Indretnings- og istandsættelsestråd!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Annione » 15. maj 2018, 17:48

LaScrooge skrev:
Annione skrev:
Altså. Det er ikke hygiejnisk :genert:
Er der en “dør” for den der lem?


Det ville der nok ikke være, nej. :-/


Så er mit bud altså nej.

Undskyld. :genert:
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 15. maj 2018, 17:58

Annione skrev:
LaScrooge skrev:
Annione skrev:
Altså. Det er ikke hygiejnisk :genert:
Er der en “dør” for den der lem?


Det ville der nok ikke være, nej. :-/


Så er mit bud altså nej.

Undskyld. :genert:


Det er godt at få det fra en fagperson :) Er Det fordi der flyver afføringspartikler rundt i luften, eller hvad er det mere præcist?
0
And we both know: I will be delicious
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf avdotja » 15. maj 2018, 18:25

Altså jeg tænker at hvis man virkelig vil have en kat, så overkommer man det med kattebakken; selvom det bliver irriterende :) (Jeg ville ikke, men jeg vil så heller ikke virkelig gerne have kat :D)

Men har du haft kat før? Ellers tænker jeg at det måske er en ide lige at “lande” i lejligheden, før du tager den endelige beslutning. Det jeg ville bekymre mig om i situationen, var om jeg ville være klar til ansvaret og til at være bundet til lejligheden i langt højere grad end i dag. En kat er ganske vist ikke en hund; men en indekat sætter alligevel nogle krav til regelmæssighed, kontakt og hjemmetid.
1
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf avdotja » 15. maj 2018, 18:29

Noget jeg ikke havde tænkt over ved katte, er den manglende mobilitet. Jeg havde en overgang en ven der havde indekat, og jeg sagde selvfølgelig til ham at han var mere end velkommen til at slæbe kræet med hjem til mig, da han udtrykte bekymring for at den var meget alene. Men det er åbenbart ikke lige sådan noget man gør.

EDIT: Men har du haft kat før, så ved du allerede meget mere om dem end jeg gør og har sandsynligvis allerede gjort dig de tanker. Det er mere hvis det er helt nyt territorie for dig :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Moxy-lady » 15. maj 2018, 18:41

Hvad med at stille den på badeværelset, under bruseren, og så tage den ud når du skal bade? Det gør min mor, det fungerer egentligt okay.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 15. maj 2018, 18:55

avdotja skrev:Noget jeg ikke havde tænkt over ved katte, er den manglende mobilitet. Jeg havde en overgang en ven der havde indekat, og jeg sagde selvfølgelig til ham at han var mere end velkommen til at slæbe kræet med hjem til mig, da han udtrykte bekymring for at den var meget alene. Men det er åbenbart ikke lige sådan noget man gør.

EDIT: Men har du haft kat før, så ved du allerede meget mere om dem end jeg gør og har sandsynligvis allerede gjort dig de tanker. Det er mere hvis det er helt nyt territorie for dig :)


Jeg har haft kat før. Først var den én, så købte jeg en ven til den og havde to, og de havde det virkelig godt. Dejlige dyr, som jeg savner. Min eks har også to katte, som jeg har levet med i 3 år, så det er ikke spor ukendt territorie for mig.

Jeg ville finde mig en seniorkat fra et internat, som kan få et godt liv resten af sine dage her hos mig. Blive passet godt og accepteret og elsket trods eventuelle særheder. Jeg har ingen krav til at den skal være på en bestemt måde, så længe den er renlig og kan finde ud af at hvæsse klør i kradsebrættet i stedet for sofaen. Jeg elsker katte fordi de er så stærke i deres individuelle udtryk; jeg kan virkelig mærke, at jeg deler hjem med et selvstændigt væsen og det er dét, der er det hyggelige for mig. Den må gerne være reserveret og have gang i en masse skummelt missebusiness der ikke involverer eller kommer mig ved :-D
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 15. maj 2018, 18:57

Moxy-lady skrev:Hvad med at stille den på badeværelset, under bruseren, og så tage den ud når du skal bade? Det gør min mor, det fungerer egentligt okay.


Velkommen i tråden om en lejlighed uden bad og med verdens mindste toilet uden gulvplads :-D
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Moxy-lady » 15. maj 2018, 19:08

LaScrooge skrev:
Moxy-lady skrev:Hvad med at stille den på badeværelset, under bruseren, og så tage den ud når du skal bade? Det gør min mor, det fungerer egentligt okay.


