Indretnings- og istandsættelsestråd!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Annione » 17. maj 2018, 16:05

LaScrooge skrev:
Annione skrev:
LaScrooge skrev:
Det er godt at få det fra en fagperson :) Er Det fordi der flyver afføringspartikler rundt i luften, eller hvad er det mere præcist?


Nemlig. Det er bare ikke så godt.
Kan en kat ikke lære at åbne en lille dør?


Måske hvis jeg udvikler noget potegenkendelsesteknologi :-D


En lille, let plade og hængsler, der går begge veje. A la saloon door. Det kan næppe være så svært :-D
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 17. maj 2018, 16:07

Annione skrev:
LaScrooge skrev:
Annione skrev:
LaScrooge skrev:
Det er godt at få det fra en fagperson :) Er Det fordi der flyver afføringspartikler rundt i luften, eller hvad er det mere præcist?


Nemlig. Det er bare ikke så godt.
Kan en kat ikke lære at åbne en lille dør?


Måske hvis jeg udvikler noget potegenkendelsesteknologi :-D


En lille, let plade og hængsler, der går begge veje. A la saloon door. Det kan næppe være så svært :-D


Ville det være nok med sådan en lem for ifht hygiejne?
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Annione » 17. maj 2018, 16:13

LaScrooge skrev:
Ville det være nok med sådan en lem for ifht hygiejne?


Nok og nok. Der er jo også kun 1 dør fra dit toilet ud mod køkkenet. Det reducerer kontaminering. Det fjerner det ikke 100%
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf paint » 17. maj 2018, 17:29

Katte kan godt lære at sidde på et toilet. Det kræver lidt træning. (man kan vist dog ikke lære den at skylle ud) ;)

Billede

https://www.coolstuff.dk/kattetoilet
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Filipai » 17. maj 2018, 17:46

Jeg har faktisk haft sådan en bakterie-stav, kan ikke lige huske det rigtige navn, liggende henholdvis ved kattebakkerne og så ude i vores køkken, og der var ikke rigtig forskel i mængden af bakterier fra luften. Vi har også vores bakker i et lukket møbel, og så med luge til bakkerne. Jeg ville ikke have så mange skrubler med det. Det er mere i forhold til at ikke at lave kontaminering når man gør dem rent.
3
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Halldora » 16. jun 2018, 03:41

Hvordan går det hos dig på den ene og anden måde?

Mange tanker her fra Odense. :-)
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 16. jun 2018, 08:18

Halldora skrev:Hvordan går det hos dig på den ene og anden måde?

Mange tanker her fra Odense. :-)


Det går godt! Dejligt at du spørger!

Min lejlighed har 2 beboelige værelser og når jeg har fået lavet el, hvilket forhåbentlig er snart, får jeg lavet gulvet i køkkenet og sat det sidste i stand. Den føles tryg og hyggelig og jeg elsker, at jeg har et sted at invitere folk hen. Jeg holdt housewarming for et par weekender siden og det var så nice at kunne samle folk her og se dem hygge sig og have det sjovt. Det var også en god lejlighed til at forene nogle grupper så folk kunne møde hinanden.

Ifht eks, så går det også rigtig godt. Jeg savner ham stadig, i går kunne jeg fx næsten ikke tænke på andet end hvordan det er at dyrke sex med ham, men jeg er også meget afklaret. Vi har ingen kontakt og det et klart det bedste for nu. Det giver os begge mulighed for at finde os selv inden vi skal forholde os til hinanden igen. Jeg ved at han kæmper og jeg ved at vores venner passer på ham og hjælper ham så godt de kan - og de gør i dén grad det samme for mig - og så kan jeg bedre give slip.
12
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Halldora » 20. jun 2018, 10:11

Det er så rart med folk omkring en, som støtter, bakker op og er der for en. <3

Og fedt, at du er kommet så langt, at der har været plads til housewarming. Yaaay.
Hvad besluttede du dig i øvrigt for ang. maling af væggen i soveværelset, som jo så godt nok har sin egen tråd?
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 20. jun 2018, 15:02

Halldora skrev:Det er så rart med folk omkring en, som støtter, bakker op og er der for en. <3

Og fedt, at du er kommet så langt, at der har været plads til housewarming. Yaaay.
Hvad besluttede du dig i øvrigt for ang. maling af væggen i soveværelset, som jo så godt nok har sin egen tråd?


Ja, det er skønt! Det var super hyggeligt og generelt bare så dejligt at have et sted at invitere folk til.

Jeg har sendt en mail til Jotun om det og venter på at få tid til at svare tilbage. Jeg håber på en refusion baseret på den meget markante diskrepans mellem katalog og virkelighed og de meget dyre farveprøver (70 kr). Derefter finder jeg mig en mere mild laks og klasker på væggen og panelerne. Så det er i proces.

