Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Stitch » 15. feb 2018, 09:36

Ej hvor er det fint. Glæder mig til at følge med :lun:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. feb 2018, 09:42

Pandesteg skrev:Er der for resten nogle, der ved, om/hvordan man kan rense/rengøre en pejs? :gruble:
Vi har åben pejs i stuen (bruger den ikke, da der også er brændeovn), men kattene er vældigt interesserede i at undersøge pejsen - sjovt nok er de ikke nær så interesserede i det efterfølgende bad, hvor sorte poter, snuder og haler skal vaskes :sarkasme:

Så jeg tænkte lidt på, om jeg kunne rengøre væggene inde i pejsen, bare så langt op som kattene kan nå.... Men der er jo KULsort og jeg er også lidt bange for at begynde at vaske af og det så ligner noget der er løgn bagefter... Hvad gør en klog?
Det er lidt træls at kattene ikke kan være i stuen, når de er alene hjemme, for jeg vil ikke have at de soder sig fuldstændig til.


Jeg tror ikke du skal bruge vand...
Til brændeovnen der er sodet til anbefaler man f.x. at gnide med avispapir - tænker det samme må virke på pejsevæggen.
Støvsuge med en askestøvsuger, så grundigt som muligt, og så tørre sod af med noget tørt bagefter.

Alternativt, måske købe en form for afskærmning til at sætte inde i pejsen, sådan noget som man ville bruge for at skærme for gnister og forhindre bænde i at rulle ud af pejsen.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Zombie » 15. feb 2018, 09:45

Pandesteg skrev:Er der for resten nogle, der ved, om/hvordan man kan rense/rengøre en pejs? :gruble:
Vi har åben pejs i stuen (bruger den ikke, da der også er brændeovn), men kattene er vældigt interesserede i at undersøge pejsen - sjovt nok er de ikke nær så interesserede i det efterfølgende bad, hvor sorte poter, snuder og haler skal vaskes :sarkasme:

Så jeg tænkte lidt på, om jeg kunne rengøre væggene inde i pejsen, bare så langt op som kattene kan nå.... Men der er jo KULsort og jeg er også lidt bange for at begynde at vaske af og det så ligner noget der er løgn bagefter... Hvad gør en klog?
Det er lidt træls at kattene ikke kan være i stuen, når de er alene hjemme, for jeg vil ikke have at de soder sig fuldstændig til.


Denne guide forklarer det godt.
http://pletvæk.dk/rengoering-af-braende ... g-af-pejs/

I øvrigt kan du reducere løbesod ved at kaste en håndfuld salt i flammerne, næste gang I tænder op. Men det skal gerne tjekkes mellem hver sæson, for det kan være farligt ift skorstensbrand og så skal I ha en skorstensfejer ud.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. feb 2018, 10:08

Buffy skrev:
Pandesteg skrev:
DenBruneMunk skrev:Er det nu man skal spørge, har i så fiber net :) Eller bare adsl tilgængelig på et par Mbit :)

Når man kommer derud, så er der jo sjældent gode forbindelser.


Der er lige blevet godkendt et fibernet-projekt til sommeren 2018 :gogo: Så inden året er omme har vi fiber. Men lige p.t. har vi mobilt bredbånd. Det fungerer egentlig overraskende godt. Har dog ikke prøvet at streame på det endnu, da vi har afmeldt alle vores streamingtjenester p.t.


Jeg har Telmore mobilt bredbånd og det er lige så godt, som alt andet jeg har haft, faktisk syntes jeg det er det mest stabile bredbånd jeg har haft. Og jeg streamer dagen lang uden problemer.


Jeg vil faktisk vove den påstand, at vores mobile kører mere stabilt end vores fiber på Amager. Det var en 100/100 forbindelse, men med en del udfald. Når man bor i tæt etagebyggeri kan man nok ikke undgå en masse støj på forbindelserne. Herude har vi vores wi-fi helt for os selv :D
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 15. feb 2018, 10:17

Madam Pomfrey skrev:
Pandesteg skrev:Er der for resten nogle, der ved, om/hvordan man kan rense/rengøre en pejs? :gruble:
Vi har åben pejs i stuen (bruger den ikke, da der også er brændeovn), men kattene er vældigt interesserede i at undersøge pejsen - sjovt nok er de ikke nær så interesserede i det efterfølgende bad, hvor sorte poter, snuder og haler skal vaskes :sarkasme:

Så jeg tænkte lidt på, om jeg kunne rengøre væggene inde i pejsen, bare så langt op som kattene kan nå.... Men der er jo KULsort og jeg er også lidt bange for at begynde at vaske af og det så ligner noget der er løgn bagefter... Hvad gør en klog?
Det er lidt træls at kattene ikke kan være i stuen, når de er alene hjemme, for jeg vil ikke have at de soder sig fuldstændig til.


