til genbrug eller videre til andre jeg kender.

Vi kan også planlægge noget loppemarked og ligende et eller andet sted til sommer, hvis det kan motivere folk til at få ryddet op at have sådan en deadline.


Hvis nogen har lyst, så afholder vi (en mindre gruppe hvoraf flere er fra Debarren) tøj “bytte” (dvs kom og giv dit tøj væk og gå hjem med noget andet hvis du har lyst), den 14 april.

Skovlunde Kbh.

PB for detaljer.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Lulu » 10. maj 2018, 08:09

Er der nogen der stadig er med?
Jeg har været igennem den grove omgang i hele hytten. Nu er jeg gået i gang med den finere omgang, hvor jeg også sælger ud af ting, som jeg synes vi er "vokset" fra herhjemme. Det begynder at blive virkelig godt. Der er stadig lang vej igennem finpudsning, men det går fremad.

Jeg er begyndt at lave en liste over ting jeg gerne vil nå hver weekend, og det hjælper helt vildt på, hvor meget vi når.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Planten » 10. maj 2018, 08:13

Jeg er egentlig også stadig med. Det er jeg sådan set altid :D jeg har solgt keramik, jeg ikke brugte. Stole jeg var blevet træt af. Fundet flere ting til genbrug, som jeg ikke bruger, men som jeg heller ikke gider bruge energi på at sælge.
0
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Kathain » 10. maj 2018, 10:07

Jeg er stadig med. For 2 uger siden var jeg nede i genbrug med en masse fra mit kælderrum som bare havde stået og ventet på at skulle videre.

Efter at have været ude og rejse og købt en del nyt tøj overvejer jeg om jeg skal få gennemgået mit tøj igen for at se om der er noget der skal videre til andre.
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Lulu » 10. maj 2018, 11:35

Jeg har ryddet op i stue/køkken i dag (ca 65m2).
Det var noget af en omgang, men fik bl.a. også ryddet grundigt op i legetøj. Så nu står der legekøkken og værktøjsbænk samt 4 affaldssække med legetøj i skuret der venter på rengøring så det kan sælges videre. Så lækkert.

Fik også ryddet op under sofaen (når vi køber nye møbler fra nu af, køber vi kun ting der går helt ned til gulvet, magter simpelthen ikke alt det skrammel der ryger under møblerne).
Så nu mangler kun rengøring, men har jo også tre fridage endnu til den omgang.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf ina » 14. maj 2018, 17:24

ina skrev:Jeg er også med. Jeg har været i gang i juleferien, hvor jeg ryddede op på de stores værelser og smed en sæk med legetøj de ikke leger med til genbrug. Og så var der en pose med babytøj til nogle venner der venter sig.

Min motivation er at vi har for meget lort og for lidt plads. :genert: Jeg bliver nemt stresset over at det er ting over alt og ikke har tid til oprydning. Så vi skal have muget ud.

Listen hedder:
- tøj - done!
- køkken - done!
- babylegetøj - done!
- bøger - done!
- cd'er og dvd'er
- badeværelser - done!
- bryggers - done!
- lille pulterkammer - done!


Jeg mangler cd'er, men jeg tror faktisk ikke der er det vilde at komme efter. Til gengæld kan jeg sortere ud i vores repos og vores værksted, der er en del der skal til genbrug eller sælges. Jeg har allerede solgt en del og det er helt vildt som det letter. :love:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. maj 2018, 18:14

Jeg har i dag for alvor taget fat på - tør jeg godt sige - mit livs oprydningsprojekt.
Det startede egentlig allerede for 14 dage siden, hvor jeg købte en bunke af de der genbrugsindkøbsposer hos Netto og gik i gang med at samle alt det, der ikke rigtig har en ordentlig plads i lejligheden. Poserne har stået og kigget bebrejdende på mig siden da, fordi jeg pludselig fik travlt med jobskifte og eksamensforberedelser, men i dag fik jeg omsider taget fat på at omarrangere.

Jeg ejer utrolig mange ting, men bortset fra et lidt for stort lager af visse produkter, er der faktisk ikke særlig meget, der skal smides ud eller gives videre. Det fik jeg muget ud i sidste år, hvorefter jeg desværre tabte gejsten igen. Sådan er det gået mange gange pga. mine kognitive vanskeligheder, men nu hvor de i længere tid har været i bedring, vil jeg i mål med projektet.
Jeg har derfor også været ude og købe diverse plastbokse til opbevaring, for kernen i planen er, at ting, der enten står på lager eller kun sjældent er i brug, skal væk fra lejligheden og op på loftet. Kort sagt er jeg i gang med at sortere poser og pakke kasser, og når førstnævnte forhåbentlig snart er tomme, skal de bruges til at flytte gammelt lort ned fra loftet og hen til genbrugsplads og -butikker. Jeg må erkende, at jeg ikke har efterspurgt noget som helst fra mit loft de sidste maaange år, og da det ikke kun skyldes, at en flok håndværkere på et tidspunkt i forbindelse med noget vedligehold i ejendommen endevendte rummet, til trods for at jeg havde fritlagt de steder, hvor de skulle til, sådan som vi var blevet bedt om af bestyrelsen, regner jeg ikke med, at jeg behøver at gemme særlig meget af det, der befinder sig deroppe.

