Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 126
Likede indlæg: 1821

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf TinaW » 20. sep 2018, 06:04

Pandesteg skrev:
TinaW skrev:Åh, jeg synes ellers murstenene var smukke. Kunne man have indsat pejsen, uden at mure op?

Ja sagtens - men vi syntes begge at murstenene var uhyggeligt grimme :lol:

Og så skulle man også have beholdt røgfangskappen og den synes jeg er den største øjebæ.

Ja, så kan jeg godt se der ikke var mange andre muligheder.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 193
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2981

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 20. sep 2018, 06:06

JoyNips skrev:Det ser fedt ud! Jeg havde nok personligt valgt at male murstenene så man stadig havde strukturen, men det er jo smag og behag.
Jeres gulv er flot!

Har i skrevet hvor I har købt indsatsen? Vi står selv og skal have sat en indsats i vores pejs her i løbet af efteråret...

Mht. murstenene så sagde pejsemanden faktisk også at han syntes de var ret fede. Men vi havde sådan et billede inde i hovedet af en helt glat hvid væg med en sort pejseindsats.
Indsatsen er købt hos Brændpunkt i Næstved. De har også butik i Ringsted. Super flink fyr der har butikken.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 165
Likede indlæg: 2995

Indlægaf PaleSeptember » 20. sep 2018, 15:22

Det er blevet rigtig flot!
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 22. sep 2018, 16:35

Så er vi i gang med det nye køkken. Tapet, lister og fliser røg ned i dag. I morgen skal der spartles.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 248
Likede indlæg: 2975

Indlægaf girl_beat » 22. sep 2018, 16:58

Spændende med køkken-projekt! Hvor stort er rummet ca.? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 22. sep 2018, 18:04

girl_beat skrev:Spændende med køkken-projekt! Hvor stort er rummet ca.? :)

Det ca. 4x5 m. minus et indhak fra bagvedliggende bryggers på et par kvm.
0
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 239
Likede indlæg: 6239

Indlægaf Santa » 22. sep 2018, 18:34

Jeg elsker at de nedtagne fliser er stablet så omhyggeligt!! Skal de genbruges eller er du bare en smule pedantisk? :D

Glæder mig til at det færdigt og beundrer jeres tempo med istandsættelsen. :klap:
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 22. sep 2018, 18:47

Santa skrev:Jeg elsker at de nedtagne fliser er stablet så omhyggeligt!! Skal de genbruges eller er du bare en smule pedantisk? :D

Glæder mig til at det færdigt og beundrer jeres tempo med istandsættelsen. :klap:

:D jeg tænker ikke at de skal genbruges. Men det ville være synd at smide dem ud.
Og ja, der skal også være orden på byggepladsen :D
2
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. sep 2018, 12:31

Til jer der bygger og fikser ting og sager; jeg altså slå et slag for den her maskine. En multicutter. Jeg har længe gerne ville investere i en, men har af uforklarlige årsager først købt en nu.
Egentlig havde jeg fået nogle gavekort til Bauhaus i 40 års fødselsdagsgave og var taget derud for at købe en Bosch GOP 30-28 til 1300 kr. . En maskine der er blevet anbefalet og ikke koster alverden. Men på vej til kassen opdagede jeg en Fein multicutter med over 30 stykker tilbehør inkl. 8 savklinger til kun 700 kr. mere end den Bosch jeg stod med i hånden :ivrig:

Allerede efter de første par dage med køkkenrenovering er jeg vildt begejstret. Der er jo ikke grænser for hvad den maskine kan :klap: I sær muligheden for at save steder hvor det er vanskeligt at komme til er guld værd. Men også det at man kan save i alt uden at skulle have flere forskellige savtyper. Her skifter man bare klingen på 2 sekunder :gogo:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Indlægaf Afskylia » 24. sep 2018, 12:41

Jeg ved ikke om i er klar over det, men det har været meget almindelige at tilsætte i asbest i fliseklæb i 1960-70'erne. Fliserne så ud på billederne som om det godt kunne være fra den tidsperiode og det ligner heller ikke at de er sat op i mørtel, er det noget i har været opmærksomme på?
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. sep 2018, 12:44

Afskylia skrev:Jeg ved ikke om i er klar over det, men det har været meget almindelige at tilsætte i asbest i fliseklæb i 1960-70'erne. Fliserne så ud på billederne som om det godt kunne være fra den tidsperiode og det ligner heller ikke at de er sat op i mørtel, er det noget i har været opmærksomme på?

