Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Fræksak » 10. apr 2018, 09:57

1234 skrev:Er der nogle som har valgt lejlighed fremfor hus som har børn?
Vi skal ikke købe i morgen, men er bare begyndt at spare op.
Men jeg kigger en gang i mellem og jeg synes bare man kan få noget der er meget federe både i forhold til plads, beliggenhed og pris, hvis man tager en lejlighed fremfor et hus. Alle mennesker siger bare det et helved at bo i lejlighed med børn eller min familie gør :lol:
Men er det reelt så meget federe med hus, hvis beliggenhedden er så meget dårligere?
Hvad er jeres erfaringer?


Vores primære grund til at købe hus med børn var for at få det for os selv! De første år, til den ældste var 8 og den yngste var 4, boede vi i lejlighed, og jeg blev SÅ træt af at sige "ikke trampe, underboen sover", "shhh, dæmp dig lidt, naboen kan høre dig" osv osv i ét væk. Jeg slappede simpelthen ikke ordentligt af. For ikke at tale om, at jeg HADER HADER HADER at bo med overbo (det har jeg så aldrig prøvet med børn). Det giver mig simpelthen stress ikke selv at kunne bestemme, om jeg vil sove om natten, fx. Min gamle overbo gik rundt med høje hæle døgnet rundt, også når hun kom hjem fra byen kl. 3 og så lige støvede rundt i tre kvarter og tog make-up af og hørte musik og hvad hulen hun ellers lavede.

Nå, men det er jo en helt anden diskussion, det sidste i hvert fald.

I øvrigt er vi kun flyttet marginalt længere "ud" ift da vi boede i lejlighed. Vi bor stadig på metrolinjen og kan cykle til Kgs Nytorv på 20 min. (disclaimer: jeg er med på, at vi er priviligerede ift at have råd til det og alt et dér. Men for os har det ikke betydet dårligere beliggenhed at flytte i hus. Tværtimod, faktisk. Vi bor 200 meter fra stranden og 800 meter fra metroen og 5 km fra det absolutte centrum af Kbh).
0
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Fræksak » 10. apr 2018, 10:02

En tilføjelse ift huskøb: ærligt, så troede vi, at vi ville komme til at bruge haven mere, end vi hidtil har gjort. Jeg troede jo, at ungerne ville fistre ud i den og få jord under neglene og spille rundbold dagen lang :-D.

Dét gør de ikke, men det ér alligevel skønt at have sin egen terrasse, græsplæne og frugttræer. Og så er der altså stadig børn, der leger på vejene, i hvert fald her hos os. Måske ikke som da jeg var barn *mimre*, men de tegner med kridt på vejen eller spiller bold ude i runddelen, og ellers er ungerne ikke blege for at stikke hovedet ind og spørge, om de må være med, hvis de kan høre, at nogen nede af vejen er ude på trampolinen, fx.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Danseprinsesse » 10. apr 2018, 21:02

Lejlighed kan jo være mange forskellige ting.

Vi bor i lejlighed med vores barn. Der er elevator, garage og en meget stor terrasse, hvor vi i princippet sagtens kunne have en gynge eller en sandkasse.
Området er fyldt med villaer, små lukkede veje og børn. Der er en kæmpe eng + boldbane lige uden for huset.

Vi nyder rigtig meget, at weekender/fritid ikke skal bruges på vedligehold/pasning af have. Dét er egentlig et af de største plusser for os ved lejlighed fremfor hus.

Når vi nok alligevel ender med at sælge lejligheden og købe et hus, så er det af den simple grund, at det i vores område ikke rigtig er muligt at finde en lejlighed i den størrelse/det antal værelser, som vi gerne vil have.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf flicka » 11. apr 2018, 16:23

Vi boede i andelsforeningen i forvejen og blev tilbudt en af de største lejligheder i foreningen til en god pris, da det ikke var blevet renoveret/vedligeholdt siden 50-60'erne. Det var dog nogenlunde pænt og beboeligt, slet ikke som lejligheden før denne. Den lejlighed var decideret misligholdt.

Vi fik dog tilbudt en anden lejlighed af nogenlunde samme størrelse som denne, inden vi købte denne her. Vi stod på ventelisten som nr. 2 eller 3 og fik (heldigvis) den ikke. Den var ikke lige så godt indrettet som denne her.

Vi er meget glade for at bo her, især grundet området. Det er tæt på skov, vand og centrum. Vi vil dog gerne bo i hus på et tidspunkt, men med vores økonomi har det desværre lange udsigter, da vi helst ikke vil flytte for langt væk fra området her.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Magar
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. mar 2018, 08:10
Kort karma: 0

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Magar » 24. maj 2018, 12:37

vi købte faktisk vores fordi den var på auktion. Super udsigt, super have, god størrelse mv. vi fik endda gennemtjekket hele huset for fejl og mangler. Og at det lå 20 min fra århus centrum gjorde heller ikke noget som helst.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Krølle » 24. maj 2018, 15:59

Den var billig, available og fantastisk :love:

Ret sjælden og skøn kombi :-D
0

Tilbage til "Bolig"