Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. dec 2018, 21:59

jeg nåede også at undre mig over komfuret, og tænkte jeg ville blive idiot af det. Men det giver fint mening.
og hvis ikke det funker, så er det vel muligt at vende det?
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16076
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf TinaW » 9. dec 2018, 01:36

Hvor endte I med at købe køkken henne?
Vi overvejede også at vælge en anden farve end hvid, men endte alligevel med den hvide, da min mand var bange for at det blev for mørkt i udtrykket ellers.
Men med så meget lys, som I har pga vinduerne, så er det jo i hvert fald ikke et issue.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 9. dec 2018, 07:10

Falstria skrev:Det ser altså godt ud!

Et nyt køkken der faktisk ser ældre ud end det gamle, et rigtigt landkøkken. Det ligner at det har været der altid.
På nær selvfølgeligt bordpladen og vasken.

Cafe lamperne tror jeg i bliver kede af i længden, det skulle hellere være nogen kraftige lamper der kun lyser nedad og uden at man bliver blændet af dem.
Men de kan jo skiftes ret nemt hvis i oplever det som jeg tænker.


Tak :) Der var netop det udtryk vi gik efter. Mht. vasken så var det noget vi vendte og drejede en del. Vi var rundt om rigtig mange typer og endte så i stål. Det matcher både armatur og alle hvidevarer.

Mht. lamper er det også et ret bevidst valg. Faktisk gik vi efter noget det netop ikke kun lyste nedad. På billedet virker de ret kraftige og blændende, men det er de faktisk ikke. Jeg er ret sikker på at de ikke bliver skiftet :D
Der kommer i øvrigt også en spotskinne op over kogepladerne til når man arbejder der, og en lampe over det bord der endnu ikke er lavet i hjørnet.
Men ja, det fede ved at have bygget det hele selv, er at det let kan ændres hvis man vil det.
Senest rettet af NejJegErIkkeAsiat 9. dec 2018, 07:34, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 9. dec 2018, 07:17

TinaW skrev:Hvor endte I med at købe køkken henne?
Vi overvejede også at vælge en anden farve end hvid, men endte alligevel med den hvide, da min mand var bange for at det blev for mørkt i udtrykket ellers.
Men med så meget lys, som I har pga vinduerne, så er det jo i hvert fald ikke et issue.


Selve elementerne er fra Ikea. Vi har så valgt at købe vask og armatur et andet sted, fordi vi ikke har de bedste erfaringer med at få tingene til at passe sammen.
Grebene er købt hos en lille butik i Kbh. og hvidevarer er købt lidt forskellige steder hvor der var gode tilbud :D
Gulvet fik vi et gulvfirma fra Næstved til at lægge. Det kan de så komme og rette til igen :sarkasme:
0
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Finidut » 10. dec 2018, 15:57

Hvor er køkkenet også blevet flot! Jeg er vild med lågerne; farven, udskæringerne og grebene. Det er så flot og virker meget personligt!
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Ado » 11. dec 2018, 10:20

Det er simpelthen det flotteste køkken. :love:
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 11. dec 2018, 11:04

MocChi skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Der mangler lidt afstandsstykker mellem nogle skabe og over bl.a køleskabet. Og fodlister og gerichter mangler også.
I hjørnet modsat køkkenet skal der bygges en slagbænk og et lille bord.
Men køkkenet er nu funktionelt og når gaskogepladen bliver koblet til tirsdag morgen, så er vi klar til at holde jul.

Er det kun skuffer eller også skabe?


Der er et højskab ved siden af ovnen og to skabe i begge hjørner. Det ene er sådan et karruselskab. Over ovnen er der også et skab.
Egentlig havde vi valgt skuffer ved det ene skab, men fordi jeg fik monteret det hele liidt for tæt, så kunne skufferne ikke åbnes da der kom greb på :rulle: Så det blev til et skab i stedet.
Senest rettet af NejJegErIkkeAsiat 11. dec 2018, 11:22, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 11. dec 2018, 11:06

Ado skrev:Det er simpelthen det flotteste køkken. :love:


Mange tak...og så er det ikke engang helt færdigt :D

Jeg glæder mig til de sidste detaljer og spisehjørnet bliver færdigt.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 11. dec 2018, 11:19

Finidut skrev:Hvor er køkkenet også blevet flot! Jeg er vild med lågerne; farven, udskæringerne og grebene. Det er så flot og virker meget personligt!


Tak. Det er faktisk også ret personligt, for vi har forsøgt at sammensætte tingene på en måde hvor det både er vores stil, men samtidig matcher hinanden.
Det var ret besværligt at finde de rigtige nuancer fordi vi egentlig startede med at ville have et helt lyst gulv. Men det betød så at lyse skabslåger og lyse vægge/lofter ville give et meget lyst køkken. Vi tænkte så at de grå låger og mørk bordplade ville bryde alt det lyse, og med skakternet gulv blev det også lettere at matche både låger og bordplade. Vi har masser af naturligt lys i køkkenet, og sætter en del lys op. På den måde er der ikke risiko for at køkkenet kommer til at virke mørkt, selvom vi har valgt grå låger og bordplade.
Vi havde også store udfordringer med at vælge vask og armatur, fordi vi egentlig startede med en hvid porcelæns vask, som så blev til en sort vask og til sidst endte som en stålvask med Grohe armatur.
Farven på væggene er creme/sand farvet og giver lidt kontrast til de helt hvide karme og lister (som indtil videre kun er omkring vinduerne). Men effekten kan jeg ret godt li'.
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. dec 2018, 13:43

Opdagede lige denne nye udsigt fra vores køkkenvindue i dag. Vi har fået nye naboer :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
17
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 30. dec 2018, 16:56

Dejlig dag på gården hvor både mennesker, får, høns og katte nød det lækre vejr :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 30. dec 2018, 16:59

Vi fik sat party lyskæder op sammen med hønsene, mens Harry vogter i indkørslen :D
Og så har vi forresten stadig æbler :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. jan 2019, 16:53

Så fik vi endelig færdiggjort hønsehuset der manglede rygning og vindskeder. Fortrød lidt at jeg ikke gjorde det i sommer hvor der ikke pissede ned :lol:

Og 2019s første projekt bliver hobbyrum/kontor hvor der skal lægges nyt gulv, nyt filt, nyt loft i kontoret og nye fodlister. I dag blev det ryddet så det er klar til istandsættelse.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16076
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf TinaW » 12. jan 2019, 17:57

Det er et skønt hønsehus de har sig.
4
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 20. jan 2019, 18:50

Hvor har det bare været smukt vejr i dag. Lidt stemningsbilleder fra gården, vi passer hund, så vi går ture rundt om grunden :lol:
Og så lidt billeder af vores dejlige høns, de blev forkælet lidt ekstra i dag, da vi havde rester med hjem til dem fra fødselsdagsfejring i går. De er SÅ nemme at passe og så får vi de lækreste æg hver eneste dag, jeg er kæmpe fan af dem :worship:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Bolig"