Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Vixen » 12. feb 2018, 16:37

Spændende! Det vil jeg også glæde mig til at følge med i :) Rigtig god ide at lave en tråd til det.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Buffy » 12. feb 2018, 16:43

Pandesteg skrev:
DenBruneMunk skrev:Er det nu man skal spørge, har i så fiber net :) Eller bare adsl tilgængelig på et par Mbit :)

Når man kommer derud, så er der jo sjældent gode forbindelser.


Der er lige blevet godkendt et fibernet-projekt til sommeren 2018 :gogo: Så inden året er omme har vi fiber. Men lige p.t. har vi mobilt bredbånd. Det fungerer egentlig overraskende godt. Har dog ikke prøvet at streame på det endnu, da vi har afmeldt alle vores streamingtjenester p.t.


Jeg har Telmore mobilt bredbånd og det er lige så godt, som alt andet jeg har haft, faktisk syntes jeg det er det mest stabile bredbånd jeg har haft. Og jeg streamer dagen lang uden problemer.
2
Brugeravatar
Movita
Indlæg: 169
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:07
Kort karma: 8
Likede indlæg: 175

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Movita » 12. feb 2018, 17:23

Tillykke med huset. Glæder mig til at følge med
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf vibbsen » 12. feb 2018, 17:35

Hvordan kan det egentlig være at kattene skal have en kattegård ? Og ikke være udekatte som planlagt ?

Jeg spørger af ren og skær nysgerrighed....Vores katte er nemlig IKKE udekatte, men må pænt finde sig i at få frisk luft i deres dertil indrettede kattegård....Jeg kan simpelthen ikke klare tanken om at en af dem bliver kørt ned eller hvad ved jeg....Og jeg har også besluttet at de næste katte vi skal have når dem vi har nu (som runder 13 år til sommer) er væk, ja de bliver også indekatte....Med mindre vi kommer så langt ud og bo på landet at der hverken er veje, andre katte, hunde, ræve, ulve, mink eller andre potentielle farer (Ja...Jeg er en curling katte-mor)
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Debra1 » 12. feb 2018, 17:48

Stort tillykke med huset. Vi har også en drøm om at flytte ud, hvor der er langt mellem naboerne. Jeg glæder mig til at følge med.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 12. feb 2018, 18:00

vibbsen skrev:Hvordan kan det egentlig være at kattene skal have en kattegård ? Og ikke være udekatte som planlagt ?

Jeg spørger af ren og skær nysgerrighed....Vores katte er nemlig IKKE udekatte, men må pænt finde sig i at få frisk luft i deres dertil indrettede kattegård....Jeg kan simpelthen ikke klare tanken om at en af dem bliver kørt ned eller hvad ved jeg....Og jeg har også besluttet at de næste katte vi skal have når dem vi har nu (som runder 13 år til sommer) er væk, ja de bliver også indekatte....Med mindre vi kommer så langt ud og bo på landet at der hverken er veje, andre katte, hunde, ræve, ulve, mink eller andre potentielle farer (Ja...Jeg er en curling katte-mor)


Af samme grund som dig egentlig. Vi bor egentlig hvad man vil kalde rigtig langt ude på landet, så den eneste rigtige reelle fare er vejen, men vi tænkte først, at dén er der jo ingen grund til at gå ned til. Der er en lille skov til grunden og den grænser ned til vejen og så er der selvfølgelig en indkørsel på ca 50 m. Så der burde ikke være den store risiko for kattene - men dem vi købte huset af fortale os desværre at alle deres katte var blevet taget af vejen :( de sagde med det samme, at vi skulle tage at holde vores katte inde.
Og ja, det ville være skrækkeligt at de blev kørt over, men også hvis en af dem blev påkørt og lå og led forfærdeligt. Og vi måske aldrig fandt ud af hvad der var blevet af den.

Så, derfor prøver vi med kattegård. Håber det bliver en god løsning for alle parter.
Senest rettet af Pandesteg 12. feb 2018, 19:07, rettet i alt 1 gang.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf LaScrooge » 12. feb 2018, 18:24

Ih, hvor dejligt! Smukke billeder! Der bliver helt fantastisk til sommer :lun: Jeg glæder mig også til at følge med - jeg har mit eget istandsættelsesprojekt på bedding. Har I klaret fuldspartlingen, hvor lang tid tog det og hvad kostede det? :D
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. feb 2018, 19:04

LaScrooge skrev:Ih, hvor dejligt! Smukke billeder! Der bliver helt fantastisk til sommer :lun: Jeg glæder mig også til at følge med - jeg har mit eget istandsættelsesprojekt på bedding. Har I klaret fuldspartlingen, hvor lang tid tog det og hvad kostede det? :D


Det kommer der helt sikkert en update på :D
Vi opdagede det først i weekenden så beslutningen er først lige blevet taget. I morgen vil jeg måske give det første forsøg. Vi skal bare være sikre på at væggene er optimale. Der er stadig noget arbejde i det.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf MissHindenburg » 12. feb 2018, 19:59

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Rapfisk skrev:Hvor ER det et dejligt hus :lun:


Tak :) Vi er også helt vilde med det...og det er simpelthen så stort. Tror stadig ikke helt vi fatter det når vi går rundt derude. Der er jo dele af huset man ikke ser i løbet af ugen, fordi man ikke lige kommer i det område :lol:


Sikke dog et dejligt hus :lun:

Jeg kender godt den der fornemmelse med at det er lidt spøjst at der er dele af ens bolig man ikke lige kommer i hver dag... :lol: Vi flyttede fra en lille bitte lejlighed inde i byen, tror den var cirka 45kvm og så ud i et hus i 3 etager på 120kvm - den første tid var SÅ mærkelig. Jeg oplevede næsten at jeg savnede min kæreste, selvom han var hjemme, vi var bare ikke længere "tvunget" til at være i samme rum hele tiden...det var så spøjst at opleve.

Rigtig god arbejdslyst med det hele, jeg kan godt forstå lysten til at lære noget af de forskellige opgaver som sådan et projekt der bringer med sig.

Jeg glæder mig til billeder fra haven til sommer! :love:
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7798

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Filipai » 12. feb 2018, 20:48

NejJegErIkkeAsiat skrev:
LaScrooge skrev:Ih, hvor dejligt! Smukke billeder! Der bliver helt fantastisk til sommer :lun: Jeg glæder mig også til at følge med - jeg har mit eget istandsættelsesprojekt på bedding. Har I klaret fuldspartlingen, hvor lang tid tog det og hvad kostede det? :D


Det kommer der helt sikkert en update på :D
Vi opdagede det først i weekenden så beslutningen er først lige blevet taget. I morgen vil jeg måske give det første forsøg. Vi skal bare være sikre på at væggene er optimale. Der er stadig noget arbejde i det.


Jeg har lige arbejdet med multipuds her i weekenden, det skal ikke have filt over og er ret så nemt at arbejde med, giver sådan en lidt rustikt look. Og gik meget hurtigere end fuldspartling. Men det kræver selvfølgelig man er til looket.
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. feb 2018, 14:49

Filipai skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
LaScrooge skrev:Ih, hvor dejligt! Smukke billeder! Der bliver helt fantastisk til sommer :lun: Jeg glæder mig også til at følge med - jeg har mit eget istandsættelsesprojekt på bedding. Har I klaret fuldspartlingen, hvor lang tid tog det og hvad kostede det? :D


Det kommer der helt sikkert en update på :D
Vi opdagede det først i weekenden så beslutningen er først lige blevet taget. I morgen vil jeg måske give det første forsøg. Vi skal bare være sikre på at væggene er optimale. Der er stadig noget arbejde i det.


Jeg har lige arbejdet med multipuds her i weekenden, det skal ikke have filt over og er ret så nemt at arbejde med, giver sådan en lidt rustikt look. Og gik meget hurtigere end fuldspartling. Men det kræver selvfølgelig man er til looket.


Jeg har faktisk arbejdet med multipuds engang. Kan bare overhovedet ikke huske i hvilken sammenhæng :lol: Men ja, jeg husker det også som let at arbejde med. Jeg tror bare ikke vi er til de rustikke vægge i det her hus. Min chef foreslog også at lade den rå murstensvæg stå. Men det er faktisk den stil vi kom fra på Amager, med et køkken i rå mursten.
Nu kører vi en mere klassisk stil :)
Men vi er faktisk blevet inspireret af hele gulvdebatten i din tråd. Vi skal have nyt gulv i både mellemgang og soveværelse. Egentlig var jeg mest til at lægge klinker i gangen. Men nu er vi blevet hooked på noget laminat/Pergo :D
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7798

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Filipai » 13. feb 2018, 14:54

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Filipai skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
LaScrooge skrev:Ih, hvor dejligt! Smukke billeder! Der bliver helt fantastisk til sommer :lun: Jeg glæder mig også til at følge med - jeg har mit eget istandsættelsesprojekt på bedding. Har I klaret fuldspartlingen, hvor lang tid tog det og hvad kostede det? :D


Det kommer der helt sikkert en update på :D
Vi opdagede det først i weekenden så beslutningen er først lige blevet taget. I morgen vil jeg måske give det første forsøg. Vi skal bare være sikre på at væggene er optimale. Der er stadig noget arbejde i det.


Jeg har lige arbejdet med multipuds her i weekenden, det skal ikke have filt over og er ret så nemt at arbejde med, giver sådan en lidt rustikt look. Og gik meget hurtigere end fuldspartling. Men det kræver selvfølgelig man er til looket.


