Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 23. jul 2018, 19:32

Madam Pomfrey skrev:dåsemajs, så er i BFF ;) :lol:


Ja det læste jeg også i en hønsegruppe på FB - det må vi prøve i morgen :-D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf kidkomb » 23. jul 2018, 19:47

Jeg elsker simpelthen denne tråd. Jeg ved ikke helt hvorfor, den er bare så hyggelig :lun:
Tillykke med jeres nye beboere :banan:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 23. jul 2018, 21:08

Vi var lige ude og hjælpe damerne på pind til natten og der var allerede 5 æg i redekasserne :love: :lol: :banan2:
11
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Artem » 23. jul 2018, 21:13

Pandesteg skrev:Endnu en milepæl nået, hønsehuset er færdigt og de nye beboere er flyttet ind :banan: det har taget ca 2 mdr at bygge, hvor vi de sidste to uger virkelig har knoklet for at blive færdige her i vores ferie. Er simpelthen så stolt af min mand at han har bygget noget så flot og gennemtænkt :love:
De nye beboere har ikke gidet komme ud i gården endnu, så derfor kun foto gennem ruden - man kan konstant se er hønsehoved boppe op :lol:

Fint hus og gård :gogo:
Nu har jeg har ikke meget forstand på høns, men synes det hus ser meget stort ud. Hvor mange høns skal i have?
Og hvad er logikken i at huset er løftet fra jorden? skygge til hønsene under?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 23. jul 2018, 21:24

Artem skrev:
Pandesteg skrev:Endnu en milepæl nået, hønsehuset er færdigt og de nye beboere er flyttet ind :banan: det har taget ca 2 mdr at bygge, hvor vi de sidste to uger virkelig har knoklet for at blive færdige her i vores ferie. Er simpelthen så stolt af min mand at han har bygget noget så flot og gennemtænkt :love:
De nye beboere har ikke gidet komme ud i gården endnu, så derfor kun foto gennem ruden - man kan konstant se er hønsehoved boppe op :lol:

Fint hus og gård :gogo:
Nu har jeg har ikke meget forstand på høns, men synes det hus ser meget stort ud. Hvor mange høns skal i have?
Og hvad er logikken i at huset er løftet fra jorden? skygge til hønsene under?


Huset er ca 4 kvadratmeter. Det svarer til at der er plads til 12 høns rent kvadratmetermæssigt. Men redekasserne, vand- og madautomater optager også noget gulvplads. Jeg vil gerne have to høns mere inden vinter og så holder vi nok.
De skal jo have ordentlig plads derinde, de kommer jo til at bruge nogle timer derinde feks her om sommeren hvor solen står tidligt op, men vi ikke gør :)
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 23. jul 2018, 21:26

Og ja huset er hævet for at der er skygge og overdækning til at fodre udendørs. Man skal fodre under fast tag udendørs og volieren skal ikke overdækkes. :)
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Artem » 23. jul 2018, 22:36

Pandesteg skrev:Huset er ca 4 kvadratmeter. Det svarer til at der er plads til 12 høns rent kvadratmetermæssigt. Men redekasserne, vand- og madautomater optager også noget gulvplads. Jeg vil gerne have to høns mere inden vinter og så holder vi nok.
De skal jo have ordentlig plads derinde, de kommer jo til at bruge nogle timer derinde feks her om sommeren hvor solen står tidligt op, men vi ikke gør :)

Ok 12 høns er da også en del. Hvor mange har i nu? Er det 5 som det antal æg i allerede har fået?
Tænkte ikke lige på at de skal lukkes ud om morgen, men det er jo vist meget normalt. (mine forældre havde høns da jeg var et helt lille barn, men kan sgu ikke rigtigt huske så meget)

Kan regne ud at i skal til at spise æg, morgen, middag, og aften :D Nej hvis i får for mange er de vil til at sælge til kollegaer osv?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 24. jul 2018, 09:42

Artem skrev:
Pandesteg skrev:Huset er ca 4 kvadratmeter. Det svarer til at der er plads til 12 høns rent kvadratmetermæssigt. Men redekasserne, vand- og madautomater optager også noget gulvplads. Jeg vil gerne have to høns mere inden vinter og så holder vi nok.
De skal jo have ordentlig plads derinde, de kommer jo til at bruge nogle timer derinde feks her om sommeren hvor solen står tidligt op, men vi ikke gør :)

Ok 12 høns er da også en del. Hvor mange har i nu? Er det 5 som det antal æg i allerede har fået?
Tænkte ikke lige på at de skal lukkes ud om morgen, men det er jo vist meget normalt. (mine forældre havde høns da jeg var et helt lille barn, men kan sgu ikke rigtigt huske så meget)

Kan regne ud at i skal til at spise æg, morgen, middag, og aften :D Nej hvis i får for mange er de vil til at sælge til kollegaer osv?