Jeg tror ikke du skal bruge vand...
Til brændeovnen der er sodet til anbefaler man f.x. at gnide med avispapir - tænker det samme må virke på pejsevæggen.
Støvsuge med en askestøvsuger, så grundigt som muligt, og så tørre sod af med noget tørt bagefter.

Alternativt, måske købe en form for afskærmning til at sætte inde i pejsen, sådan noget som man ville bruge for at skærme for gnister og forhindre bænde i at rulle ud af pejsen.


Tak, hvis det kunne gøres med avispapir og knofedt ville det være fedt. Det er ikke fordi den behøver blive ren at se på, det er kun så kattene ikke får sod på sig konstant. :gogo: Vi havde snakket om det med afskærmning, men jeg synes bare, at det er flot, når pejsen er åben, så håber, at det kan lade sig gøre. Men ellers må afskærmning blive løsningen.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. feb 2018, 10:17

vibbsen skrev:Hvordan kan det egentlig være at kattene skal have en kattegård ? Og ikke være udekatte som planlagt ?

Jeg spørger af ren og skær nysgerrighed....Vores katte er nemlig IKKE udekatte, men må pænt finde sig i at få frisk luft i deres dertil indrettede kattegård....Jeg kan simpelthen ikke klare tanken om at en af dem bliver kørt ned eller hvad ved jeg....Og jeg har også besluttet at de næste katte vi skal have når dem vi har nu (som runder 13 år til sommer) er væk, ja de bliver også indekatte....Med mindre vi kommer så langt ud og bo på landet at der hverken er veje, andre katte, hunde, ræve, ulve, mink eller andre potentielle farer (Ja...Jeg er en curling katte-mor)


Og i går lå der faktisk, hvad vi tror var, en død kat i vejkanten tæt på vores hus.
Da min kone så kørte tilbage for at finde den var den væk. Der var nok nogle andre der havde samlet den op.
Men jeg havde faktisk set noget nogle timer før da jeg kørte forbi, men jeg troede det var en død hare fordi der var så mørkt. Så et dødt dyr var der hvert fald. Og jeg oplever at folk kører ret stærkt derude.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf PaleSeptember » 15. feb 2018, 10:29

Spændende projekt, som det nok skal blive interessant at følge!

Jeg er glad for, at I vælger løsningen med, at kattene ikke skal være fritgående - der er alt for mange katte, der mister livet til trafikken.
Her er et link til inspiration til katteløbegård, eller hvad I nu vælger: http://katteindhegning.dk/
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 15. feb 2018, 11:09

Zombie skrev:
Pandesteg skrev:Er der for resten nogle, der ved, om/hvordan man kan rense/rengøre en pejs? :gruble:
Vi har åben pejs i stuen (bruger den ikke, da der også er brændeovn), men kattene er vældigt interesserede i at undersøge pejsen - sjovt nok er de ikke nær så interesserede i det efterfølgende bad, hvor sorte poter, snuder og haler skal vaskes :sarkasme:

Så jeg tænkte lidt på, om jeg kunne rengøre væggene inde i pejsen, bare så langt op som kattene kan nå.... Men der er jo KULsort og jeg er også lidt bange for at begynde at vaske af og det så ligner noget der er løgn bagefter... Hvad gør en klog?
Det er lidt træls at kattene ikke kan være i stuen, når de er alene hjemme, for jeg vil ikke have at de soder sig fuldstændig til.


Denne guide forklarer det godt.
http://pletvæk.dk/rengoering-af-braende ... g-af-pejs/

I øvrigt kan du reducere løbesod ved at kaste en håndfuld salt i flammerne, næste gang I tænder op. Men det skal gerne tjekkes mellem hver sæson, for det kan være farligt ift skorstensbrand og så skal I ha en skorstensfejer ud.


