Oprydningstråden 2018

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4304

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf TomKah » 27. maj 2018, 18:49

Jeg er gået helt i stå, men overvejer at få startet op igen via sådan en 30 day decluttering Challenge. For jeg har stadig et kæmpe behov for at få ryddet op og jeg tænker den kan tvinge mig til at holde mig på sporet.

Nogen der har erfaringer med sådan en? Gør man det i rækkefølge eller vælger man nogle nemme på dage man har travlt?
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Lulu » 27. maj 2018, 19:14

    TomKah skrev:Jeg er gået helt i stå, men overvejer at få startet op igen via sådan en 30 day decluttering Challenge. For jeg har stadig et kæmpe behov for at få ryddet op og jeg tænker den kan tvinge mig til at holde mig på sporet.

    Nogen der har erfaringer med sådan en? Gør man det i rækkefølge eller vælger man nogle nemme på dage man har travlt?


    Dem jeg har set på youtube gør det i rækkefølge. Men synes mange vælger fx kuglepenne / skrivebordsskuffe nogen dage, som jeg ser som en travl dag decluttering.
    Har ikke personlige erfaringer, men husker at det er mere end 400 ting der ryger, så synes jo egentlig det virker som en god ide.
    0
    TomKah
    Indlæg: 4185
    Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
    Kort karma: 311
    Likede indlæg: 4304

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf TomKah » 27. maj 2018, 19:28

    Jeg tror bare jeg forsøger. Jeg var meget aktiv i december/januar og jeg kan se nu at nogle af de skuffer jeg ryddede op dengang er tilbage til hvad de var. Det skal holdes ved lige herhjemme
    0
    Brugeravatar
    DetSorteCirkus
    Indlæg: 21945
    Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
    Kort karma: 2513
    Likede indlæg: 59498

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jun 2018, 08:55

    :gisp:

    Et tårn af plastbokse, der næsten er lige så højt som mig selv, har indtaget det ene hjørne i min stue.
    Når den sidste kasse om lidt er klaret, vil jeg i alt have fyldt:

    - 6 x 31 l. bokse
    - 2 x 29 l. bokse
    - 4 klodskasser

    med plejeprodukter på lager, pynt til jul, påske, halloween og andre mærkedage, gaver til familie og venner, gamle breve og minder og sko, fascinatorer og dækketøj, der kun sjældent er i brug.
    Kort sagt - en masse gode ting, der bare lige så godt kan stå på loftet.

    Jeg har også sorteret en stor bunke festkjoler fra, som skal i dragtposer og op at hænge i et skab på loftet.
    3
    Lulu
    Indlæg: 2222
    Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
    Kort karma: 136
    Geografisk sted: Odense
    Likede indlæg: 2760

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf Lulu » 5. jun 2018, 13:04

    Vi overtager pludselig hus d 1 aug og må begynde at flytte ind i juli, hvor vi har sommerferie.
    Jeg er lige pludselig rigtig glad for den oprydning jeg har været igennem i løbet af året, og forudser der kommer meget mere oprydning de næste par weekender.
    3
    Brugeravatar
    Mangoness
    Indlæg: 6480
    Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
    Kort karma: 630
    Likede indlæg: 14349

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf Mangoness » 5. jun 2018, 13:05

    Lulu skrev:Vi overtager pludselig hus d 1 aug og må begynde at flytte ind i juli, hvor vi har sommerferie.
    Jeg er lige pludselig rigtig glad for den oprydning jeg har været igennem i løbet af året, og forudser der kommer meget mere oprydning de næste par weekender.


    Jeg skal også flytte, og jeg fortryder, at jeg ikke har været med i oprydningstråden :panik: :panik: :panik:
    1
    Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

    Billede

    Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


    Cheese Billede
    Brugeravatar
    LadyFox
    Indlæg: 19587
    Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
    Kort karma: 2437
    Geografisk sted: Kbh
    Likede indlæg: 46021

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf LadyFox » 5. jun 2018, 13:20

    Jeg har fået hvad der lignede et propfyldt kælderrum til kun at fylde et halvt, bare ved at rykke lidt rundt på tingene. Jeg har en sovesofa med chaiselong det skal derned i dag, og jeg er bange for at det ikke kan lykkes.
    Men, det ville gøre meget for mit hjem og hvor rodet det ser ud at jeg får en mindre sofa med luft under. Og jeg vil have det ret ufedt hvis jeg ender med at blive nødt til at have begge sofaer i min lille bitte lejlighed indtil jeg kommer af med den gamle.
    0
    ...
    Brugeravatar
    LaMariposa
    Indlæg: 16942
    Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
    Kort karma: 3549
    Likede indlæg: 41157

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf LaMariposa » 6. jun 2018, 06:25

    Jeg præsenterede at bruge halvanden time (og 3500 skridt) på bare at rydde op i går. Havde hele tiden den der irriterende følelse af, at jeg ikke kunne lægge noget på plads, fordi der er fyldt alle steder i forvejen.

