Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16008
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29804

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf TinaW » 28. maj 2018, 07:54

Lækkert soveværelse!
Er det ægte trægulv? Flot mørk farve.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 28. maj 2018, 10:25

TinaW skrev:Lækkert soveværelse!
Er det ægte trægulv? Flot mørk farve.


Tak. Det er laminat. Ingen vedligeholdelse og billigt at lægge om hvis det en dag trænger til det. Vi har 3 katte der elsker at slæbe rundt på deres rå stykker kød :rulle:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Juki » 29. maj 2018, 03:00

Sikke et skønt hus og skønne omgivelser! :love:
Det er min drøm at bo tilsvarende engang, på et landsted man selv kan sætte sit præg på. Det harmonerer bare rigtig dårligt med at jeg er bange for ret mange dyr :blush2:

Tricolette skrev:Kom lige i tanke om at jeg har hosta og Vedbend - og en vist også noget efue af en slags. Desuden står der både ribs og solbærbuske i skyggen under træerne.
En del staudere kan tåle at stå i skyggen.

Min have sidste sommer :love:

Hvad er det for nogle geniale rumskibs-svæve-tingester?? :D

Daine skrev:
Pandesteg skrev:
Daine skrev:En kommentar/ide til det du skrev om hindbærbuske. Fuglene er RET begejstret for (hind)bær, så hvis I har planer om at få noget ordenligt ud af dem, så skal I måske overveje en indhegning med bionet, hvor buskene skal stå. Specielt hvis I gerne vil have flere buske end hindbær - og har plads til det :) Jeg er vokset op på landet, og min far byggede en stor indhegning med net på alle 4 sider og som tag, og så med en netlåge ind. Nethullerne var store nok til at insekter, bier mv kunne flyve ind og ud, men ikke så store at fugle kunne komme ind.

Jeg googlede lidt, men kan kun finde bionet. Gætter dog på, at man sikkert godt kan bruge andre typer - er ret sikker på, det var noget gængs min far brugte dengang i 80’erne. Faldt dog lige over nedenstående undervejs :D
https://haveselskabet.dk/dyrk-hindbaer
https://haveselskabet.dk/tema-baer


Tak for input :kys: jeg tror ikke vi kommer til at bygge alt muligt for at holde dyr og fugle ude, selvom det selvfølgelig er lidt træls hvis vi ingen hindbær får selv. Men nu må vi se hvordan det går :)

Min nabo har en solbærbusk, jeg har set hun bare smider et net henover den, når bærerne begynder at blive dannet. Det må man vel også kunne med andre buske, hvis der er. Og det er jo dejligt nemt :D

Bare et lille pip ang. sådan noget net. Min mor havde et net over nogle blåbærbuske sidste år(vist for at undgå fugle og/eller insekter gik i blåbærrene) Men hun oplevede et par gange at der var en frø eller tudse der fik forvildet sig ind i det net, blev kvalt og tørrede ind i solen.. :wacko: Hvis det har interesse kan jeg spørge hvad det var for en slags net.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4843
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Stars » 29. maj 2018, 05:47

Pandesteg skrev:
sigge skrev:
Pandesteg skrev:
Zinde skrev:Hvad er kaninerne til - hygge eller slagt? Hvor mange skal I have?


Hygge og forhåbentlig spise ukrudt/skvalderkål :) tænker vi skal have 2.


Min søsters kanin er i hvert fald helt tosset med mælkebøtter og skvalderkål. Han er godt nok indekanin og får det serveret, så det kan da godt være, han ville vælge andre ting, hvis han fik fri adgang til buffeten i en have. :)


:gogo: Jeg tænker at bygge sådan en mobil gitterløbegård, som jeg kan flytte rundt på. For selvom de får en stor løbegård, så skal de stadig ud og have nogle nye indtryk og indhegning af hele grunden er ikke lige oppe over (endnu). Jeg kan så bare ikke lige regne ud hvordan jeg flytter dem fra deres hus/løbegård over i den mobile løbegård, for på alle kaninsider jeg har læst på står der, at det er kæmpe no-go at løfte på kaniner, både pga. risiko for at skade dem men også fordi kaninerne ikke bryder sig om det, så man kan risikere at de ikke bliver rigtig tamme hvis man bliver ved med at løfte på dem :gruble:


Det har vores kanin heldigvis ikke læst :-D

Datteren har siden den var en helt lille unge løftet den op i hånden og kælet med den (efter anbefaling fra kaninpasseren), og den er absolut tam.
Den er ikke vild med at blive løftet bare for at blive løftet, men finder sig fint i det, hvis det bare er at blive båret fra et sted til et andet (fx. hvis den skal til dyrlæge eller ud på græs)
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 29. maj 2018, 06:10

Juki skrev:Sikke et skønt hus og skønne omgivelser! :love:
Det er min drøm at bo tilsvarende engang, på et landsted man selv kan sætte sit præg på. Det harmonerer bare rigtig dårligt med at jeg er bange for ret mange dyr :blush2:

Tricolette skrev:Kom lige i tanke om at jeg har hosta og Vedbend - og en vist også noget efue af en slags. Desuden står der både ribs og solbærbuske i skyggen under træerne.
En del staudere kan tåle at stå i skyggen.