Takker - jeg må lige se, om Pomfreys råd virker, inden jeg tager skrappere midler i brug :gogo:

Vi bruger ikke pejsen, men den bliver serviceret af skorstensfejer alligevel :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. feb 2018, 11:13

Pandesteg skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Pandesteg skrev:Er der for resten nogle, der ved, om/hvordan man kan rense/rengøre en pejs? :gruble:
Vi har åben pejs i stuen (bruger den ikke, da der også er brændeovn), men kattene er vældigt interesserede i at undersøge pejsen - sjovt nok er de ikke nær så interesserede i det efterfølgende bad, hvor sorte poter, snuder og haler skal vaskes :sarkasme:

Så jeg tænkte lidt på, om jeg kunne rengøre væggene inde i pejsen, bare så langt op som kattene kan nå.... Men der er jo KULsort og jeg er også lidt bange for at begynde at vaske af og det så ligner noget der er løgn bagefter... Hvad gør en klog?
Det er lidt træls at kattene ikke kan være i stuen, når de er alene hjemme, for jeg vil ikke have at de soder sig fuldstændig til.


Jeg tror ikke du skal bruge vand...
Til brændeovnen der er sodet til anbefaler man f.x. at gnide med avispapir - tænker det samme må virke på pejsevæggen.
Støvsuge med en askestøvsuger, så grundigt som muligt, og så tørre sod af med noget tørt bagefter.

Alternativt, måske købe en form for afskærmning til at sætte inde i pejsen, sådan noget som man ville bruge for at skærme for gnister og forhindre bænde i at rulle ud af pejsen.


Tak, hvis det kunne gøres med avispapir og knofedt ville det være fedt. Det er ikke fordi den behøver blive ren at se på, det er kun så kattene ikke får sod på sig konstant. :gogo: Vi havde snakket om det med afskærmning, men jeg synes bare, at det er flot, når pejsen er åben, så håber, at det kan lade sig gøre. Men ellers må afskærmning blive løsningen.


Nu kom jeg på hvad det hedder - sådan en afskærmning, et gnistfang :) Har i Norge set nogle virkelig smukke nogen i smedejern.
Tænker iøvrigt også at en god stiv børste må kunne gøre tricket i pejsen, at børste soden af :)
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 15. feb 2018, 11:14

PaleSeptember skrev:Spændende projekt, som det nok skal blive interessant at følge!

Jeg er glad for, at I vælger løsningen med, at kattene ikke skal være fritgående - der er alt for mange katte, der mister livet til trafikken.
Her er et link til inspiration til katteløbegård, eller hvad I nu vælger: http://katteindhegning.dk/


200 katte om dagen :8: Holy shit. Ja, som sagt kørte jeg forbi en trafikdræbt kat i går på vej hjem. Nåede ikke at standse, men kørte hjem og hentede nogle remedier, så jeg kunne køre tilbage og samle den op. Men da jeg kom tilbage 10 minutter efter var den væk, så der var en anden, der var kommet mig i forkøbet. Men nu har jeg tingene i bilen (poser, håndklæder, handsker) til en anden gang. Jeg kan simpelthen ikke tåle tanken om en kat (eller et andet dyr) der bare ligger på vejen og bliver kørt over igen og igen. Og folk kører sindssygt stærkt herude på landet.

Men tak for link, det skal vi have kikket nærmere på :D Vi overvejer lidt, om vi kan installere en form for underjordisk tunnel, som de skal gå igennem for at komme til deres indhegning. Så vil vi nemlig kunne give dem et pænt stort stykke jord med både træer og buske.

Edit: Det kunne være rigtig fedt, hvis vi bare kunne hegne hele haven ind, så den var katteflugtsikker (vi skal alligevel hegne, når vi skal have hund til næste år), men det er vi ikke rigtig sikre på, om kan lade sig gøre. Men det er måske ikke helt så umuligt, som først antaget når jeg kikker på dit link :gruble:
Senest rettet af Pandesteg 15. feb 2018, 11:17, rettet i alt 1 gang.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. feb 2018, 11:14

PaleSeptember skrev:Spændende projekt, som det nok skal blive interessant at følge!