Det lyder nok mærkeligt, men dagens højdepunkter har været, når ting fra samme kategori, fx. juledims, er blevet forenet i en plastkasse :lol:
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Lulu » 21. maj 2018, 06:54

Vi fandt vores drømmehus i går. Så vi skal snakke med banken og alt muligt snarest muligt.
Men hvis vi skal flytte er jeg så glad for alt det oprydning etc jeg/vi har været igennem de seneste måneder. Selvom vi ikke ee færdige, så er vi nået langt, og der er godt nok allerede meget skrammel som er frasoreteret og ikke ryger med.
Jeg må dog oppe mig lidt med alle de ting vi gerne vil have solgt. Det gider jeg ærligt talt heller ikke skulle have med. Og det ville være rart med en ekstra opsparing til uforudsete udgifter.

Ellers har jeg i weekenden ind til videre nået drengenes værelse og reposet.
Så badeværelset trænger til rengøring (oprydning er overstået og der er ikke mere der skal frasorteres) og mandens værelse, som vi aldrig rigtig er kommet på plads i, og som bare roder og flyder. Tvivler på vi nogensinde bliver færdige derinde, men lidt oprydning og rengøring er stadig på sin plads.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf LadyFox » 21. maj 2018, 11:56

Jeg var egentlig gået i stå med at komme til bunds i noget som helst.

Men i går da jeg skulle hente en seng tog jeg mig sammen til at forvandle fugleværelset til et soveværelse, nu hvor der alligevel ikke længere bor nogle fugle.

Så i går har jeg:
- Sat fuglebur i kælderen.
- Tømt skufferne på det TV Møbel som buret stod på over i en skuffe på en kommode.
- Sat TV-møbel ned i kælderen.
- Puttet alle dimserne i min rode-vindueskarm ned i poser og smidt op i et indbygget skab.
- Flyttet kommoden over i den anden ende af rummet og sat sengen ind.
-Vasket væggene helt rene for det skidt der nu kommer af at have et bur stpende op af.
- Flyttet min vasketøjskurv ud i bruseren.

Så nu er der kun en seng, en lampe, en kommode og et TV derinde. Planen er at jeg gerne vil tage mig sammen og få sat mit rullegardin op derinde, og få lidt på væggene som billeder og hylder og så også finde en læselampe.

Processen har så ført til noget yderligere rod i stue og gang, men hey, det er stadig et fremskridt, og er slag af gangen. Der skal nok komme mere styr på sagerne.
1
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Purple Haze » 21. maj 2018, 14:49

Purple Haze skrev:
Purple Haze skrev:Forslag til dem der bor i Kbh. (Og omegn).

Hvis i gerne vil have en deadline og anledning til at komme af med tøj (og evt ikke-brugt dullegrej), så holder jeg gerne tøj-bytte snart - gør det ca hver 3 måned i omgangskredsen alligevel (send evt en PB hvis det har interesse).

Konceptet er at alle kommer med det de vil af med og så tager vi ellers bare for os af det der er - og hvis man ikke gider slæbe resterne med hjem, så sørger jeg for at det enten kommer til genbrug eller videre til andre jeg kender.

Vi kan også planlægge noget loppemarked og ligende et eller andet sted til sommer, hvis det kan motivere folk til at få ryddet op at have sådan en deadline.


Hvis nogen har lyst, så afholder vi (en mindre gruppe hvoraf flere er fra Debarren) tøj “bytte” (dvs kom og giv dit tøj væk og gå hjem med noget andet hvis du har lyst), den 14 april.

Skovlunde Kbh.

PB for detaljer.


Der er en ny omgang tøj"bytte" søndag D 10 juni på Østerbro hvis nogen skulle være interesseret.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Krølle » 21. maj 2018, 16:38

Jeg er med - har bare ikke rigtig opdateret herinde løbende.

Her er de fleste beboelsesrum med undtagelse af køkkenet sorteret, og jeg ved, hvad der står i kælder og garage. Ganske praktisk eftersom jeg flytter om et par måneder og går fra hus med kælder og garage til lejlighed med et enkelt loftrum :tie:

Men. Jeg glæder mig. Det bliver så fedt kun at slippe ting igennem nåleøjet til min nye bolig, som jeg aktivt har tilvalgt og taget med, fordi de betyder noget :lun:
0

Tilbage til "Bolig"