Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 178
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2728

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. aug 2018, 19:48

Mani skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Så er der bestilt pejseindsats. Det bliver SÅ fedt.
De kommer og måler op i morgen og derefter skal det der grimme røgfang bankes ned og murværket pudses op og males hvidt. Der var vist en leveringstid på ca. 1 måned, så jeg kender tidsfristen :D
Det vil få vores stue til at hænge meget bedre sammen, hvor vi lige nu har en brændeovn indenfor døren i en vinkelstue. En stor del af varmen fiser direkte ud af døren og udover det så kan vi slet ikke se brændeovnen fra sofaområdet.
Pejseindsatsen kommer til at være på væggen modsat vores sofaområde, så man kan se det bare ved at dreje hovedet. Og varmen vil blive koncentreret i den del af stuen hvor vi rent faktisk opholder os.

Pejs.jpg

Pejseindsats.jpg

Hvor er den fra?

Vi elsker vores pejseindsats, som er synlig når vi slapper af i stuen og giver en skøn varme.

Den hedder Jupiter 550XL fra Meteor. Bestilt hos Brændpunktet i Næstved.
1
Buller
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1221

Indlægaf Buller » 29. aug 2018, 11:45

Vi er begyndt at kigge på masseovne, de kan opvarme huset og levere pejseeffekten. Brændeovne og pejse er jo mest til hygge. :)

http://www.masseovn.net/
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 616
Likede indlæg: 6317

Indlægaf Pandesteg » 4. sep 2018, 08:03

Stemningsbilleder fra de sidste par dage. Hønsene nyder at rende frit og vores to nye kattekillinger bliver mere og mere tamme for hver dag der går. Ja to... for den lille røde hankat, som vi fik tilløbende for en måned tid siden havde en mere sky søster boende inde bag nogle gamle døre.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
27
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2774

Indlægaf girl_beat » 4. sep 2018, 09:26

Pandesteg skrev:Stemningsbilleder fra de sidste par dage. Hønsene nyder at rende frit og vores to nye kattekillinger bliver mere og mere tamme for hver dag der går. Ja to... for den lille røde hankat, som vi fik tilløbende for en måned tid siden havde en mere sky søster boende inde bag nogle gamle døre.

Årh, hvor er de skønne! :love2:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 4. sep 2018, 09:29

girl_beat skrev:
Pandesteg skrev:Stemningsbilleder fra de sidste par dage. Hønsene nyder at rende frit og vores to nye kattekillinger bliver mere og mere tamme for hver dag der går. Ja to... for den lille røde hankat, som vi fik tilløbende for en måned tid siden havde en mere sky søster boende inde bag nogle gamle døre.

Årh, hvor er de skønne! :love2:

De er total cute. Tror desværre pigemissen har haft en grim oplevelse før hun kom til os, hun bliver nemt skræmt, hvis man laver nogle bestemte bevægelser. Men hun skal nok blive tam med tiden. :gogo:
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 706
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8552

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. sep 2018, 10:46

nej hvor er kattepigen dog et fantastisk nydelig :lun:

Åh jeg gider egentligt godt ha kat - men er ikke sikker på sådan en eller to ville trives med delehund :gruble:
Og det er self også meget rart at være lidt uafhængig på den konto, at vi ikke skal ha (flere) dyr passet når vi ikke er hjemme
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 4. sep 2018, 10:53

Madam Pomfrey skrev:nej hvor er kattepigen dog et fantastisk nydelig :lun:

Åh jeg gider egentligt godt ha kat - men er ikke sikker på sådan en eller to ville trives med delehund :gruble:
Og det er self også meget rart at være lidt uafhængig på den konto, at vi ikke skal ha (flere) dyr passet når vi ikke er hjemme

Vi passer ind i mellem min mors hund og det går fint med kattene, så tror nu sagtens, at de kan på "delebasis". De kan i hvert fald sagtens huske hinanden selvom der går længe imellem at de ses :)

Men ja, jeg kan godt følge dig i pasningsproblematikken... Vi har jo allerede sat os hårdt i det med katte og høns og til næste år får vi hund. Vi har dog 2 muligheder. Vores naboer har tilbudt at gå op og fodre og tjekke hos dyrene, hvis vi er afsted i kortere tid. Og ellers har et par familiemeldlemmer budt ind, at de kan flytte ned og være hus-sittere, hvis vi skal på ferie i længere tid. Men indtil videre har det ikke været nødvendigt :) Overvejer dog at bede naboen gå op og lukke for hønsene når vi har en overnatning i Lübeck til jul, men strengt taget er det ikke nødvendigt... Og vi driver rovdrift nok på dem i forvejen (de er dyrlæger :genert:)
1
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1240