    Så i weekenden går jeg i gang med at rydde op og rydde ud. Det bliver i første omgang i mit tøj og i køkkenskabene.
    0
    :lun: Be brave
    Brugeravatar
    LaMariposa
    Indlæg: 16942
    Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
    Kort karma: 3549
    Likede indlæg: 41157

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf LaMariposa » 10. jun 2018, 10:59

    Fik gennemgået alt mit tøj i går, og fik sorteret masse ud :banan: Det var rigtig rart at få startet på oprydningen igen. Det giver altså en eller anden form for kick :D
    1
    :lun: Be brave
    Brugeravatar
    Maoam
    Indlæg: 1454
    Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
    Kort karma: 111
    Likede indlæg: 3374

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf Maoam » 12. jun 2018, 06:58

    Jeg flytter fra min kæreste den 1/7 og skal rydde ud inden jeg pakker mine ting ned.
    0
    Love, love, peace, peace :pompom:
    Brugeravatar
    Hunkat
    Indlæg: 7786
    Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
    Kort karma: 574
    Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
    Likede indlæg: 19143

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf Hunkat » 12. jun 2018, 07:18

    Jeg er begyndt at blive lidt hooked på det der med oprydning så jeg melder mig ligeså stille ind i tråden her. Jeg har ikke mod til at gå i gang med at smide 400 ting ud men jeg har fået flyttet en del ting i kælderen på det sidste i erkendelse af at det nye badeværelsesspejl ikke kommer hurtigere op og hænge af at stå i lejligheden.

    For mig er det især småting der volder problemer. Både min mand og jeg er glade for at beholde små minder, visitkort, breve, dens slags. Men hvor gør man af det?
    Jeg tænker vi skal i gang med et system hvor vi hvert år samler sammen i en årsboks som man så kan gå tilbage og åbne (og som kan stå i et skab eller kælderen i mellemtiden).

    Klare plastikbokse til jul/påske/osv kunne også være en god ide, det stabler ligesom bedre. Og så skal jeg bare tage mig sammen og få hængt ting op på væggene og få hyret en håndværker til de ting jeg ikke kan selv.
    0
    L'enfer, c'est les autres

    First debat-mover :rock:

    Persnikedy skrev
    Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
    Brugeravatar
    Mangoness
    Indlæg: 6480
    Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
    Kort karma: 630
    Likede indlæg: 14349

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf Mangoness » 12. jun 2018, 07:42

    Hunkat skrev:[...]

    For mig er det især småting der volder problemer. Både min mand og jeg er glade for at beholde små minder, visitkort, breve, dens slags. Men hvor gør man af det?
    Jeg tænker vi skal i gang med et system hvor vi hvert år samler sammen i en årsboks som man så kan gå tilbage og åbne (og som kan stå i et skab eller kælderen i mellemtiden).

    [...]


    Selv samler jeg de ting, jeg kan, i en scrapbog (nogle ting har jeg taget et billede af og klistret deri :fløjt: ) - og resten har jeg placeret i en kasse.
    0
    Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

    Billede

    Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


    Cheese Billede
    Brugeravatar
    Planten
    Indlæg: 4283
    Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
    Kort karma: 1042
    Likede indlæg: 7228

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf Planten » 12. jun 2018, 08:48

    Mangoness skrev:
    Hunkat skrev:[...]

    For mig er det især småting der volder problemer. Både min mand og jeg er glade for at beholde små minder, visitkort, breve, dens slags. Men hvor gør man af det?
    Jeg tænker vi skal i gang med et system hvor vi hvert år samler sammen i en årsboks som man så kan gå tilbage og åbne (og som kan stå i et skab eller kælderen i mellemtiden).

    [...]


    Selv samler jeg de ting, jeg kan, i en scrapbog (nogle ting har jeg taget et billede af og klistret deri :fløjt: ) - og resten har jeg placeret i en kasse.

    Jeg har sådan en kasse med låg, som jeg kommer (efterhånden sjældne) breve i, julekort, fødselsdagskort osv. Jeg ser virkelig sjældent på dem, men jeg synes, det er vildt hyggeligt at tænke på, at de ligger der :)
    0
    Brugeravatar
    Maoam
    Indlæg: 1454
    Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
    Kort karma: 111
    Likede indlæg: 3374

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf Maoam » 14. jun 2018, 08:22

    Jeg har ryddet op i alle mine bøger og papir i dag. Skiller mig af med bl.a. 20 kogebøger, beholder 30 kogebøger og smed næsten alle papirer ud. Ryddede op i mit tøj for en måneds tid siden.
    0
    Love, love, peace, peace :pompom:
    Brugeravatar
    Hunkat
    Indlæg: 7786
    Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
    Kort karma: 574
    Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
    Likede indlæg: 19143

    Re: Oprydningstråden 2018

    Indlægaf Hunkat » 14. jun 2018, 08:27

    Nå men øhm... vi skal ha' en killing. Så det er da god motivation til at få ryddet lidt op.
    1
    L'enfer, c'est les autres

    First debat-mover :rock:

    Persnikedy skrev
    Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

    Tilbage til "Bolig"