Nope. Vi fandt ud af at selve køkkenet blev renoveret i 1999, så om man har sat de der fliser op samtidig aner vi ikke. Men jeg er ret sikker på at væggene ikke er fra hverken 60'erne eller 70'erne.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2301
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22105

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2018, 12:45

NejJegErIkkeAsiat skrev:Til jer der bygger og fikser ting og sager; jeg altså slå et slag for den her maskine. En multicutter. Jeg har længe gerne ville investere i en, men har af uforklarlige årsager først købt en nu.
Egentlig havde jeg fået nogle gavekort til Bauhaus i 40 års fødselsdagsgave og var taget derud for at købe en Bosch GOP 30-28 til 1300 kr. . En maskine der er blevet anbefalet og ikke koster alverden. Men på vej til kassen opdagede jeg en Fein multicutter med over 30 stykker tilbehør inkl. 8 savklinger til kun 700 kr. mere end den Bosch jeg stod med i hånden :ivrig:

Allerede efter de første par dage med køkkenrenovering er jeg vildt begejstret. Der er jo ikke grænser for hvad den maskine kan :klap: I sær muligheden for at save steder hvor det er vanskeligt at komme til er guld værd. Men også det at man kan save i alt uden at skulle have flere forskellige savtyper. Her skifter man bare klingen på 2 sekunder :gogo:

Vi har en lignende dims fra Ryobi og den er så god altså :love:
Ordentligt udstyr gør alting meget nemmere.
1
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 218
Likede indlæg: 1507

Indlægaf Artem » 24. sep 2018, 19:56

Afskylia skrev:Jeg ved ikke om i er klar over det, men det har været meget almindelige at tilsætte i asbest i fliseklæb i 1960-70'erne. Fliserne så ud på billederne som om det godt kunne være fra den tidsperiode og det ligner heller ikke at de er sat op i mørtel, er det noget i har været opmærksomme på?

Jeg synes godt nok at asbest forskrækkelsen har taget overhånd.
Det er nu en gang kun fritflyvende fiber man indånder der er et problem. Hvor man skal være udsat for en rimelig stor koncentration for at det er et problem. Som for dem som der har arbejdet på fabrikker der lavede plader med asbest, tømrer der skar i og satte asbestholdige plader op osv. Ja og nu i dag for nedbrydere som dagligt bliver udsat for støv der kan indeholde asbest.
Men at bo i en bolig hvor der er materialer som inderholder asbest, eller at være en handyman der laver noget nedbrydning, og bliver udsat for en smule asbest en enkelt dag hvert andet år.Vil nærmest aldrig blive til et problem.
Men helt generelt er det naturligvis ikke sundt at indånde støv, fiber og partikler, ligegyldig hvor det kommer fra.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 11
Likede indlæg: 780

Indlægaf DenBruneMunk » 24. sep 2018, 20:00

kidkomb skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Til jer der bygger og fikser ting og sager; jeg altså slå et slag for den her maskine. En multicutter. Jeg har længe gerne ville investere i en, men har af uforklarlige årsager først købt en nu.

Kan man få lidt eksempler på brugen? Jeg kan se pudse delen men de blade som sættes på? Save? De blade ser jeg ikke?
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. sep 2018, 20:10

DenBruneMunk skrev:
kidkomb skrev:

Kan man få lidt eksempler på brugen? Jeg kan se pudse delen men de blade som sættes på? Save? De blade ser jeg ikke?

De 8 klinger i nederste række til højre er til træ, metal og mur. Dem til træ er i forskellige udformninger alt efter hvor man skal til. Dem til mur kan f.eks tage fuger.
Jeg brugte bl.a den til træ da jeg savede gerichterne fri fra stikkontakterne og afløbet skulle saves fri inde bagerst i køkkenskabet.
Jeg regner også med at skulle bruge den når jeg skal tilpasse dørkarmen der af en eller anden grund er pisse skæv.
Savklingerne er faktisk tydeligst på det nederste billede som er taget af min egen maskine.
1

Tilbage til "Bolig"