Indlægaf TinaW » 5. sep 2018, 04:55

Yndige katte.
Skal I have dem indfanget og neutraliseret?
Vores hunkat er også langt mere sky end sin bror. Han er sådan en, der smider sig for fødderne og vil nusses, mens hun kun kommer til mig og jeg kan ikke tage fat i hende, for f.eks at fjerne en flåt, for så skrider hun og der går dage, før hun igen er til at komme helt til.
Ham kan jeg sagtens lige tage fat i og få fjernet flåter, burrer osv.
Vi har haft dem halvandet år. De var ca 10 mdr da vi fik dem, men de har vist heller ikke været meget rundt mennesker, inden de endte på internatet.
2
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2018, 06:17

TinaW skrev:Yndige katte.
Vores hunkat er også langt mere sky end sin bror. Han er sådan en, der smider sig for fødderne og vil nusses, mens hun kun kommer til mig og jeg kan ikke tage fat i hende, for f.eks at fjerne en flåt, for så skrider hun og der går dage, før hun igen er til at komme helt til.
Vi har haft dem halvandet år. De var ca 10 mdr da vi fik dem, men de har vist heller ikke været meget rundt mennesker, inden de endte på internatet.

Ja vi skal - hankatten Harry har tid til at blivere steriliseret om 2 uger. Han fik chip, vaccination og behandling for øremider i går. Han var SÅ dygtig, sad og spandt og sagde ikke et kny, selv da han fik chip. Han er mere civiliseret end mine indekatte :lol:
Det er faktisk også lige præcis deres opførsel der gør, at jeg tror hun er en pige. Hun er meget mere reserveret end ham og mens han blev tam på 1 dag, så har vi været flere uger om at komme helt tæt på hende. I går var første aften, hvor hun gav helt slip og legede helt uden hæmninger med det legetøj vi havde med ud til dem. Og hun spiste også af hånden for første gang. Så det bliver spændende hvor tæt vi ender med at komme på hende.

Planen er, at vi sætter kattelem med chipdør ind til mit potteskur, det ligger op ad fyrrummet og vil være lunt om vinteren og så får de mad derinde og vi lægger deres tæpper derind. Og det er også i det rum vi opbevarer alt dyrefoderet i, så det vil være godt at have katte derude.

Jeg er møgtræt af at have mad stående frit fremme, fordi det netop lokker fremmede katte til. Så sent som i går gik en tydeligt MEGET drægtig mis rundt på vores gårdsplads og pev :(
3
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 5. sep 2018, 06:57

Pandesteg skrev:

Ja vi skal - hankatten Harry har tid til at blivere steriliseret om 2 uger. Han fik chip, vaccination og behandling for øremider i går. Han var SÅ dygtig, sad og spandt og sagde ikke et kny, selv da han fik chip. Han er mere civiliseret end mine indekatte :lol:
Det er faktisk også lige præcis deres opførsel der gør, at jeg tror hun er en pige. Hun er meget mere reserveret end ham og mens han blev tam på 1 dag, så har vi været flere uger om at komme helt tæt på hende. I går var første aften, hvor hun gav helt slip og legede helt uden hæmninger med det legetøj vi havde med ud til dem. Og hun spiste også af hånden for første gang. Så det bliver spændende hvor tæt vi ender med at komme på hende.

Planen er, at vi sætter kattelem med chipdør ind til mit potteskur, det ligger op ad fyrrummet og vil være lunt om vinteren og så får de mad derinde og vi lægger deres tæpper derind. Og det er også i det rum vi opbevarer alt dyrefoderet i, så det vil være godt at have katte derude.

