Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Juki » 2. mar 2018, 16:27

Pandesteg skrev:Så er der sket lidt igen :D vi besluttede at vores stue skulle males hurtigst muligt, så vi kan komme på plads derinde, nu det trækker ud med soveværelset. Vi landede på en mørk grå farve, det er jo en stor stue på ca. 50 kvm så jeg var sikker på, at det ikke ville blive for mørkt. Ikke-asiaten var mere skeptisk, men han stolede endnu engang på min gode dømmekraft :P
Jeg har kun givet det første lag, det tog jo en evighed at vaske med og dække af i sådan et kæmpe rum :lol: men jeg ELSKER det allerede :love:
Når væggene er færdig skal jeg have malet træværket, jeg gider ikke male loftet, da vi ikke er helt sikre på, om vi skal gøre et eller andet ved det.

Billederne kommer i forkert rækkefølge, men jeg kan ikke finde ud af at ændre det.

Det ser fint ud :gogo:

Men 50 kvm! Det er jo en to-værelses lejlighed :lol:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 2. mar 2018, 16:31

Juki skrev:
Pandesteg skrev:Så er der sket lidt igen :D vi besluttede at vores stue skulle males hurtigst muligt, så vi kan komme på plads derinde, nu det trækker ud med soveværelset. Vi landede på en mørk grå farve, det er jo en stor stue på ca. 50 kvm så jeg var sikker på, at det ikke ville blive for mørkt. Ikke-asiaten var mere skeptisk, men han stolede endnu engang på min gode dømmekraft :P
Jeg har kun givet det første lag, det tog jo en evighed at vaske med og dække af i sådan et kæmpe rum :lol: men jeg ELSKER det allerede :love:
Når væggene er færdig skal jeg have malet træværket, jeg gider ikke male loftet, da vi ikke er helt sikre på, om vi skal gøre et eller andet ved det.

Billederne kommer i forkert rækkefølge, men jeg kan ikke finde ud af at ændre det.

Det ser fint ud :gogo:

Men 50 kvm! Det er jo en to-værelses lejlighed :lol:


Takker! :)
Huset er jo på 250 kvm og der er to kæmpe stuer, så det er ret vildt, når man kommer fra 75 kvm :lol: og så kommer værksted, træningsrummet, fyrrum og hele loftet oveni. Hvis IA ikke er i rummet med mig og jeg skal have fat på ham (og han ikke reagerer på at jeg råber op), så ringer jeg til ham. Magter ikke at lede det kæmpe hus igennem :lol:
7
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 5. mar 2018, 15:21

Der er også sket lidt i soveværelset omkring væggene. Vi ville være helt sikre på at forarbejdet var i orden, så derfor har det trukket lidt ud. Men i går kastede jeg mig ud i det og gav den første væg et forsøg med fuldspartling. Umiddelbart er jeg godt tilfreds med resultatet. Jeg har hele tiden været indstillet på at det skal have 2-3 gange, så der kan stadig rettes lidt op.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 5. mar 2018, 15:22

Første lag:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Badesandalen » 8. mar 2018, 14:36

Pandesteg skrev:Så er der sket lidt igen :D vi besluttede at vores stue skulle males hurtigst muligt, så vi kan komme på plads derinde, nu det trækker ud med soveværelset. Vi landede på en mørk grå farve, det er jo en stor stue på ca. 50 kvm så jeg var sikker på, at det ikke ville blive for mørkt. Ikke-asiaten var mere skeptisk, men han stolede endnu engang på min gode dømmekraft :P
Jeg har kun givet det første lag, det tog jo en evighed at vaske med og dække af i sådan et kæmpe rum :lol: men jeg ELSKER det allerede :love:
Når væggene er færdig skal jeg have malet træværket, jeg gider ikke male loftet, da vi ikke er helt sikre på, om vi skal gøre et eller andet ved det.

Billederne kommer i forkert rækkefølge, men jeg kan ikke finde ud af at ændre det.

Det ser virkelig godt ud. Grå er sådan en undervurderet farve.
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. mar 2018, 11:22

Det går måske ikke hurtigt, men det går i det mindste fremad :D

Men i weekenden fik vi fuldspartlet lidt mere. Den første væg har fået 3 gange og den store væg har fået to.
Jeg er meget tilfreds med resultatet, når jeg tænker på at det er første gang jeg fuldspartler og vi overvejede faktisk om vi skulle have en proff på opgaven.