Jeg er glad for, at I vælger løsningen med, at kattene ikke skal være fritgående - der er alt for mange katte, der mister livet til trafikken.
Her er et link til inspiration til katteløbegård, eller hvad I nu vælger: http://katteindhegning.dk/


Wow, superfin side. Der er masser af inspiration :gogo:
Vi har også kigget meget på Pinterest, hvor der er et hav af den slags billeder.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf PaleSeptember » 15. feb 2018, 11:21

Pandesteg skrev:200 katte om dagen :8: Holy shit. Ja, som sagt kørte jeg forbi en trafikdræbt kat i går på vej hjem. Nåede ikke at standse, men kørte hjem og hentede nogle remedier, så jeg kunne køre tilbage og samle den op. Men da jeg kom tilbage 10 minutter efter var den væk, så der var en anden, der var kommet mig i forkøbet. Men nu har jeg tingene i bilen (poser, håndklæder, handsker) til en anden gang. Jeg kan simpelthen ikke tåle tanken om en kat (eller et andet dyr) der bare ligger på vejen og bliver kørt over igen og igen. Og folk kører sindssygt stærkt herude på landet.

Men tak for link, det skal vi have kikket nærmere på :D Vi overvejer lidt, om vi kan installere en form for underjordisk tunnel, som de skal gå igennem for at komme til deres indhegning. Så vil vi nemlig kunne give dem et pænt stort stykke jord med både træer og buske.

Edit: Det kunne være rigtig fedt, hvis vi bare kunne hegne hele haven ind, så den var katteflugtsikker (vi skal alligevel hegne, når vi skal have hund til næste år), men det er vi ikke rigtig sikre på, om kan lade sig gøre. Men det er måske ikke helt så umuligt, som først antaget når jeg kikker på dit link :gruble:


Ja, omkring 200 katte om dagen, det er voldsomt. Og jeg glemmer aldrig sidste år, da jeg måtte tage livet af en kat, der var ramt af en bil foran mig :whine:

Vi har selv indhegnet baghaven helt, og det er vi rigtig glade for. Vi elsker bare at kunne have terrassedøren stående åben om sommeren, og så kan kattene gå med os ud i haven, hvis de har lyst til det. Men for nogen er det en voldsom løsning at indhegne det hele, men som I kan se på linket, så kan det sagtens gøres, så det ser pænt ud.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. feb 2018, 11:23

Pandesteg skrev:
PaleSeptember skrev:Spændende projekt, som det nok skal blive interessant at følge!

Jeg er glad for, at I vælger løsningen med, at kattene ikke skal være fritgående - der er alt for mange katte, der mister livet til trafikken.
Her er et link til inspiration til katteløbegård, eller hvad I nu vælger: http://katteindhegning.dk/


200 katte om dagen :8: Holy shit. Ja, som sagt kørte jeg forbi en trafikdræbt kat i går på vej hjem. Nåede ikke at standse, men kørte hjem og hentede nogle remedier, så jeg kunne køre tilbage og samle den op. Men da jeg kom tilbage 10 minutter efter var den væk, så der var en anden, der var kommet mig i forkøbet. Men nu har jeg tingene i bilen (poser, håndklæder, handsker) til en anden gang. Jeg kan simpelthen ikke tåle tanken om en kat (eller et andet dyr) der bare ligger på vejen og bliver kørt over igen og igen. Og folk kører sindssygt stærkt herude på landet.

Men tak for link, det skal vi have kikket nærmere på :D Vi overvejer lidt, om vi kan installere en form for underjordisk tunnel, som de skal gå igennem for at komme til deres indhegning. Så vil vi nemlig kunne give dem et pænt stort stykke jord med både træer og buske.

Edit: Det kunne være rigtig fedt, hvis vi bare kunne hegne hele haven ind, så den var katteflugtsikker (vi skal alligevel hegne, når vi skal have hund til næste år), men det er vi ikke rigtig sikre på, om kan lade sig gøre. Men det er måske ikke helt så umuligt, som først antaget når jeg kikker på dit link :gruble:


I mit nabolag er der nogen der har katte indhegnet haven...
Pæle i jorden, og trådhegn i knap 1.5 meters højde vil jeg tro, det står lige 2-3 meter fra hæk til omkringboende naboer og sti, væk fra høje træer og buske, der kan bruges til afsæt. Det ser ud til at fungere glimrende, og kattene har massere af have at bevæge sig rundt i.
Og umiddelbart også en løsning der ikke er sindsygt dyr.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 15. feb 2018, 11:25