Jeg er møgtræt af at have mad stående frit fremme, fordi det netop lokker fremmede katte til. Så sent som i går gik en tydeligt MEGET drægtig mis rundt på vores gårdsplads og pev :(

Lyder som en god plan.
Vi har også et par strejfere der aflægger besøg af og til. Pt. kommer den ene (hankat) ret fast ca. hver anden dag. Han er tam, men jeg opmuntrer ham ikke, da han så begynder at jage mine. Han har dog en skål stående lidt afsides, som han så får mad i når han kommer. Når han kommer, så holder den anden (også hankat) sig væk.
Vi har bare desværre ikke rigtigt mulighed for en kattelem, da det så skulle være ude i min mands værksted og der er altså for mange dimser de kan komme galt af sted med.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2018, 07:06

TinaW skrev:
Pandesteg skrev:

Lyder som en god plan.
Vi har også et par strejfere der aflægger besøg af og til. Pt. kommer den ene (hankat) ret fast ca. hver anden dag. Han er tam, men jeg opmuntrer ham ikke, da han så begynder at jage mine. Han har dog en skål stående lidt afsides, som han så får mad i når han kommer. Når han kommer, så holder den anden (også hankat) sig væk.
Vi har bare desværre ikke rigtigt mulighed for en kattelem, da det så skulle være ude i min mands værksted og der er altså for mange dimser de kan komme galt af sted med.

Nej værkstedet ville være et farligt sted for vores også. Halleluja for at vi har et hus med en masse mærkelige rum :lol:

Vi har jo også 2 andre vildkatte, et søskendepar, boende, man glemmer dem nogle gange, fordi vi nærmest aldrig ser dem. Især hankatten kan der gå måneder mellem at vi ser. Vi havde håbet at de to ville formå at holde fremmede katte borte. Men de er rehabiliteringskatte fra et kattehjem. De er blevet sparket og skudt efter, så de er selvsagt ikke rigtig fan af mennesker. Og det er ganske umuligt at komme i nærheden af dem. De går simpelthen i panik, hvis de ser et menneske. Hunkatten er noget så sød når man betragter hende på afstand, men hun er simpelthen bange for ALT. Selv de to killinger, som hun ellers er meget større end. Hun flygter når hun ser dem (de prøver at lege med hende, men det forstår hun ikke). Jeg opdagede, at hun gik ind i hønsegården og spiste hønsenes foder, simpelthen fordi hun ikke tør gå ind i traktorskuret til kattemaden længere pga. killingerne. :s så nu får hun mad inde i et bagrum til vores garage, som hun også har en soveplads inde i. Ville bare gerne undgå at stille mad derind, da det netop skulle være hendes "safe place" og det er det ikke, hvis fremmede katte går derind og spiser.
Har overvejet simpelthen at lave et "spisevindue", hvor jeg stiller mad ud i haven fra kl. 18-20 f.eks. og så må hun komme og spise dér. Det lærer hun sikkert hurtigt.
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 5. sep 2018, 07:38

Pandesteg skrev:Nej værkstedet ville være et farligt sted for vores også. Halleluja for at vi har et hus med en masse mærkelige rum :lol:

Vi har jo også 2 andre vildkatte, et søskendepar, boende, man glemmer dem nogle gange, fordi vi nærmest aldrig ser dem. Især hankatten kan der gå måneder mellem at vi ser. Vi havde håbet at de to ville formå at holde fremmede katte borte. Men de er rehabiliteringskatte fra et kattehjem. De er blevet sparket og skudt efter, så de er selvsagt ikke rigtig fan af mennesker. Og det er ganske umuligt at komme i nærheden af dem. De går simpelthen i panik, hvis de ser et menneske. Hunkatten er noget så sød når man betragter hende på afstand, men hun er simpelthen bange for ALT. Selv de to killinger, som hun ellers er meget større end. Hun flygter når hun ser dem (de prøver at lege med hende, men det forstår hun ikke). Jeg opdagede, at hun gik ind i hønsegården og spiste hønsenes foder, simpelthen fordi hun ikke tør gå ind i traktorskuret til kattemaden længere pga. killingerne. :s så nu får hun mad inde i et bagrum til vores garage, som hun også har en soveplads inde i. Ville bare gerne undgå at stille mad derind, da det netop skulle være hendes "safe place" og det er det ikke, hvis fremmede katte går derind og spiser.
Har overvejet simpelthen at lave et "spisevindue", hvor jeg stiller mad ud i haven fra kl. 18-20 f.eks. og så må hun komme og spise dér. Det lærer hun sikkert hurtigt.

