Indretnings- og istandsættelsestråd!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 12. mar 2018, 21:01

Siemens er lækkert. Absolut pengene værd.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 12. mar 2018, 21:02

Det her er pænt og passer i størrelsen, til gengæld kan det først leveres i maj :gruble:
https://www.whiteaway.com/hvidevarer/ko ... 77a7a4a021

Ej, men det giver jo ikke mening at kigge en masse nu - jeg ved end ikke, om jeg skal have gaskomfur eller induktion. Men jeg synes, at SMEG skal lade være med at lave lækre konfurer der alle sammen koster +20000 :rulle:
Senest rettet af LaScrooge 12. mar 2018, 21:05, rettet i alt 1 gang.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 12. mar 2018, 21:03

Mht IKEA og porcelænsvaske - just dont.

Vores er så grim, selvom den ikke hsr levet særlig hårdt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf TomKah » 12. mar 2018, 21:19

Jeg har gas og det er mig selv der har indlagt det, fordi jeg var fuldstændig forhippet på at få gaskomfur. Men jeg ville altså ønske at jeg havde valgt induktion. Mest pga rengøringsvenligheden og så er vores gaskomfur vildt svært at tænde. Gnisterne er for længst holdt op med at virke og det der gasboost man skal bruge til at få det tændt er bare et helvede at få til at holde flammen bagefter.

Vi har Siemens hvidevarer og er ikke synderligt imponeret over kvaliteten. Vi fik nyt køkken i 2005, og skiftede opvaskeren i 2010 og ovnen i 2017. Jeg ved ikke hvor længe hvidevarer burde holde. Vi har også lige skiftet en Bosch vaskemaskine fra 2008. Jeg synes så store ting burde holde længere, men jeg er muligvis bare naiv.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Pandesteg » 12. mar 2018, 21:36

Jeg vil så sige at vores IKEA-vask så fuldstændig ud som ny, da vi flyttede efter 1 år. Det er måske heller ikke så længe, men den var virkelig flot. Min søsters vask ser dog ud som din, Krølle.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 12. mar 2018, 21:39

Pandesteg skrev:Jeg vil så sige at vores IKEA-vask så fuldstændig ud som ny, da vi flyttede efter 1 år. Det er måske heller ikke så længe, men den var virkelig flot. Min søsters vask ser dog ud som din, Krølle.


Vires begyndte fir alvor at se slidt ud efter 4. år. Den er vist 5 i dag og absolut ikke pæn - lyset er virkelig nådigt på det billede, jeg har lagt op :tie:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 12. mar 2018, 22:00

TomKah skrev:Jeg har gas og det er mig selv der har indlagt det, fordi jeg var fuldstændig forhippet på at få gaskomfur. Men jeg ville altså ønske at jeg havde valgt induktion. Mest pga rengøringsvenligheden og så er vores gaskomfur vildt svært at tænde. Gnisterne er for længst holdt op med at virke og det der gasboost man skal bruge til at få det tændt er bare et helvede at få til at holde flammen bagefter.

Vi har Siemens hvidevarer og er ikke synderligt imponeret over kvaliteten. Vi fik nyt køkken i 2005, og skiftede opvaskeren i 2010 og ovnen i 2017. Jeg ved ikke hvor længe hvidevarer burde holde. Vi har også lige skiftet en Bosch vaskemaskine fra 2008. Jeg synes så store ting burde holde længere, men jeg er muligvis bare naiv.


Nej, jeg er enig, hvidevarer burde have lang levetid. Men måske hører det fortiden til, dengang ting var kram og man havde dem i årtier (næsten).

Jeg foretrækker gas fordi jeg synes det er meget bedre at lave mad på, men det er klart at det er irriterende, at det sviner som det gør og nogle gaskomfurer er lidt humørsvingende uden at man helt ved hvorfor - på min kærestes dur det ene blus ikke og ingen ved hvorfor (han har så heller ikke undersøgt det).

Måske skal slangerne og/eller dyserne renses i jeres? Gas fedter, måske er de tilstoppede?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 12. mar 2018, 22:02

Krølle skrev:
Pandesteg skrev:Jeg vil så sige at vores IKEA-vask så fuldstændig ud som ny, da vi flyttede efter 1 år. Det er måske heller ikke så længe, men den var virkelig flot. Min søsters vask ser dog ud som din, Krølle.


Vires begyndte fir alvor at se slidt ud efter 4. år. Den er vist 5 i dag og absolut ikke pæn - lyset er virkelig nådigt på det billede, jeg har lagt op :tie:


Kønt er det ikke og klamt er det også :D

--
Ved I hvad "komposit-materiale" dækker over? det er også en valgmulighed hos IKEA. Altså, til vaske.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 12. mar 2018, 22:03

LaScrooge skrev:
Krølle skrev:
Pandesteg skrev:Jeg vil så sige at vores IKEA-vask så fuldstændig ud som ny, da vi flyttede efter 1 år. Det er måske heller ikke så længe, men den var virkelig flot. Min søsters vask ser dog ud som din, Krølle.


Vires begyndte fir alvor at se slidt ud efter 4. år. Den er vist 5 i dag og absolut ikke pæn - lyset er virkelig nådigt på det billede, jeg har lagt op :tie:


Kønt er det ikke og klamt er det også :D

--
Ved I hvad "komposit-materiale" dækker over? det er også en valgmulighed hos IKEA. Altså, til vaske.