Min have sidste sommer :love:

Hvad er det for nogle geniale rumskibs-svæve-tingester?? :D

Daine skrev:
Pandesteg skrev:
Daine skrev:En kommentar/ide til det du skrev om hindbærbuske. Fuglene er RET begejstret for (hind)bær, så hvis I har planer om at få noget ordenligt ud af dem, så skal I måske overveje en indhegning med bionet, hvor buskene skal stå. Specielt hvis I gerne vil have flere buske end hindbær - og har plads til det :) Jeg er vokset op på landet, og min far byggede en stor indhegning med net på alle 4 sider og som tag, og så med en netlåge ind. Nethullerne var store nok til at insekter, bier mv kunne flyve ind og ud, men ikke så store at fugle kunne komme ind.

Jeg googlede lidt, men kan kun finde bionet. Gætter dog på, at man sikkert godt kan bruge andre typer - er ret sikker på, det var noget gængs min far brugte dengang i 80’erne. Faldt dog lige over nedenstående undervejs :D
https://haveselskabet.dk/dyrk-hindbaer
https://haveselskabet.dk/tema-baer


Tak for input :kys: jeg tror ikke vi kommer til at bygge alt muligt for at holde dyr og fugle ude, selvom det selvfølgelig er lidt træls hvis vi ingen hindbær får selv. Men nu må vi se hvordan det går :)

Min nabo har en solbærbusk, jeg har set hun bare smider et net henover den, når bærerne begynder at blive dannet. Det må man vel også kunne med andre buske, hvis der er. Og det er jo dejligt nemt :D

Bare et lille pip ang. sådan noget net. Min mor havde et net over nogle blåbærbuske sidste år(vist for at undgå fugle og/eller insekter gik i blåbærrene) Men hun oplevede et par gange at der var en frø eller tudse der fik forvildet sig ind i det net, blev kvalt og tørrede ind i solen.. :wacko: Hvis det har interesse kan jeg spørge hvad det var for en slags net.


Tak for ros til huset :kys: og råd ang. net. Jeg får først bær på buskene til næste år, så kan være jeg vender tilbage angående råd om net dér, for i år er det desværre ikke nødvendigt.
Men godt input ang. at tjekke for tudser og frøer i nettet :gogo:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Juki » 29. maj 2018, 06:15

Pandesteg skrev:
Juki skrev:Sikke et skønt hus og skønne omgivelser! :love:
Det er min drøm at bo tilsvarende engang, på et landsted man selv kan sætte sit præg på. Det harmonerer bare rigtig dårligt med at jeg er bange for ret mange dyr :blush2:

Tricolette skrev:Kom lige i tanke om at jeg har hosta og Vedbend - og en vist også noget efue af en slags. Desuden står der både ribs og solbærbuske i skyggen under træerne.
En del staudere kan tåle at stå i skyggen.

Min have sidste sommer :love:

Hvad er det for nogle geniale rumskibs-svæve-tingester?? :D

Daine skrev:
Pandesteg skrev:
Daine skrev:En kommentar/ide til det du skrev om hindbærbuske. Fuglene er RET begejstret for (hind)bær, så hvis I har planer om at få noget ordenligt ud af dem, så skal I måske overveje en indhegning med bionet, hvor buskene skal stå. Specielt hvis I gerne vil have flere buske end hindbær - og har plads til det :) Jeg er vokset op på landet, og min far byggede en stor indhegning med net på alle 4 sider og som tag, og så med en netlåge ind. Nethullerne var store nok til at insekter, bier mv kunne flyve ind og ud, men ikke så store at fugle kunne komme ind.