Åh, det lyder da godt nok også som et frygteligt liv de to andre har haft.
Vores er vist vokset op i en campingvogn. Det stod der i hvert fald på internatets side.
De var lukket inde i maskinhuset de første to uger. De to første døgn, så vi dem slet ikke, men kunne jo se der blev spist og gået på kattebakke.
Tog så godbidder/rester med ud og de fik dem først, når de kom hen og det lokkede jo alligevel en del.
Så hankatten blev ret hurtigt opsøgende og går også tit med over og fodrer heste. Så lister han rundt og siger sine ynkelige miav lyde :lol:
Min mand og søn kan godt komme til hankatten, men han opsøger kun mig.
Hunkatten kan de ikke komme til, hun skrider hvis min mand nærmer sig hende.
Det er altså så trist med alle de her katte skæbner.
1
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2018, 08:06

TinaW skrev:
Pandesteg skrev:Nej værkstedet ville være et farligt sted for vores også. Halleluja for at vi har et hus med en masse mærkelige rum :lol:

Åh, det lyder da godt nok også som et frygteligt liv de to andre har haft.
Vores er vist vokset op i en campingvogn. Det stod der i hvert fald på internatets side.
De var lukket inde i maskinhuset de første to uger. De to første døgn, så vi dem slet ikke, men kunne jo se der blev spist og gået på kattebakke.
Tog så godbidder/rester med ud og de fik dem først, når de kom hen og det lokkede jo alligevel en del.
Så hankatten blev ret hurtigt opsøgende og går også tit med over og fodrer heste. Så lister han rundt og siger sine ynkelige miav lyde :lol:
Min mand og søn kan godt komme til hankatten, men han opsøger kun mig.
Hunkatten kan de ikke komme til, hun skrider hvis min mand nærmer sig hende.
Det er altså så trist med alle de her katte skæbner.

Ja det er virkelig trist. Dejligt for jeres katte at de er kommet sådan et godt sted hen! :gogo:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 178
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2728

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. sep 2018, 11:30

Så havde vi besøg af køkkenkonsulent i går formiddags. Det var helt klart pengene værd.
Egentlig havde vi bare forestillet os at skifte de eksisterende ting i køkkenet ud med tilsvarende nye. Men hun kom med en masse gode idéer og inspiration, så vi nu har tegning over et køkken der ser noget anderledes ud end vi forestillede os.
Vi har lidt forskellige løsninger til indretning, men er mest hooked på den ene, hvor vi faktisk flytter vores komfur og ovn over i modsatte side af køkkenet, så vi nærmest får en lille køkken ø.
Vores næsten nye komfur skal sælges og vi skal have indbygget kogeplader. Ovnen skal op i højden og køleskabet bliver så flyttet over hvor komfuret stod. Der kommer nok en masse før og efter billeder når vi går i gang.

Men de største udfordringer bliver farver og ikke mindst materialevalg til gulv og bordplade. Vi har virkelig haft svært ved at bestemme os for om vi skal have nyt gulv eller male det eksisterende. Hvilken farve passer til køkkenelementerne og bordpladen...og bordpladen er jo heller ikke valgt :forvirret:
Vi har både overvejet helt hvidmalet gulv med lak. Men også sort. Men det betyder at grå køkkenelementer og mørk bordplade gør det hele alt for mørkt. Og vi vil helst ikke have en lys bordplade. Så nu er vi (næsten) nået frem til at vi dropper at male gulvet og lægger i stedet skakternet linoleum på. Det har vi begge haft tidligere og kunne faktisk godt li' den stemning det skabte.
Det gør så også at det bliver betydelig lettere at finde en bordfarve der matcher.

Men men, bordplader er jo fucking dyre!! Vi må bare erkende at vi ikke kan have rigtige træbordplader, for dem kan vi bare ikke holde. Der vil gå en måned og så har vi en eller anden stor grim cirkel efter en skål eller et låg.
Laminat synes jeg bliver lige plastik-agtigt nok. De fleste andre typer bordplader er hammer dyre. Jeg var ellers ret vild med keramiske bordplader.
Men så faldt jeg over det produkt der hedder Conteco, som er et produkt hvor man selv støber bordpladen (eller væggen eller gulvet).
Det vil give en forholdsvis billig, men anderledes løsning end f.eks. laminat. Så det en muligvis den vej vi går. Evt. en koksgrå farve.
Vi skifter opvaskeren ud med en ny med stålfront ligesom det nye køleskab har.

Planen er at vi begynder med nedrivning af tapet m.m. meget snart, så vi kan komme i gang med køkkenet når pejseprojektet er færdigt indenfor de kommende uger. Vi vil have køkkenet færdigt til når vi skal fejre jul for familien :jule:
8
Buffy
Kort karma: 154
Likede indlæg: 2165

Indlægaf Buffy » 12. sep 2018, 06:17

I kan lave jeres egen bordplade :slem:
Prøv at søge på youtube, nogen er virkelige flotte
2

Tilbage til "Bolig"