Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Halldora » 18. nov 2018, 10:45

NejJegErIkkeAsiat skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Imponerende!

7 timer, er det pga tørretid, eller detaljearbejde med det? Er det nemt at få jævnt?


Tak :)

Det der gjorde det lidt tricky var at ramme det rigtige slibe tidspunkt. Det skal være tørt, men ikke hærdet. Så derfor måtte jeg lave det lidt i etaper, og skifte lidt mellem opgaverne.
Men det var nemt at fordele og få jævnt. Forkanten tog så lidt tid fordi den skulle pensles, og kanten på den underlimede vask tog også tid fordi det skulle være helt skarpt.


Arbejdet har i hvert fald båret frugt, for det ser dæleme godt ud!! :klap: :klap:
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf TinaW » 27. nov 2018, 08:08

NejJegErIkkeAsiat skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Imponerende!

7 timer, er det pga tørretid, eller detaljearbejde med det? Er det nemt at få jævnt?


Tak :)

Det der gjorde det lidt tricky var at ramme det rigtige slibe tidspunkt. Det skal være tørt, men ikke hærdet. Så derfor måtte jeg lave det lidt i etaper, og skifte lidt mellem opgaverne.
Men det var nemt at fordele og få jævnt. Forkanten tog så lidt tid fordi den skulle pensles, og kanten på den underlimede vask tog også tid fordi det skulle være helt skarpt.


Er du kommet videre med jeres køkkenprojekt?
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 27. nov 2018, 09:17

TinaW skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Imponerende!

7 timer, er det pga tørretid, eller detaljearbejde med det? Er det nemt at få jævnt?


Tak :)

Det der gjorde det lidt tricky var at ramme det rigtige slibe tidspunkt. Det skal være tørt, men ikke hærdet. Så derfor måtte jeg lave det lidt i etaper, og skifte lidt mellem opgaverne.
Men det var nemt at fordele og få jævnt. Forkanten tog så lidt tid fordi den skulle pensles, og kanten på den underlimede vask tog også tid fordi det skulle være helt skarpt.


Er du kommet videre med jeres køkkenprojekt?


Yes :gogo:

Vi har arbejdet på højtryk de seneste uger. Hver dag efter arbejde og hver weekend fra morgen til aften, så der har desværre ikke været så meget tid til at lægge billeder op :D
Men status er at skabe/skuffer er monteret. Ny ovn og opvasker er installeret, og køleskabet blev flyttet tilbage i køkkenet i går, så vi nu har et næsten funktionelt køkken igen. Vi mangler dog gaskogepladerne som skulle være blevet leveret i går.
I dag kommer gulvmanden og lægger gulv. En af de få ting som vi har valgt ikke selv at lave.

Derefter mangler der montering af lamper, fugearbejde, lidt lister og karme og soklen under skabene (og sikkert mere :lol: )
Men vores tidsplan om funktionelt køkken til d. 1. december holder :gogo:
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf vibbsen » 27. nov 2018, 09:27

NejJegErIkkeAsiat skrev:
TinaW skrev:Lækkert soveværelse!
Er det ægte trægulv? Flot mørk farve.


Tak. Det er laminat. Ingen vedligeholdelse og billigt at lægge om hvis det en dag trænger til det. Vi har 3 katte der elsker at slæbe rundt på deres rå stykker kød :rulle:


Har vist spurgt før : Men det der laminatgulv er simpelthen så skidehamrende flot....Må man ikke få lov til at få mærket at vide samt hvor I har købt det henne :genert: :genert:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf TinaW » 27. nov 2018, 09:58

vibbsen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
TinaW skrev:Lækkert soveværelse!
Er det ægte trægulv? Flot mørk farve.


Tak. Det er laminat. Ingen vedligeholdelse og billigt at lægge om hvis det en dag trænger til det. Vi har 3 katte der elsker at slæbe rundt på deres rå stykker kød :rulle:


Har vist spurgt før : Men det der laminatgulv er simpelthen så skidehamrende flot....Må man ikke få lov til at få mærket at vide samt hvor I har købt det henne :genert: :genert:


Det vil jeg også gerne vide.
Vi overvejer lidt noget barry alloc laminat i stedet for det korkvinyl, vi ellers havde besluttet os for, da vi ikke kan få korken i helt den farve vi gerne vil have.
Og så regner jeg med, at der kommer billeder af køkkenet snart ;) :D
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 27. nov 2018, 10:18

vibbsen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
TinaW skrev:Lækkert soveværelse!
Er det ægte trægulv? Flot mørk farve.


