"Kælderen er ulovlig som beboelse, men børnene sover der alligevel"

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: "Kælderen er ulovlig som beboelse, men børnene sover der alligevel"

Indlægaf Torn » 2. jan 2018, 13:28

Tux skrev:Jeg ville ikke uden videre få indretter beboelse i kælderen uden at få målt radon niveauet, det kan være højt i nogen kældre og er kræftfremkaldende. Bare lige et tip..


Kælderen er som sagt radonsikret, hvorfor målingerne viser et forholdsvist lavt niveau. Heldigvis! For dét ville jeg ikke udsætte ungerne for.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: "Kælderen er ulovlig som beboelse, men børnene sover der alligevel"

Indlægaf Torn » 2. jan 2018, 13:29

Studsgaard skrev:
Torn skrev:Det lyder til, at de fleste af jer ville turde bruge kælderen til (børne)beboelse. I nævner, at vinduerne skal kunne bruges som flugtveje. Både min mand og jeg kan sagtens kravle ud af vinduerne (de er altså store nok), men de sidder jo "højere" end vinduer vil gøre i stueetagen. Så jeg er stadig lidt usikker på den del.

Tusind tak for svar.

Kan man evt indrette værelset så der står en stabil lav reol/kommode nedenfor, så den kan bruges til at træde på i tilfælde af man skal ud af vinduerne?


Ja, det ville man godt kunne. Og det kunne nok være en fin løsning.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: "Kælderen er ulovlig som beboelse, men børnene sover der alligevel"

Indlægaf Tux » 2. jan 2018, 13:49

Torn skrev:
Tux skrev:Jeg ville ikke uden videre få indretter beboelse i kælderen uden at få målt radon niveauet, det kan være højt i nogen kældre og er kræftfremkaldende. Bare lige et tip..


Kælderen er som sagt radonsikret, hvorfor målingerne viser et forholdsvist lavt niveau. Heldigvis! For dét ville jeg ikke udsætte ungerne for.

Kunne være jeg skulle lære at læse før jeg poster :-D
0

Tilbage til "Bolig"