Velkommen i tråden om en lejlighed uden bad og med verdens mindste toilet uden gulvplads :-D


Ah, my bad! (pun not intended!) :lol:

Har ellers læst tråden løbende, men havde misset at der ikke var bad :genert:
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 15. maj 2018, 19:56

Moxy-lady skrev:
LaScrooge skrev:
Moxy-lady skrev:Hvad med at stille den på badeværelset, under bruseren, og så tage den ud når du skal bade? Det gør min mor, det fungerer egentligt okay.


Velkommen i tråden om en lejlighed uden bad og med verdens mindste toilet uden gulvplads :-D


Ah, my bad! (pun not intended!) :lol:

Har ellers læst tråden løbende, men havde misset at der ikke var bad :genert:


Hahaha, god pun, ellers :-D
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Annione » 16. maj 2018, 05:11

LaScrooge skrev:
Det er godt at få det fra en fagperson :) Er Det fordi der flyver afføringspartikler rundt i luften, eller hvad er det mere præcist?


Nemlig. Det er bare ikke så godt.
Kan en kat ikke lære at åbne en lille dør?
0
Neverkont
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2900

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Neverkont » 16. maj 2018, 07:04

Annione skrev:
LaScrooge skrev:
Det er godt at få det fra en fagperson :) Er Det fordi der flyver afføringspartikler rundt i luften, eller hvad er det mere præcist?


Nemlig. Det er bare ikke så godt.
Kan en kat ikke lære at åbne en lille dør?


Blot en tanke herfra.

Kan en kattelem måske bruges?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Æble » 17. maj 2018, 11:41

Man kan godt få kattebakker med dør.

Her fx http://m.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke ... gI2hvD_BwE
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Pandesteg » 17. maj 2018, 11:46

LaScrooge skrev:Okay, jeg har et andet problem. Jeg kunne simpelthen så godt tænke mig en kat, men jeg har intet sted at stille en kattebakke. Som i overhovedet ikke, med mindre den skal stå i stuen eller i soveværelset :tie: Det kunne ellers være så DEJLIGT med en kat der luskede rundt og havde gang i hemmelig missebusiness, sov i vindueskarmene og dén slags.


Hvorfor ville det være et stort problem med kattebakken i soveværelset? Vores katte skider/tisser (=larmer) ikke om natten, de sover :P Og man kan få bakker med kulfilter, som også tager lugtgener. Og alt efter hvad man giver dem at spise, så behøver lorten ikke at lugte. Vores katte får råfoder og skider derfor sådan nogle små hvide knolde, som ikke lugter, især ikke med kattebakke med låg og kulfilter.
Grus på gulvet osv., ja den slags hører jo nok med. Men det er forhåbentlig ikke en showstopper, hvis man ellers gerne vil have kat :)
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 17. maj 2018, 16:02

Pandesteg skrev:
LaScrooge skrev:Okay, jeg har et andet problem. Jeg kunne simpelthen så godt tænke mig en kat, men jeg har intet sted at stille en kattebakke. Som i overhovedet ikke, med mindre den skal stå i stuen eller i soveværelset :tie: Det kunne ellers være så DEJLIGT med en kat der luskede rundt og havde gang i hemmelig missebusiness, sov i vindueskarmene og dén slags.


Hvorfor ville det være et stort problem med kattebakken i soveværelset? Vores katte skider/tisser (=larmer) ikke om natten, de sover :P Og man kan få bakker med kulfilter, som også tager lugtgener. Og alt efter hvad man giver dem at spise, så behøver lorten ikke at lugte. Vores katte får råfoder og skider derfor sådan nogle små hvide knolde, som ikke lugter, især ikke med kattebakke med låg og kulfilter.
Grus på gulvet osv., ja den slags hører jo nok med. Men det er forhåbentlig ikke en showstopper, hvis man ellers gerne vil have kat :)


Jeg sover virkelig let og ville vågne hvis den begyndte at kradse rundt derinde. Og jeg ville have døren lukket derind til, for at den ikke skulle få et nataktivt flip og vække mig - det har alle mine 4 katte gjordt fra tid til anden.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 17. maj 2018, 16:03

Annione skrev:
LaScrooge skrev:
Det er godt at få det fra en fagperson :) Er Det fordi der flyver afføringspartikler rundt i luften, eller hvad er det mere præcist?


Nemlig. Det er bare ikke så godt.
Kan en kat ikke lære at åbne en lille dør?


Måske hvis jeg udvikler noget potegenkendelsesteknologi :-D
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Bolig"