PaleSeptember skrev:
Pandesteg skrev:200 katte om dagen :8: Holy shit. Ja, som sagt kørte jeg forbi en trafikdræbt kat i går på vej hjem. Nåede ikke at standse, men kørte hjem og hentede nogle remedier, så jeg kunne køre tilbage og samle den op. Men da jeg kom tilbage 10 minutter efter var den væk, så der var en anden, der var kommet mig i forkøbet. Men nu har jeg tingene i bilen (poser, håndklæder, handsker) til en anden gang. Jeg kan simpelthen ikke tåle tanken om en kat (eller et andet dyr) der bare ligger på vejen og bliver kørt over igen og igen. Og folk kører sindssygt stærkt herude på landet.

Men tak for link, det skal vi have kikket nærmere på :D Vi overvejer lidt, om vi kan installere en form for underjordisk tunnel, som de skal gå igennem for at komme til deres indhegning. Så vil vi nemlig kunne give dem et pænt stort stykke jord med både træer og buske.

Edit: Det kunne være rigtig fedt, hvis vi bare kunne hegne hele haven ind, så den var katteflugtsikker (vi skal alligevel hegne, når vi skal have hund til næste år), men det er vi ikke rigtig sikre på, om kan lade sig gøre. Men det er måske ikke helt så umuligt, som først antaget når jeg kikker på dit link :gruble:


Ja, omkring 200 katte om dagen, det er voldsomt. Og jeg glemmer aldrig sidste år, da jeg måtte tage livet af en kat, der var ramt af en bil foran mig :whine:

Vi har selv indhegnet baghaven helt, og det er vi rigtig glade for. Vi elsker bare at kunne have terrassedøren stående åben om sommeren, og så kan kattene gå med os ud i haven, hvis de har lyst til det. Men for nogen er det en voldsom løsning at indhegne det hele, men som I kan se på linket, så kan det sagtens gøres, så det ser pænt ud.


Jeg kan nemlig godt huske din tråd omkring den kat. Det var virkelig helt forfærdelig læsning. :(

Det der taler for at hegne hele haven ind er netop også, at kattene så kan være med os ude i haven hele sommeren. Hvis de er hegnet ind for sig selv, så går vi jo glip af rigtig meget af den tid, som vi har sammen og det er lidt surt for alle parter. Men vores grund har en hel masse træer og buske i skellet, og dem vil vi jo helst bibeholde og det er lidt udfordringen. Men vi må sætte os ned og se på hvilke muligheder vi har. :gogo:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf DenBruneMunk » 15. feb 2018, 11:55

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Buffy skrev:
Pandesteg skrev:
DenBruneMunk skrev:Er det nu man skal spørge, har i så fiber net :) Eller bare adsl tilgængelig på et par Mbit :)

Når man kommer derud, så er der jo sjældent gode forbindelser.


Der er lige blevet godkendt et fibernet-projekt til sommeren 2018 :gogo: Så inden året er omme har vi fiber. Men lige p.t. har vi mobilt bredbånd. Det fungerer egentlig overraskende godt. Har dog ikke prøvet at streame på det endnu, da vi har afmeldt alle vores streamingtjenester p.t.


Jeg har Telmore mobilt bredbånd og det er lige så godt, som alt andet jeg har haft, faktisk syntes jeg det er det mest stabile bredbånd jeg har haft. Og jeg streamer dagen lang uden problemer.


Jeg vil faktisk vove den påstand, at vores mobile kører mere stabilt end vores fiber på Amager. Det var en 100/100 forbindelse, men med en del udfald. Når man bor i tæt etagebyggeri kan man nok ikke undgå en masse støj på forbindelserne. Herude har vi vores wi-fi helt for os selv :D

Havde du 100/100 der hvor du bor ville problemet med Wifi kunne ske igen, hvis afstande / dårlig router eller andet var tilstede. Men korrekt, i etagebyggeri er antal kanaler og overlapning også et stort problem.

100Mbit fiber hvor du er nu, ville stadig være at foretrække fremfor mobilt netværk, da masten jo også kan belastes og hastigheden går ned, det kan du ikke se, kun hvis du tester link ofte. Og jo hvis du bruger den til at streame UHD film på :)
0

Tilbage til "Bolig"