IMG-9552.jpg


IMG-9555.jpg


Og så har vinteren ikke helt sluppet sit tag endnu. Men når det heldigvis ikke ligger længe, så kan man jo ligeså godt nyde synet.

IMG-9482.jpg


IMG-9481.jpg


IMG-9354.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
22
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14791
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24895

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf sigge » 12. mar 2018, 12:06

Wow, det spartlearbejde ser virkelig flot ud. Det kan jeg godt fortå, du er tilfreds med.
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 12. mar 2018, 12:15

Jeg har malet mere :D vores vitrineskab er gået fra støvet grøn til dueblå (og så kan man også lige se den endelige grå vægfarve)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 12. mar 2018, 12:17

Wow, store billeder alligevel. Nå, men så kan man da virkelig se noget :D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5418
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13973

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf RavenClaw » 15. mar 2018, 10:12

Pandesteg skrev:Jeg har malet mere :D vores vitrineskab er gået fra støvet grøn til dueblå (og så kan man også lige se den endelige grå vægfarve)


Jeg elsker den væg! :love:

Hvilken farvekode er det? :lun:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 15. mar 2018, 10:15

RavenClaw skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har malet mere :D vores vitrineskab er gået fra støvet grøn til dueblå (og så kan man også lige se den endelige grå vægfarve)


Jeg elsker den væg! :love:

Hvilken farvekode er det? :lun:


Den er også megaflot! Er så glad for, at vi valgte den. Der er Jotun Lady Pure Color-maling i farven "Diskret" :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. mar 2018, 16:52

Jeg spartler stadig. Nu har to af væggene fået tre lag, mens den ene har fået et lag.
I dag forsøgte jeg mig så med det her filtsning. Tanken var at det ville være lettere at udjævne f.eks. små mærker og ridser, fremfor at skulle slibe på væggen og risikere at slibe for meget på nogle områder. Om det er den rigtige løsning ved jeg ikke helt. Jeg er måske ovre i noget med at både filtse og slibe. Jeg ved det sgu ikke helt. Nu gav jeg den ene væg i dag, men opdagede så at noget af underlaget havde sluppet sit greb. Så måtte til at skrabe en del af min færdigspartlede væg fra hinanden igen :rulle: Men regner med at kunne slibe det pænt i morgen og filtse hele væggen igen. Hvis ikke jeg er tilfreds med resultatet, så sliber jeg sgu hele lortet bagefter.

filtse.jpg

(Jeg står faktisk helt stille på billedet for at det ikke skulle blive uklart :lol: )

filtse1.jpg


filtse2.jpg


Og så fik jeg sat ny postkasse op ude ved vejen. Tænker at rammen skal males eller udskiftes helt på et tidspunkt.
Vi undrede os over at vi havde postkasse inde på husgavlen. Der er faktisk 50 m op til vejen. Men posten forklarede at det åbenbart har noget at gøre med, at når der er længere end 30-40 m, så må den placeres ved huset.
Vi gider så ikke have flere end højst nødvendigt til at køre inde i vores indkørsel og gård, så nu er postkassen sat ved vejkanten.

post.jpg


post1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af NejJegErIkkeAsiat 24. mar 2018, 16:57, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. mar 2018, 16:55

Og lidt dyrebilleder fra landet:

Gæs
gæs.jpg

gæs1.jpg


Vores egern
Egon.jpg


Og vores fasan som efterhånden bor i haven
Fissan1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12461

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf IrmaPigen » 24. mar 2018, 18:05

Jeg så også en fasan forleden på vej fra min kæreste ud til Rema.

Den lå på kørebanen og var fladtrykt :fløjt:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30170

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf TinaW » 24. mar 2018, 18:11

Vores fasankok er ved at drive hundene til vanvid, når han spankulere rundt nede i baghaven og kalder på damer :D
Og så håber jeg, at vores pindsvin, Spike Lee, snart vågner, så jeg kan se at han er ok.
Egern har vi desværre ikke.
0

Tilbage til "Bolig"