Den er endda nyskrubbet med stor energi :tie:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf paint » 12. mar 2018, 23:16

LaScrooge skrev:
Krølle skrev:
Pandesteg skrev:Jeg vil så sige at vores IKEA-vask så fuldstændig ud som ny, da vi flyttede efter 1 år. Det er måske heller ikke så længe, men den var virkelig flot. Min søsters vask ser dog ud som din, Krølle.


Vires begyndte fir alvor at se slidt ud efter 4. år. Den er vist 5 i dag og absolut ikke pæn - lyset er virkelig nådigt på det billede, jeg har lagt op :tie:


Kønt er det ikke og klamt er det også :D

--
Ved I hvad "komposit-materiale" dækker over? det er også en valgmulighed hos IKEA. Altså, til vaske.


Det dækker over forskellige materialer, som alle har det til fælles at de er meget slidstærke. Den primære ingrediens er kvarts. Man kan også få køkkenborde mv i komposit. Det er dyrere end andre materialer, men meget holdbart + det giver mulighed for flere farvevalg.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf paint » 12. mar 2018, 23:18

LaScrooge skrev:Det her er pænt og passer i størrelsen, til gengæld kan det først leveres i maj :gruble:
https://www.whiteaway.com/hvidevarer/ko ... 77a7a4a021

Ej, men det giver jo ikke mening at kigge en masse nu - jeg ved end ikke, om jeg skal have gaskomfur eller induktion. Men jeg synes, at SMEG skal lade være med at lave lækre konfurer der alle sammen koster +20000 :rulle:


Til gengæld holder de længe. Jeg har et (el) som jeg har haft i 10 år. Det ser stadig ud som (og fungerer) som da jeg købte det. Men SMEGs el-konfurer er vist lidt billigere.(mener jeg)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf TinaW » 13. mar 2018, 07:12

Vi har med stor tilfredshed handler hvidevarer hos Skousen (på nettet)
Vi har denne her fra Gorenje, som jeg faldt for pga. retro looket https://www.skousen.dk/hvidevarer/ovn/indbygnings-ovn/product/gorenje-bo73clb/
Den er ganske udmærket og damprense funktionen fungerer også fint
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 13. mar 2018, 07:49

TinaW skrev:Vi har med stor tilfredshed handler hvidevarer hos Skousen (på nettet)
Vi har denne her fra Gorenje, som jeg faldt for pga. retro looket https://www.skousen.dk/hvidevarer/ovn/indbygnings-ovn/product/gorenje-bo73clb/
Den er ganske udmærket og damprense funktionen fungerer også fint


Det er en flot ovn!
1
And we both know: I will be delicious
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf TomKah » 13. mar 2018, 08:12

LaScrooge skrev:
TomKah skrev:Jeg har gas og det er mig selv der har indlagt det, fordi jeg var fuldstændig forhippet på at få gaskomfur. Men jeg ville altså ønske at jeg havde valgt induktion. Mest pga rengøringsvenligheden og så er vores gaskomfur vildt svært at tænde. Gnisterne er for længst holdt op med at virke og det der gasboost man skal bruge til at få det tændt er bare et helvede at få til at holde flammen bagefter.

Vi har Siemens hvidevarer og er ikke synderligt imponeret over kvaliteten. Vi fik nyt køkken i 2005, og skiftede opvaskeren i 2010 og ovnen i 2017. Jeg ved ikke hvor længe hvidevarer burde holde. Vi har også lige skiftet en Bosch vaskemaskine fra 2008. Jeg synes så store ting burde holde længere, men jeg er muligvis bare naiv.


Nej, jeg er enig, hvidevarer burde have lang levetid. Men måske hører det fortiden til, dengang ting var kram og man havde dem i årtier (næsten).

Jeg foretrækker gas fordi jeg synes det er meget bedre at lave mad på, men det er klart at det er irriterende, at det sviner som det gør og nogle gaskomfurer er lidt humørsvingende uden at man helt ved hvorfor - på min kærestes dur det ene blus ikke og ingen ved hvorfor (han har så heller ikke undersøgt det).

Måske skal slangerne og/eller dyserne renses i jeres? Gas fedter, måske er de tilstoppede?



Har du prøvet at lave mad på induktion?
Jeg havde det nøjagtigt som dig - at jeg ikke kan fordrage et elkomfur, men jeg havde faktisk meget lidt erfaring med induktion.

Hvor slanger og dyser fungerer fint. Det er bare gnisterne der er slidt op. Det har været sådan siden det var nyt. Det er bare en lille smule vanskeligt at arbejde sammen med.
Men det er primært rengøringen som jeg er mega træt af. Som du selv siger skal emhætten også gøres ren meget ofte.
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 13. mar 2018, 08:48

TinaW skrev:Vi har med stor tilfredshed handler hvidevarer hos Skousen (på nettet)
Vi har denne her fra Gorenje, som jeg faldt for pga. retro looket https://www.skousen.dk/hvidevarer/ovn/indbygnings-ovn/product/gorenje-bo73clb/
Den er ganske udmærket og damprense funktionen fungerer også fint


:dåne:

Må. Have.
1

Tilbage til "Bolig"