Næste projekt derefter er at få lavet el, så gulv i køkkenet og entreen og derefter lave køkkenet. Og så kommer toilettet til sidst. I mellemtiden leder jeg efter en sofa jeg kan holde ud, som ikke er for dyr :lol: Vil æskegerne have en grøn, gerne mosgrøn eller blågrøn/lys turkis. Men ender sikkert med en grå :D
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Halldora » 21. jun 2018, 07:28

Jeg har lige set i Ilvas katalog, at de har en mørk grøn veloursofa - OMG den er lækker, meeen med en hvid British Shorthair går det ikke her. Jeg har en hvid sofa, og har faktisk haft sofaen i mange år, så det er tilfældigt, at katten 'matcher' betrækket. Der er noget luksuriøst over veloursofaer, synes jeg.

Der sker ting og sager hos dig, må man sige. God arbejdslyst med el (nok god arbejdslyst til elektrikerne og ikke så meget dig på det punkt), gulv, entre, køkken og toilet... Det er godt, at du kan tage den tid, du orker til projekterne.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Zombie » 23. jul 2018, 18:16

Min kæreste vil så effin' gerne have pirat greb på køkkenlågerne, at jeg overvejer at sige ja.

Jeg synes, et hvidt køkken er for klinisk, så jeg overvejer hvad farve lågerne og skabene skal males. Jeg tror, køkkenet har tendens til at være lidt mørk i det ift lys. Tror ikke, jeg kan beslutte mig, før vi er flyttet ind og jeg kan se det igen.
0
aka Forbies

:gammel:
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Lykke » 23. jul 2018, 20:52

Zombie skrev:Min kæreste vil så effin' gerne have pirat greb på køkkenlågerne, at jeg overvejer at sige ja.

Jeg synes, et hvidt køkken er for klinisk, så jeg overvejer hvad farve lågerne og skabene skal males. Jeg tror, køkkenet har tendens til at være lidt mørk i det ift lys. Tror ikke, jeg kan beslutte mig, før vi er flyttet ind og jeg kan se det igen.


Hvad er piratgreb?
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Zombie » 24. jul 2018, 10:29

Lykke skrev:
Zombie skrev:Min kæreste vil så effin' gerne have pirat greb på køkkenlågerne, at jeg overvejer at sige ja.

Jeg synes, et hvidt køkken er for klinisk, så jeg overvejer hvad farve lågerne og skabene skal males. Jeg tror, køkkenet har tendens til at være lidt mørk i det ift lys. Tror ikke, jeg kan beslutte mig, før vi er flyttet ind og jeg kan se det igen.


Hvad er piratgreb?


Til køkkenlågerne
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Halldora » 13. aug 2018, 07:30

LaScrooge - nu er der gået noget tid siden sidste opslag herinde. Hvordan går det, og fik du klaret malingsituationen og evt. malet med en farve, du er tilfreds med?
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 11. feb 2019, 11:48

Okay, nu sker der ENDELIG noget igen.

Sidste år fik jeg lavet en eltilstandsrapport, som desværre afslørede en mængde ulovlige installationer. Disse skal, ifølge loven, udbedres på sælgers regning. Efter et langvarigt forløb og en retssag, der er afsluttet ved indgåelsen af forlig, har sælger nu medgået at betale et beløb svarende til overslaget i rapporten. Kun på udbedring af installationerne og ikke til retablering af murværk og vægge, som jeg oprindeligt søgte kompensation for også. Men det er fint, for nu kan jeg i det mindste komme videre.

Det betyder, at jeg ENDELIG kan få udbedret installationerne og dermed også få lagt nyt gulv i køkken og entré (som hænger sammen) og derefter få sat nyt køkken op OG tilsluttet mit komfur.

Elektrikeren der udarbejdede rapporten, kan formentlig påbegynde opgaven om 14 dage og det er fint, for det giver tid til forberedelserne. Jeg skal rive køkkenet ned, tage alt det resterende gamle tapet ned, markere hvor i køkkenet jeg ønsker stikkontakter og udtag samt placeringen af mine hårde hvidevarer.

Jeg kan slet ikke sætte ord på hvor meget jeg glæder mig til at få et velfungerende køkken. Jeg er i gang med at skifte bank og har lånt et ekstra beløb, så jeg er sikker på at få det sidste i hus i første hug. Jeg har tænkt mig at hyre håndværkere til at lave loftet så jeg er sikker på, at det bliver ordentligt, og måske også til at udbedre endevæggens vindueskarm, som er helt smadret. Derudover skal jeg have en gulvmand.

Og når det hele er klart skal jeg lave MAD. Mad i stride strømme. Det bliver så fantastisk! Det er et kreativt outlet jeg har levet uden alt for længe. My god, det bliver godt.

Jeg glæder mig også til at planlægge indretningen af køkken og entre. Det bliver virkelig nervepirrende, fordi det er et rum der kan ses fra de andre 2 rum og derfor skal hænge sammen med dem farvemæssigt. Det pønser jeg videre på i et andet indlæg.
8
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Bolig"