Vi har købt 6 høns, så der er en der er i æggerestance :P men det er heller ikke racer som lægger æg hver dag. Vi kommer nok til at få en 25-30 æg om ugen når bølgerne går højt. Men familie og kolleger har allerede efterspurgt æg længe så det bliver intet problem at komme af med de overskydende, det var faktisk planen at hønsene selv skal tjene lidt til deres foder osv :) en overskudsforretning bliver det måske ikke, men det gør heller ikke noget.
Jeg synes de skal have ordentlig plads i huset. De render også og hakker på hinanden hvis de kommer for tæt, så det er rart at der er mere plads end bare “nødvendigt”. :)
6
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 24. jul 2018, 10:24

Zinde skrev:Hvilken race er det?

Jeg kan anbefale en hane. Det er simpelthen så hyggeligt og gør flokken 50% sjovere at betragte.


Det er lys sussex, sort skovhøne og Königsberger :) vi vil også gerne have en hane og egne kyllinger på et tidspunkt, måske til næste år, hvis alt går vel. Så har vi lige fået lidt erfaring med at holde høns og er klar til næste skridt :-D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. jul 2018, 10:24

Zinde skrev:Hvilken race er det?

Jeg kan anbefale en hane. Det er simpelthen så hyggeligt og gør flokken 50% sjovere at betragte.


for ikke at tale om totalt nuttede kyllinger hvis man får en skruk :love: :love: :love:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf kidkomb » 24. jul 2018, 10:47

Og triste naboer der ikke kan sove længe :(

Ej, jeg er lidt farvet af naboens hane, som ikke galede meget da de fik ham, men som nu galer fucking hele dagen. Ti. Så. Stille!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf kidkomb » 24. jul 2018, 16:26

Zinde skrev:
kidkomb skrev:Og triste naboer der ikke kan sove længe :(

Ej, jeg er lidt farvet af naboens hane, som ikke galede meget da de fik ham, men som nu galer fucking hele dagen. Ti. Så. Stille!

Er det i byzone? For så kan du sandsynligvis kræve, at han skaffer sig af med den.

Nej, nej, det er langt ude på landet og den skal have lov at være der og vores naboer er søde og flinke.
Men træt af den, dét er jeg!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 24. jul 2018, 16:45

kidkomb skrev:Og triste naboer der ikke kan sove længe :(

Ej, jeg er lidt farvet af naboens hane, som ikke galede meget da de fik ham, men som nu galer fucking hele dagen. Ti. Så. Stille!


Vores nabo er vist ca. 200 meter væk. Så håber ikke de hører alverden heroppe fra. Vores hønsehus er også isoleret, så det tager også noget af lyden. Min kollega gjorde også noget med at sætte nogle gardiner op i sommerperioden så hanen ikke galede før kl 7. Så håber ikke det bliver et problem, hvis/når vi får en hane!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf kidkomb » 24. jul 2018, 17:11

Pandesteg skrev:
kidkomb skrev:Og triste naboer der ikke kan sove længe :(

Ej, jeg er lidt farvet af naboens hane, som ikke galede meget da de fik ham, men som nu galer fucking hele dagen. Ti. Så. Stille!


Vores nabo er vist ca. 200 meter væk. Så håber ikke de hører alverden heroppe fra. Vores hønsehus er også isoleret, så det tager også noget af lyden. Min kollega gjorde også noget med at sætte nogle gardiner op i sommerperioden så hanen ikke galede før kl 7. Så håber ikke det bliver et problem, hvis/når vi får en hane!

Jeg er ikke sikker på om der er noget galt med deres hane faktisk :gruble:
Om morgenen lukker vi bare vores vindue, så hører vi ham ikke meget, men resten af dagen *grrr*
Hvorfor filan galer den hele dagen? Er den mon teenage-hane?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Daine » 24. jul 2018, 18:09

kidkomb skrev:
Pandesteg skrev:
kidkomb skrev:Og triste naboer der ikke kan sove længe :(

Ej, jeg er lidt farvet af naboens hane, som ikke galede meget da de fik ham, men som nu galer fucking hele dagen. Ti. Så. Stille!


Vores nabo er vist ca. 200 meter væk. Så håber ikke de hører alverden heroppe fra. Vores hønsehus er også isoleret, så det tager også noget af lyden. Min kollega gjorde også noget med at sætte nogle gardiner op i sommerperioden så hanen ikke galede før kl 7. Så håber ikke det bliver et problem, hvis/når vi får en hane!

Jeg er ikke sikker på om der er noget galt med deres hane faktisk :gruble:
Om morgenen lukker vi bare vores vindue, så hører vi ham ikke meget, men resten af dagen *grrr*
Hvorfor filan galer den hele dagen? Er den mon teenage-hane?

Det er sikkert en gammel militær-hane, der bare ikke kan acceptere at hans høns ikke stiller op på geled og marcherer, når han galer op. Men som gammel mili-hane, så erkender man jo ikke sit nederlag, men fortsætter ufortrødent!



:-D :-D
7
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Bolig"