Tak. Det er laminat. Ingen vedligeholdelse og billigt at lægge om hvis det en dag trænger til det. Vi har 3 katte der elsker at slæbe rundt på deres rå stykker kød :rulle:


Har vist spurgt før : Men det der laminatgulv er simpelthen så skidehamrende flot....Må man ikke få lov til at få mærket at vide samt hvor I har købt det henne :genert: :genert:


Jeg graver lige i arkiverne, det er fra Bauhaus, men det er det eneste jeg kan huske :lol:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18647

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf PaleSeptember » 3. dec 2018, 12:27

Skal vi ikke se nye billeder fra køkkenet snart? :)
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 3. dec 2018, 12:31

Pandesteg skrev:
vibbsen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
TinaW skrev:Lækkert soveværelse!
Er det ægte trægulv? Flot mørk farve.


Tak. Det er laminat. Ingen vedligeholdelse og billigt at lægge om hvis det en dag trænger til det. Vi har 3 katte der elsker at slæbe rundt på deres rå stykker kød :rulle:


Har vist spurgt før : Men det der laminatgulv er simpelthen så skidehamrende flot....Må man ikke få lov til at få mærket at vide samt hvor I har købt det henne :genert: :genert:


Jeg graver lige i arkiverne, det er fra Bauhaus, men det er det eneste jeg kan huske :lol:


Det hedder Aktion 8 mm Laminat. Sort: Calypso. Og prisen er 119,95 pr. kvm.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. dec 2018, 16:22

Så synes jeg godt vi kan poste lidt billeder fra køkkenet selvom der lige mangler de sidste detaljer.
Først lidt før billeder:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. dec 2018, 16:24

Der mangler lidt afstandsstykker mellem nogle skabe og over bl.a køleskabet. Og fodlister og gerichter mangler også.
I hjørnet modsat køkkenet skal der bygges en slagbænk og et lille bord.
Men køkkenet er nu funktionelt og når gaskogepladen bliver koblet til tirsdag morgen, så er vi klar til at holde jul.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
22
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf TinaW » 8. dec 2018, 17:17

Det er blevet rigtigt fint.
Jeg er lidt misundelig på alle jeres vinduer.
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Lulu » 8. dec 2018, 17:25

Hvad skal der være i hullet ved håndvasken?
Det ser mega godt ud og jeg er specielt vild med den bordplade i har lavet jer.
2
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. dec 2018, 17:59

Tak, og ja det er skønt med vinduerne. Også derfor vi valgte at vende kogepladerne så man står med udsigt til vinduer og gårdsplads.

Hullet ved siden af håndvasken skal lukkes med afstandsstykke. Det er en af de ting vi ikke lige har fået gjort færdigt.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Zonta » 8. dec 2018, 21:04

Kan det passe, at knapperne til gaskomfuret vender væk fra selve køkkenet? Og i så fald hvorfor har I valgt det?

Edit: har lige læst dit forrige indlæg, sorry :stoned: Personligt tror jeg, at jeg var blevet virkelig træt af at skulle rende rundt om bordet hver gang jeg skulle bruge lidt vand/have noget fra køleskabet/lige tjekke det der er i ovnen, men jeg tænker, at I har gennemtænkt det inden :D
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 8. dec 2018, 21:23

Zonta skrev:Kan det passe, at knapperne til gaskomfuret vender væk fra selve køkkenet? Og i så fald hvorfor har I valgt det?

Edit: har lige læst dit forrige indlæg, sorry :stoned: Personligt tror jeg, at jeg var blevet virkelig træt af at skulle rende rundt om bordet hver gang jeg skulle bruge lidt vand/have noget fra køleskabet/lige tjekke det der er i ovnen, men jeg tænker, at I har gennemtænkt det inden :D


Ja vi synes det var rigtig træls at stå med ryggen til vinduerne og så kikke lige ind i bryggersdøren. Og så skaber det mere plads i køkkenet, hvis man står på den anden side, når vi begge er i køkkenet. Der skal også hænge gryder og pander på væggen til venstre for blusset, så det bliver et ret fint hjørne, som ellers ville være blevet ret dødt/uudnyttet :) men når det er sagt, så kan man jo sagtens stå på den anden side, hvis man vil. Så skal man bare række ind over for at skrue ned. Jeg tror i hvert fald vi bliver glade for det.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Bolig"