Jeg har faktisk arbejdet med multipuds engang. Kan bare overhovedet ikke huske i hvilken sammenhæng :lol: Men ja, jeg husker det også som let at arbejde med. Jeg tror bare ikke vi er til de rustikke vægge i det her hus. Min chef foreslog også at lade den rå murstensvæg stå. Men det er faktisk den stil vi kom fra på Amager, med et køkken i rå mursten.
Nu kører vi en mere klassisk stil :)
Men vi er faktisk blevet inspireret af hele gulvdebatten i din tråd. Vi skal have nyt gulv i både mellemgang og soveværelse. Egentlig var jeg mest til at lægge klinker i gangen. Men nu er vi blevet hooked på noget laminat/Pergo :D

Det er også fint med det klassiske, vi holder os også til de fuldspartlede vægge, men vi skal selvfølgelig heller ikke gøre det selv :D
Haha, godt der kom lidt ud af den omgang popcorn :P Jeg har forøvrigt travet frem og tilbage på mine Pergo gulve versus mine trægulve idag, og de er altså lige behagelige og lige "larmende" at gå på. Det er det billigste Pergo jeg har i køkkenet, og det blev lagt samtidig med jeg fik slebet gulvene. Der er et enkelt mærke i mine Pergo, men rigtigt mange i mine plankegulve.
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. feb 2018, 15:12

Filipai skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
Filipai skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
LaScrooge skrev:Ih, hvor dejligt! Smukke billeder! Der bliver helt fantastisk til sommer :lun: Jeg glæder mig også til at følge med - jeg har mit eget istandsættelsesprojekt på bedding. Har I klaret fuldspartlingen, hvor lang tid tog det og hvad kostede det? :D


Det kommer der helt sikkert en update på :D
Vi opdagede det først i weekenden så beslutningen er først lige blevet taget. I morgen vil jeg måske give det første forsøg. Vi skal bare være sikre på at væggene er optimale. Der er stadig noget arbejde i det.


Jeg har lige arbejdet med multipuds her i weekenden, det skal ikke have filt over og er ret så nemt at arbejde med, giver sådan en lidt rustikt look. Og gik meget hurtigere end fuldspartling. Men det kræver selvfølgelig man er til looket.


Jeg har faktisk arbejdet med multipuds engang. Kan bare overhovedet ikke huske i hvilken sammenhæng :lol: Men ja, jeg husker det også som let at arbejde med. Jeg tror bare ikke vi er til de rustikke vægge i det her hus. Min chef foreslog også at lade den rå murstensvæg stå. Men det er faktisk den stil vi kom fra på Amager, med et køkken i rå mursten.
Nu kører vi en mere klassisk stil :)
Men vi er faktisk blevet inspireret af hele gulvdebatten i din tråd. Vi skal have nyt gulv i både mellemgang og soveværelse. Egentlig var jeg mest til at lægge klinker i gangen. Men nu er vi blevet hooked på noget laminat/Pergo :D

Det er også fint med det klassiske, vi holder os også til de fuldspartlede vægge, men vi skal selvfølgelig heller ikke gøre det selv :D
Haha, godt der kom lidt ud af den omgang popcorn :P Jeg har forøvrigt travet frem og tilbage på mine Pergo gulve versus mine trægulve idag, og de er altså lige behagelige og lige "larmende" at gå på. Det er det billigste Pergo jeg har i køkkenet, og det blev lagt samtidig med jeg fik slebet gulvene. Der er et enkelt mærke i mine Pergo, men rigtigt mange i mine plankegulve.


Godt at høre :gogo: Jeg kan også sagtens blive lidt "materialesnob" som tidligere håndværker. Men jeg må indrømme at i det her tilfælde vil jeg hellere bruge pengene på noget andet. De Pergo gulve jeg har set ser ret fede ud. Men vi skal selvfølgelig ud og kigge/stampe på gulve på et tidspunkt.
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. feb 2018, 08:14

Så fik vi pletspartlet hele gasbetonvæggen i soveværelset og slebet de andre 3.
Næste skridt bliver noget fugtbremsende spartel på lidt af den ene væg og grov spartling af ca. 1 kvm på en anden væg. Derefter slibning og fuldspartling af alle vægge.

Vi er nu gået lidt væk fra tanken om laminat på gulvet. Vi fandt ud af at man kan finde plankegulve til ikke så meget mere, når det kun er til ca. 20 kvm. Det kunne bare være lækkert med et rigtig plankegulv og så måske spare et andet sted. Vi har bl.a. besluttet os for at droppe projektet om at fjerne alt væv i stuen og sætte nyt filt op. Det bliver en voldsom opgave p.t. med ca. 50 kvm stue hvor der også skal males synlige bjælker.
I stedet vil vi nøjes med at male det hele.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 15. feb 2018, 08:19

Er der for resten nogle, der ved, om/hvordan man kan rense/rengøre en pejs? :gruble:
Vi har åben pejs i stuen (bruger den ikke, da der også er brændeovn), men kattene er vældigt interesserede i at undersøge pejsen - sjovt nok er de ikke nær så interesserede i det efterfølgende bad, hvor sorte poter, snuder og haler skal vaskes :sarkasme:

Så jeg tænkte lidt på, om jeg kunne rengøre væggene inde i pejsen, bare så langt op som kattene kan nå.... Men der er jo KULsort og jeg er også lidt bange for at begynde at vaske af og det så ligner noget der er løgn bagefter... Hvad gør en klog?
Det er lidt træls at kattene ikke kan være i stuen, når de er alene hjemme, for jeg vil ikke have at de soder sig fuldstændig til.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Bolig"