Jeg googlede lidt, men kan kun finde bionet. Gætter dog på, at man sikkert godt kan bruge andre typer - er ret sikker på, det var noget gængs min far brugte dengang i 80’erne. Faldt dog lige over nedenstående undervejs :D
https://haveselskabet.dk/dyrk-hindbaer
https://haveselskabet.dk/tema-baer


Tak for input :kys: jeg tror ikke vi kommer til at bygge alt muligt for at holde dyr og fugle ude, selvom det selvfølgelig er lidt træls hvis vi ingen hindbær får selv. Men nu må vi se hvordan det går :)

Min nabo har en solbærbusk, jeg har set hun bare smider et net henover den, når bærerne begynder at blive dannet. Det må man vel også kunne med andre buske, hvis der er. Og det er jo dejligt nemt :D

Bare et lille pip ang. sådan noget net. Min mor havde et net over nogle blåbærbuske sidste år(vist for at undgå fugle og/eller insekter gik i blåbærrene) Men hun oplevede et par gange at der var en frø eller tudse der fik forvildet sig ind i det net, blev kvalt og tørrede ind i solen.. :wacko: Hvis det har interesse kan jeg spørge hvad det var for en slags net.


Tak for ros til huset :kys: og råd ang. net. Jeg får først bær på buskene til næste år, så kan være jeg vender tilbage angående råd om net dér, for i år er det desværre ikke nødvendigt.
Men godt input ang. at tjekke for tudser og frøer i nettet :gogo:

Velbekomme! Det må også være en grum skæbne at blive kvalt langsomt imens man tørrer ind pga. sol og varme :wacko:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Tricolette » 29. maj 2018, 11:00

Juki skrev:
Tricolette skrev:Kom lige i tanke om at jeg har hosta og Vedbend - og en vist også noget efue af en slags. Desuden står der både ribs og solbærbuske i skyggen under træerne.
En del staudere kan tåle at stå i skyggen.

Min have sidste sommer :love:

Hvad er det for nogle geniale rumskibs-svæve-tingester?? :D



Det er mine hængekøjestole fra Harald Nyborg. Desværre ser det ikke ud til at de har den model længere, men alternativ har de denne - ikke nær så fede stol.

https://www.harald-nyborg.dk/p10934/haengestol
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 5. jul 2018, 10:44

Her bliver der bygget hønsehus. Vi har været i fuld gang i haven efter soveværelset blev færdigt.
Så nu håber vi på at hønsehuset og hønsegården kan blive færdig i næste uge hvor vores ferie er startet.
Bræddebeklædningen er faktisk helt færdig og vi er nu i gang med det indvendige. Der skal skifersten på taget og en lille blomsterkasse foran vinduet :blomst:

høns.jpg


høns1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
19
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf PaleSeptember » 6. jul 2018, 06:19

Har misset billederne af soveværelset - det er blevet superflot! Sikke en forskel!
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Buller » 16. jul 2018, 08:58

Vi sidder selv og overvejer at gøre lidt af det samme som jer nu.

Hvordan fik i strikket lånene sammen? Eller var i bare hardcore og havde sparet det hele op?
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 17. jul 2018, 20:50

Buller skrev:Vi sidder selv og overvejer at gøre lidt af det samme som jer nu.

Hvordan fik i strikket lånene sammen? Eller var i bare hardcore og havde sparet det hele op?


Vi solgte vores lejlighed på Amager med en pæn fortjeneste og kunne dermed lægge ca. 60% og samtidig holde nogle hundrede tusinde til vedligeholdelse.
Vi valgte så et lån med en rente tæt på 0 og afdragsfrihed.
Så vi betaler nærmest intet for huset p.t., men vælger istedet at sætte pengene i huset de første år.
5
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 23. jul 2018, 17:07

Endnu en milepæl nået, hønsehuset er færdigt og de nye beboere er flyttet ind :banan: det har taget ca 2 mdr at bygge, hvor vi de sidste to uger virkelig har knoklet for at blive færdige her i vores ferie. Er simpelthen så stolt af min mand at han har bygget noget så flot og gennemtænkt :love:
De nye beboere har ikke gidet komme ud i gården endnu, så derfor kun foto gennem ruden - man kan konstant se er hønsehoved boppe op :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
28
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. jul 2018, 17:16

tillykke med familieforøgelsen.
Det er altså bare super hyggeligt med høns i have,- efter 2 år bliver jeg stadig lige fornøjet over at kunne hente æg, og den smukke mørkegule/orange blomme der indikerer god mad og trivsel.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 23. jul 2018, 19:23

Madam Pomfrey skrev:tillykke med familieforøgelsen.
Det er altså bare super hyggeligt med høns i have,- efter 2 år bliver jeg stadig lige fornøjet over at kunne hente æg, og den smukke mørkegule/orange blomme der indikerer god mad og trivsel.


Ja det glæder jeg mig virkelig også til :lun: lige efter jeg havde skrevet indlægget begyndte de at tulle ud i gården så vi satte os ud med et glas rødvin og bare kikkede på dem. Så hyggeligt og de er bare så flotte :love:
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. jul 2018, 19:31

dåsemajs, så er i BFF ;) :lol:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Bolig"